Handige website met nuttige informatiequote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:19 schreef het_fokschaap het volgende:
http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx
zitten wel wat handige dingen tussen. ik heb het zelf niet getest, maar blijkbaar werkt iso naar cd burnen nu zonder shareware
Dat was al eerder gemeld...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef braampie het volgende:
zojuist even contact gehad met M$ en echt waar wat een hufters...
mijn windows vista word niet meer als legaal herkend ( wat hij wel is) sinds de installatie van w7.
zover ik weet is een OEM versie alleen legaal bij aanschaf van een nieuwe computer en de support ervan ligt bij de OEM (hardware fabrikant)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:17 schreef braampie het volgende:
zojuist even contact gehad met M$ en echt waar wat een hufters...
mijn windows vista word niet meer als legaal herkend ( wat hij wel is) sinds de installatie van w7.
krijg ik een leuke site waarop ik kan activeren dmv diagnostics test, ik slaag voor de test maar kan niet activeren.
daarna ik weer bellen, mag ik 72 euro betalen om het op te lossen omdat ik een OEM heb die ik zelf het geinstalleerd....
echt ik ga nu gewoon iets downloaden denk ik....
Dus, probeer de fabrikant van je computer te bellenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
zover ik weet is een OEM versie alleen legaal bij aanschaf van een nieuwe computer en de support ervan ligt bij de OEM (hardware fabrikant)
Maar gelukkig heeft VmWare daar dus geen last van..quote:It can be glitchy—so don't use a PC you need every day
Ook bij hardware los hoor. En de support hoort volgens mij gewoon bij ms te liggen. Maar volgens mij is dat hier helemaal niet aan de orde. Het is een beta-versie die de originele installatie verpest. Dus hun product.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
zover ik weet is een OEM versie alleen legaal bij aanschaf van een nieuwe computer en de support ervan ligt bij de OEM (hardware fabrikant)
ik ben bekent met al die dingetjesquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:39 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ook bij hardware los hoor. En de support hoort volgens mij gewoon bij ms te liggen. Maar volgens mij is dat hier helemaal niet aan de orde. Het is een beta-versie die de originele installatie verpest. Dus hun product.
De betreffende user weet ook nog niet dat je bij dit soort belletjes altijd moet liegen. Wij moeten zelfs met onze volumelicenses en msdn-dvd's zeggen bij activatie dat ze niet op meerdere pc's worden geïnstalleerd anders activeren ze niet of moeilijk. Dus nooit zeggen dat je hem zelf geherinstalleerd hebt en dat soort zaken. Het is gewoon een vast riedeltje wat je moet vertellen. Wat wel leuke momentjes oplevert wanneer we weer een stageloper laten bellen die dat niet allemaal weet.
Heb een werkende PowerIso die werkt wel gewoonquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:14 schreef Razor21 het volgende:
Iemand een alternatief voor Daemon Tools (iso's mounten).
De huidige versie werkt niet op Windows 7 athans krijg het niet voor elkaar..
Je had toch echt even wat beter op moeten letten hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:46 schreef braampie het volgende:
[..]
ik ben bekent met al die dingetjesheb zelf stage gelopen bij de lokale PC boer.
zal het eens proberen met de auto activatie
Een OEM is dus altijd (al zijn dat geeneens de policy's van ms zelf) door de pc-leverancier meegeleverdquote:omdat ik een OEM heb die ik zelf het geinstalleerd
beta versie ? support ?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:39 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ook bij hardware los hoor. En de support hoort volgens mij gewoon bij ms te liggen. Maar volgens mij is dat hier helemaal niet aan de orde. Het is een beta-versie die de originele installatie verpest. Dus hun product.
Er staat bij de links met nuttige informatie een link met allerlei tips voor Windows 7 (die waar achter staat 'erg nuttig'). Daar staat deze tip ook bij. Ik wil eigenlijk voorkomen dat er teveel specifieke informatie in de OP komt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:20 schreef Razor21 het volgende:
Nog een tip voor de OP :
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
Dat messenger niet netjes naar taakbalk minimaliseert, is een bug van Windows 7 of messenger zelf. Je kan dit makkelijk oplossen door messenger in de compabiliteitsmodus te draaien: start -> typ C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger en enter -> rechterklik op msnmsgr.exe -> properties -> compability -> vinkje bij Run this program in compability mode for Windows Vista.
Ik denk dat het antwoord al in het begin van de thread gegeven is. Het is mogelijk dat er (voor Punkbuster) onbekende API functies worden gebruikt. Punkbuster zal ze dan waarschijnlijk beschouwen als hacks.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:47 schreef Razor21 het volgende:
Meer mensen problemen met Punkbuster bij online gamen zoals Battlefield 2 :
http://forum.i3d.net/tech(...)nction-131124-a.html
Gisteren nog goed kunnen gamen nu wordt ik constant gekicked door PB
Heb al gegoogled ze komen niet met een fix zolang Windows 7 nog beta is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:56 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik denk dat het antwoord al in het begin van de thread gegeven is. Het is mogelijk dat er (voor Punkbuster) onbekende API functies worden gebruikt. Punkbuster zal ze dan waarschijnlijk beschouwen als hacks.
Daar kan ik natuurlijk niet helemaal zeker van zijn :p
Mja, dat is natuurlijk nooit slim..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:27 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Heb nu spijt dat ik Windows 7 als main OS heb geinstalleerd wil graag gamen
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:27 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Heb al gegoogled ze komen niet met een fix zolang Windows 7 nog beta is.
Heb nu spijt dat ik Windows 7 als main OS heb geinstalleerd wil graag gamen
ik ken PB niet, maar kan je PB niet in Vista of XP compatibility mode draaien ?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:47 schreef Razor21 het volgende:
Meer mensen problemen met Punkbuster bij online gamen zoals Battlefield 2 :
http://forum.i3d.net/tech(...)nction-131124-a.html
Gisteren nog goed kunnen gamen nu wordt ik constant gekicked door PB
Avira Antivir ookquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik heb Avast! Antivirus geïnstalleerd staan, gratis en werkt perfect onder Windows 7.
Als je even een stukje terug leest zie je daar als het goed is staan tot wanneer de Beta loopt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:55 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een gloednieuwe laptop, een Lenovo T61. Met Vista. Aangezien hij nog leeg is, en ik nog een 2e laptop heb wil ik Windows 7 proberen..
Hoelang kan ik het blijven proberen? Er zit een Centrino vPro CPU in, dat is toch gewoon een 32bits CPU?
Waarom dat dan??quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:07 schreef Oksel het volgende:
Oh, shit, dan cancel ik de downloadBedankt.
Ja, de RC downloaden en installeren tegen die tijd.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:08 schreef Oksel het volgende:
En hij loopt tot augustus.. hmm. En dan? Is er vast wel een trucje, toch?
De non-retail versies zullen sowieso gratis zijn. Kan je ze niet publiekelijk krijgen, dan wel via bittorrent of nieuwsgroepen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:17 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar het moet wel "gratis" zijn..
Hoe zijn de ervaringen over het algemeen?
Het is een BETA, zelfs Ms weet nog niet goed wat er wel goed op werkt en wat niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef sweetysven het volgende:
Is het nu verstandig om Windows 7 te instaleren? Is het stabiel genoeg om als enige besturingsysteem te draaien, werkt alle software er gewoon op?
Vrijwel alle software zal er op werken. Het is echter niet slim om het als enige OS te draaien.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef sweetysven het volgende:
Heb nu Windows XP erop staan, maar vind het wel eens tijd om windows weer opnieuw te instaleren. Veel rotzooi en gaat steeds slomer lopen, laptop kwam met Vista.
Is het nu verstandig om Windows 7 te instaleren? Is het stabiel genoeg om als enige besturingsysteem te draaien, werkt alle software er gewoon op?
Die stond ook al in de OPquote:Op donderdag 15 januari 2009 06:14 schreef Godtje het volgende:
The Bumper List of Windows 7 Secrets
http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx
wees blij dat het gebruikt wordtquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:49 schreef elfzesendertig het volgende:
Edit: Het geheugengebruik bij OS X ligt een stuk lager, daar kan Windows 7 toch nog een puntje aan zuigen op dit moment.
Ik denk alleen dat Windows het daadwerkelijk gebruikt en dus niet vrij zal geven wanneer dat nodig is. Het is immers al in gebruik. Mocht het zo zijn dat Windows het gebruikt om dingen wat soepeler te laten lopen, dan snap ik niet waarom Windows daar in totaal zo'n 800Mb geheugen voor nodig heeft terwijl OSX dat met zo'n beetje de helft kan...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wees blij dat het gebruikt wordtzonde anders
niet gebruikte zaken zullen worden weggeschreven naar de pagefile. mogelijk dat windows een wat groter default memory verbuik heeft, maar mogelijk ook dat er standaard wat meer zaken geladen worden dan bij Mac OS X, dan is het verklaarbaar.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:01 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat Windows het daadwerkelijk gebruikt en dus niet vrij zal geven wanneer dat nodig is. Het is immers al in gebruik. Mocht het zo zijn dat Windows het gebruikt om dingen wat soepeler te laten lopen, dan snap ik niet waarom Windows daar in totaal zo'n 800Mb geheugen voor nodig heeft terwijl OSX dat met zo'n beetje de helft kan...
quote:Windows 7 Beta Destroys MP3 Files
Microsoft is urging users of the new OS to download a patch that resolves the issue.
By Paul McDougall
InformationWeek
January 14, 2009 09:36 AM
Microsoft (NSDQ: MSFT) is warning users of the trial version of Windows 7 that the operating system could corrupt their MP3 music files unless they install a new patch designed to fix the problem.
"An update is available for Windows Media Center and Windows Media Player in Windows 7 Beta," Microsoft notes in a support document posted to its Web site. "The update addresses some issues with Windows Media Center playback, recording, and MP3 file support in Windows," the company states.
Specifically, unpatched versions of the Windows 7 beta OS could cause some portions of an MP3 music file to be lost under certain circumstances.
"Every time that metadata is edited in an MP3 file that already contains lots of metadata in the file header, some audio at the beginning of the track may be lost permanently," Microsoft states. "Up to several seconds of data may be lost," the company says.
Microsoft says the problem could arise with song tracks purchased online because they often contain significant amounts of metadata used to recreate album cover art. "Use of tools to add large album art to existing MP3 files may also cause this audio loss," says the software maker.
"Without action on your part, all MP3 files that have large headers in your Windows Media Player and Windows Media Center libraries are likely to lose some audio. Install this update to resolve the issue before you introduce MP3 files to the computer," Microsoft advises, noting that the patch can be downloaded from its Windows support site.
On Saturday, Microsoft dropped limits on the number of copies of the Windows 7 beta it plans to make available to PC enthusiasts after a crush of download requests for the new OS brought its servers to a halt over the weekend.
Bron
Het draait ook allemaal wel prima... Het zal vooral met kernel opbouw en dergelijke te maken hebben, denk ik. Daar heb ik verder ook geen verstand van, dus daar ga ik ook maar geen uitspraken over doenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
niet gebruikte zaken zullen worden weggeschreven naar de pagefile. mogelijk dat windows een wat groter default memory verbuik heeft, maar mogelijk ook dat er standaard wat meer zaken geladen worden dan bij Mac OS X, dan is het verklaarbaar.
Als je programma's prima draaien lijkt het me vooral een tweakersdiscussie
is al een update voorquote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, misschien even handig om hier op te letten..
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |