Maar ik vraag me af, is het dan zoveel moeite om dan terug te groeten, vraag ik mij af......Een glimlachje?quote:Op zondag 11 januari 2009 20:10 schreef EvilMarc het volgende:
Zolang het hier in het dorp is tegen mensen die geen heel groot ego hebben of chagrijnig zijn doe ik het wel behoorlijk vaak ja. Ik krijg in ieder geval altijd iets terug, zij het een glimlachje.
Het valt mij erg op, dat je vooral de oudjes erg zuur, nukkig en stijf zijn. De jongeren zijn veel fatsoenlijker op dit gebied. Daar vestig ik dan de hoop op.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:54 schreef Dipkip het volgende:
Wij hebben zo'n overbuurman. Iedereen hier in de straat zegt hoi, ja of niet maar dan zeg je beide niets. Als iemand wat zegt wordt er terug gegroet. Maar die vent is schijnbaar anti-mensen jonger dan 45 want hoewel hij oudere mensen wel groet (ook voor hem vreemden zoals mijn oude tante), kijkt hij zuur en zwijgt als mn vriend of ik groet, en bij onze buren links (jong stel) doet ie het zelfde en bij de buren rechts niet (die van zijn leeftijd zijn).
Hij heeft ook zo'n mottig teckeltje wat ie uitlaat door naar de overkant te lopen en tegen onze gevel te laten pissen. Prima, heb ik geen last van verder, maar terwijl dat gebeurt staat ie dus pontificaal bij ons naar binnen te staren (soms zelfs met een hand tegen het glas om het beter te kunnen zien). Wij hebben de zithoek aan de voorkant dus hij staat dan nog geen twee meter van je af. En als je dan groet gaat ie boos kijken, alsof je hém stoort
![]()
Ach ja. Het is toch fijn om te weten dat er altijd iemand is die een ergere rotdag heeft dan jij
Dat laatste zeer zeker. Maar ik betrap er me op, dat ik het vanochtend het bewust niet meer doe. Ik ben het gewoon spuug en spuugbeu, om iedere de kous op je kop te krijgenquote:Op zondag 11 januari 2009 20:57 schreef -Strawberry- het volgende:
De reden waarom ik al nooit meer als eerste hoi zeg tegen anderen. Op de fiets dan.
Tenzij het erg goede vrienden zijn of familie natuurlijk.
Ik blijf gedag zeggen.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:49 schreef Gehannes het volgende:
Gewoon op straat tegen een vreemde is ook wel een beetje irritant.
Maar goed iedereen zegt hier dat hij geen gedag meer zegt als hij niks meer terug krijgt. En zo is dat natuurlijk langzaam ontstaan. Alleen de mensen die stoïcijns volhouden zullen dan nog gedag zeggen.
Nmwah. Om mijn zure overbuurman kan ik nog wel lachen. Om de multi-etnische hangjongeren bij de buurtsuper een stuk minder. Die zeggen ook hoi, maar als je teruggroet word je uitgescholden voor hoer en als je niks terugzegt kan je een klodder spuug of een frisdrankblikje naar je kop krijgen.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Het valt mij erg op, dat je vooral de oudjes erg zuur, nukkig en stijf zijn. De jongeren zijn veel fatsoenlijker op dit gebied. Daar vestig ik dan de hoop op.
Oogcontact is idd belangrijk.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:58 schreef mweeda het volgende:
Groeten is idd een kwestie van inschatten, oogcontact, etc.
Zeker, maar velen zijn niet in te schatten. Maar soms is het duidelijk dat mensne er wel open voor staan.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:58 schreef mweeda het volgende:
Groeten is idd een kwestie van inschatten, oogcontact, etc.
Dat scheelt ook heel veel.quote:Zelfs in de stad groet ik mensen maar dan merk ik wel dat het vaak óf heel rustig óf heel vroeg is. Ook als je iets gemeenschappelijks hebt...je staat in de rij voor iets, je kijkt ergens naar waar een ander ook naar kijkt, dan heb je eerder die groet-klik.
Maar lullig als ze toch niet reageren?quote:Op maandag 12 januari 2009 17:13 schreef Cmonv het volgende:
Je groet voor een ander, niet voor jezelf.
Maakt dat nou weer uit. Hebben ze het blijkbaar niet gehoord of niet voor in de stemming. Je bedoelde het goed, daar gaat het toch om?quote:Op maandag 12 januari 2009 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar lullig als ze toch niet reageren?
Dat klopt. Maar als ik niet in de stemming ben, heb ik het nog wel het fatsoen om iets terug te zeggen. Of is dat dan teveel gevraagd?quote:Op maandag 12 januari 2009 17:17 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Maakt dat nou weer uit. Hebben ze het blijkbaar niet gehoord of niet voor in de stemming. Je bedoelde het goed, daar gaat het toch om?
Misschien welquote:
Aan die persoon blijkbaar wel. Maar wat maakt het uit, doet niks af aan jou bedoeling toch? Als ik iemand groet doe ik dat in ieder geval niet om iets terug te krijgen. Ze zien maar wat ze ermee doen. De intentie was goed, "have a nice day verder".quote:Op maandag 12 januari 2009 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als ik niet in de stemming ben, heb ik het nog wel het fatsoen om iets terug te zeggen. Of is dat dan teveel gevraagd?
Ja, jij woont inquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |