abonnement Unibet Coolblue
pi_64912704
Ik had de laatste post in het vorige topic, dus meteen een nieuwe


Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK


Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland - Deel 8
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door henkSX op 11-01-2009 14:34:52 ]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_64912739
de laatste post uit het vorige topic ook maar meteen hier:
Hey! Ik ben op zoek naar een stage in het buitenland, maar ik vind het niet eenvoudig om dit op eigen houtje te vinden. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik ben een 4e jaars student aan de Fontys Bedrijfshogeschool. Om mijn opleiding af te ronden ben ik op zoek naar een afstudeerstage. Op dit moment studeer ik Commerciele Economie met een toespitsing op de (internationale) Evenementen en Entertaiment branche. Naast alle vakken zoals marketing, sales, marktonderzoek en dergelijke heb ik een extra toespitsing op de evenementen en entertainment markt.

Waar ik naar op zoek ben is een stage in de evenementenbranche. Dit kan je heel erg breed zien, van congressen en beurzen tot aan festivals. Een voorbeeld van een onderzoeksvraag is bijvoorbeeld of het haalbaar is om een groot golfevenement te organiseren in bijvoorbeeld Cancun, Mexico dat gericht is op de Noord-Europese markt. Maar ook bijvoorbeeld of het haalbaar is om meer Nederlandse bezoekers te trekken naar een beurs, waarna op basis hiervan een marketingplan geschreven kan worden.

De stage zou ongeveer een duur moeten hebben van 20 weken, maar kan eventueel ook langer zijn. Ik zou graag in mei van dit jaar beginnen.

De landen die mijn voorkeur hebben zijn Mexico, Chili, Argentinie en Indonesie. Deze landen fascineren me ontzettend en heb er altijd al van gedroomd om in een van deze landen te wonen (het liefst alle vier een keer;))

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee! Alle tips zijn welkom
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_64913583
Mn naam kan uit de OP, zat van eind januari tot eind mei vorig jaar in Londen

Tijd van mn leven en zou graag weer terug gaan.
pi_64914051
Nieuw topic, meteen hier maar ook even melden. Heb al een half jaar uitwisseling in Amerika gehad, nu opzoek naar nog een half jaar stage in het buitenland (momenteel erg in de richting van Australie / Nieuw Zeeland aan het denken).

Zoals al vaak gemeld is: alle tips zijn welkom .
......
pi_64917025
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:14 schreef S-Two het volgende:
Iemand enige ervaring met de talenscholen van ef?
Schijnen best okee te zijn; met relatief goede begeleiding.
Maar dat heb ik ook alleen maar 'van horen zeggen'.

Zijn echter wel vrij duur, meen ik...
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef Slomy het volgende:
Nieuw topic, meteen hier maar ook even melden. Heb al een half jaar uitwisseling in Amerika gehad, nu opzoek naar nog een half jaar stage in het buitenland (momenteel erg in de richting van Australie / Nieuw Zeeland aan het denken).

Zoals al vaak gemeld is: alle tips zijn welkom .
Kijk ook gerust in de landentopics in KAA waar al de nodige ervaringsdeskundigen zitten.
Voor Nieuw-Zeeland en Australië vind je hier wat leesvoer:
Nieuw Zeeland
Australië
Ik ga emigreren naar Australie. Deel I
 FR
  zondag 11 januari 2009 @ 16:12:59 #6
82589 S-Two
barba macacu
pi_64917304
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:05 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Schijnen best okee te zijn; met relatief goede begeleiding.
Maar dat heb ik ook alleen maar 'van horen zeggen'.

Zijn echter wel vrij duur, meen ik...
Dat idee had ik zelf ook al ja. Aankomende week is er volgens mij een presentatie hier in de buurt, dus denk dat ik daar wel even ga kijken. Maar als er meer mensen ervaringen hebben hoor ik die natuurlijk graag! (Dit gaat dus over de talencursussen van de ef)
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 11 januari 2009 @ 16:25:01 #7
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_64917751
TVP studeer in de VS
pi_64919009
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:05 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Kijk ook gerust in de landentopics in KAA waar al de nodige ervaringsdeskundigen zitten.
Voor Nieuw-Zeeland en Australië vind je hier wat leesvoer:
Nieuw Zeeland
Australië
Ik ga emigreren naar Australie. Deel I
Bedankt, die ga ik zeker eens doorlezen.
......
  zondag 11 januari 2009 @ 21:15:52 #9
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_64928170
Ik vertrek eind januari voor een half jaar studie naar Israel. Daar ga ik aan de Tel Aviv University wat vakjes volgen en mijn Arabisch verbeteren. Ik hoop dat Tel Aviv ook een goeie artschool heeft, dan ga ik daar wat fotografie vakken volgen.

Daarnaast veel reizen in het gebied. 2e paspoort is binnen en all logistieke voorbereidingen zijn al klaar voor een trip naar

- Jordanie met het vliegtuig, naar Syrie met de bus, naar iran mety het vliegtuig, terug naar Syrie met de trein en dan naar Tel aviv via Jordanie met de bus -

Ik kan niet wachten...
pi_64929010
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:15 schreef Elkafila het volgende:
Ik vertrek eind januari voor een half jaar studie naar Israel. Daar ga ik aan de Tel Aviv University wat vakjes volgen en mijn Arabisch verbeteren. Ik hoop dat Tel Aviv ook een goeie artschool heeft, dan ga ik daar wat fotografie vakken volgen.

Daarnaast veel reizen in het gebied. 2e paspoort is binnen en all logistieke voorbereidingen zijn al klaar voor een trip naar

- Jordanie met het vliegtuig, naar Syrie met de bus, naar iran mety het vliegtuig, terug naar Syrie met de trein en dan naar Tel aviv via Jordanie met de bus -

Ik kan niet wachten...
2e paspoort?
pi_64929619
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:15 schreef Elkafila het volgende:
Ik vertrek eind januari voor een half jaar studie naar Israel. Daar ga ik aan de Tel Aviv University wat vakjes volgen en mijn Arabisch verbeteren. Ik hoop dat Tel Aviv ook een goeie artschool heeft, dan ga ik daar wat fotografie vakken volgen.

Daarnaast veel reizen in het gebied. 2e paspoort is binnen en all logistieke voorbereidingen zijn al klaar voor een trip naar

- Jordanie met het vliegtuig, naar Syrie met de bus, naar iran mety het vliegtuig, terug naar Syrie met de trein en dan naar Tel aviv via Jordanie met de bus -

Ik kan niet wachten...
Relaxed joh!

ben je alleen niet bang dat je gezeik gaat krijgen met je Iranese/ Israelische stempels in je paspoort bij de grens van Iran/ Israel?

Veel plezier iig!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  zondag 11 januari 2009 @ 22:31:53 #12
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_64931578
Daarom heeft ie een tweede paspoort dude..
  zondag 11 januari 2009 @ 22:36:44 #13
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_64931777
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:31 schreef nickybol het volgende:
Daarom heeft ie een tweede paspoort dude..
Hehe, yep..

Van de week mijn paspoort inleveren bij zo'n visumdienst die alles voor me gaat regelen.

Maar mocht dat op een teleurstelling uitdraaien (visums worden niet toegekend), dan kan ik alsnog gewoon aan de grens van Syrie en Iran de visums halen. Alleen ik wil natuurlijk wel wat zekerheid, daarom probeer ik alles van te voren maar te regelen..
pi_64932148
Idd, overheen gelezen Slim!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_64932239
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:36 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Hehe, yep..

Van de week mijn paspoort inleveren bij zo'n visumdienst die alles voor me gaat regelen.

Maar mocht dat op een teleurstelling uitdraaien (visums worden niet toegekend), dan kan ik alsnog gewoon aan de grens van Syrie en Iran de visums halen. Alleen ik wil natuurlijk wel wat zekerheid, daarom probeer ik alles van te voren maar te regelen..
Maar een 2e paspoort, heb je dan een dubbele nationaliteit waardoor je er nog een kon aanvragen oid? Of heb je aangifte gedaan en er toen nog een gehaald? Want je kan toch niet zomaar een 2e paspoort krijgen?
  zondag 11 januari 2009 @ 23:43:16 #16
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_64934267
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:47 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar een 2e paspoort, heb je dan een dubbele nationaliteit waardoor je er nog een kon aanvragen oid? Of heb je aangifte gedaan en er toen nog een gehaald? Want je kan toch niet zomaar een 2e paspoort krijgen?


Tweede Paspoort

'Een tweede paspoort is bedoeld voor mensen die regelmatig verschillende landen bezoeken, waarbij de stempels in hun paspoort van reeds bezochte landen problemen kunnen veroorzaken bij de toelating in een ander land. U kunt problemen krijgen omdat het nog te bezoeken land in conflict is met de landen waarvan u een stempel in uw paspoort heeft. Een tweede paspoort is tevens bedoeld voor mensen die binnen een bepaalde periode naar verschillende landen gaan reizen waarvoor een visum moet worden aangevraagd'

Aanvraag
Aanvraag: aanvrager moet kunnen aantonen dat een 2e paspoort nodig is om zakelijke of beroepsmatige redenen. Een verklaring van de werkgever alleen is niet voldoende, daarnaast zijn stukken nodig die de noodzaak rechtvaardigen. Dit zijn stukken, zoals:

* Uittreksels van de Kamer van Koophandel
* Uitnodigingen van buitenlandse bedrijven
* Zakelijke contracten of vergelijkbare documenten
waar de noodzaak van een 2e paspoort uit blijkt.

.


In mijn geval heb ik de Nederlandse universiteit waarin ik studeer een brief laten opmaken waarin ze vermelden dat ik voor 'studieverplichtingen' in die landen moet verblijven waar Israel mee in conflict is. Ik had niet verwacht dat de unie zo meewerkend zou zijn, want het is toch niet geheel zonder risico/aansprakelijkheid.

Maar ik heb als Nederlander nu gewoon mijn tweede paspoort die voor 2 jaar geldig is..
pi_64942404
Heb het afgelopen semester in Montpellier gestudeerd. Ben nu op zoek naar een afstudeerplek per 1 februari op het gebied van (duurzame) energie aldaar. Dat wil alleen nog niet erg vorderen. Tips?
pi_64956038
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:43 schreef Elkafila het volgende:

[..]


Tweede Paspoort

'Een tweede paspoort is bedoeld voor mensen die regelmatig verschillende landen bezoeken, waarbij de stempels in hun paspoort van reeds bezochte landen problemen kunnen veroorzaken bij de toelating in een ander land. U kunt problemen krijgen omdat het nog te bezoeken land in conflict is met de landen waarvan u een stempel in uw paspoort heeft. Een tweede paspoort is tevens bedoeld voor mensen die binnen een bepaalde periode naar verschillende landen gaan reizen waarvoor een visum moet worden aangevraagd'

Aanvraag
Aanvraag: aanvrager moet kunnen aantonen dat een 2e paspoort nodig is om zakelijke of beroepsmatige redenen. Een verklaring van de werkgever alleen is niet voldoende, daarnaast zijn stukken nodig die de noodzaak rechtvaardigen. Dit zijn stukken, zoals:

* Uittreksels van de Kamer van Koophandel
* Uitnodigingen van buitenlandse bedrijven
* Zakelijke contracten of vergelijkbare documenten
waar de noodzaak van een 2e paspoort uit blijkt.

.


In mijn geval heb ik de Nederlandse universiteit waarin ik studeer een brief laten opmaken waarin ze vermelden dat ik voor 'studieverplichtingen' in die landen moet verblijven waar Israel mee in conflict is. Ik had niet verwacht dat de unie zo meewerkend zou zijn, want het is toch niet geheel zonder risico/aansprakelijkheid.

Maar ik heb als Nederlander nu gewoon mijn tweede paspoort die voor 2 jaar geldig is..
Klinkt zo wel logisch, je krijgt dus niet zomaar een 2e paspoort mee
pi_64974379
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef Slomy het volgende:
Nieuw topic, meteen hier maar ook even melden. Heb al een half jaar uitwisseling in Amerika gehad, nu opzoek naar nog een half jaar stage in het buitenland (momenteel erg in de richting van Australie / Nieuw Zeeland aan het denken).

Zoals al vaak gemeld is: alle tips zijn welkom .
He Ron, jij hier... Ik kan je vertellen dat Nieuw-Zeeland iig zwaar gaaf is Een tip alleen, mocht je iets vinden helemaal in het allerzuidelijkste puntje van N-Z zou ik toch iets anders proberen te vinden. Rond Invercargill staat het namelijk bekend om zijn kutweer. Al is het al een stuk beter als je iets verder naar het noorden gaat

Stage in Australie staat trouwens ook nog wel eens op mijn to-do list...maar denk dat dat met Rechten (al is het dan Ondernemingsracht) niet echt makkelijk is te regelen...

Groetjes vanuit de VS trouwens allemaal
pi_64975443
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:49 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

He Ron, jij hier... Ik kan je vertellen dat Nieuw-Zeeland iig zwaar gaaf is Een tip alleen, mocht je iets vinden helemaal in het allerzuidelijkste puntje van N-Z zou ik toch iets anders proberen te vinden. Rond Invercargill staat het namelijk bekend om zijn kutweer. Al is het al een stuk beter als je iets verder naar het noorden gaat

Stage in Australie staat trouwens ook nog wel eens op mijn to-do list...maar denk dat dat met Rechten (al is het dan Ondernemingsracht) niet echt makkelijk is te regelen...

Groetjes vanuit de VS trouwens allemaal
Michael, ga eens wat leren daar ipv alleen maar leuke dingen te doen .

Maargoed, mocht je nog wat reistips nodig hebben: laat dan even wat weten, denk dat ik je wel een stuk opweg kan helpen . En voor de rest spreek ik je wel weer op msn
......
pi_64989889
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:49 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

He Ron, jij hier... Ik kan je vertellen dat Nieuw-Zeeland iig zwaar gaaf is Een tip alleen, mocht je iets vinden helemaal in het allerzuidelijkste puntje van N-Z zou ik toch iets anders proberen te vinden. Rond Invercargill staat het namelijk bekend om zijn kutweer. Al is het al een stuk beter als je iets verder naar het noorden gaat

Stage in Australie staat trouwens ook nog wel eens op mijn to-do list...maar denk dat dat met Rechten (al is het dan Ondernemingsracht) niet echt makkelijk is te regelen...

Groetjes vanuit de VS trouwens allemaal
Hoi 11111 daarginder.
Over het weer in Nieuw-Zeeland schijnt het indd per regio behoorlijk te verschillen (en soms erg tegen te vallen):
Zon-uren N-Z
Regenval N-Z
Temperaturen N-Z


Tweede paspoort kende ik indd ook niet, trouwens.
 FR
pi_65011760
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:32 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Hoi 11111 daarginder.
Over het weer in Nieuw-Zeeland schijnt het indd per regio behoorlijk te verschillen (en soms erg tegen te vallen):
[/url]


Tweede paspoort kende ik indd ook niet, trouwens.
Klopt, vooral aan westkust en dus helemaal in het zuiden rond Invercargill kan het behoorlijk slecht weer zijn.

Ik ben alleen op het Zuidereiland geweest, maar als je daar op zoek gaat naar een stageplaats Ron, dan zou ik vooral kijken in Dunedin en Christchurch. Dunedin is blijkbaar een hele leuke studentenstad, maar daar ben ik zelf niet geweest dus dat is alleen van horen zeggen. Christchurch is iig wel een leuke stad, al heeft het wel maar 100-nogwat duizend inwoners. Het ligt redelijk centraal, dus ideaal om van daaruit de rest van Nieuw-Zeeland te verkennen.

Ook hallo trouwens Bora-Bora. Ben trouwens wel benieuwd, ik zit de komende paar maanden in Tennessee en in de zomer in Californie. Toevallig nog andere Nederlanders hier in de buurt?
pi_65026456
Ik lees vanaf nu even mee hier, zit er over te denken om volgend jaar mijn 2e stage in het buitenland te gaan doen. Als het zou kunnen dan het liefst in Japan, voor ongeveer 6 maanden. Ik studeer btw Medical Biology. Mijn vraag is eigenlijk hetzelfde als deze:
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:43 schreef Slomy het volgende:
Ik wou eigenlijk een apart topic openen, maar zag toen deze al staan dus dan maar hier:

Ik ben aan het kijken naar een stage in Australie of Nieuw Zeeland. Stage moet 5,5 maand duren. Nou mijn vraag: iemand hier met ervaring mbt stage lopen in een van deze 2 landen? Tips zouden zeer welkom zijn. Hoe hebben jullie het geregeld? Via stagebureau of op eigen houtje? En hoe is het leven daar?
maar dan dus voor een (biomedische) onderzoeksstage in Japan. Ik heb geloof ik hier wel eens mensen langs zien komen die ook in Japan een stage hebben gevolgd, een beetje in hetzelfde vakgebied als dat ik zou doen.. dus mocht er iemand met antwoorden of extra info zijn, graag
pi_65032620
Ook dan maar even tvp

ben atm 1e jaars op voltijd studie economics op uni in london, wil mn 2e jaar ergens anders doen(nyu in amerika), en mn 3e ook weer ergens anders(zweden?) om mn master af te gaan ronden op LSE.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65036807
Ook ik lees (al een tijdje) mee.
Op het moment hard op weg om m'n P gewoon in het eerste jaar te halen zodat ik volgend jaar al een half jaartje een minor in het buitenland kan doen.
Daarna hopelijk een jaar weg voor een double degree programma en nog een buitenlandse stageperiode.
pi_65181231
Even een vraagje sitting_elfling. Waarom heb jij ervoor gekozen om Economics te gaan studeren in London in plaats van een Nederlandse Universiteit? En hoe is het studentenleven daar in London?
  maandag 19 januari 2009 @ 02:59:38 #27
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_65196238
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:56 schreef moby92 het volgende:
Even een vraagje sitting_elfling. Waarom heb jij ervoor gekozen om Economics te gaan studeren in London in plaats van een Nederlandse Universiteit? En hoe is het studentenleven daar in London?
Check wereldwijde unie ratings eens.. LSE staat hoger dan welke andere Nederlandse unie ook.
  maandag 19 januari 2009 @ 04:30:04 #28
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65196641
Sitting Elfing studeert niet aan LSE.
pi_65219172
Yes, ik mag in de lijst!
PAA-053 studeert in Reykjavik, aan de Universiteit van IJsland.

Mooi hoe anders het hier gaat Docenten zijn erg warrig, matige beheersing van het Engels, hun mobieltjes gaan af in de les, powerpoint is erg lastig voor ze, studenten praten er veel doorheen...best wel wennen want ik kan me daar behoorlijk aan ergeren...

Maar de stad en het land zijn fantastisch, leuke studenten, uitgaansleven is tof, geweldige natuur, vriendelijke mensen....aanrader hoor, IJsland
pi_65246159
quote:
Op maandag 19 januari 2009 04:30 schreef nickybol het volgende:
Sitting Elfing studeert niet aan LSE.
ik heb ook nergens gezegd dat ik wel studeer op het LSE Overigens volg ik er wel colleges maar dat is een extern programma wat je speciaal kunt volgen. En ga ik mn master daar doen.
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:56 schreef moby92 het volgende:
Even een vraagje sitting_elfling. Waarom heb jij ervoor gekozen om Economics te gaan studeren in London in plaats van een Nederlandse Universiteit? En hoe is het studentenleven daar in London?
Waarom? Vrij simpel te beantwoorden, ik zie dit als de beste mogelijkheid om mn engels te verbeteren, connecties op te doen in de zakenwereld. Ik ga vrij spoedig op aanraden van mn professor solliciteren bij een aantal trading companies hier om de hoek ( mijn universiteit zit in het hartje van financieel londen ) en je mag als 1e jaars bachelor student 'Master' colleges volgen mits op aanraden/recommendation van een aantal professoren en dat is een groot feest En de mentaliteit hier op uni's is toch wat anders dan in Nederland. Ik had een goed VWO rapport nodig + engelse toets om in de engelse uni te komen terwijl ik op goede uni's in nederland met 5.5'en en 2 onvoldoendes ook er nog in kon komen.

Wat betreft studentenleven, je hoeft je geen enkele dag te vervelen in londen En het studentenleven is erg internationaal. Ik heb op dit moment een italiaanse vriendin, heb vrienden over de hele wereld, en ben al uitgenodigd om in de zomervakantie bij wat mensen langs te komen.

Komt nog bij dat ik wel van een avontuurtje hou, en een retourtje trein kies ik altijd de goedkoopste optie, 60pond voor retourtje van londen tot aan je treinstation in je woonplaats in nederland. En dat is gewoon erg goed te doen!

Wat betreft ratings en universiteiten, zo heel belangrijk is dat niet als je een economische studie doet. Connecties is ten minste net zo belangrijk. Een vlotte babbel is dus meegenomen , maar dat leer je vanzelf in londen.

[ Bericht 33% gewijzigd door sitting_elfling op 20-01-2009 15:20:36 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65277865
Ik heb een vraag met betrekking tot financiën, ik zou graag een jaar in Boedapest studeren (ik ga er zelfs erg m'n best voor doen) maar ik heb ooit eens iets opgevangen over schoolgeld betalen aan je Nederlandse opleiding en dat zij verder alle kosten regelen met je nieuwe school. Nu wil ik als zo'n "free mover" gaan studeren, en heb ik even gekeken op de site van mijn hopelijk toekomstige universiteit maar de prijzen voor studeren daar zijn toch wel bijzonder hoog. Komt neer op 7.500 tot 10.000 euro. Nu weet ik dat in Nederland een hoop gesubsidieerd word door de overheid, ik hoorde bedragen als 8000 euro per jaar per student. Inclusief collegegeld komt dat neer op een soortgelijk bedrag als wat er bij die universiteit gevraagd word. Alleen weet ik nu dus niet precies hoe het zit... kan iemand mij hier meer over vertellen?
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_65284424
ef een tvp
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_65457699
hey guys,

ik studeer dit jaar af aan het hbo en wil per volgend jaar graag rechten gaan studeren in Londen. voornamelijk omdat de Nederlandse uni waar ik heen zou gaan, geen contacten heeft met Londen, en ik niet al weer na een vier maanden weer terug wil.

ik zie door de bomen het bos niet meer, hóe moet ik ooit op aarde beginnen als ik het goed wil doen?
pi_65607603
TVP

volgend jaar op stage, maar nog geen idee waar naartoe.
Ergens buiten europa en waar het zonnig is
  zondag 1 februari 2009 @ 14:33:04 #35
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_65623955
Zijn er hier ook wat leute die ervaring hebben met een exchange als free mover ipv via een samenwerkingsprogramma van je eigen uni?
Oh really?
pi_65785384
Ik zit nu in 2e jaar IBMS, en voor komend jaar moet er een buitenlandse studie worden gekozen. Veel keuze uit universiteiten/fachhochschule/UAS in Europa, maar ik zou liever naar Azie vertrekken. Japan spreekt tot de verbeelding, maar China lijkt me helemaal geweldig. Ik weet dat dit weinig voorkomt, maar iemand hier ervaring mee? Problemen waar je tegen aan loopt? Extra talenkennis nodig (heb zelf enige basiskennis Chinees) ?

Hulp is altijd welkom
  vrijdag 6 februari 2009 @ 01:53:35 #37
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65788298
Kun je het op wetenschappelijk niveau spreken en vooral schrijven? 你寫漢字?
pi_65789085
Nou nee, zover niet. het is wel de bedoeling dat ik daar OF een engelse minor volg, de chinese cursussen of een combinatie hiervan. Heb helaas wat achterstand in de kennis van karakters
  vrijdag 6 februari 2009 @ 07:56:49 #39
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65789232
Als je maar voor korte tijd naar China gaat is het bijna onmogelijk om in zo'n korte tijd goed genoeg Chinees te leren om er een opleiding in te volgen. Volg dan een Engelstalige opleiding in China, daarvan zijn er genoeg. 中國是跟好的國!
pi_65804174
Dat was ik dus ook van plan: voor een chinese opleiding moet ik bepaalde tests halen (o.a. HKA ofzo) en dat is nog echt te hoog gegrepen Jij wel ervaring met studeren in China/Azie?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:21:57 #41
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65806327
我在我的大學學中文。China is hier in Amerika nogal hot, vooral op de universiteiten lopen er veel Chinezen / Amerikaans-Chinezen rond dus je krijgt er af en toe nog wel wat van mee. Ik weet van veel verhalen van Chinezen hoe het er op de topscholen in de grote steden aan toe gaat. En natuurlijk weet ik uit ervaring hoe moeilijk Chinees leren is...
  zondag 8 februari 2009 @ 18:17:32 #42
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_65856149
jaaa! De kogel is door de kerk! Ook ik ga in het buitenland studeren! Voor mijn afstudeerstage voor de opleiding SPECO, ga ik vanaf eind april/ begin mei naar Griekenland voor 4 maanden!
OJAAJOH?
pi_65887067
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:17 schreef hellmondunited het volgende:
jaaa! De kogel is door de kerk! Ook ik ga in het buitenland studeren! Voor mijn afstudeerstage voor de opleiding SPECO, ga ik vanaf eind april/ begin mei naar Griekenland voor 4 maanden!
Nice, ken eigenlik bar weinig mensen die gaan voor een afstudeer stage of uberhaupt gaan studeren in griekenland
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:39:19 #44
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_66141124
Mensen:

Ik heb het altijd interessant gevonden om richting het buitenland te gaan en daar te studeren. Nu vraag ik me af wat voor opties er zijn voor iemand met een Havodiploma? Het liefst zou ik iets met rechten of politiek willen doen. Het land dat mij het meest interesseert is Amerika. Is het mogelijk om met een Havodiploma aan een goed Amerikaanse universiteit te studeren?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 05:57:26 #45
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_66147261
Een goede? Antwoord: nee. Een matige? Antwoord: ja.
pi_66177705
Op nuffic.nl heb ik veel nuttige info gevonden, maar daar lijkt men er van een stage uit te gaan. Ik wil, rechtstreeks vanuit de middelbare school, naar het buitenland en daar mijn hele studie doen. Waar moet ik beginnen met regelen van zaken als financiën en huisvesting? Aangezien ik dus buiten Nederlandse universiteiten om te werk wil gaan, zullen die mij waarschijnlijk niet te hulp schieten.
pi_66237751
Normaal gesproken vind je alle benodigde informatie op de website van de universiteit waar jij je studie wilt voortzetten.
Oh really?
pi_66251154
Bij mij is het zeker, ik heb plaatsing gekregen voor een half jaar studie op de UIBE Universiteit in Beijing Wordt gezellig, 6 anderen gaan mee dus zit er niet alleen Voor de rest veel Koreanen en Japanners, heb er zin in!
pi_66253461
Ik ga waarschijnlijk op stage in september, in australie.
Het is alleen erg moeilijk een stageplek te vinden.
Hoe hebben jullie dit aangepakt (mensen die buiten europa stage gingen lopen)?

L.
pi_66292343
Ook ik ben bezig voor een minor te doen in Amerika, ik ben alleen rolstoelgebonden waardoor het dus een enorme klus gaat worden, maar ik heb vertrouwen!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_66310511
hoi! ik hoop dat iemand mij hier ergens mee kan helpen

Ik loop nu stage in Edinburgh voor een maand, en ik krijg een erasmusbeurs... En ik vroeg me af of dat in 1 keer of per maand wordt gestort?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_66319764
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:39 schreef Californium het volgende:
hoi! ik hoop dat iemand mij hier ergens mee kan helpen

Ik loop nu stage in Edinburgh voor een maand, en ik krijg een erasmusbeurs... En ik vroeg me af of dat in 1 keer of per maand wordt gestort?
Weet je zeker dat je die beurs krijgt? Ik dacht dat er een minimale termijn van 3 maanden voor gold..en maximaal 1 jaar. dit wordt in een geheel van tevoren gestort.
pi_66340712
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:20 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je die beurs krijgt? Ik dacht dat er een minimale termijn van 3 maanden voor gold..en maximaal 1 jaar. dit wordt in een geheel van tevoren gestort.
ja ik weet dat ik m krijg ik heb het te laat ingeleverd dat wel! maar als alles in 1 keer wordt gestrort is er geen probleem... Ik dacht namelijk dat het in termijnen was en dan had ik iets teveel gekregen
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zondag 22 februari 2009 @ 18:02:36 #54
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_66347060
En dat zou wél een probleem zijn?
Oh really?
pi_66397297
Tvp. Ben alweer bijna twee maanden PhD student in Edmonton.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_66457901
Dag! Ik ben net terug uit Australië waar ik 3 maanden stage heb gelopen (8 maanden was de bedoeling, maar heb er 3 maanden stage gelopen, de overige 5 in Nederland. Maandag begin ik alweer). Na 2 stages in het buitenland wil ik nu graag een minor gaan lopen ergens in een europees land. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe is dat? Leer je wat? Is het moeilijk? Enzovoorts. Ikzelf zit te denken aan een scandinavisch land. Dat heeft me altijd al gefascineerd.
pi_66463443
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:20 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Dag! Ik ben net terug uit Australië waar ik 3 maanden stage heb gelopen (8 maanden was de bedoeling, maar heb er 3 maanden stage gelopen, de overige 5 in Nederland. Maandag begin ik alweer). Na 2 stages in het buitenland wil ik nu graag een minor gaan lopen ergens in een europees land. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe is dat? Leer je wat? Is het moeilijk? Enzovoorts. Ikzelf zit te denken aan een scandinavisch land. Dat heeft me altijd al gefascineerd.
Waarom loop je eigenlijk maar 3 maand stage in Australie als je 8 maand kan stage lopen ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66463810
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom loop je eigenlijk maar 3 maand stage in Australie als je 8 maand kan stage lopen ?
Voor de hogeschool moet ik 8 maanden stage lopen. Daar hadden ze een opdracht voor 3 maanden, nu ga ik voor diezelfde organisatie in Nederland de overige 5 maanden van mijn stage voltooien.
pi_66515976
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:02 schreef Matthijs- het volgende:
En dat zou wél een probleem zijn?
Als ik het achteraf terug moet betalen: jah dat zou een probleem zijn jah
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_66539732
Hallo allemaal.
Ik ben op dit moment bezig met een mbo4 opleiding. Ik wil graag dit jaar september/januari aan een international business of management/business studies of business and management studie starten. Ik heb al een paar mailtjes rondgestuurd naar alle universiteiten in schotland. Ik heb het antwoord gekregen dat sommigen een mbo 4 opleiding wel goedkeuren. Ik moet dan wel aanmelden door ucas enzo (dus hele goede motivatiebrief enzo nodig enfin...).
Ik had een aantal vragen (alleen als jij of een bekende een volledige studie doet)
1.Op welke universiteit in schotland studeer je?
2. Undergraduate of postgraduate/ welke opleiding?
3.Met welke kwalificaties (diploma's etc..) ben je aangenomen?
4.Heb je een telefonisch gesprek gehad na je aanmelding?
5. Heb je de toefl /ielts test na of voor aanmelding gemaakt?
6. Indien je niet bepaald hoge cijfers had, such as me, hoe is het je toch gelukt om te worden aangenomen? goede brief etc. Tips altijd welkom!!!
7. wat vind je van de school?
8. wat vind je van de campus/ accomodatie?
9. zijn er meerdere Nl'ers daar?

. Verder alle info tips etc. welkom dankjewel alvast!!
pi_66677270
Pietjekanarie doet ook weer mee: Na Rusland en Oekraine, nu in Canada
pi_67268043
om dit topic toch een gewenste kick te geven, ik heb de acceptatie gekregen van mijn universiteit in londen om volgend jaar in New York te gaan studeren.

En wat betreft het feit dat ik sommige nog wel eens hoor, in het buitenland studeren raak je wat los van je vriendenkring in Nederland. Ik moet zeggen dat dat erg meevalt, ik kom nog vaak genoeg langs in nederland om ze op te zoeken, en sinds ik in Londen woon, zijn zij ook al deze kant op geweest
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 18:28:42 #63
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67273500
Gebeurt het dan niet dat je een vak dubbel krijgt of zelfs mist s_e (wegens 2 programma's die bepaalde vakken in verschillende jaren aanbieden)? Welke uni overigens?

Ben je zat van Londen, compleet into New York momenteel of wil je gewoon zoveel mogelijk internationale ervaring opdoen?
Oh really?
pi_67274628
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:28 schreef Matthijs- het volgende:
Gebeurt het dan niet dat je een vak dubbel krijgt of zelfs mist s_e (wegens 2 programma's die bepaalde vakken in verschillende jaren aanbieden)? Welke uni overigens?

Ben je zat van Londen, compleet into New York momenteel of wil je gewoon zoveel mogelijk internationale ervaring opdoen?
Ik ben op dit moment een 1e jaars student economics en sluit dat hier dus in londen af voor het 1e jaar en ga direct verder met m'n 2e jaar in New York, volledige aansluiting. Economics is een vrij globale studie die je op meerdere universiteiten kunt doen, en ik ben londen niet écht zat, tuurlijk zijn er dingen die me ergeren maar heb de mogelijkheid gekregen om te gaan studeren in NY, en toen had ik zoiets van moet ik er ook maar voor gaan. Al denk ik wel dat ik weer terug keer naar londen ivm werk in de toekomst.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67340920
Lijkt me echt geweldig wat jij allemaal doet als ik dat zo lees Sitting_elfling, ik wil nog steeds iets met internationale politiek doen in zowel London als New York City.
pi_67357665
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:31 schreef moby92 het volgende:
Lijkt me echt geweldig wat jij allemaal doet als ik dat zo lees Sitting_elfling, ik wil nog steeds iets met internationale politiek doen in zowel London als New York City.
Hehe, mja ik verbaas me er ook over dat ik een jaar geleden nog een aantal VWO examens deed om mn vwo diploma wat omhoog te krikken voor mn inschrijving voor uni in Londen.

Wat betreft vrije tijd, Ik heb namelijk al volgende week van sommige vakken mn laatste lessen! Na volgende week 2 week vakantie, dan 2 week facultatieve lessen ( revision week + afronden laatste essays enzo ), dan 3 examen weken waar ik 3 examens heb. Dan zomer vakantie
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:10:32 #67
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_67368814
Voor het stage lopen in het buitenland. Hoe komen je aan je contacten om ergens binnen te komen? Heeft je universiteit contacten waar je iets mee kan of betaal je bijvoorbeeld voor een service van zo'n stagebemiddelingsbureau?

Ik heb zelf in Londen stage gelopen vorig jaar, via connecties van de school, nu zou ik graag naar Berlijn, Scandinavië of Finland willen, maar helaas heeft school daar geen connecties
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_67370310
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:10 schreef Billy_Talent het volgende:
Voor het stage lopen in het buitenland. Hoe komen je aan je contacten om ergens binnen te komen? Heeft je universiteit contacten waar je iets mee kan of betaal je bijvoorbeeld voor een service van zo'n stagebemiddelingsbureau?

Ik heb zelf in Londen stage gelopen vorig jaar, via connecties van de school, nu zou ik graag naar Berlijn, Scandinavië of Finland willen, maar helaas heeft school daar geen connecties
connecties is in die zin wel het toverwoord ja. Zonder connecties wordt het lastig, en als je school daar in al niet kan helpen wordt het helamaal lastig. Ik heb het geluk dat mijn universiteit in Londen me volledig ondersteunt voor mn tocht naar NY
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67417897
hallo,

Zo ik ben pas begonnen met een informaticastudie in het buitenland, en ben nu al gestressd. Ze eisen meer dan ik weet niet wat. Daarbij worden er geen boeken gebruikt, maar gidsen die de leraren zelfd maken..van snel 30 of meer paginas..en die mag jij dan printen .
En ze gooien je vol met "huiswerk", net alsof je niks anders te doen hebt dan studeren en dat is waar je voor leeft .
Ik krijg het idee dat ik het niet lang ga volhouden...
  donderdag 26 maart 2009 @ 03:43:37 #70
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_67418296
Waar studeer je?
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:52:40 #71
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67433198
quote:
opleiding: Mbo Ict nivo 4
In het buitenland?
Oh really?
pi_67497154
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 03:43 schreef nickybol het volgende:
Waar studeer je?
Ik studeer nu in CHili.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:36:00 #73
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67559817
"upper second class honours degree or its equivalent (eg GPA 3.6)"

(bron: website van een school in UK)

Kan iemand een indicatie geven wat dit geconverteerd naar Nederlandse cijfers betekent?
Oh really?
pi_67562718
tvp
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:12:54 #75
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_67564845
3.6 GPA is behoorlijk hoog, denk aan 8/9 (minstens)
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:50:29 #76
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67573350
Bedankt.
Oh really?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:58:24 #77
245707 DSL
Huddie W.
pi_67581376
Weet iemand meer over het meenemen van de studiefinanciering? Op de website van de IB Groep stond dat je de financiering kon meenemen naar Australië, België, Duitsland, Frankrijk, de Nederlandse Antillen en Aruba, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Is dit een vaste groep landen of kan de financiering ook worden meegenomen naar Denemarken?

Ik heb deze vraag al naar de IB Groep gestuurd, tot die tijd zou ik graag wat horen van jullie.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:43:38 #78
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_67588585
Ze zullen waarschijnlijk je opleiding gaan keuren, of de kwaliteit goed genoeg is. Als je gewoon naar een universiteit gaat zal je opleiding waarschijnlijk wel goed gekeurd worden, en dan krijg je stufi.
pi_67599872
Hoi!
Nou, ik geloof dat ik eindelijk bij het juiste adres ben, eindelijk mensen die mij misschien kunnen helpen!
Ik ben dus gestopt na een half jaar psychologie en wil zo snel mogelijk (dus de herfst of uiterlijk de lente) gaan studeren in Malmö, Zweden. Ik kom al 10 jaar lang elk jaar in Malmö en vorig weekend was ik weer daar en ik realiseerde me dat ik me daar zo thuis voel! Dus, nieuw plan. Eindelijk word ik weer enthousiast . Maar ja, ik wil dus Engels en Zweeds gaan leren daar. 1 groot probleem. Ik probeer nu al dagen uit te zoeken hoe en wat maar ik snap er niets van! Dus de kernvraag is dit:
Hoe en waar moet ik dingen regelen voor beurzen blabla. Je moet volgens deze site http://www.migrationsverket.se/english.jsp bewijs van een beurs ofzo hebben. Ik snap er helemaal niets van Misschien is er iemand die gewoon een overzicht heeft over hoe je wanneer wat moet regelen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Groetjes Marijn
pi_67600319
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef nickybol het volgende:
3.6 GPA is behoorlijk hoog, denk aan 8/9 (minstens)
Mja, in theorie wel. In Noord-Amerika (en vermoedelijk ook de UK, al weet ik dat niet zeker) zijn ze echter nogal scheutig met A's (4.0, de hoogste score). Zeker op graduate niveau (Master / PhD) is een GPA van 3.6 echt niet overdreven goed. Eerder zoiets als "iets boven gemiddeld". Voor undergraduates ligt het anders. Vaak eisen universiteiten daar dat er een normaalverdeling wordt gehanteerd bij het beoordelen van tentamens. Dan is een GPA van 3.6 behoorlijk goed.

Het is dus lastig vergelijken. Enige houvast biedt de term "upper second class degree". Dat is in Nederland "bene meritum", wat bij veel universiteiten staat voor een gemiddeld resultaat tussen 7.5 en 8.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_67609717
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:44 schreef sheiswhatsheis het volgende:
Hoi!
Nou, ik geloof dat ik eindelijk bij het juiste adres ben, eindelijk mensen die mij misschien kunnen helpen!
Ik ben dus gestopt na een half jaar psychologie en wil zo snel mogelijk (dus de herfst of uiterlijk de lente) gaan studeren in Malmö, Zweden. Ik kom al 10 jaar lang elk jaar in Malmö en vorig weekend was ik weer daar en ik realiseerde me dat ik me daar zo thuis voel! Dus, nieuw plan. Eindelijk word ik weer enthousiast . Maar ja, ik wil dus Engels en Zweeds gaan leren daar. 1 groot probleem. Ik probeer nu al dagen uit te zoeken hoe en wat maar ik snap er niets van! Dus de kernvraag is dit:
Hoe en waar moet ik dingen regelen voor beurzen blabla. Je moet volgens deze site http://www.migrationsverket.se/english.jsp bewijs van een beurs ofzo hebben. Ik snap er helemaal niets van Misschien is er iemand die gewoon een overzicht heeft over hoe je wanneer wat moet regelen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Groetjes Marijn
Belletje doen naar IBG en kijken of de universiteit daar in Zweden waar je naar toe wilt ook in het lijstje staat van sponsoring. Zo ja, kun je iig een IBG beurs aanvragen, met max. lening er bij zit je rond de 825 euro per maand ong. Daar moet je wel van kunnen leven daar in zweden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67811886
Jeuh!!!

Eindelijk kan ik me hier ook melden!! Ik ga in september voor een half jaar studeren in Lissabon!
pi_67818453
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:20 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Dag! Ik ben net terug uit Australië waar ik 3 maanden stage heb gelopen (8 maanden was de bedoeling, maar heb er 3 maanden stage gelopen, de overige 5 in Nederland. Maandag begin ik alweer). Na 2 stages in het buitenland wil ik nu graag een minor gaan lopen ergens in een europees land. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe is dat? Leer je wat? Is het moeilijk? Enzovoorts. Ikzelf zit te denken aan een scandinavisch land. Dat heeft me altijd al gefascineerd.
Update:

Het gaat niet door Tijdens de minor die ik in het vierde jaar loop moet ik nog 3 vakken van dit derde jaar herkansen. Die lessen moet ik opnieuw bijwonen en dat gaat lastig als ik in het buitenland zit

Nu eens bij school langs gaan en mij oriënteren op het afstuderen in het buitenland. Dat is direct na de minor van jan 2010 tot juni 2010
pi_67830745
Alles over studeren en stage lopen in de VS is te vinden bij het Fulbright Center:
www.fulbright.nl
  zaterdag 11 april 2009 @ 16:08:58 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_67925662
TVP! Ik wil misschien voor een semester naar Leeds (English Department; postcolonial literature). Moet de financiën en mogelijkheden nog uitvissen, maar okee! At first glance ziet het er puik uit
Als iemand al eens naar Leeds geweest is zou ik uiteraard graag horen hoe het was
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_67968213
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
TVP! Ik wil misschien voor een semester naar Leeds (English Department; postcolonial literature). Moet de financiën en mogelijkheden nog uitvissen, maar okee! At first glance ziet het er puik uit
Als iemand al eens naar Leeds geweest is zou ik uiteraard graag horen hoe het was
Vraag FOK! user Fetai, die studeert op dit moment in Leeds op de Leeds Metropolitan University
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 13 april 2009 @ 12:46:15 #87
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_67973641
Ik ben bezig met een rapport te schrijven over hoe men zich goed kan voorbereiden voor een stage in Engeland. Nu ben ik aan het kijken naar inkomsten en lees ik veel over de Leonardo da Vinci beurs en Erasmusbeurs, echter van de Erasmus beurs kan ik weinig informatie vinden.

Hoe kom je daarvoor in aanmerking?
Waar moet je je inschrijven?
Welke website geeft wat meer informatie over de Erasmusbeurs?

  maandag 13 april 2009 @ 13:08:17 #88
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_67974142
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:46 schreef Apfel. het volgende:
Ik ben bezig met een rapport te schrijven over hoe men zich goed kan voorbereiden voor een stage in Engeland. Nu ben ik aan het kijken naar inkomsten en lees ik veel over de Leonardo da Vinci beurs en Erasmusbeurs, echter van de Erasmus beurs kan ik weinig informatie vinden.

Hoe kom je daarvoor in aanmerking?
Waar moet je je inschrijven?
Welke website geeft wat meer informatie over de Erasmusbeurs?


Ik heb vorig jaar tijdens mijn stage in Londen een Erasmusbeurs gekregen.

Hoe kom je daarvoor in aanmerking?
Volgens mij werkt het zo dat je school een bepaald potje heeft en daaruit jou een vergoeding mag geven. In mijn geval moest ik in ieder geval minstens 3 maanden stage lopen. Tevens mag je ook niet te veel stagevergoeding krijgen. De hoogte van je beurs hangt ook af van je stagevergoeding.

Waar moet je je inschrijven?
Ik heb een formulier bij de International Student Office van mijn school gehaald, ingevuld en teruggegeven. Dus bij je school.

Welke website geeft wat meer informatie over de Erasmusbeurs?
Ik heb volgens mij nog wel een boekje ergens liggen. Ik zal er zo even naar kijken.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  maandag 13 april 2009 @ 14:13:08 #89
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_67975691
Billy Talent, mag ik jou een aantal vragen stellen (evt via mail ofzo) mbt je stage in London?
pi_67977861
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:46 schreef Apfel. het volgende:
Ik ben bezig met een rapport te schrijven over hoe men zich goed kan voorbereiden voor een stage in Engeland. Nu ben ik aan het kijken naar inkomsten en lees ik veel over de Leonardo da Vinci beurs en Erasmusbeurs, echter van de Erasmus beurs kan ik weinig informatie vinden.

