abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2009 @ 20:03:00 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65220708
aah lief jullie
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65221830
Fijn dat het beter gaat met Max
Er stond laatst een verhaal in de krant over de poeppoli en toen moest ik aan jullie denken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 19 januari 2009 @ 20:32:02 #128
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65221964
Tuurlijk vinden ze Thies ook leuk, Moonah! Doe 's niet zo gek! Of vind jij van die kleine kindjes sommigen al echt beduidend minder leuk? (Ik iig niet! Ze hebben allemaal wel iets grappigs of liefs of weet ik veel. Alhoewel, ze zijn niet allemaal even mooi soms (op het KDV waar B. rondbuffelt bedoel ik!).
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 19 januari 2009 @ 20:32:02 #129
190853 RockabeIIa
pi_65221965
(oops dubbel)
  maandag 19 januari 2009 @ 20:32:03 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65221966
Ja, de poeppoli, ik heb dat een keer op tv gezien echt goed dat dat bestaat
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65221971
Fijn dat het nu beter gaat pinquit.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:01 schreef Moonah het volgende:

En heel erg, ik zat me daarstraks echt af te vragen of ze Thies wel een leuk kind zouden (gaan) vinden. Want het is wel lastig als je hem niet verstaat.
Tuurlijk zien ze dat. Thies is echt een schattig en leuk jochie.

bij onze groep moeten kindjes het wel heeeeel erg verpesten om niet leuk meer te zijn, eigenlijk pas twee keer gebeurd, maar dat kwam meer door de ouders (die hun kind echt door en door en door verwend hadden) dan door het kind zelf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 19 januari 2009 @ 22:00:32 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65225874
Fijn dat Thies het ook leuk had vandaag
En hier is de psz vanaf 2 jaar.. en de meesten net-2-jarigen zeggen nog niet zo veel, dus zijn ze wel wat gewend met onverstaanbare kinderen

Vanmiddag ook nog even naar het CB geweest.. Een half jaar geleden werd ik nog vreselijk doorgezaagd over Tijn z'n gewicht.. Dat ie zwaar was en dat ik maar 20+ smeerkaas ipv gewone smeerkaas moest geven en een halve soepstengel ipv een hele als koekje ..
Vandaag bleek dat meneer in het afgelopen half jaar 8,5 cm is gegroeid! (geen wonder dat al z'n broeken te kort worden ) en in gewicht maar een kilo, dus nu was alles weer netjes zoals het hoort te zijn.. Nog steeds zwaar, maar ook lang. Verder alles prima in orde, nog even aangegeven dat ik graag een vinger aan de pols wil houden ivm het praten dat hij het liefst onverstaanbaar doet, dus daar doen we over 3 maanden nog even een telefoontje over en dan over een half jaar weer gewoon een afspraak.

Ik krijg het altijd alleen zo warm als ik Nienke mee moet nemen, Tijn iets niet wil en dus ook eigenlijk getild moet worden en Saskia dan ook nog gaat 'zeuren' (mag ik nu een koekje?).. Altijd goed voor wat ongewenst lichaamsvocht Volgende keer weer gewoon oppas voor de twee die niet hoeven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65236729
E.T. kan me voorstellen dat oppas dan we handig is. Kim heeft nu druppels voor dr oogjes. (moest voor mezelf heen en ha keek er even na) Krijgt nu wat meer praatjes. Nog wel wat koortsig, viel gisteren op de bank in slaap In paniek weer wakker. Mn ogen doen het niet meer, help!
Het schoonmaken en de druppels beginnen nu te werken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30:53 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_65238509
Beterschap voor Kim!

Tijn gaat opeens hard de lucht in, dat waort vast een grote jongen.

Moonah, wie zou Thies nou niet leuk kunnen vinden? Komt vast helemaal goed.

Ive heeft het er toch wel moeilijk mee dat hij onze aandacht nu moet delen. Hij is jaloers als ik Fee aan het voeden ben en gaat dan aandacht trekken. En als er bezoek is, wordt hij helemaal hyper. Onze aandacht met nog meer mensen moeten delen vindt hij helemaal niet leuk. Mijn man wil al bezoek gaan afbellen, maar dat lijkt mij niet zo'n goed plan. Het is even doorbijten, maar we zullen onze balans wel weer vinden. Toch?
Ik heb vooral medelijden met Ive. Het is ook niet makkelijk voor hem.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:50:05 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_65239077
och arme Ive, het is ook echt niet niks allemaal. Maar hij zal er aan moeten wennen, het is niet anders. Ik zou niet visite af gaan zeggen, maar proberen hem zoveel mogelijk aandacht te geven en dan juist ook als er visite is, dat ie niet het gevoel heeft er alleen voor te staan. maar jullie moeten doen wat goed voelt, dat is het belangrijkste.

ET, ik heb sowieso bewondering voor moeders met 3 kinderen ik heb het met 2 al die klotsende oksels
Tijn is lekker gegroeid dus
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:19:42 #136
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65249212
Cattie, misschien kan het bezoek eerst even met Ive bezig zijn voordat ze zich op Fee storten? Dat hielp hier erg goed. Luuke nam ze dan al snel mee naar boven om haar nieuwe zus te showen. Het komt vast goed maar is ellendig als je het ziet gebeuren. Succes!

En even een hart onder de riem voor alle moeders met BSO en schoolangst: ik zit op mijn werk en lief belde net. Hij was bij de BSO geweest maar Luuke wilde NIET MEE NAAR HUIS!!!! Ze wou eerst nog mee gaan voetballen. O, o, zoooo fijn! Hij is dus nog maar even boodschappen gaan doen.
(En echt, het word gewoon een ander kind. Het afwachtende, bangige meisje word ineens zo zelfstandig! Geniet van dingen zonder ons, in een nieuwe omgeving. Dat was eerst echt niet, dan kreeg ze koorts als we iets 'nieuws' gingen doen, of huilde tranen met tuiten. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65249622
Fons is hier ook verschrikkelijk stout en dwars aan het doen. Hij wil ook om de tien minuten drinken bij mij, zucht...
Nu zit hij wel met een ferme oorontsteking, dus moeilijk te zeggen of het aan de nieuwe situatie ligt of gewoon omdat hij zich nt goed voelt.
pi_65250523
Luuke

Beterschap met Fonske. In alle opzichten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:07:38 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65260608
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:19 schreef Lishe het volgende:
maar Luuke wilde NIET MEE NAAR HUIS!!!!
Nou, fijn hart onder de riem....
Ik vrees de dag dat mijn zoon niet meer met me mee naar huis wil!

Nee hoor Lish, erg fijn dat Lukke zo'n ontwikkeling doormaakt.
Ik zal mij vast ook nog wel die richting op ontwikkelen.

Cattie en BM.... sterkte dames, met de grote zonen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:47 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65260917
BM, beterschap met Fons.
Cattie

Luuk zo goed op het kdv. Heerlijk!!

Wij gaan morgen naar het CB en ik ga de CB-arts vragen om extra goed naar Maud te kijken. Ik heb een vreemd gevoel. Ze is niet echt ziek, maar ook niet lekker. Heeft weer diaree, moet nog steeds hoesten en nou, ja ik kan er niet goed de vinger op leggen. Maar diep van binnen ben ik heel bang dat de bacterie die de longontsteking veroorzaakt heeft niet weg is. Dat ie wel onderdrukt wordt door de AB, maar nu weer op speelt. Misschien heb ik het helemaal mis, maar ik wil graag mijn meisje weer terug. Over 2 weken in elk geval controle bij de kinderarts. Ik hoop van harte dat ik me druk maak om niets en dat ze gewoon wat verkouden is en last heeft van een buikgriepje of zo, maar het knaagt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:23:52 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65261370
Spannend Chacama. En naar, dat ze nog niet zichzelf is...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:33:30 #142
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65261820
Ja dat lijkt me heel vervelend.
Hoe lopen jullie kinderen? Lotte loopt als ze haar "mooie" laarzen aan heeft erg met haar voeten naar binnen.
Met de gymschoenen valt het wel mee.
Lief en ik (nee ik) afgesproken voorlopig niet haar laarzen aan te doen omdat we een goede stand van de voeten wel belangrijk vinden.
Alleen valt het nu op dat ze het ook gaat doen als ze gewoon binnen loopt op haar slofjes. Als ze stil staat valt het wel mee maar als ze loopt en rent valt ze nu soms over haar eigen voeten.
Wat zouden jullie doen, over 3 weken moet ze naar het cb, daar vragen, of toch eerder en naar de ha gaan?

Verder is ze gewoon onwijs lief, gaat steeds meer knuffelen en kusjes geven. het lijkt alsof ze beseft dat er straks iets minder tijd voor haar is want ze ze pakt nu meer liefde dan eerst. En ook gaat ze steeds meer zelf spelen zooo lief.
Volgende week voor het eerst naar de psz maar dan nog samen de fotograaf komt. En de week erna mag ze voor echie.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:44:29 #143
190853 RockabeIIa
pi_65262415
ik80, is heel normaal werd mij verteld. Zo gauw de benen in de lengte schieten gaan ze met X-benen lopen. Maar nu eerst nog effe het O-benentijdperk
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:46:27 #144
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65262513
dus het zou kunnen komen omdat ze ineens de lucht ingaat (want ze x nu)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:11:48 #145
190853 RockabeIIa
pi_65263740
Ik ben geen expert Dat is wat mij een tijdje terug verteld is.
Misschien eens bij het CB of de HA vragen?
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:02:20 #146
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65275607
Inderdaad even checken Cattie Ik80.

Zat met mijn hoofd bij Ive en het wennen aan zijn zusje. Ik weet het nog van Fleur. Heb toen ook in het kleutertopic geschreven dat ze zo veranderde na de komst van Maud. En nu is ze nog steeds anders dan voor Maud. Veel zelfstandiger, veel verantwoordelijker....maar goed ze is ook groter gegroeid.

Zoals verwacht was de lijn inderdaad neerwaarts voor mijn dochter. Maar gelukkig wel beperkt. Ze is nu 85 cm en 10kilo en 400 gram. Ze zou iets zwaarder mogen zijn, maar de CB-arts zei ook dat het met het ziekzijn niet verwonderlijk is dat het geen topgewicht is. Ze zit nog steeds in het groen, dus nog geen zorgen. Verder waren d'r longen schoon, maar wel rode oren en mogelijk schimmelinfectie (niet gek na al die AB) op d'r billen. Als het met 2 dagen niet minder was (met smeren) dan naar de HA. Verder heeft ze goed laten zien dat ze eigenwijs is en dat NEE, echt een stopwoordje is:

CB-arts: Gaan we zo spelen met de blokken?
Maud: Neee......uhhh JA!

Qua spraak zit het goed. Ze moet wel nog beter leren articuleren, maar dat mag op deze leeftijd. D'r woordenschat is ruim en ze maakt zinnetjes van 2-3 woorden en dat is goed. Dat ze nog veel dezelfde klanken gebruikt voor verschillende woorden is ook normaal op deze leeftijd. Jas, fles, vast, enz. hebben dezelfde klank bij Maud en soms is het dus even vragen wat ze bedoelt, maar dat komt goed.

[ Bericht 12% gewijzigd door chacama op 21-01-2009 11:05:18 (verwisseling van namen) ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:35:44 #147
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65279080
Wat vervelend Chaca dat Maud nog haar zelf niet helemaal is, hopelijk zie je snel een stijgende lijn daarin.

Moonah, ik vond het heerlijk om te horen toen Tobias een keer tegen me zei; "Mama jij moet naar huis, daar is de deur!" op de psz, beter dan het huilen omdat je weggaat en bij het ophalen natuurlijk 2 armpjes om je nek geklemd met 'mama ik heb je gemist!' en dan thuis dat ook tegen de katten zeggen

Hier zeiden ze ook dat ze eerst x- en daarna o-beentjes zouden krijgen (of andersom) dus ik zou het aankijken Ik80 maar als je je zorgen maakt gewoon even bij de HA binnenstappen hoor!

Bas-miss en Cattie ik hoop dat de oudste kinders snel gewend zijn aan de nieuwe situatie

Even een vraag; familie van wil ivm de verjaardag van zijn oma naar het Theater. Tobias is nu 3 jaar en 3 maanden en ze willen hiernaartoe; http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/winter/index.htm. Ik wil best naar het theater maar ik twijfel nogal over de voorstelling, het ziet er best eng uit nl en sinds een week of 2 moet overal het licht aan en kan er een spook in de gang zitten enzo volgens Tobias... ik neig naar een 'nee', wat zouden jullie doen met deze voorstelling?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65280590
Toen Mikael net naar de psz ging hebben ze hem meteen al in de gaten gehouden met het peutervolgsysteem omdat ze van het cb door hadden gekregen om Mikael zijn ontwikkeling in de gaten te houden. Toen scoorde ie al ruim boven van dat wat ie zou moeten kunnen. Vorige week hebben ze dat weer gedaan en scoorde hij veel hoger dan de vorige keer. Nu hebben ze vandaag een soort cito toest voor peuters met hem gedaan en hij had maar 1 fout. Nu willen ze volgende week een soort gelijke toets doen maar dan voor kleuters.
Mijn vraag nu, is dat wel slim om te laten doen? Ik bedoel we weten dus dat ie met de peutertoets goed heeft gescoord maar om nu weer verder te gaan. Wat moet ie straks dan als ie naar de basisschool gaat? OP de psz zeggen ze dat ie tegen die tijd als ie voor blijft lopen (kan namelijk zijn dat ie met een jaar gewoon weer op het lijntje zit) dat er wel iets geregeld is voor hem. Maar ben ik dan nu zo raar dat ik dat dan weer zover vooruit vind lopen of moet ik die toetsen gewoon laten gaan terwijl het dus over een jaar allemaal voor niks is gebleken?
Hmm beetje onduidelijk allemaal maar wat zouden jullie doen?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:15:42 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_65280597
BM, Fons heeft dus ook moeite met grote broer zijn.. Sterkte!

Wat vervelend dat Maud nog steeds niet helemaal oke is.

Ik80, ik zou het even op het cb vragen.

Saffier, mij lijkt het best wel een spannende voorstelling. Hoe reageert Tobias op spannende dingen op tv? (Er zijn bv afleveringen van de smurfen met geesten enz) Ik neem aan dat het theaterstuk goed afloopt. Ik vind het een twijfelgeval en dat zou voor mij reden zijn om het niet te doen. Dan maar een andere voorstelling of een andere keer gaan.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:18:08 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_65280702
MeNicole, ik zou het wel laten doen (als Mikael er zelf geen probleem mee heeft).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')