abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64991726
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:18 schreef Sargon het volgende:

[..]

dat verklaart waarom de arabische wereld tot 1950 nooit zelfstandigheid heeft gekend maar altijd bezet is geweest door Turken en later Europese grootmachten. Onzin wat je hier verkoopt, ik denk overgens dat een moderne samenleving eerder in verzet zal komen dan in de jaren 40 is gebeurt.
Bezet pardon? Ik denk dat jouw Europese versie van "bezetten" sterk in contrast staat tot het bezetten als Ottomaan. De Ottomanen zijn daaarbij moslims en het was gewoon een vereneging van moslims in één land, en totdat het Europese idee van nationalisme kwam zijn er niet echt grote problemen geweest in die gebieden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_64991753
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:17 schreef Verluste het volgende:

[..]

Evenzo gaat je vergelijking ook niet op voor de Palestijnen, zij worden bedreigd door een staat van buitenaf die hun rust, orde, zekerheid en toekomst komt verstoren voor zo'n 60 jaar al.
Pas sinds '67. En dat je beweerd dat het voor die tijd rust, orde en zekerheid was is gewoon hilarisch. Verdiep je eens echt over de geschiedenis in dat gebied daar.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:24:47 #153
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64991801
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:23 schreef Roi het volgende:

[..]

Pas sinds '67. En dat je beweerd dat het voor die tijd rust, orde en zekerheid was is gewoon hilarisch. Verdiep je eens echt over de geschiedenis in dat gebied daar.
Dat beweer ik helemaal niet. Lees eens beter en verdiep jij je eens beter in de geschiedenis.
Dasvidanja
pi_64991811
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 16:32:44 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:27:33 #155
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64991927
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Bezet pardon? Ik denk dat jouw Europese versie van "bezetten" sterk in contrast staat tot het bezetten als Ottomaan. De Ottomanen zijn daaarbij moslims en het was gewoon een vereneging van moslims in één land, en totdat het Europese idee van nationalisme kwam zijn er niet echt grote problemen geweest in die gebieden.
En als daar toevallig wat Joden, Christenen of andersgelovigen zaten werden die meteen even gedegradeerd tot tweederangs burgers.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64991991
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Onjuist de egyptenaren wilde deze luizen ook niet in hun samenleving ....vandaar die grote muur tussen egypte en gaza
[..]

Sarcasme is jou vreemd?
Even teruglezen naar waar het een reactie op was als je het over5 gal spuwen hebt. misschien?
Dat doe je door op de quotatie namen en tijden te klikken
Onjuist. Egypte is geforceerd door de VS om dit te doen. Het is dat Egypte nou eenmaal gebonden is aan hulp van de VS. Zonder die hulp zou het volk van Egypte verhongeren.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_64992005
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:24 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet. Lees eens beter en verdiep jij je eens beter in de geschiedenis.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:17 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dat is niet waar, Arabieren zijn net zo gerust op rust, orde en zekerheid als Nederlanders en het maakt ze ook eigenlijk niet precies uit wie de baas is, zolang het maar rustig is. Kijk maar naar alle regimes die nog niet omvergeworpen zijn. Het mag alleen niet te scheef lopen en buitenproportioneel worden.

Evenzo gaat je vergelijking ook niet op voor de Palestijnen, zij worden bedreigd door een staat van buitenaf die hun rust, orde, zekerheid en toekomst komt verstoren voor zo'n 60 jaar al.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:29:40 #158
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64992032
quote:

[..]

Was 'de Ottomaanse' manier van bezetten niet wat omstreden in, laten we zeggen, Koerdistan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_64992034
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:27 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

En als daar toevallig wat Joden, Christenen of andersgelovigen zaten werden die meteen even gedegradeerd tot tweederangs burgers.
Tweederangsburgers die tot in de hoogste posities konden en zijn gekomen en die nog beschermd werden door het leger zelf (en niet eens zelf hoeven te joinen in oorlogen) en hun eigen gang mochten gaan tegenover een normale belasting. Noem jij dat tweederangs? Ik noem dat eerste rangs.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:29:49 #160
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64992045
quote:

[..]

En op wie denk jij dat die gebieden zijn veroverd door de Ottomanen, dat waren echt niet alleen christelijke tegenstanders maar ook andere Turkse an Arabische volkeren? Die gebieden hebben zich niet aangesloten om een soort Islamitische unie te vormen. Turken zijn moslims ja, maar zijn niet geliefd bij hun arabische broeders.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Ottoman_Egypt
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:30:30 #161
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64992070
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:28 schreef Burakius het volgende:

[..]

Onjuist. Egypte is geforceerd door de VS om dit te doen. Het is dat Egypte nou eenmaal gebonden is aan hulp van de VS. Zonder die hulp zou het volk van Egypte verhongeren.
Los van de invloed van de VS zijn de Palestijnen sowieso niet zo populair in de Arabische wereld. Niet zo erg als de Israeli's, maar toch.
pi_64992086
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Was 'de Ottomaanse' manier van bezetten niet wat omstreden in, laten we zeggen, Koerdistan?
1. Koerdistan bestaat niet
2. De Ottomanen hebben bevrijd niet bezet. De mensen konden gewoon hun leven door gaan. De Koerden zelf hebben ook een grote bijdrage geleverd aan het Ottomaanse rijk. En Koerden zijn moslims en Turken ook en er was geen haat tussen de volkeren (nu ook niet overigens) alhoewel dat wel wordt geopperd door sommige Westerse bronnen. De Westerse bronnen zijn voorspelbaar en heel erg saai moet ik zeggen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:31:45 #163
135430 Sargon
pi_64992127
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:30 schreef Burakius het volgende:

[..]

1. Koerdistan bestaat niet
2. De Ottomanen hebben bevrijd niet bezet. De mensen konden gewoon hun leven door gaan. De Koerden zelf hebben ook een grote bijdrage geleverd aan het Ottomaanse rijk. En Koerden zijn moslims en Turken ook en er was geen haat tussen de volkeren (nu ook niet overigens) alhoewel dat wel wordt geopperd door sommige Westerse bronnen. De Westerse bronnen zijn voorspelbaar en heel erg saai moet ik zeggen.
Laat me gokken je bent Turks?
pi_64992134
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Los van de invloed van de VS zijn de Palestijnen sowieso niet zo populair in de Arabische wereld. Niet zo erg als de Israeli's, maar toch.
Leuk dat je dit verteld dat Arabieren Palestijnen niet mogen, maar geen één bron die je laat zien. Want Egypte heb niet die muur gemaakt door de haat tegen Palestijnen zoals ik net heb aangetoond.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:32:37 #165
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64992159
Edit: te laat.
pi_64992194
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:29 schreef Sargon het volgende:

[..]

En op wie denk jij dat die gebieden zijn veroverd door de Ottomanen, dat waren echt niet alleen christelijke tegenstanders maar ook andere Turkse an Arabische volkeren? Die gebieden hebben zich niet aangesloten om een soort Islamitische unie te vormen. Turken zijn moslims ja, maar zijn niet geliefd bij hun arabische broeders.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Ottoman_Egypt
Turken zijn erg geliefd bij hun Arabische broeders en in het Ottomaanse rijk was er niet zoiets als Turks of Arabisch. Dat is pas later gekomen door Europa met nationalisme. Daarvoor is er altijd in vrede geleefd en Turken zijn daardoor ook dusdanig gemixt met andere volkeren. En de gebieden die de Ottomanen veroverden werden bevrijd van de dictotariale juk van hun onderdrukkers.

En wanneer jij wikipedia nog als serieuze bron neemt ga jetoch niet verwachten dat ik nog ga discusseren me tje. Wikipedia is zo anti-Islam en anti-Ottomaans als het maar kan.
pi_64992222
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:31 schreef Sargon het volgende:

[..]

Laat me gokken je bent Turks?
En die vraag doet er tot toe want?

p.s.

En nu moet ik leren adios.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:34:07 #168
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64992227
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Leuk dat je dit verteld dat Arabieren Palestijnen niet mogen, maar geen één bron die je laat zien. Want Egypte heb niet die muur gemaakt door de haat tegen Palestijnen zoals ik net heb aangetoond.
Maar ze houden wel de grenzen keihard dicht? En dat wil jij op invloed van de VS afschuiven? En in Jordanie hebben ze ook geen zelfbestuur gekregen, maar daar spreekt niemand van bezetting.
pi_64992300
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:22 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het is net een stuk of 3 keer letterlijk gequote uit het covenant. Wil je het gewoon niet zien?
Misschien kan ie dan artikeltje 8 wel vinden, ook lekker fris.

Artikel 31 is ook een mooi beeld van tolerantie.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:38:44 #170
135430 Sargon
pi_64992438
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Turken zijn erg geliefd bij hun Arabische broeders en in het Ottomaanse rijk was er niet zoiets als Turks of Arabisch. Dat is pas later gekomen door Europa met nationalisme. Daarvoor is er altijd in vrede geleefd en Turken zijn daardoor ook dusdanig gemixt met andere volkeren. En de gebieden die de Ottomanen veroverden werden bevrijd van de dictotariale juk van hun onderdrukkers.

En wanneer jij wikipedia nog als serieuze bron neemt ga jetoch niet verwachten dat ik nog ga discusseren me tje. Wikipedia is zo anti-Islam en anti-Ottomaans als het maar kan.
Dus die veldslagen hebben nooit plaatsgevonden? Ik weet onderhand ook wel dat Turken op grote schaal de geschiedenis herschrijven.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:39:08 #171
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64992451
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:35 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Alles is geoorloofd tegen het kwaad
Dasvidanja
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:39:46 #172
135430 Sargon
pi_64992485
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

En die vraag doet er tot toe want?

p.s.

En nu moet ik leren adios.
Dat verklaart je enorme roze bril als het gaat over Turkse geschiedenis.
pi_64992552
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:38 schreef Sargon het volgende:

[..]

Dus die veldslagen hebben nooit plaatsgevonden? Ik weet onderhand ook wel dat Turken op grote schaal de geschiedenis herschrijven.
Onderhand zou je moeten weten dat Europa de meester is in geschiedenis herschrijven naar eigen hand. Veldslagen tegen de Safaviden hebben zeker plaats gevonden en terecht. Dorpen werden uitgemoord door die Safaviden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:42:47 #174
188345 Py
op zich
pi_64992628
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:35 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Artikel 13 begint ook hoopvol:
quote:
Initiatives, and so-called peaceful solutions and international conferences, are in contradiction to the principles of the Islamic Resistance Movement.
pi_64992658
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')