abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64925541
Zolang het hier in het dorp is tegen mensen die geen heel groot ego hebben of chagrijnig zijn doe ik het wel behoorlijk vaak ja. Ik krijg in ieder geval altijd iets terug, zij het een glimlachje.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_64927344
Wij hebben zo'n overbuurman. Iedereen hier in de straat zegt hoi, ja of niet maar dan zeg je beide niets. Als iemand wat zegt wordt er terug gegroet. Maar die vent is schijnbaar anti-mensen jonger dan 45 want hoewel hij oudere mensen wel groet (ook voor hem vreemden zoals mijn oude tante), kijkt hij zuur en zwijgt als mn vriend of ik groet, en bij onze buren links (jong stel) doet ie het zelfde en bij de buren rechts niet (die van zijn leeftijd zijn).

Hij heeft ook zo'n mottig teckeltje wat ie uitlaat door naar de overkant te lopen en tegen onze gevel te laten pissen. Prima, heb ik geen last van verder, maar terwijl dat gebeurt staat ie dus pontificaal bij ons naar binnen te staren (soms zelfs met een hand tegen het glas om het beter te kunnen zien ). Wij hebben de zithoek aan de voorkant dus hij staat dan nog geen twee meter van je af. En als je dan groet gaat ie boos kijken, alsof je hém stoort

Ach ja. Het is toch fijn om te weten dat er altijd iemand is die een ergere rotdag heeft dan jij
pi_64927419
De reden waarom ik al nooit meer als eerste hoi zeg tegen anderen. Op de fiets dan.
Tenzij het erg goede vrienden zijn of familie natuurlijk.
pi_64942638
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:10 schreef EvilMarc het volgende:
Zolang het hier in het dorp is tegen mensen die geen heel groot ego hebben of chagrijnig zijn doe ik het wel behoorlijk vaak ja. Ik krijg in ieder geval altijd iets terug, zij het een glimlachje.
Maar ik vraag me af, is het dan zoveel moeite om dan terug te groeten, vraag ik mij af......Een glimlachje?

Nou zelf dat niet, ze doen soms gewoon of je lucht ben. Ik vraag me af , wat drijft hen om zo nukkig te reageren? Is dat typisch Nederlands ofzo?
pi_64942693
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:54 schreef Dipkip het volgende:
Wij hebben zo'n overbuurman. Iedereen hier in de straat zegt hoi, ja of niet maar dan zeg je beide niets. Als iemand wat zegt wordt er terug gegroet. Maar die vent is schijnbaar anti-mensen jonger dan 45 want hoewel hij oudere mensen wel groet (ook voor hem vreemden zoals mijn oude tante), kijkt hij zuur en zwijgt als mn vriend of ik groet, en bij onze buren links (jong stel) doet ie het zelfde en bij de buren rechts niet (die van zijn leeftijd zijn).

Hij heeft ook zo'n mottig teckeltje wat ie uitlaat door naar de overkant te lopen en tegen onze gevel te laten pissen. Prima, heb ik geen last van verder, maar terwijl dat gebeurt staat ie dus pontificaal bij ons naar binnen te staren (soms zelfs met een hand tegen het glas om het beter te kunnen zien ). Wij hebben de zithoek aan de voorkant dus hij staat dan nog geen twee meter van je af. En als je dan groet gaat ie boos kijken, alsof je hém stoort

Ach ja. Het is toch fijn om te weten dat er altijd iemand is die een ergere rotdag heeft dan jij
Het valt mij erg op, dat je vooral de oudjes erg zuur, nukkig en stijf zijn. De jongeren zijn veel fatsoenlijker op dit gebied. Daar vestig ik dan de hoop op.
pi_64942738
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:57 schreef -Strawberry- het volgende:
De reden waarom ik al nooit meer als eerste hoi zeg tegen anderen. Op de fiets dan.
Tenzij het erg goede vrienden zijn of familie natuurlijk.
Dat laatste zeer zeker. Maar ik betrap er me op, dat ik het vanochtend het bewust niet meer doe. Ik ben het gewoon spuug en spuugbeu, om iedere de kous op je kop te krijgen
  Trouwste user 2022 maandag 12 januari 2009 @ 11:43:19 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_64943067
Vanochtend weer. Donker 8 uur kom iemand tegen in een verlaten hoofdstraat.

No way dat ie je aankijkt.

Kut importers

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64943280
Gewoon op straat tegen een vreemde is ook wel een beetje irritant.
Maar goed iedereen zegt hier dat hij geen gedag meer zegt als hij niks meer terug krijgt. En zo is dat natuurlijk langzaam ontstaan. Alleen de mensen die stoïcijns volhouden zullen dan nog gedag zeggen.
  Trouwste user 2022 maandag 12 januari 2009 @ 11:51:11 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_64943356
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:49 schreef Gehannes het volgende:
Gewoon op straat tegen een vreemde is ook wel een beetje irritant.
Maar goed iedereen zegt hier dat hij geen gedag meer zegt als hij niks meer terug krijgt. En zo is dat natuurlijk langzaam ontstaan. Alleen de mensen die stoïcijns volhouden zullen dan nog gedag zeggen.
Ik blijf gedag zeggen.

En als ik iemand op straat tegenkom, om 8 uur die zijn hond uitlaat. Zeg ik 'Wat een lieve hond'

Ik hou vol als Kritisch AVRO-lid

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64943476
In bepaalde situaties doe ik het nog wel als ik bijvoorbeeld een tandarts ruimte binnen kom, tegen mijn buren en tegen mensen die bijvoorbeeld hun hond even aanlijnen als ze mijn zien aan komen hardlopen...

Mensen groeten die ik niet ken lijkt mij ook een beetje zinloos... Maar als iemand mij zomaar out of the blue groet dan zeg ik altijd wel wat terug...
Rise or Die Trying!
pi_64943604
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Het valt mij erg op, dat je vooral de oudjes erg zuur, nukkig en stijf zijn. De jongeren zijn veel fatsoenlijker op dit gebied. Daar vestig ik dan de hoop op.
Nmwah. Om mijn zure overbuurman kan ik nog wel lachen. Om de multi-etnische hangjongeren bij de buurtsuper een stuk minder. Die zeggen ook hoi, maar als je teruggroet word je uitgescholden voor hoer en als je niks terugzegt kan je een klodder spuug of een frisdrankblikje naar je kop krijgen.

En nee, dat zijn niet alleen marokkanen. Ze hebben ook een chinees en 3 vanilla ice types. Integratie, maar totarly de verkeerde kant op
pi_64943616
Groeten is idd een kwestie van inschatten, oogcontact, etc.

Zelfs in de stad groet ik mensen maar dan merk ik wel dat het vaak óf heel rustig óf heel vroeg is. Ook als je iets gemeenschappelijks hebt...je staat in de rij voor iets, je kijkt ergens naar waar een ander ook naar kijkt, dan heb je eerder die groet-klik.
pi_64943657
Ja joh vervelend is dat!
Ik krijg dan ook altijd last van een soort van schaamte ofzo als iemand niet hoi terug zegt
  Trouwste user 2022 maandag 12 januari 2009 @ 12:02:53 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_64943773
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:58 schreef mweeda het volgende:

Oogcontact is idd belangrijk.

Maar die kutimporters kennen niemand en hoeven nioet te denken van kut ik heb iemand niet gegroed.

Als ik iemand tegenkom in mijn straat groet ik altijd. Nou ja ik zoek oogcontact.

maandag 12 januari 2009 @ 17:05:35 #65
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_64955969
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:58 schreef mweeda het volgende:
Zeker, maar velen zijn niet in te schatten. Maar soms is het duidelijk dat mensne er wel open voor staan.
quote:
Zelfs in de stad groet ik mensen maar dan merk ik wel dat het vaak óf heel rustig óf heel vroeg is. Ook als je iets gemeenschappelijks hebt...je staat in de rij voor iets, je kijkt ergens naar waar een ander ook naar kijkt, dan heb je eerder die groet-klik.
Dat scheelt ook heel veel.
  maandag 12 januari 2009 @ 17:13:28 #67
239646 Cmonv
Headbanger
pi_64956164
Je groet voor een ander, niet voor jezelf.
pi_64956260
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:13 schreef Cmonv het volgende:
Je groet voor een ander, niet voor jezelf.
Maar lullig als ze toch niet reageren?
pi_64956349
mensen zeggen heel vaak hallo tegen mij, zonder dat ik ze ken
  maandag 12 januari 2009 @ 17:17:44 #70
239646 Cmonv
Headbanger
pi_64956387
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar lullig als ze toch niet reageren?
Maakt dat nou weer uit. Hebben ze het blijkbaar niet gehoord of niet voor in de stemming. Je bedoelde het goed, daar gaat het toch om?
pi_64956645
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:17 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Maakt dat nou weer uit. Hebben ze het blijkbaar niet gehoord of niet voor in de stemming. Je bedoelde het goed, daar gaat het toch om?
Dat klopt. Maar als ik niet in de stemming ben, heb ik het nog wel het fatsoen om iets terug te zeggen. Of is dat dan teveel gevraagd?
pi_64956754
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Of is dat dan teveel gevraagd?
Misschien wel het is toch mogelijk dat iemand zó'n rotdag heeft dat ie iedereen buiten sluit en met rust gelaten wil worden...
  maandag 12 januari 2009 @ 17:29:49 #73
239646 Cmonv
Headbanger
pi_64956936
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar als ik niet in de stemming ben, heb ik het nog wel het fatsoen om iets terug te zeggen. Of is dat dan teveel gevraagd?
Aan die persoon blijkbaar wel. Maar wat maakt het uit, doet niks af aan jou bedoeling toch? Als ik iemand groet doe ik dat in ieder geval niet om iets terug te krijgen. Ze zien maar wat ze ermee doen. De intentie was goed, "have a nice day verder".

Goed dat je zelf teruggroet, maar zou een beetje saai worden als iedereen zoals jou was
pi_64957108
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik bedoel in mijn woonplaats
Ja, jij woont in Drenthe

Hier zijn de mensen ook nog oprecht vriendelijk. (net als in Groningen en Friesland)
pi_64957515
Ik zeg ook niets meer omdat je vaak geen reactie krijgt.
Daarnaast ben ik ook gaan denken: Waarom moet ik iemand op straat gedag zeggen? Ik ken die persoon niet, en ik ga ook verder geen gesprek met hem aan. Ik zeg alleen 'hoi'. Waarom? Het is eigenlijk echt verspilde moeite. Misschien analyseer ik het teveel, maar ik vind het ondertussen ook vrij nutteloos, en heb ook wel bij bepaalde mensen een soort van 'waarom zeg jij hoi tegen mij, ik ken je niet piss off' gevoel.

Edit: Vanzelfsprekend zeg ik familie, vrienden en bekenden wel gedag. Het concept 'bekenden' staat me overigens ook al behoorlijk tegen. Maarja, het moet maar

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2009 17:46:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')