Nou gaat dat nog wel ff duren ( of misschien wel niet ) maar denk dat zoiets het wel gecompliceerder maakt ja.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:34 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat je meer aan Mikael zelf moet overlaten, MeNicole. En niet te veel moet proberen te sturen. Het lijkt mij voor de kinderen al best wel moeilijk allemaal en dan denk ik dat je ze ook het recht moet geven om hun eigen weg daarin zoveel mogelijk te zoeken.
Ja dat is precies wat ik bedoel te zeggen. Kijk Mikael is de ene helft van de week bij Kevin. Arwen kan dat helaas niet meer. Arwen heeft straks alleen maar D.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:42 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nou gaat dat nog wel ff duren ( of misschien wel niet ) maar denk dat zoiets het wel gecompliceerder maakt ja.
Lijkt mij persoonlijk raar als je een gezinnetje hebt, en dan dat dan het ene kindje wel papazegt en de andere niet zeker op jonge leeftijd. Maar is denk ik wel heel erg afhankelijk of dat de andere ouder nog wel of niet aanwezig is ?
nou vind ik dat sowieso drie keer niksquote:Op maandag 12 januari 2009 09:41 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar stel je voor dat toen Arwen leerde praten jullie niet geoefend hadden met papa en mama maar met Henk en Truus bv. Dan had ze jullie zo genoemd.
Nee maar dat is wat ik bedoel met aanleren. Wij leren onze kinderen zelf dat wij papa en mama zijn. Dat ze ons zo moeten noemen. Kijk mijn oom en tante hebben hun kinderen geleerd ze bij de voornaam te noemen. Mijn neef en nicht hebben dus nooit papa of mama gezegd.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:47 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nou vind ik dat sowieso drie keer niks, misschien dat ik me er daarom niets bij voor kan stellen, maar dat is nu dus niet het geval ik ben gewoon mama en DM was gewoon altijd papa.. zelfde als Kevin bij jullie altijd al papa was en jij mama, en je dan wel moet uitgaan van zoals de situatie is/was.
Nee ze hebben zichzelf nooit papa en mama genoemd. Kijk wij zeggen: Laat mama dat maar even doen. Hun zeiden: Laat mij dat maar even doen.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:00 schreef E.T. het volgende:
maar dan hebben ze vanaf dag 1 ook niet over papa en mama gesproken..
Tegen een baby van dag 1 begin je over het algemeen over 'papa' en 'mama'.. Dat later met het praten leren nog ombuigen lijkt me heel lastig en verwarrend. Als je het voor het oudste kind dus niet verwarrend wil laten zijn, zou je dus vanaf dag 1 van de nieuwe baby consequent moeten zijn in het benoemen.
Maar dat zei ik eerder toch ook al. Dat als Mikael er wel behoefte aan heeft om R anders te noemen dat we daar wel een weg in vinden. Tis echt niet zo dat Mikael hem R moet noemen. Maar papa is wat dat betrefd gewoon geen optie hier.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:20 schreef livelink het volgende:
Of juist niet scheelt. Nogmaals, ik kan het allemaal niet onderbouwen, maar het lijkt me juist dat je het allemaal niet te krampachtig moet bedenken en plannen. Go with the flow, kijk naar wat het kind doet en ga daarin mee of vind een manier om dat voorzichtig om te buigen naar een voor jullie gewenstere situatie.
Om eerlijk te zeggen denk ik niet dat het voorliggen van iemands cognitief gedrag verschil uitmaakt.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:18 schreef MeNicole het volgende:
Tis voor hier ook een beetje moeilijk uit te leggen omdat wij Mikael natuurlijk het beste kennen en weten hoe hij is. Kijk we weten idd niet hoe hij straks gaat reageren, dat is allemaal afwachten. Maar we weten ook dat Mikael met zijn hele doen en laten een stuk voorligt en dat dat ook een hele hoop scheelt.
quote:Op maandag 12 januari 2009 10:29 schreef livelink het volgende:
Ik vind in het algemeen eigenlijk wel dat er soms heel veel van kinderen wordt verwacht. Kinderen moeten maar in elk gewenste situatie meegaan die door de ouders wordt gekozen. Natuurlijk, dat is inherent aan de afhankelijke positie van kinderen en is ook niet te voorkomen. Maar soms is het wel prettig om daar eens bij stil te staan. Niet alleen in geval van scheiding en nieuwe relatie, maar ook in veel kleinere dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |