Sinds 2007 woon in in een appartement. Ik werk en woon samen met een vriendin van mij. Zij studeerde tot voor kort nog altijd, maar heeft zich nooit officieel bij de gemeente ingeschreven. Ik stond dus feitelijk als 'alleenwonend' ingeschreven, maar zij laat wel haar post hier komen en maakt de huur over naar mijn bankrekening.
Nu heeft haar zus zich onlangs bij de gemeente op mijn adres in laten schrijven terwijl ze hier officieel niet woont (dit ivm uitwonende beurs). Nou, dat vind ik allemaal prima, maar als ze nu gaan controleren ben ik de pineut...of niet?
Voor de duidelijkheid:
- vriendin woont in bij mij, maar ik sta officieel als 'alleenwonend' bij de belasting. Zij maakt naar mij maandelijks de huur over.
- zus van vriendin heeft zich sinds kort ingeschreven. Moet ik dan aan laten passen dat ik 'samenwonend' ben? Zij is nog studente.
Ik wil geen risico's lopen op boete's oid, maar dit lijkt me niet te kloppen. Nu heb ik dus onofficieel 2 inwonenden op dit adres terwijl ik bij de belasting als 'alleenwonend' ben.
Graag reacties!