abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64956933
Dat vraag ik mij dus af. Want iedereen blijft wel erg op z'n mening staan.

Ik voer met oa DS4 al jarenlang een discussie over die topsalarissen, die ik natuurlijk al jaren gewonnen heb. Wat ik mij afvraag is, of hij bijvoorbeeld iets geleerd heeft van mij.....

Ik vraag me af of zijn mening mij heeft beïnvloed.Daarnaast vraag ik me af of dat beïnvloeding wel wenselijk zou zijn. Want word je niet stiekem gehersenspoeld door deze of gene?

Hoe ervaar jij de discussie hier op Fok! ?
  maandag 12 januari 2009 @ 17:32:21 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64957038
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Als zinloos
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64957087
quote:
Zinloos tijdverdrijf op dagen waarop ik niet al te veel zin heb in werken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64957088
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:32 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Als zinloos
Nou nee ,dat niet. Het is natuurlijk wel een leuk spelletje of iemand hartstikke klem te zetten. Alleen met discussie kom je zelden klaar.
pi_64957091
Enig sinds
en het houdt me van de straat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64957102
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zinloos tijdverdrijf op dagen waarop ik niet al te veel zin heb in werken.
Maar heb je ook het idee dat je van anderen iets opsteekt?
pi_64957131
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Enig sinds
en het houdt me van de straat
Ja, dat wel. Ik vind Fok! wel erg gezellig. Ik hoop alleen dat er meer wat meer leven komt. Ik hunker naar 2006, dat was een leuk fokjaar.
pi_64957177
Maar ja ,er blijven zo weinig debater over. Alleen de echter goede. DS4 is duidelijk een van de betere en die blijft gelukkig ook.
pi_64957189
Ik laat mij beinvloeden door heel veel dingen. Ook door meningen van anderen. Maar niet zonder daar zelf eerst goed over na te denken. Een andere blik kan je wel eens een beter inzicht geven. En dat is een goede zaak. Als je je enkel door bepaalde dingen/mensen laat beinvloeden zonder daar zelf over na te denken, dan is het verkeerd vind ik.
pi_64957210
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar heb je ook het idee dat je van anderen iets opsteekt?
Op Fok! meestal niet bijster veel, hoewel er wel een aantal mensen zijn met interessante bijdragen. Fora als talkrational zijn wat dat betreft dan toch een stukje interessanter.
pi_64957265
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik laat mij beinvloeden door heel veel dingen. Ook door meningen van anderen. Maar niet zonder daar zelf eerst goed over na te denken. Een andere blik kan je wel eens een beter inzicht geven. En dat is een goede zaak. Als je je enkel door bepaalde dingen/mensen laat beinvloeden zonder daar zelf over na te denken, dan is het verkeerd vind ik.
En toch word je onbewust denk ik wel degelijk beïnvloed. Het hele leven is interactie met anderen. Het cognitieve proces zou zelfs zwaar verstoord worden als je niet met andere meningen geconfronteerd zou worden. ik geloof dan echt dat je stapel gek zou worden.
pi_64957273
In zekere mate.
Je mening geven over zaken, zonder er daadwerkelijk iets over te weten, is natuurlijk verwerpelijk.
pi_64957280
Het is waardevoller als inzicht in de gedachtegangen van verschillende fokkers dan dat de discussie bijdraagt tot overtuiging van een tegenstander.

(Het valt trouwens niet uit te sluiten dat lurkers zich wel enigszins ( ) laten beïnvloeden door de argumentatie.)

Maar wat beïnvloeding van andersdenkenden betreft onderscheidt een discussie op fok zich niet van een gemiddeld debat in de Tweede Kamer. Verwaarloosbaar.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64957316
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op Fok! meestal niet bijster veel, hoewel er wel een aantal mensen zijn met interessante bijdragen. Fora als talkrational zijn wat dat betreft dan toch een stukje interessanter.
Ja, er zijn interessante users. Vb. : sigme, DS4, Argento. Maar helaas ook erg veel bagger. Zoals Scorpie en Sickie die latent nog in leven is.
pi_64957343
Jammer, trouwens dat een PMb_rug er niet meer is. Dat was/is een Academicus met een hoofdletter .....
pi_64957379
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En toch word je onbewust denk ik wel degelijk beïnvloed. Het hele leven is interactie met anderen. Het cognitieve proces zou zelfs zwaar verstoord worden als je niet met andere meningen geconfronteerd zou worden. ik geloof dan echt dat je stapel gek zou worden.
Dat is vast ook wel zo. Maar dat is dan onbewust, dus daar zou ik je niets over kunnen vertellen
pi_64957380
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, er zijn interessante users. Vb. : sigme, DS4, Argento. Maar helaas ook erg veel bagger. Zoals Scorpie en Sickie die latent nog in leven is.
Het probleem is voornamelijk de Pavlov reflex van de 'stereotype linksen', de "anti-multiculti's" of de libertariërs. Bij de meeste frequente posters ken je de inhoud van de posts al wel wanneer je de username ziet.
pi_64957391
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:37 schreef Salvad0R het volgende:
In zekere mate.
Je mening geven over zaken, zonder er daadwerkelijk iets over te weten, is natuurlijk verwerpelijk.
Ja, ik stoor mij daar ook mateloos aan. Er wordt vele onzin getypt.....Maar gelukkig zijn er ook veel nuttige bijdragen.
pi_64957501
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is vast ook wel zo. Maar dat is dan onbewust, dus daar zou ik je niets over kunnen vertellen
Daarom opende ik ook dit topic. Kritisch zijn naar jezelf, en afvragen wat Fok! nu met je geest doet. Ik denk meer dan je denkt

Eigenlijk best een eng idee, want je doet iets met anderen terwijl je ze niet eens kent.

Gek eigenlijk. ik heb dagelijks contact met ene advocaat die ik bmw nog nooit heb gezien. Mijn grote angst is dat hij bijvoorbeeld alles bij elkaar verzint en dat hij putjesschepper bij de Roteb is.....
pi_64957558
quote:
Dat vraag ik mij dus af. Want iedereen blijft wel erg op z'n mening staan.

Ik voer met oa DS4 al jarenlang een discussie over die topsalarissen, die ik natuurlijk al jaren gewonnen heb. Wat ik mij afvraag is, of hij bijvoorbeeld iets geleerd heeft van mij.....

Ik vraag me af of zijn mening mij heeft beïnvloed.Daarnaast vraag ik me af of dat beïnvloeding wel wenselijk zou zijn. Want word je niet stiekem gehersenspoeld door deze of gene?

East is East, and West is West, and never the twain shall meet
I´m back.
pi_64957595
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

East is East, and West is West, and never the twain shall meet
Ik zeg: Oost West Thuis Best. Nu heb ik DS4 weer op de kast.
pi_64957656
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is voornamelijk de Pavlov reflex van de 'stereotype linksen', de "anti-multiculti's" of de libertariërs. Bij de meeste frequente posters ken je de inhoud van de posts al wel wanneer je de username ziet.
Herkent dit syndroom bij heel veel users. Zelfs bij de beste. Ik vind dat ook best jammer.

Ik vind het ook jammer dat er toch nog teveel op de persoon wordt gespeeld. Zo van, het is toch maar internet, maar dat vind ik gene excuus.
pi_64957666
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zeg: Oost West Thuis Best. Nu heb ik DS4 weer op de kast.
Ja, dat geouwehoer over topsalarissen (is dat trouwens al jaren bezig???) is natuurlijk ook slaapverwekkend hè.
I´m back.
pi_64957788
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daarom opende ik ook dit topic. Kritisch zijn naar jezelf, en afvragen wat Fok! nu met je geest doet. Ik denk meer dan je denkt
Ik houd er toch altijd wel rekening mee dat ik door veel zaken beinvloed kan worden. Ik merk ook wel dat bepaalde mensen mij makkelijker beinvloeden dan anderen. Ik geloof er ook in dat je onbewust door nog veel meer zaken beinvloed wordt dan je denkt. Alleen dat onbewuste kan je zo moeilijk bewijzen.

Ik probeer gewoon in iedergeval altijd integer in mijn mening te zijn. Ik zorg ervoor dat als ik mijn mening uit, dat ik dat dan ook echt zelf zo vind met de informatie die ik heb. Als ik alleen maar iemand napraat, of wat onzin eruit gooi, houd ik liever mijn mond.
pi_64957835
quote:

[..]

Er zijn helemaal geen linksjes meer hier; noem er eens één?
I´m back.
pi_64957840
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat geouwehoer over topsalarissen (is dat trouwens al jaren bezig???)
Volgens mij wel. Al deeltje 33 intussen. Dat komt omdat DS4 en ik het niet eens kunnen worden. Maar ja, ik heb hem natuurlijk al lang verslagen.
quote:
is natuurlijk ook slaapverwekkend hè.
Toegeven het is vaak een herhaling van zetten. Maar ik zeg wel: zonder dat topic is er bijna niks meer. Wat dat betreft hoop ik echt op nieuw leven
pi_64957883
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Al deeltje 33 intussen. Dat komt omdat DS4 en ik het niet eens kunnen worden. Maar ja, ik heb hem natuurlijk al lang verslagen.
[..]

Toegeven het is vaak een herhaling van zetten. Maar ik zeg wel: zonder dat topic is er bijna niks meer. Wat dat betreft hoop ik echt op nieuw leven
Dat topic zullen alleen jij en DS4 nog inzien, en af en toe iemand die zich verveelt, toch?
I´m back.
pi_64957944
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik houd er toch altijd wel rekening mee dat ik door veel zaken beinvloed kan worden. Ik merk ook wel dat bepaalde mensen mij makkelijker beinvloeden dan anderen. Ik geloof er ook in dat je onbewust door nog veel meer zaken beinvloed wordt dan je denkt. Alleen dat onbewuste kan je zo moeilijk bewijzen.

Ik probeer gewoon in ieder geval altijd integer in mijn mening te zijn. Ik zorg ervoor dat als ik mijn mening uit, dat ik dat dan ook echt zelf zo vind met de informatie die ik heb. Als ik alleen maar iemand napraat, of wat onzin eruit gooi, houd ik liever mijn mond.
Er zijn de volgende categorieën fokkers denk ik:

1 Betweters. Dit zijn de fokkertjes die denken de wijsheid in pacht te hebben.
2 kermisbezoekers
3 aapjeskijkers
4 mensen die wat willen leren van anderen
5 Proefballonforumisten
6...
7....
pi_64958502
Door Meki word ik steeds rechtser.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 12 januari 2009 @ 18:24:49 #30
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64958731
Neuh. Ik hoor zelden iets verheffends.
Soms leer ik wel een feitje. Mensen komen wel eens met interessante feitjes aanzetten in discussies. Van standpunt veranderen aangaande een bepaald onderwerp is volgens mij al nooit gebeurd, laat staan dat mijn politieke mening wordt beïnvloed. Ik heb over de meeste discussie onderwerpen waarin ik me meng vaak ook al jaren gelezen en nagedacht en met 'echte' mensen bediscussieerd. En no offense, maar die discussies zijn vaak van een iets hoger niveau.

Maar het is wel leuk om te zien hoe mensen redeneren, wat ze belangrijk vinden, hoe slecht mensen zijn in hun ongelijk toegeven enz enz. Als ik meedoe is het dus meer voor het entertainment. Ik heb niet de illusie iemand te overtuigen, of overtuigd te worden. In ieder geval niet door de persoon met wie ik discussieer. Vaak meng ik me ook omdat ik iets ontzettend stoms lees, dus ja, dan wil het natuurlijk ook niet.
Het zou wel kunnen dat een ander iets opsteekt, iemand die meeleest. Dan is het wat minder persoonlijk. Die persoon hoeft zijn ongelijk niet toe te geven.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 12 januari 2009 @ 18:27:02 #31
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64958794
Niet echt, soms leer ik wel wat nieuwe dingetjes, maar ik heb hier geen openbaringen meegemaakt.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:32:08 #32
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64958947
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:16 schreef bijdehand het volgende:
Dat heb ik ook wel een beetje, ook bij bepaalde andere users. Maar dan is het alleen in de discussie zelf, een beetje chargeren voor de lol dus, dat werkt goed met dat soort types.
pi_64959146
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:32 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel een beetje, ook bij bepaalde andere users. Maar dan is het alleen in de discussie zelf, een beetje chargeren voor de lol dus, dat werkt goed met dat soort types.
Ja, en dan krijg je een ban van de linkse mods
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_64959300
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:16 schreef bijdehand het volgende:
Bull.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 19:01:52 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64959934
quote:
Ik vraag me af of zijn mening mij heeft beïnvloed.
Zeker wel. Je bent steeds verder van DS4's mening weggegaan. Elk nieuw topic in die reeks word je meer anti waar DS4 wel voor pleit.
Carpe Libertatem
pi_64960035
quote:

[..]

Inderdaad, dat maakt het allemaal minder interessant. Maar goed de SC is vaak nog gezellig .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64960130
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, dat maakt het allemaal minder interessant. Maar goed de SC is vaak nog gezellig .
Er zijn alleen geen linksjes meer hier, lijkt me.
Dus wat Monolith zegt klopt wb de anit-muliculti's en libertariërs.
I´m back.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:09:46 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_64960166
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:27 schreef Wheelgunner het volgende:
Niet echt, soms leer ik wel wat nieuwe dingetjes, maar ik heb hier geen openbaringen meegemaakt.
Ongeveer hetzelfde hier.

Hoewel ik wel meer te weten kom over mensen met andere denkbeelden zo
  maandag 12 januari 2009 @ 19:11:41 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64960229
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar is Sickie dan?

Zou mooi zijn als die er nog was. Dat vond ik echt een kwaliteitsuser van de bovenste plank.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64960253
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar is Sickie dan?

Zou mooi zijn als die er nog was. Dat vond ik echt een kwaliteitsuser van de bovenste plank.
Kloon van je hè. .
I´m back.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:13:01 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64960283
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kloon van je hè. .
Tuurlijk. En jij bent ziekelijk paranoia.
pi_64960336
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tuurlijk. En jij bent ziekelijk paranoia.
Het roepen dat iemand paranoïa is dat is echt achterhaald hoor, snor.
I´m back.
pi_64960602
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde hier.

Hoewel ik wel meer te weten kom over mensen met andere denkbeelden zo

idd voor HO had ik nog nooit gehoord van het libertarisme en meer van dat soort zaken.

Overigens ben ik gaan reageren uit ergernis van de hoop onzin die op de FP verkondigd wordt daarna ben ik naar het forum gegaan en nu reageer ik helemaal nooit meer op de FP
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 januari 2009 @ 19:21:51 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64960642
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het roepen dat iemand paranoïa is dat is echt achterhaald hoor, snor.
Nee, roepen dat de ene user een kloon is van de andere, dat is van vandaag.
pi_64960674
FP heb ik altijd goed weten te ontwijken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 19:23:18 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64960706
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens ben ik gaan reageren uit ergernis van de hoop onzin die op de FP verkondigd wordt daarna ben ik naar het forum gegaan en nu reageer ik helemaal nooit meer op de FP
De FP is ook 1 grote onderbuik zonder hersencellen.
Carpe Libertatem
pi_64960707
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, roepen dat de ene user een kloon is van de andere, dat is van vandaag.
Als die user een huilende Lemmeb is wel idd, goed gezien buddy.
I´m back.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:25:21 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64960780
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als die user een huilende Lemmeb is wel idd, goed gezien buddy.
Het schiet nog niet erg op heh?
  maandag 12 januari 2009 @ 19:29:36 #49
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64960971
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Jammer, trouwens dat een PMb_rug er niet meer is. Dat was/is een Academicus met een hoofdletter .....
Ja, en een dogmaticus met hoofdletter D. Als we het dan toch hebben over iemand die stug en star hetzelfde verhaaltje af blijft draaien, ongeacht welke argumenten ie tegen krijgt, dan is het PMb_rug wel.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat serieus een goede debater vond. Er zijn maar weinig CDA'ers die zo agressief reageren als hun partij aangevallen wordt
pi_64961187
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het schiet nog niet erg op heh?
Nou ja, je bent alweer paar maanden oid niet geband hè, dus je schijnt je in te kunnen houden... .
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')