Hoe kom je daarvoor in aanmerking?
Waar moet je je inschrijven?
Welke website geeft wat meer informatie over de Erasmusbeurs?

Ik was vorig jaar voor stage in Londen en had toen een Leonardo de Vinci beurs.

Kan je helaas niet veel helpen aangezien dat vrijwel compleet door school werd gedaan. Moest wel een formulier invullen, weet niet meer precies waar ze naar vroegen, heb dat formulier nog misschien in mijn mailbox staan.

Inschrijven ging dus via school, die vroegen het aan, ze gaven op hoeveel mensen er waarschijnlijk naar het buitenland zouden gaan en ze krijgen dan een bepaald bedrag toegewezen. Mocht er aan het eind, als het geld van de Leonardo de Vinci beurs is verdeeld nog geld over zijn dan kan je nog een bedrag krijgen, dit was bij mij ook het geval. Terwijl ik alweer 4maanden thuis zat kreeg ik nog een extra bedrag.
  maandag 13 april 2009 @ 16:02:57 #91
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_67978245
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:44 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ik was vorig jaar voor stage in Londen en had toen een Leonardo de Vinci beurs.

Kan je helaas niet veel helpen aangezien dat vrijwel compleet door school werd gedaan. Moest wel een formulier invullen, weet niet meer precies waar ze naar vroegen, heb dat formulier nog misschien in mijn mailbox staan.

Inschrijven ging dus via school, die vroegen het aan, ze gaven op hoeveel mensen er waarschijnlijk naar het buitenland zouden gaan en ze krijgen dan een bepaald bedrag toegewezen. Mocht er aan het eind, als het geld van de Leonardo de Vinci beurs is verdeeld nog geld over zijn dan kan je nog een bedrag krijgen, dit was bij mij ook het geval. Terwijl ik alweer 4maanden thuis zat kreeg ik nog een extra bedrag.
nice, goed om te weten . Kun je wel zeggen hoeveel dat ongeveer was per maand wat je kreeg? En wat je achteraf kreeg?
pi_67978603
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:02 schreef Apfel. het volgende:

[..]

nice, goed om te weten . Kun je wel zeggen hoeveel dat ongeveer was per maand wat je kreeg? En wat je achteraf kreeg?
Maandbedrag weet ik niet meer precies, zal het even opzoeken. Achteraf was het geloof ik 600 of 700 maar dat zal ik ook nog even controleren.
pi_67987482
Ik ben toegelaten tot de Koninklijke Technische Hogeschool in Stockholm (is een universiteit trouwens). Komende week inschrijven en dan vertrek ik na de zomer naar Stockholm.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_68096123
Iemand ervaring met stage in Kaapstad of Auckland?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_68260373
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:16 schreef WarPuppy het volgende:
Iemand ervaring met stage in Kaapstad of Auckland?
Ik zit sinds September voor me afstudeerstage in Auckland. Alles zelf geregeld, hogeschool doet geen fuck, wenst je alleen veel plezier. stufi heb ik niet meer, heb geen zin in een dikke vette lening, dus hallo papa

Bevalt me hier erg goed, woon in een hostel met mensen rond mijn leeftijd (23) en 90% komt ook uit het buitenland, eigen kamer, elke dag worden de gemeenschappelijke ruimtes schoongemaakt, etc.
Stageplaatst bevalt ook erg goed (groot laboratorium). Af en toe een roadtrip met me huisgenoten in het weekend. Over een maand road trip door het zuidereiland en dan weer terug naar huis

Enige obstakel was me workvisa/permit. Deze is maar geldig voor 6 maanden als je stage doet (dat vertelden ze in Den Haag toen ik hem aanvroeg), dus moest hem nog een keer aanvragen om hem te verlengen, weer NZD200 kwijt...

http://www.studentdownunder.com/ is een nederlands stagebemiddelingsbureau die voor stages en studeren in het buitenland zorgt in NZ en AUS. Volgens mij zijn die lui wel goed, heb er zelf alleen geen gebruik van gemaakt
pi_68263549
vraagje: wat zijn de mogelijkheden voor een HBO rechten opleiding, kan ik tijdens deze studie ook stage lopen in het buitenland?
pi_68267644
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:04 schreef Dudette1985 het volgende:

[..]

Ik zit sinds September voor me afstudeerstage in Auckland. Alles zelf geregeld, hogeschool doet geen fuck, wenst je alleen veel plezier. stufi heb ik niet meer, heb geen zin in een dikke vette lening, dus hallo papa

Bevalt me hier erg goed, woon in een hostel met mensen rond mijn leeftijd (23) en 90% komt ook uit het buitenland, eigen kamer, elke dag worden de gemeenschappelijke ruimtes schoongemaakt, etc.
Stageplaatst bevalt ook erg goed (groot laboratorium). Af en toe een roadtrip met me huisgenoten in het weekend. Over een maand road trip door het zuidereiland en dan weer terug naar huis

Enige obstakel was me workvisa/permit. Deze is maar geldig voor 6 maanden als je stage doet (dat vertelden ze in Den Haag toen ik hem aanvroeg), dus moest hem nog een keer aanvragen om hem te verlengen, weer NZD200 kwijt...

http://www.studentdownunder.com/ is een nederlands stagebemiddelingsbureau die voor stages en studeren in het buitenland zorgt in NZ en AUS. Volgens mij zijn die lui wel goed, heb er zelf alleen geen gebruik van gemaakt
Nice, tnx voor de info!
Hoe zit het met de gezelligheid verder daar? Veel stagaires? En hostel? Is dat niet zoiets als een hostel in Europa of?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_68293188
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:41 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Nice, tnx voor de info!
Hoe zit het met de gezelligheid verder daar? Veel stagaires? En hostel? Is dat niet zoiets als een hostel in Europa of?
Met de gezelligheid zit het goed! Er zijn veel buitenlandse studenten hier dus je voelt je niet alleen. Waar ik woon is gewoon een oud kantoor wat ze omgebouwd hebben tot een flat achtig iets. De meeste hostels zijn maar voor een paar nachten, maar waar ik woon is je minimum contract 6 weken dus je leert de mensen die hier wonen wel goed kennen. Ik weet niet wat voor stage je wilt doen, maar als het gelinkt is met 1 van de Uni's hier kan je misschien terecht komen in een campus.

Naja, als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag
pi_68431450
Heeft iemand hier ervaring met EILC? Zie hier

Ik ga volgend semester naar Portugal, en nou leek het me wel leuk om van te voren wat Portugees te leren. Voor Erasmus studenten is het gratis, en je krijgt ook nog eens extra beurs, dus het leek me wel een mooie kans die ik eigenlijk niet moet laten liggen.
Ik kan er alleen weinig (officiële) informatie over vinden op internet.. Ben ook wel benieuwd naar ervaringen eigenlijk!

Iemand die me meer kan vertellen?
  maandag 27 april 2009 @ 19:57:58 #100
241594 iBolt
Lighting
pi_68434004
-verkeerd topic-
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:35:46 #101
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_68780722
Bejaarde quote, excuses.
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:42 schreef nickybol het volgende:
Ik ben uitgenodigd om van zondag tot woensdag aan de universiteit van Oxford te verblijven voor interviews die uiteindelijk moeten leiden tot aanname in Philosophy, Politics and Economics als een undergraduate! Ik heb er zin in! Nu nog even een goedkope vlucht boeken...
Hoe is dit destijds verlopen? Kan je wellicht iets meer over het verloop van de procedure vertellen? Ben je er niet doorheen gekomen of heb je het links laten liggen vanweze je toelating aan Harvard.
Oh really?
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:44:26 #102
241594 iBolt
Lighting
pi_68780950
Vraagje...

Iemand bekend met beursen voor stage in Amerika of China? Ken zelf eigenlijk alleen de erasmus beurs...
pi_68786782
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:44 schreef iBolt het volgende:
Vraagje...

Iemand bekend met beursen voor stage in Amerika of China? Ken zelf eigenlijk alleen de erasmus beurs...
Erasmus beurs (Erasmus programma) en Da Vinci Beurs zijn alleen gericht om te studeren binnen Europa, voor buiten Europa zijn er geen 'gratis' beurzen te verkrijgen. Vaak zijn er wel per universiteit geldschieters te vinden, maar die richten zich op de uitmuntende studenten, het is vaak een lening en je moet ook een flinke motivatie hebben. Om alleen maar een (half)jaar in het buitenland te studeren, kom je niet in aanmerking voor een beurs waarschijnlijk. Ondervind het nu zelf, vertrek volgend jaar naar China maar dan op eigen kosten
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:21:18 #104
241594 iBolt
Lighting
pi_68787087
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:13 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Erasmus beurs (Erasmus programma) en Da Vinci Beurs zijn alleen gericht om te studeren binnen Europa, voor buiten Europa zijn er geen 'gratis' beurzen te verkrijgen. Vaak zijn er wel per universiteit geldschieters te vinden, maar die richten zich op de uitmuntende studenten, het is vaak een lening en je moet ook een flinke motivatie hebben. Om alleen maar een (half)jaar in het buitenland te studeren, kom je niet in aanmerking voor een beurs waarschijnlijk. Ondervind het nu zelf, vertrek volgend jaar naar China maar dan op eigen kosten
Hmmm oke dan dan ga ik maar eens een paar mailtjes de deur uit doen ander vraagje wat zijn de maandelijkse kosten ongeveer om halfjaartje in Amerika/China te wonen?
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:15:08 #105
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_68789403
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:35 schreef Matthijs- het volgende:
Bejaarde quote, excuses.
[..]

Hoe is dit destijds verlopen? Kan je wellicht iets meer over het verloop van de procedure vertellen? Ben je er niet doorheen gekomen of heb je het links laten liggen vanweze je toelating aan Harvard.
Stuur me een pm als je meer informatie wilt en serieus geinteresseerd bent.
pi_68797824
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:21 schreef iBolt het volgende:

[..]

Hmmm oke dan dan ga ik maar eens een paar mailtjes de deur uit doen ander vraagje wat zijn de maandelijkse kosten ongeveer om halfjaartje in Amerika/China te wonen?
Amerika? Geen idee, reken denk ik op ongeveer of iets hogere kosten dan in NL. China is zo duur als je het zelf wilt maken: Neem je genoegen met een kamertje, leef je gewoon normaal met eens in de week uit, dan zijn er weinig kosten. Vooral als je met iemand een appartement neemt en de kosten deelt. Echter, wij hadden ook anderen in de klas die er waren (voor stage), en die leefden vrij uitbundig en waren 700 euro per maand kwijt. Maar dus ook: bijna iedere avond uit eten, veel uitgaan etc.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:51:23 #107
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_68832775
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef nickybol het volgende:

[..]

Stuur me een pm als je meer informatie wilt en serieus geinteresseerd bent.
Waarom ben je eigenlijk gegaan voor harvard en niet oxford? Ik heb zelf een week 'meegevolgd' bij Oxford als middelbaar scholier maar vond het niks. Stad overigens ook niet. Ik neem aan dat Boston toch beter is?
En studeer je nog steeds diezelfde studie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68935922
Nog mensen met tips voor stagebureau's / sites? Ben nog steeds op zoek naar een stage en het maakt mij persoonlijk niet uit waar dat gaat zijn.
......
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:30:51 #109
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_68948475
Is het niet veel leuker zelf enkele bedrijven uit te kiezen om vervolgens op hun sites te mogelijkheden te onderzoeken?
Oh really?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:32:54 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68948556
ik MOET dit even volgen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68965490
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:30 schreef Matthijs- het volgende:
Is het niet veel leuker zelf enkele bedrijven uit te kiezen om vervolgens op hun sites te mogelijkheden te onderzoeken?
Absoluut, alleen ervaring leert bij mij dat het werken via bepaalde stagesites makkelijker en vaak sneller werkt dan bedrijven gaan zoeken en dan eventueel de hoop hebben dat ze ergens een stage mogelijkheid hebben.

Vandaar de vraag of er nog mensen waren die bepaalde stagesites aanbevelen .
......
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:54:45 #112
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68967752
ik hoor best goede verhalen over stagehuis.nl
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68969695
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 08:54 schreef Dos37 het volgende:
ik hoor best goede verhalen over stagehuis.nl
Klopt, die verhalen heb ik ook gehoord. Enige nadeel is dat je als stagair in New Zeeland & Australie (vaak) niet betaald krijgt, waardoor een half jaar daar stage lopen een duur grapje word. Je kan bij hun een pakket kopen waar het regelen van de stage + half jaar huisvestiging inzit voor ergens ronde de 3000 euro. Daar komt dan nog de vlucht bij plus nog de kosten van het leven / reizen wat je daar wilt gaan doen.
Persoonlijk ga ik dan liever voor de 6000-7000 euro (of meer) waar je dan op uitkomt een keer gewoon rondreizen in Australie. Het is jammer dat je niet enigszins iets betaald krijgt waardoor je op z'n minst de huisvestigings kosten of je leefkosten eruit zou kunnen halen (wat dan weer veel scheelt in het totaal plaatje).
......
pi_69222582
Haha, wat een bende. Ik heb net even gezien wanneer de semesters beginnen op de universiteit waar ik straks zit in NY. 28 augustus! begin ik aan het 2 jaar van economics. Terwijl m'n vrienden hier in de uk pas 5 oktober! hoeven te beginnen voor de 1e semester. En beide uni's zijn klaar met het 1e semester op 21 december. Ik heb gewoon een maand langer les, what the fuck!

Ik lever gewoon een hele maand aan zomervakantie in ivm. wisseling van uni's .. :-(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69253164
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Haha, wat een bende. Ik heb net even gezien wanneer de semesters beginnen op de universiteit waar ik straks zit in NY. 28 augustus! begin ik aan het 2 jaar van economics. Terwijl m'n vrienden hier in de uk pas 5 oktober! hoeven te beginnen voor de 1e semester. En beide uni's zijn klaar met het 1e semester op 21 december. Ik heb gewoon een maand langer les, what the fuck!

Ik lever gewoon een hele maand aan zomervakantie in ivm. wisseling van uni's .. :-(
Yep, had ik ook toen ik in Amerika zat. Terwijl iedereen die in Europa was gebleven langer vakantie had en vaak ook nog eens eerder klaar was met de finals weer
......
pi_69263858
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:21 schreef Slomy het volgende:

[..]

Yep, had ik ook toen ik in Amerika zat. Terwijl iedereen die in Europa was gebleven langer vakantie had en vaak ook nog eens eerder klaar was met de finals weer
Mja maar in Engeland beginnen ze dus gewoon een maand later dan nederland qua uni's en zijn ook een maand eerder klaar. Terwijl amerika gewoon eind augustus begint en ik denk nederland 1e of 2e week van september
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69269982
Hoe hebben jullie je kamer in het buitenland geregeld?

Pas bij aankomst geregeld? Of al van te voren, via internet?
Ik ga volgend jaar naar Lissabon, en zit nu een beetje te kijken naar kamers. Vind het toch wel fijn als er al iets geregeld is als ik daar aankom.
pi_69270043
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:48 schreef Caroline_88 het volgende:
Hoe hebben jullie je kamer in het buitenland geregeld?

Pas bij aankomst geregeld? Of al van te voren, via internet?
Ik ga volgend jaar naar Lissabon, en zit nu een beetje te kijken naar kamers. Vind het toch wel fijn als er al iets geregeld is als ik daar aankom.

r
4 weken geregeld voordat ik naar londen ging. Ik had een email gemaakt en die verstuurd naar tig huis instanties in londen binnen een aantal minuten. De dag daarna de mails bekeken en beantwoord, de dag daarna had ik een kamer
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69271356
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

4 weken geregeld voordat ik naar londen ging. Ik had een email gemaakt en die verstuurd naar tig huis instanties in londen binnen een aantal minuten. De dag daarna de mails bekeken en beantwoord, de dag daarna had ik een kamer
Aha

Niet vervelend dat je dus niet wist hoe de kamer er in het echt uitzag, en wat voor huisgenoten je had?
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:39:52 #120
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_69271699
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:48 schreef Caroline_88 het volgende:
Hoe hebben jullie je kamer in het buitenland geregeld?

Pas bij aankomst geregeld? Of al van te voren, via internet?
Ik ga volgend jaar naar Lissabon, en zit nu een beetje te kijken naar kamers. Vind het toch wel fijn als er al iets geregeld is als ik daar aankom.
Via internet ook. Ik kreeg van mijn stagebedrijf wat tips waar ik moest zoeken. Bij de eerste was het eigenlijk al gelijk raak. Opgebeld, verhaal gedaan en hij zou de kamer voor mij reserveren tot mijn komst.

(dit was in Londen)
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_69271950
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:29 schreef Caroline_88 het volgende:

[..]

Aha

Niet vervelend dat je dus niet wist hoe de kamer er in het echt uitzag, en wat voor huisgenoten je had?
Ach ik ging naar een stad waar ik geen enkele druif kende. Dus hoe me kamer er uit zag kon me ook niet erg veel schelen. Ben overigens wel al ondertussen 4 keer van kamer verwisseld, maar als je eenmaal mensen gaat kennen, is dat vaak wat sneller geklaart
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69278401
Vanaf augustus 2008 t/m maart 2009 heb ik in Montpellier gestudeerd. Ik ben daar naar toe gegaan zonder dat ik een kamer had. Vervolgens ben ik daar op zoek gegaan, de eerste dagen heb ik daar een aantal andere Erasmusstudenten ontmoet en uiteindelijk hebben we een aantal appartementen (in 1 gebouw) gevonden midden in het centrum. Dit is wel een kwestie van groot geluk!
pi_69287068
Ik heb vorig jaar een half jaar in Londen gewoond, en wil nu ontzettend graag terug. Ik werk nu fulltime in Nederland, en zou in september naar het 2e jaar gaan van mijn HBO-opleiding, maar wil dit dus liever in Engeland doen. Ik denk alleen dat ik er met mijn havo diploma niet kom. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik studeer Media & Informatie Management trouwens, dus mijn studie daar zou ook zoiets worden.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:19:55 #124
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69287283
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:13 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb vorig jaar een half jaar in Londen gewoond, en wil nu ontzettend graag terug. Ik werk nu fulltime in Nederland, en zou in september naar het 2e jaar gaan van mijn HBO-opleiding, maar wil dit dus liever in Engeland doen. Ik denk alleen dat ik er met mijn havo diploma niet kom. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik studeer Media & Informatie Management trouwens, dus mijn studie daar zou ook zoiets worden.
Heb je al een 1e jaars HBO papier? Neem aan van wel? Plus dat je wel wat laat bent om je in te schrijven voor 2e jaars uni in engeland. Dacht dat die sluiting rond 15 januarie 2009 was.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69287336
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je al een 1e jaars HBO papier? Neem aan van wel? Plus dat je wel wat laat bent om je in te schrijven voor 2e jaars uni in engeland.
Nee heb geen propedeuse en ik zou me in Engeland inschrijven voor het 1e jaar (omdat die opleiding daar 3 jaar duurt geloof ik). Wordt wel moeilijk dan he?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:47:43 #126
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69288196
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:22 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Nee heb geen propedeuse en ik zou me in Engeland inschrijven voor het 1e jaar (omdat die opleiding daar 3 jaar duurt geloof ik). Wordt wel moeilijk dan he?
Nou, je kunt je inschrijven via clearing. Dat is de methode om er in te komen zonder applicatie via UCAS. Je moet alleen ff kijken of dat kan via HAVO. Lijkt me niet dat dat kan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69288553
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou, je kunt je inschrijven via clearing. Dat is de methode om er in te komen zonder applicatie via UCAS. Je moet alleen ff kijken of dat kan via HAVO. Lijkt me niet dat dat kan.
Ok thanks in ieder geval, ik ga het gewoon wel proberen
pi_69662935
Voor iedereen die nog een buitenlandstage zoekt (MBO-HBO):

- Zorg & Welzijn / Cultuur & Maatschappij

Ik loop nu zelf stage bij Out Of Area en ben bezig studenten richting Bosnië te krijgen voor een stage
in de bovengenoemde sector.
Zelf heb ik er ook 4 maanden gezeten.

Als fok lieverhebber dacht ik dat ik het hier best eens kon nagaan.

Als je interesse en/of vragen hebt kun je gewoon even een PM sturen!
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:21:26 #129
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_69663072
Ik ga straks voor 5 maanden naar Birmingham voor stage

Heeft iemand ervaringen hier? Wat voor stad is het? Wat moet je gezien en gedaan hebben?
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  donderdag 4 juni 2009 @ 14:35:06 #130
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_69701602
Ah kak, ik heb geen recht meer op een Erasmusbeurs omdat ik vorig jaar daar al gebruik van heb gemaakt toen ik in Londen stage liep
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_69724213
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor stage op Curaçao. Het moet een HBO stage zijn in de richting van video/fotografie. Ik heb helaas veel verhalen gehoord dat stages op Curaçao niet zo geweldig zijn. Heeft iemand evaringen met stages op Curaçao?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:51:42 #132
124657 Facies
Let's touch stomachs
pi_70003106
Voor mij is het nu zeker. Ik ga in september voor vier maanden naar Beijing. Studeren at UIBE. Zijn er meer mensen die in deze periode ook gaan?!

Ik heb me meteen maar ingeschreven voor zo'n kamer boven de uni, om maar het zekere voor het onzekere te nemen. Maar dat zijn wel shared rooms. Ik ben benieuwd hoe dat is. Heeft iemand goede/slechte ervaringen daarmee? Ik kon wel aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een nederlandse, zo niet west-europese student
I am metaphorically curled up in the fetal position and you continue to kick me about the ear, nose and throat?!
pi_70010978
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:51 schreef Facies het volgende:
Voor mij is het nu zeker. Ik ga in september voor vier maanden naar Beijing. Studeren at UIBE. Zijn er meer mensen die in deze periode ook gaan?!

Ik heb me meteen maar ingeschreven voor zo'n kamer boven de uni, om maar het zekere voor het onzekere te nemen. Maar dat zijn wel shared rooms. Ik ben benieuwd hoe dat is. Heeft iemand goede/slechte ervaringen daarmee? Ik kon wel aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een nederlandse, zo niet west-europese student
Heel toevallig ga ik het 2e semester naar UIBE! En heb er zin in! Maargoed, dan zullen we elkaar net ontlopen. Al enig idee wat je gaat studeren? Heb daar nog geen info over gehad op school..

Ga zelf een appartement met zn 3en proberen, die zijn wel te vinden en vind de appartementen op de campus veel te duur (120Y/day?? WTF??)

Succes ermee, ik zal je proberen te volgen zodat ik goed voorbereid ben!
  maandag 15 juni 2009 @ 00:18:40 #134
124657 Facies
Let's touch stomachs
pi_70012722
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:34 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Heel toevallig ga ik het 2e semester naar UIBE! En heb er zin in! Maargoed, dan zullen we elkaar net ontlopen. Al enig idee wat je gaat studeren? Heb daar nog geen info over gehad op school..

Ga zelf een appartement met zn 3en proberen, die zijn wel te vinden en vind de appartementen op de campus veel te duur (120Y/day?? WTF??)

Succes ermee, ik zal je proberen te volgen zodat ik goed voorbereid ben!
Ik heb de vakken die ik ga volgen zelf uitgezocht. UIBE Int'l undergraduate program
Hier staan oa de courses die je per semester kunt volgen, info over huisvesting, etc. Zelf heb ik gekozen voor:
Introductory Chinese Mandarin
Chinese Traditional Philosophy
General Outline of China
Intermediate Microeconomics
Supply Chain Management

Er zijn wel vakken die ik liever wilde volgen dan deze, maar die werden niet aangeboden in dat semester. Maar waarschijnlijk wijzigen die vakken weer, zodat ik in september andere moet kiezen.

Ik had ook echt liever in een appartement gezeten, maar ik ga helemaal alleen naar Beijing en ik durf dat risico niet te nemen Want op dit moment komen er op de campus allemaal kamers in appartementen vrij, van studenten die ik via via ken, maar ik weet niet hoe het in sept zit. En volgens mij valt het qua prijs van die appartementen op de campus wel mee? Die shared rooms zijn iig even duur
Ik heb ook eeb tijdje op deze site gekeken voor evt verblijfsplaats. Rentjing
Er zijn nog veel meer van deze sites, maar misschien heb je hier iets aan.

ik heb er ook érg veel zin in iig
I am metaphorically curled up in the fetal position and you continue to kick me about the ear, nose and throat?!
pi_70016018
Ik kan ook via via aan een appartement komen: wij gaan met 5 studenten, dus is er veel minder risico. En veel goedkoper als je de kosten met 2 anderen deelt natuurlijk

Dus als exchange student kan je gewoon vakken kiezen? Enig idee hoe het dan gaat met studiepunten? Ik zal nog eens op UIBE site gaan rondkijken, misschien kom ik op wat meer informatie.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:12:30 #136
124657 Facies
Let's touch stomachs
pi_70019562
Ik heb gewoon mijn vakken mogen kiezen, want voor mij is het m'n minor. En op die site van UIBE staan achter de vakken meestal de studiepunten aangegeven (vaak een 2 of een 3) Ik heb begrepen dat die verdubbeld mogen worden om ze dezelfde waarde te geven als ECTS.
I am metaphorically curled up in the fetal position and you continue to kick me about the ear, nose and throat?!
pi_70032409
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:12 schreef Facies het volgende:
Ik heb gewoon mijn vakken mogen kiezen, want voor mij is het m'n minor. En op die site van UIBE staan achter de vakken meestal de studiepunten aangegeven (vaak een 2 of een 3) Ik heb begrepen dat die verdubbeld mogen worden om ze dezelfde waarde te geven als ECTS.
Ja, het wordt voor mij ook mijn minor. Helaas mag ik maar 2 ECTS voor talen hebben, dus zal ik er meer dan 15 moeten nemen zware kost, ben benieuwd of er voor mij nog extra informatie komt. Bedankt iig voor de informatie!
pi_70442295
Ik zie vaak dat HBO'ers van een jaar of 20-21 tijdens hun opleiding de mogelijkheid hebben om een jaartje in het buitenland te studeren en om eventueel aldaar hun afstudeer stage te voltooien. Nu vraag ik me toch wel een beetje af hoe die jongens dat allemaal kunnen financieren, zou een deel misschien ook gesubsidieerd zijn of echt allemaal uit eigen zak betaald?
  zondag 28 juni 2009 @ 12:32:11 #139
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70444223
quote:
Op zondag 28 juni 2009 10:37 schreef F04 het volgende:
Ik zie vaak dat HBO'ers van een jaar of 20-21 tijdens hun opleiding de mogelijkheid hebben om een jaartje in het buitenland te studeren en om eventueel aldaar hun afstudeer stage te voltooien. Nu vraag ik me toch wel een beetje af hoe die jongens dat allemaal kunnen financieren, zou een deel misschien ook gesubsidieerd zijn of echt allemaal uit eigen zak betaald?
Deel is wel gesubsidieerd ja. Bij mij was het een kwestie van

  • Sparen voor vertrek (woonde toen bij mijn ouders en werkte veel dus ongeveer 2000 euro op zak)
  • Erasmusbeurs/Da Vincibeurs (ong 200 euro per maand)
  • Stagevergoeding (in Berlijn 300 in BCN 240 per maand)
  • Stufi + OV kaart vergoeding (250 + 80 ongeveer per maand)

    Daar heb ik het mee kunnen redden. Veel mensen lenen ook nog bij de IB Groep he . Oja toen ik studeerde in het buitenland en nog geen stage liep viel de stagevergoeding dus weg.

    Inmiddels ben ik weer in Nederland en heb mijn HBO papier op zak. Wil komend jaar weer een master gaan doen, toch aan de VU ipv buitenland met het oog op de kosten en de kwaliteit/richting van de master. Echter is dit redelijk verkort (schakeljaar + 1 jaar master) dus ik weet niet of ik nog even een semestertje naar het buitenland kan. Ik wil dit heel graag, iemand enig idee wat de mogelijkheden zijn?
  • Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_70544187
    Ik wil eigenlijk ook al een tijdje in het buitenland studeren. Aangezien mijn huidige bachelor opleiding op de VU een vrij strenge structuur heeft had ik daarin niet echt de mogelijkheid. Enige master die ik hierna zou willen doen op de VU is maar 1 jaar dus daarin zit ook weinig ruimte.

    Daarom is waarschijnlijk een master in het buitenland doen eigenlijk de beste optie!
    Iemand nog aanraders? Ik zoek iets in de richting van Environmental Science?

    Heb wel super Erasmus Mundus programma's gezien maar daar zal ik wel niet inkomen met mijn gemiddeld van rond de 7,5.

    Zweden lijkt me wel leuk denk ik, zeker ook handig dat de overheid het collegegeld betaald!
    わたしはヤスパーです!
    pi_70557225
    Yay, mijn resultaten van mijn 2e semester van uni uit londen zijn binnen en sta over het hele jaar genomen een A gemiddeld en heb geen enkele onvoldoende gehaald. Vroem vroem here we come NY
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      donderdag 9 juli 2009 @ 14:47:07 #142
    262155 adutchgirl020
    Vooruit anticiperen!
    pi_70813783
    Hi! Ik ga komend jaar in het tweede semester naar Berlijn via Erasmus en my ultimate goal is International Relations (Master) studeren in Engeland! Daar ga ik de komende jaren dus maar hard voor werken

    Kan iemand me in de OP zetten?
    Nothing that a cup of tea can't solve
      donderdag 9 juli 2009 @ 21:15:15 #143
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_70827664
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 14:47 schreef adutchgirl020 het volgende:
    Berlijn
    Lucky you
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_70854496
    Op het moment in verregaande onderhandeling met een Chinees bedrijf voor een stage van 40 weken in Shanghai, vanaf medio augustus. Tvp dus.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
      zaterdag 11 juli 2009 @ 17:49:31 #145
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70880870
    40 Weken, dat is een beste stage.
    Oh really?
    pi_70894834
    Inderdaad, afstudeerstage? En hoe ben je bij die stage gekomen? Via andere bedrijven of contacten? (Moet zelf afstudeerstage zoeken voor China, vandaar mijn interesse )
    pi_70896671
    Wel, stage, traineeship, baan.. net hoe je het noemen wilt. Ik heb net m'n bachelor afgerond en wil er een jaar tussen uit voordat ik aan m'n master begin. Het staat dus verder los van m'n studie, al is het daar wel aan gerelateerd.

    Het is niet zo eenvoudig om in China aan de slag te gaan zonder connecties. Zelf ben ik met AIESEC in zee gegaan. Het grote voordeel daarvan is dat je lokaal meteen al een netwerk hebt, en daar ook altijd op terug kunt vallen. Het aanbod aan stages is groot, maar het is geen goed idee om je specifiek op één land te richten. In mijn geval wilde ik oorspronkelijk ook naar China, dus dat komt nu goed uit, maar het had net zo goed Maleisië, Vietnam of India kunnen worden.

    Overigens is Shanghai ook nog niet zeker. Dinsdag heb ik nog een tweede gesprek met het bedrijf, om wat technische skills te testen, maar ik was feitelijk al voor 80% door. Heel relaxt dus.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_70923492
    Nog ong. 1 maand en ik zit in de schoolbanken op de Uni in New York. Hopen dat dat beter bevalt dan Londen!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_70926861
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 03:10 schreef sitting_elfling het volgende:
    Nog ong. 1 maand en ik zit in de schoolbanken op de Uni in New York. Hopen dat dat beter bevalt dan Londen!
    Wat beviel er niet aan London dan?
    pi_70931209
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 10:39 schreef Caroline_88 het volgende:

    [..]

    Wat beviel er niet aan London dan?
    Het weer
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 15:53:09 #151
    245707 DSL
    Huddie W.
    pi_70969999
    Oriënterende brief gestuurd aan Universiteit van Kopenhagen. Bij een positief antwoord ga ik me wellicht aanmelden.

    Volledige studie (3 jaar) in het buitenland. Aanrader of afrader?
      dinsdag 14 juli 2009 @ 16:07:27 #152
    241594 iBolt
    Lighting
    pi_70970568
    Ligt eraan... kun je goed Deens ? Zo ja gewoon doen!!!
    pi_71064618
    Ik ga dit jaar naar de hogeschool, en ben van plan om mijn propedeuse te gaan halen. Volgend jaar wil ik dan naar een universiteit in het buitenland gaan, maar weet iemand of een propedeuse ook in het buitenland geldig is?
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:48:16 #154
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_71094085
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Het weer
    En dan ga je naar New York...
    pi_71108930
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Het weer


    Ik kan het me helemaal voorstellen!
     FR
    pi_71112184
    Heb miss wel een idiote vraag, maar met het oog op studeren in het buitenland: hoe regel je alles met studieboeken? Inschrijven voor vakken/courses?
      zondag 19 juli 2009 @ 11:26:01 #157
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71112915
    Even mailtje naar de desbetreffende hogeschool/universiteit sturen lijkt me.
    Oh really?
    pi_71179144
    tvp, mensen hier die in leipzig hebben gestudeerd? Ga ik doen van april tot eind juli
    pi_71182965
    Ik ga vanaf september stage lopen in Munchen als alles goed gaat.

    Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die al eens daar hebben gezeten vooral ook mbt het zoeken van huisvestiging etc.
    ......
      dinsdag 21 juli 2009 @ 19:51:17 #160
    262155 adutchgirl020
    Vooruit anticiperen!
    pi_71191135
    Ik ken iemand die in Munchen heeft gestudeerd, en ik weet niet hoe moeilijk het is om huisvesting te vinden, maar het schijnt wel behoorlijk duur te zijn. Vooral in vergelijking met Berlijn. Maar er is wel weer veel meer werk.

    Buiten dat: München!
    Nothing that a cup of tea can't solve
    pi_71291871
    * MoltiSanti meldt.

