kwestie van uitproberenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:42 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Misschien als je de pillen gebruikt die jij inneemt, maar ik geloof er geen snars van dat dit de gangbare realiteit is.
Ik ben te verlegen daarvoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:57 schreef bikkeltje2 het volgende:
[..]
kwestie van uitproberen
Laat je het ff weten wat eruit gekomen is?
Ik ga het eens doen. Klinkt tof.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:12 schreef bikkeltje2 het volgende:
De spanning in een lift vind ik altijd een mooi moment, je kent het wel:
- allemaal vreemden in een hele kleine ruimte die allemaal alle moeite nemen om elkaar niet aan te kijken
- een ijzige stilte
- zodra de lift beweegt dan heel luid zeggen: allemaal een hele goede morgen een een prettige dag toegewenst
- ineens doet men een stuk aardiger en normaler naar elkaar toe!
- bijna iedereen zegt iets terug bij het verlaten van de lift.
Het zijn die kleine momenten
Sorry, ik wil dit even schrijven, uiten......quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:12 schreef bikkeltje2 het volgende:
De spanning in een lift vind ik altijd een mooi moment, je kent het wel:
- allemaal vreemden in een hele kleine ruimte die allemaal alle moeite nemen om elkaar niet aan te kijken
- een ijzige stilte
- zodra de lift beweegt dan heel luid zeggen: allemaal een hele goede morgen een een prettige dag toegewenst
- ineens doet men een stuk aardiger en normaler naar elkaar toe!
- bijna iedereen zegt iets terug bij het verlaten van de lift.
Het zijn die kleine momenten
Daar zijn professionele organisaties voor, het is niet aan jou om steeds geld te geven. Geef haar een briefje met daarop de instantie waar ze moet zijn voor steun en zeg dat ze het daar moet zoeken. Straks blijft ze je lastig vallen omdat je steeds erop ingaat. Staat ze om 4 uur 's nachts te bellen aan je deur.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Sorry, ik wil dit even schrijven, uiten......![]()
Wanneer ik in de bus zit en er komt een dorpsgenote naast me zitten , ja dan doe ik toch vriendelijk, ze is verslaafd, lieve meid, wil regelmatig wat geld lenen , 5 euro, voor wat eten voor de kleine , 5 euro dat ze 1 dag later terug zal brengen, want ze weet waar ik woon.....en ik dan zeg , nee hoor ik hoef het niet terug
omdat ik haar niet aan de deur wil hebben.
Moeilijke situatie voor mij, ik heb eigenlijk zin om 55 minuten lekker voor me uit te kijken tijdens de
busreis en voor haar is het gezellig dat ze me ziet, soms wil ik na vier haltes uitstappen omdat
ik niet eerlijk kan zeggen dat ik geen zin om te kletsen heb, geen geld meer wil lenen.
Ik kocht een opwaardeerkaart van KPN voor 10 euro, zij liep langs me heen, ik liep de winkel uit,
ze kwam me achterna en zei het is druk bij de telefooncel met polen, mag ik even op jouw telefoon bellen,
ik zei nee, kom zeg, ik heb het net gekocht....
Moet ik harder zijn? Ik vind afwijzen en kwetsen ook moeilijk, ligt gevoelig ook omdat ze een zoon
van 12 heeft die tussen 2 gebruikende ouders zit en nu steeds meer rondhangt met blowende
oudere jongens, dus wanneer ze geld vraagt voor wat te eten, denk ik ook aan die zoon.
Bedankt voor het antwoord, je hebt gelijk, er zijn in dit dorp en in de stad Haarlem genoeg professionele instanties, instellingen die haar en gezin kunnen helpen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:50 schreef Topspin het volgende:
Daar zijn professionele organisaties voor, het is niet aan jou om steeds geld te geven. Geef haar een briefje met daarop de instantie waar ze moet zijn voor steun en zeg dat ze het daar moet zoeken. Straks blijft ze je lastig vallen omdat je steeds erop ingaat. Staat ze om 4 uur 's nachts te bellen aan je deur.
Enige keer dat ik geld geef aan mensen die het hard nodig hebben dat is aan de straatkrant verkoper eens in de zoveel tijd.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:23 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord, je hebt gelijk, er zijn in dit dorp en in de stad Haarlem genoeg professionele instanties, instellingen die haar en gezin kunnen helpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |