Repareren geen optie?quote:Op maandag 12 januari 2009 13:48 schreef FortunaHome het volgende:
Mijn oude rammelbak redt de volgende APK Keuring niet meer
Ik ben geloof ik een uitzondering als student, maar mijn spaarrekening is al meer dan genoeg om 5000 euro uit te geven (vandaar ik misschien een beetje snel oordeel). Neemt echter niet weg dat ik het nog steeds niet slim vind om te gaan lenen voor een auto. Als je dat ding total loss rijdt kan je een nieuwe auto kopen (als die niet goed verzekert is) en nog steeds betalen voor de oude auto. Zoek gewoon een goedkope auto en rij daar een tijdje in zodat je door kan sparen.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:00 schreef FortunaHome het volgende:
Mijn oude bak repareren is geen optie. Ik rijd in dat ding al 6 jaar (Golf III) en de reparatiekosten zijn veel te duur.
Dennis, die 2 coderingen komen uit mijn studententijd zoals ik al zei, en die hebben het niet breed zoals je weet. Eigen schuld, weet ik, maar 100 euro per maand kan er nu makkelijk vanaf. Studenten hoeven eigenlijk ook geen credit card
Ik heb ongeveer ¤3000 euro spaargeld te besteden van mezelf, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke bak nu.
Maar ik vrees dat het niet gaat lukken... dan maar eens voorzichtig vrienden polsen met geld te veel...
quote:Op maandag 12 januari 2009 14:27 schreef Rochgel het volgende:
Als je geen geld hebt kun je het ook niet uitgeven. Ga je vrienden niet opzadelen met jouw geldtekorten.
de consequenties van jouw gedrag
Ja, precies, want een auto kan je natuurlijk niet tegen diefstal of schade verzekeren.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:50 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij, wanneer die auto gejat wordt blijf je betalen voor je auto die je niet meer hebt.
Of je rijd 'm totall, al dan niet eigen schuld.
Voor 3k zou ik de meest degelijke die je er nog voor kan kopen zien te vinden, een toyota starlet oid. Dan kan je goedkoop rijden, en sparen voor een wat mooiere/betere/grotere auto.. Het enige wat voor dit scenario noodzakelijk is, is om het puur functioneel te bekijken, en niet te gaan betalen voor looks of meer pk's..quote:Op maandag 12 januari 2009 14:00 schreef FortunaHome het volgende:
Mijn oude bak repareren is geen optie. Ik rijd in dat ding al 6 jaar (Golf III) en de reparatiekosten zijn veel te duur.
Dennis, die 2 coderingen komen uit mijn studententijd zoals ik al zei, en die hebben het niet breed zoals je weet. Eigen schuld, weet ik, maar 100 euro per maand kan er nu makkelijk vanaf. Studenten hoeven eigenlijk ook geen credit card
Ik heb ongeveer ¤3000 euro spaargeld te besteden van mezelf, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke bak nu.
Maar ik vrees dat het niet gaat lukken... dan maar eens voorzichtig vrienden polsen met geld te veel...
Doet me denken aan een Lucky Luke verhaal:quote:Op maandag 12 januari 2009 14:00 schreef FortunaHome het volgende:
Dennis, die 2 coderingen komen uit mijn studententijd zoals ik al zei, en die hebben het niet breed zoals je weet.
Goed plan, vriendschappen verkloten. Er is een reden dat je het niet van de bank krijgt, maar dat lijkt niet bij je op te komen.quote:Maar ik vrees dat het niet gaat lukken... dan maar eens voorzichtig vrienden polsen met geld te veel...
Ahum, nou dan???quote:Ik heb ongeveer ¤3000 euro spaargeld te besteden van mezelf, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke bak nu.
Alsof je het gehele bedrag terug krijgt.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:35 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Ja, precies, want een auto kan je natuurlijk niet tegen diefstal of schade verzekeren.![]()
Mijn twee cent:
Leen niet voor een auto. Koop een iets beter barrel voor weinig geld en spaar tot je een goede kan kopen. Leen je toch voor een auto, zorg dan ook voor een goede verzekering die je bijvoorbeeld drie jaar de aanschafwaarde garandeert bij totaal verlies als gevolg van schade of diefstal.
Zie mijn sig. (over de APK valt te praten)quote:Op maandag 12 januari 2009 14:00 schreef FortunaHome het volgende:
Welk gedeelte van aan-schaf-waar-de begrijp je niet? Er zijn inmiddels al een aardig aantal verzekeraars die daarin voorzien. Voorwaarde is vaak wel dat je bij een originele merkdealer of een Bovagbedrijf koopt.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alsof je het gehele bedrag terug krijgt.
Dagwaarde, dus TS is dan nog steeds geen steek wijzer.
Fietsssssquote:
Vertel dan ook even hoeveel TS dan meteen kwijt is per maand.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:34 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Welk gedeelte van aan-schaf-waar-de begrijp je niet? Er zijn inmiddels al een aardig aantal verzekeraars die daarin voorzien. Voorwaarde is vaak wel dat je bij een originele merkdealer of een Bovagbedrijf koopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |