Dat dus.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef Buschetta het volgende:
volgens mij begrijp je de term rente niet echt.
Dit lijkt me eerder een copy/paste van een forward mailtjequote:Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef Buschetta het volgende:
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef Buschetta het volgende:
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef Buschetta het volgende:
Alles heeft waarde en niets heeft waarde, maar wat is echt belangrijk om (samen) te leven?quote:Op maandag 12 januari 2009 10:56 schreef John.Milton het volgende:
In een kenniseconomie lijkt het me vrij logisch dat niet alles puur en alleen op goederen gebaseerd is. In een kenniseconomie moet kennis ook gewaardeerd worden tegen geld. In jouw perfecte economie worden alleen goederen verkocht en kan kennis niet tegen geld gewaardeerd worden volgens mij.
Het is alleen jammer dat mensen de eigenschap bezitten om altijd te streven naar meerquote:Op maandag 12 januari 2009 11:19 schreef sigme het volgende:
Leven is eenvoudig genoeg. Men neme een moestuin, een houtkachel en wat dieren.
Winst noch rente van node. Wel handgeld, want, iedereen, dus.
Dat geldt misschien voor jou, maar niet voor iedereen hoor. Ik ben uiterst tevreden met moestuin, houtkachel, handvol beesten en een beetje handgeld.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:08 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat mensen de eigenschap bezitten om altijd te streven naar meerAls je zelf tevreden bent met zo'n leven is dat goed, alleen veel mensen willen toch altijd net iets meer hebben als hun buurman om zichzelf zo te voorzien in hun behoeftes van erkenning en zelfontwikkeling.
Voor zelfontwikkeling heb ik niet meer geld nodig, maar wel een stimulerend omgeving. Deze omgeving wordt niet gecreerd door geld maar wel door mensen. Wanneer de mensen die dit moeten creeren zich ook alleen maar laten leiden door geld ontstaat hierdoor minder stimulans.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:08 schreef John.Milton het volgende:
Het is alleen jammer dat mensen de eigenschap bezitten om altijd te streven naar meerAls je zelf tevreden bent met zo'n leven is dat goed, alleen veel mensen willen toch altijd net iets meer hebben als hun buurman om zichzelf zo te voorzien in hun behoeftes van erkenning en zelfontwikkeling.
Je hebt product A (waarde = X). Je hebt product B (waarde = X).quote:Op maandag 12 januari 2009 10:16 schreef Peter_Hoopman het volgende:
Is gekopiëerd denken veiliger dan zelf na denken? ;-)
De appel wordt door de kopers geconsumeerd en gaat naar nul.
De winst gaat naat bank, belastingen en nieuwe investeringen en doordat geld uit zich zelf geld waard is in de vorm van rente hebben we de eeuwige winst (leven?) gecreëerd. Is dat niet wat we allemaal willen?
De appel is al lang weg maar daarnaast hebben we een papierenwereld gecreëerd die eeuwig kan blijven leven door de aanname dat geld uit zichzelf geld waard is. Hiephiephoera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |