Is EOSDigitaal.nl weer niet goed genoeg voor je?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:05 schreef La_Vita het volgende:
Goedemiddag!
Een half jaar geleden heb ik de Canon eos 400D aangeschaft met de standaard bijgeleverde lens EF 50mm F/1.8. Een redelijke lens om mee te beginnen en een aantal prima foto’s mee geschoten, maar nu wil ik eigenlijk toch wel meer en beter.
Ik gebruik de camera voornamelijk voor landschappen en portretten. Een groothoeklens zou leuk zijn voor de landschappen, maar echt heel belangrijk vind ik dat niet. Mijn budget is alles beneden de 800 euro.
Hebben jullie suggesties/tips voor mij?
Hartelijk bedankt!
Zoomlens ben ik er vergeten bij te zetten, maar dat staat eigenlijk wel hoog op mijn verlanglijstjequote:Op maandag 12 januari 2009 15:18 schreef Ynske het volgende:
wil je een zoomlens?
wil je een lichtsterke lens?
wil je merk of thirdparty?
en welk bereik denk je over?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:21 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Zoomlens ben ik er vergeten bij te zetten, maar dat staat eigenlijk wel hoog op mijn verlanglijstje![]()
Lichtsterke lens hoeft niet PER SE
En het liefste van Canon, maar als iemand overtuigd is van een lens van een ander merk dan hoor ik dat heel graag
Als je veel beter wilt dan ga je toch problemen krijgenquote:Op maandag 12 januari 2009 15:05 schreef La_Vita het volgende:
Goedemiddag!
Een half jaar geleden heb ik de Canon eos 400D aangeschaft met de standaard bijgeleverde lens EF 50mm F/1.8. Een redelijke lens om mee te beginnen en een aantal prima foto’s mee geschoten, maar nu wil ik eigenlijk toch wel meer en beter.
Ik gebruik de camera voornamelijk voor landschappen en portretten. Een groothoeklens zou leuk zijn voor de landschappen, maar echt heel belangrijk vind ik dat niet. Mijn budget is alles beneden de 800 euro.
Hebben jullie suggesties/tips voor mij?
Hartelijk bedankt!
quote:Op maandag 12 januari 2009 15:32 schreef Netsplitter het volgende:
Ik mis trouwens iets belangrijks, namelijk het budget.
quote:Mijn budget is alles beneden de 800 euro
quote:
Kan diegene dat niet beter voor de Tamron versie gaan?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:42 schreef SpecialK het volgende:
wellicht de 17-40mm 4.0? Die werkt ook meteen op FF bodies.
vreemd trouwens dat je de 50mm 1.8 mee hebt gekregen. dat is geen standaard pakket
17-40's zijn vrij waardevast zolang je er maar een filtertje op zet. En bovendien ziekelijk scherp ook op 4.0quote:Op maandag 12 januari 2009 15:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan diegene dat niet beter voor de Tamron versie gaan?
Scheelt behoorlijk en mocht TS er toch niet mee doorgaan is de schade ook een stukje minder.
eensch, heb een 17-40 op mijn 40d en de foto's die dat ding produceert zijn prachtig scherp, kleur- en contrastrijk....quote:Op maandag 12 januari 2009 15:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
17-40's zijn vrij waardevast zolang je er maar een filtertje op zet. En bovendien ziekelijk scherp ook op 4.0
Had de 17-40 inderdaad al in mijn hoofdquote:Op maandag 12 januari 2009 22:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
eensch, heb een 17-40 op mijn 40d en de foto's die dat ding produceert zijn prachtig scherp, kleur- en contrastrijk....
2ehands voor 400-450 te vinden
voor 800 euro en lager kan je 2ehands ook naar een 24-105 F4L IS usm kijken.. die kost nieuw rond de 860
We hebben het over de Canon 17-40/4L USM, hè. Hoe kom je erbij dat die niet meer te koop is?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nieuw is de 17-40 overigens niet meer te koop.. 17-55mm is de opvolger, echter wel ¤750-¤900 euro. Maar je hebt nog goedkopere alternatieven van Sigma en Tamron..
Oud model toch? Wordt toch niet meer nieuw verkocht? Of ben ik in de war met een ander model?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Halinalle het volgende:
[..]
We hebben het over de Canon 17-40/4L USM, hè. Hoe kom je erbij dat die niet meer te koop is?
En de 17-55 is hier zeker geen opvolger van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |