Kom eens met iets nieuws hahah ben gewoon benieuwd he ... ben nog net niet goed wijs dat ik zo iets zou kunnen invoeren ben de minister president nog nie he hahahquote:
Hahaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 05:47 schreef oor-deel het volgende:
[..]
Kom eens met iets nieuws hahah ben gewoon benieuwd he ... ben nog net niet goed wijs dat ik zo iets zou kunnen invoeren ben de minister president nog nie he hahah![]()
![]()
Mijn gedachte is of voorstanders er wel echt serieus over nadenken. Als het doel is om misdaad te bestrijden, dan zou je dit juist niet moeten doen, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 04:59 schreef oor-deel het volgende:
Mieschien beetje raar maar ik vind dat iedereen verplicht DNA moet afstaan in 1 of andere databank bij geboorte etc.. verwerkt onder jou eigen burgerservice nummer..
ik ben ervan overtuigt dat Misdaad sneller opgelost worden en dat bijv (meisje van Nulde) sneller getraceerd worden..
Mensen hoor je dan zeggen ja maar dat is in strijd met je privacy klopt inderdaad maar als iedereen dat nou zou doen... dan zouden de politie zaken ook sneller opgelost worden....
hoe denken jullie hierover?
Waarom ga je ervan uit dat een grote database zoals TS voorstelt de slagvaardigheid van Justitie zal verbeteren?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 07:59 schreef ArnoKlaassen het volgende:
helemaal met TS eens. Het vrijheids principe is compleet doorgeschoten in NL met als gevolg enorme kosten voor de maatschappij, onleefbare buurten en (terechte) discriminatie van groepen zoals Marokkanen. Als justitie slagvaardiger is levert dat zowel geld als een leefbaarder samenleving op
Daarnaast moet je je afvragen of een politiestaat nu echt een verbetering is tov de huidige situatie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat een grote database zoals TS voorstelt de slagvaardigheid van Justitie zal verbeteren?
Dat ten tweede, ik vind het ten eerste erg fascinerend dat mensen denken dat de slagvaardigheid van Justitie zal verbeteren als iedereen zijn DNA afstaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarnaast moet je je afvragen of een politiestaat nu echt een verbetering is tov de huidige situatie.
Heb je daar behalve overtuiging ook een bron voor of onderzoek dat het ook aantoont?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 04:59 schreef oor-deel het volgende:
ik ben ervan overtuigt dat Misdaad sneller opgelost worden en dat bijv (meisje van Nulde) sneller getraceerd worden..
Het zal zeker wel effectief zijn. Bijvoorbeeld bij een verkrachting zullen de DNA-sporen bijna feilloos naar een verdachte leiden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat ten tweede, ik vind het ten eerste erg fascinerend dat mensen denken dat de slagvaardigheid van Justitie zal verbeteren als iedereen zijn DNA afstaat.
Euhm, nee, dat zal het niet doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal zeker wel effectief zijn. Bijvoorbeeld bij een verkrachting zullen de DNA-sporen bijna feilloos naar een verdachte leiden.
Het is misschien in de derde plaats een beperking van de privacy.quote:Maar dat moet de vraag ook helemaal niet zijn. Het gaat erom of we deze beperking van de privacy over hebben voor een slagvaardiger justitie. Wegen de baten tegen de kosten op? Dat is de kernvraag.
Ik denk hierover dat de overheid heel blij is met mensen als jij. Lekker behandeld worden als slaaf op grond van belachelijke angst voor "misdaad".quote:Op dinsdag 13 januari 2009 04:59 schreef oor-deel het volgende:
Mieschien beetje raar maar ik vind dat iedereen verplicht DNA moet afstaan in 1 of andere databank bij geboorte etc.. verwerkt onder jou eigen burgerservice nummer..
Mensen hoor je dan zeggen ja maar dat is in strijd met je privacy klopt inderdaad maar als iedereen dat nou zou doen... dan zouden de politie zaken ook sneller opgelost worden....
niet OK! ik vind ook niet dat bij iedereen een chip in zijn/haar nek geïnplanteerd moet worden en dat ergens geregistreerd gaat worden waar we exact waren op ieder tijdstip. Stel je voor, hoe snel misdaden dan zouden worden opgelost. Maar serieus, ik vind ook dat misdaden opgelost moeten worden maar we moeten het kind niet met badwater weggooien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 04:59 schreef oor-deel het volgende:
Ik denk dat je dit voor de gemiddelde FOK-er iets meer uit moet leggen, want je hebt namelijk een goed punt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:43 schreef Flurry het volgende:
Wat een probleem is: bij het vergelijken van DNA materiaal is de kans op een "false positive" iets van 1 op een miljard, dus prima geschikt om uit een 10.000-tal verdachten de schuldige aan te wijzen, maar als je een database van 16 miljoen mensen aanlegt en die gaat gebruiken, dan neemt de kans dat je de verkeerde hebt best toe.
Hmm, ik ben het allemaal een beetje vergeten, m'n statistiekvakken zijn erg lang geledenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit voor de gemiddelde FOK-er iets meer uit moet leggen, want je hebt namelijk een goed punt.
Dat ten eerste. Daarnaast is het pragmatische gezien volstrekt onwerkbaar en zal het ongetwijfeld verzanden in een enorme bureaucratische chaos met dito buitenproportionele kosten. Denken dat misdaden door een dergelijk systeem 'efficiënter worden opgelost' is een kinderlijke illusie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:43 schreef Flurry het volgende:
Wat een probleem is: bij het vergelijken van DNA materiaal is de kans op een "false positive" iets van 1 op een miljard, dus prima geschikt om uit een 10.000-tal verdachten de schuldige aan te wijzen, maar als je een database van 16 miljoen mensen aanlegt en die gaat gebruiken, dan neemt de kans dat je de verkeerde hebt best toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |