abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64968784
Sinds 2007 woon in in een appartement. Ik werk en woon samen met een vriendin van mij. Zij studeerde tot voor kort nog altijd, maar heeft zich nooit officieel bij de gemeente ingeschreven. Ik stond dus feitelijk als 'alleenwonend' ingeschreven, maar zij laat wel haar post hier komen en maakt de huur over naar mijn bankrekening.

Nu heeft haar zus zich onlangs bij de gemeente op mijn adres in laten schrijven terwijl ze hier officieel niet woont (dit ivm uitwonende beurs). Nou, dat vind ik allemaal prima, maar als ze nu gaan controleren ben ik de pineut...of niet?

Voor de duidelijkheid:
- vriendin woont in bij mij, maar ik sta officieel als 'alleenwonend' bij de belasting. Zij maakt naar mij maandelijks de huur over.
- zus van vriendin heeft zich sinds kort ingeschreven. Moet ik dan aan laten passen dat ik 'samenwonend' ben? Zij is nog studente.

Ik wil geen risico's lopen op boete's oid, maar dit lijkt me niet te kloppen. Nu heb ik dus onofficieel 2 inwonenden op dit adres terwijl ik bij de belasting als 'alleenwonend' ben.

Graag reacties!
pi_64968829
AIVD leest u mee ?
  maandag 12 januari 2009 @ 22:08:34 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64968922
Het 2e is sowieso fraude. Als de bestanden gekoppeld worden dan wordt het zichtbaar. Ik zou niet aan zoiets meewerken. De boetes zijn niet mals en jij hebt er zelf geen voordeel aan.
The End Times are wild
pi_64968978
Raar is ook dat die vriendin zich nooit heeft ingeschreven in de gemeente, was hier speciale reden voor ?
  maandag 12 januari 2009 @ 22:10:03 #5
239162 100cc
Mostly sunny.
pi_64969003
Edwin,

Klootzak wanneer gaat jij eindelijk nu eens keer uitzoeken waar de telefoon van mij is! Mijn advocaat zegt dat ik u doden magt als ik de telefoon snel niet zie.

Xavier
"Nothing in this world that's worth having comes easy."
pi_64969050
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:10 schreef 100cc het volgende:
Edwin,

Klootzak wanneer gaat jij eindelijk nu eens keer uitzoeken waar de telefoon van mij is! Mijn advocaat zegt dat ik u doden magt als ik de telefoon snel niet zie.

Xavier
pi_64969157
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:10 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

maandag 12 januari 2009 @ 22:12:45 #8
181657 LordNemephis
computer says no
pi_64969162
Hoei hopen dat de Belastingdienst en IB-groep er niet achter komen!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_64969168
Dat 2de is strafbaar krijg zowal jij als zei een dikke boete voor. + terug betalen van alles wat ontvangen is.
Dat eerste is opzich niet zo heel spannend. Dit heb ik ook ruim 5 jaar gedaan mits jij er maar geen voordeel aan heb. of te wel, huursubsidie trekken en haar laten inwonen + huur laten betalen of ander financiele voordelen er van heb.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_64969537
Raar is ook dat die vriendin zich nooit heeft ingeschreven in de gemeente, was hier speciale reden voor ?
De reden was zodat we minder afvalstoffenheffing hoefde te betalen! Maar eigenlijk als ik het nu bekijk kan ik mezelf flink in de nesten werken zonder dat ik er zelf voordeel bij heb!!!

Ik krijg verder geen huursubsidie o.i.d., dus daar haal ik verder geen voordelen uit.

Ik denk, aan de reacties, dat ik ga zeggen dat die zus zich moet uitschrijven en die vriendin van mij gewoon inschrijven...dat is gewoon hoe is het is en natuurlijk het meest save...ik hou niet van oplichten en daar doe ik eigenlijk zelf nu een beetje aan mee, terwijl ik er zelf geen cent beter van word!!!!

Thanks in ieder geval!
Meer reacties mogen overigens wel komen, ben benieuwd!
pi_64972190
Die afvalstoffenheffing is niet z'n absurd hoog bedrag, maar dat is inderdaad wel iets wat jij nu ontwijk.

Ik denk niet dat dit direct problemen zal opleveren. In het ergste geval krijg je een aanslag waarin jij dan over dat jaar (+ eventuele voorgaande jaren) het verschil alsnog moet betalen. Dit is verder geen boete.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_64973215
Waarom laat je je zo verzieken door die dame. Is ze knapper dan jij? Is ze meer outgoing? Zet haar uit je hoofd en zoek een nieuwe vriendengroep.
pi_64973313
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:10 schreef 100cc het volgende:
Edwin,

Xavier
Prachtig.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_64973849
quote:
Ik denk, aan de reacties, dat ik ga zeggen dat die zus zich moet uitschrijven en die vriendin van mij gewoon inschrijven
Tuurlijk niet! Laat die zus gewoon ingeschreven staan en laat je vriendin zich ook inschrijven!

Trio FTW
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_64982904
Hoe komt die zus er zomaar bij om zich in te laten schrijven op jou adres? Heb jij gezegt dat ze dat kon of heeft ze dat zo maar gedaan? En hoe komt het dat je vriendin zich niet gewoon laat inschrijven op jou adres. Ze woon t daar nu toch?? Kijk ik begrijp best wel dat wanneer je voor het eerst gaat proberen om samen te wonen dat je niet direct de volgende week bij de gemeente op de stoep staat om je er in te laten schrijven. Maar als jullie echt officieel samen wonen dan kan dat nu ondertussen toch wel.

Of te wel, zus mededelen dat ze zich moet laten uitschrijven, vriendin laten inschrijven. Mocht zus moeilijk doen, dan zelf naar de gemeente om haar uit te laten schrijven, vriendin laten inschrijven.

ennuh, bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek. Die halen alle NAW-gegevens gewoon direct uit het GBA. en in het GBA sta jij dus inschreven met 2 personen op dit adres. Bij de belastingdienst weten ze dus nu al dat je daar met 2 woont en als ze hun werk goed doen, dan ligt er binnenkort een brief bij je op de mat.
pi_64983062
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:38 schreef vosss het volgende:

Trio FTW
No Guts, No Glory
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:34:10 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_64983556
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:19 schreef boarn het volgende:

ennuh, bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek. Die halen alle NAW-gegevens gewoon direct uit het GBA. en in het GBA sta jij dus inschreven met 2 personen op dit adres. Bij de belastingdienst weten ze dus nu al dat je daar met 2 woont en als ze hun werk goed doen, dan ligt er binnenkort een brief bij je op de mat.
Momenteel hebben ze het bij de belastingdienst toch te druk, dus reken er maar niet op dat je een brief gaat ontvangen hierover.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_64984580
Dit is absuluut fraude! Ook vraag je huur van de vriendin die bij je woont maar er niet ingeschreven staat. Als je een huurhuis hebt kan dit ook in de problemen komen omdat je niet mag onderverhuren. Bij een koophuis is het natuurlijk een ander geval. Toch sta jij - doordat de zus van je vriendin zich op je adres heeft laten inschrijven en waarvoor jij bij de gemeente naar ik aanneem een accoordverklaring hebt getekend - niet als alleenstaande ingeschreven op dat adres. Je zult hoger worden aangeslagen voor het ophalen van het vuilnis en ook voor zaken als water e.d..

Waarom wringen jullie je in zoveel bochten. Zeg gewoon zoals het in elkaar zit. Laat de zus zich uitschrijven en je vriendin zich inschrijven. Of besluit ieder op zich te gaan wonen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:00:40 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64984582
Wat denk je nou zelf
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_64985653
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:06 schreef StephanieN het volgende:
Nu heeft haar zus zich onlangs bij de gemeente op mijn adres in laten schrijven terwijl ze hier officieel niet woont (dit ivm uitwonende beurs).
quote:
De reden was zodat we minder afvalstoffenheffing hoefde te betalen!
Da's fraude. Crimineel dus.
Ik zou het even rechtzetten als ik jou was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')