    Vanaf 5 augustus studeer ik aan de UNAM in Mexico City
    'La operación fue, perfecta' Betancourt
    pi_71306620
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 10:51 schreef lvw88 het volgende:
    Heb miss wel een idiote vraag, maar met het oog op studeren in het buitenland: hoe regel je alles met studieboeken? Inschrijven voor vakken/courses?
    Soms kan het zelfs ter plaatse. Maar ik zou indd vantevoren even informeren.
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 17:14 schreef MoltiSanti het volgende:
    * MoltiSanti meldt.

    Vanaf 5 augustus studeer ik aan de UNAM in Mexico City
    En? Ingeënt?
     FR
    pi_71310113
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 01:41 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Soms kan het zelfs ter plaatse. Maar ik zou indd vantevoren even informeren.
    [..]

    En? Ingeënt?
    Hepatitis A en B, en een of andere tyfus variant...
    Verder niets
    'La operación fue, perfecta' Betancourt
      zaterdag 25 juli 2009 @ 11:29:53 #164
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71310180
    Die griep is overal en binnen enkele jaren zal er vrijwel geen persoon op aarde zijn die het niet heeft gehad. Om je specifiek voor bepaalde gebieden in te enten lijkt me niet nodig.
    Oh really?
      zondag 26 juli 2009 @ 01:11:41 #165
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_71331372
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 14:48 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    En dan ga je naar New York...

    Als ik New york met Londen vergelijk qua weer heb je in New York gemiddeld gezien wel degelijk minder regen en meer extreem weer. Het is dus warmer in de zomer en kouder in de winter met minder regen. Dat is beter dan dat 'net niet' weer in Londen
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_71331950
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 11:29 schreef Matthijs- het volgende:
    Die griep is overal en binnen enkele jaren zal er vrijwel geen persoon op aarde zijn die het niet heeft gehad. Om je specifiek voor bepaalde gebieden in te enten lijkt me niet nodig.
    Nee, ben ik met je eens; vandaar dat ik indd nieuwsgierig was of er nu ingeënt werd, bij een vertek naar Mexico e.d.
     FR
    pi_71342580
    Er is toch nog geen swineflu vaccin? Volgens mij word het pas sinds vorige week getest op zo'n 300 mensen in Australië.
    pi_71352217
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 17:02 schreef Niek. het volgende:
    Er is toch nog geen swineflu vaccin? Volgens mij word het pas sinds vorige week getest op zo'n 300 mensen in Australië.
    Nee maar tot die tijd gaat "tamiflu" voor vaccin door...
     FR
    pi_71373633
    Een vaccin is om het te voorkomen, Tamiflu maakt de griep wat minder en gebruik je pas als je het al hebt.
    pi_71375805
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 19:26 schreef Niek. het volgende:
    Een vaccin is om het te voorkomen, Tamiflu maakt de griep wat minder en gebruik je pas als je het al hebt.
    Exact. Vandaag ook even met mijn huisarts overlegd. Tamiflu krijg je sowieso niet mee, daar beginnen ze niet aan. Al was het alleen maar omdat er nu een run op is. Verder is Tamiflu slechts een virusremmer, wat inhoudt dat je gemiddeld een dag minder lang ziek bent. Of het echt noodzakelijk is, is dus maar zeer de vraag.

    De vaccinronde in oktober is natuurlijk wel aan te raden, maar dat zal ik bijvoorbeeld moeten missen. Met een beetje geluk is het lokaal echter ook verkrijgbaar. Zolang er geen negatief reisadvies uitgegeven wordt, zou het H1N1-virus mij wat betreft Mexico nog de minste zorgen baren.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_71466980
    Heeft 1 van jullie ervaring met juridische stages/afstudeerplekken in het buitenland? Het liefst zou ik naar Barcelona of Amerika gaan.. Het moet dan natuurlijk wel iets met internationaal recht te maken hebben, anders heb ik er helaas niet zo veel aan..

    Misschien heeft 1 van jullie nog wat suggesties/tips?
      donderdag 30 juli 2009 @ 19:40:44 #172
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71505229
    ik wil graag op stage naar curacao, studeer CE. nog mensen die naar curacao zijn geweest en een stage hebben gehad die met marketing of economie te maken had bij een leuk bedrijf??
    pi_71556906
    Eindelijk een uitnodiging van een bedrijf om bij hun stage te komen lopen in Shanghai, eind augustus voor 5 maanden.
    Heb er wel zin in, maar moet nu dan ineens toch best wel snel onderdak en een visum zien te regelen, had namelijk de hoop al bijna opgegeven...

    Heb er wel erg veel zin in! Zijn er nog meer Shanghai gangers?
    pi_71599412
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 09:32 schreef MassApeal het volgende:
    Eindelijk een uitnodiging van een bedrijf om bij hun stage te komen lopen in Shanghai, eind augustus voor 5 maanden.
    Heb er wel zin in, maar moet nu dan ineens toch best wel snel onderdak en een visum zien te regelen, had namelijk de hoop al bijna opgegeven...

    Heb er wel erg veel zin in! Zijn er nog meer Shanghai gangers?
    En dat 'op het laatst visum en onderdak vinden' is erg irritant ik heb hetzelfde probleem alleen dan NY ipv. Shanghai.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_71600083
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 09:32 schreef MassApeal het volgende:
    Eindelijk een uitnodiging van een bedrijf om bij hun stage te komen lopen in Shanghai, eind augustus voor 5 maanden.
    Heb er wel zin in, maar moet nu dan ineens toch best wel snel onderdak en een visum zien te regelen, had namelijk de hoop al bijna opgegeven...

    Heb er wel erg veel zin in! Zijn er nog meer Shanghai gangers?
    Check, begin ook 31 augustus in Shanghai, alleen dan voor 10 maanden. Ik zou heel snel beginnen met het regelen van een Z-visum. Zie ook het China topic, en het forum op GeleDraak.nl.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_71694828
    Ik ga over een maand voor een jaar naar Cambridge, UK. Mphil economie, college Hughes Hall.

    Zelf ben ik nog nooit in Cambridge geweest, waardoor ik de volgende vraag heb: is het te doen daar een auto te hebben? Ik bezit een prachtig vertroeteld barrel dat ik eigenlijk mee wil nemen om de UK een beetje mee te verkennen, maar op de college website etc wordt het allemaal streng afgeraden. Zijn parkeerplekken echt zo schaars?

    thanks
    pi_71695728
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 21:49 schreef NDG het volgende:
    Ik ga over een maand voor een jaar naar Cambridge, UK. Mphil economie, college Hughes Hall.

    Zelf ben ik nog nooit in Cambridge geweest, waardoor ik de volgende vraag heb: is het te doen daar een auto te hebben? Ik bezit een prachtig vertroeteld barrel dat ik eigenlijk mee wil nemen om de UK een beetje mee te verkennen, maar op de college website etc wordt het allemaal streng afgeraden. Zijn parkeerplekken echt zo schaars?

    thanks
    Daarnaast zit je stuur aan de verkeerde kant en krijg je misschien problemen met de belasting omdat je een auto invoerd(weet niet precies hoe dat zit). Ik zou het niet doen, waarom verkoop je hem niet en koop je hier een leuke auto? 2e hands auto's kosten hier niet veel.
    pi_71699212
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 22:16 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Daarnaast zit je stuur aan de verkeerde kant en krijg je misschien problemen met de belasting omdat je een auto invoerd(weet niet precies hoe dat zit). Ik zou het niet doen, waarom verkoop je hem niet en koop je hier een leuke auto? 2e hands auto's kosten hier niet veel.
    Dat is optie 2....maar dan koop ik denk ik een nieuwe, met wederom het stuur aan de verkeerde kant
    (voor het financiële gewin, als je ergens een jaar woont kan je je auto met wat mitsen en maren BPM vrij mee naar NL nemen).

    Auto meenemen is idd niet heel rationeel, maarja, mannen(jongens) en auto's is niet altijd rationeel
      zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:45:32 #180
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71715728
    De Cambridge MPhil in Economics, érg nice! Wat is je voorgeschiedenis?
    Oh really?
    pi_71863304
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 20:45 schreef Matthijs- het volgende:
    De Cambridge MPhil in Economics, érg nice! Wat is je voorgeschiedenis?
    Thanks Ik heb net mn bachelor economie in Utrecht afgerond. Met goede cijfers uiteraard, maar het is dus ook vanuit onbekendere universiteiten (wat betreft economie) mogelijk op zoiets terecht gekomen.
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:41:59 #182
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71870090
    Erg leuk hoor! Kan je, als je aldaar prima scoort, ook gewoon doorstromen in de PhD-fase? Of ben je dit niet van plan?
    Oh really?
    pi_71871392
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Matthijs- het volgende:
    Erg leuk hoor! Kan je, als je aldaar prima scoort, ook gewoon doorstromen in de PhD-fase? Of ben je dit niet van plan?
    Er zijn 2 'tracks' in de master, een research en een 'professional'. In de research-versie heb je wat minder vrijheid qua vakkenkeuze (meer de hardcore micro macro econometrie) en duurt je thesis een maand langer. Die thesis is dan, als je het goed doet, meteen de basis voor een eventuele PhD. Vanuit de andere track is het iets moeilijker, maar als je het echt goed doet kan je ook meteen doorstromen.

    Ik heb me aangemeld voor de niet-research versie, maar tijdens het 1e half jaar kan je nog zonder moeite switchen. Of ik dat doe hangt een beetje af van hoe het niveau is. Eerlijk gezegt weet ik ook nog niet erg zeker of ik meteen een (fulltime) PhD wil doen, dus dat word goed om me heen kijken in het 1e half jaar daar
    pi_71958422
    Ik ben op zoek naar een stage in het tweede kwartiel van dit collegejaar.
    Ben aankomend vijfdejaars student bestuurskunde aan de Uni van Twente. Heb het afgelopen jaar een bestuursjaar gedaan voor mijn studentenvereniging, daarvoor een commissie die een halfjaar fulltime duurde en daarvoor een onderzoek in India en Dubai. Nu dan maar weer aan de studie en op zoek naar een Bachelorstage..

    Waar ik precies naartoe ga maakt me niet zo heel veel uit: Australië/N-Z, Afrika en Azië hebben mijn ruime voorkeur. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Door de duizenden sites zie ik door de bomen het bos niet meer en ik vind het moeilijk bij bedrijven wat te vinden dat aansluit op mijn studie BSK.

    Bij het ministerie van BuZa heb ik al gekeken, maar daar zit niet echt wat bij.. Iemand hier nog tips voor me? Of andere alumni/stagiairs die BSK doen en in het buitenland hebben gezeten?

    Alvast mijn dank, zal het topic even goed in de gaten blijven houden!
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_71958486
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 09:32 schreef MassApeal het volgende:
    Eindelijk een uitnodiging van een bedrijf om bij hun stage te komen lopen in Shanghai, eind augustus voor 5 maanden.
    Heb er wel zin in, maar moet nu dan ineens toch best wel snel onderdak en een visum zien te regelen, had namelijk de hoop al bijna opgegeven...

    Heb er wel erg veel zin in! Zijn er nog meer Shanghai gangers?
    Gaaf! Wat voor soort bedrijf is het en hoe ben je er bij gekomen?
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_72197647
    tvp

    Ik vertrek maandag naar Italia; eerst een taalcursus in Siena en daarna 10 maanden rechten studeren in Firenze.

    Ik zit nu alleen even te klooien met of ik me wel of niet moet uitschrijven, omdat het nog niet helemaal zeker is of ik 6 maanden of 10 maanden blijf
    pi_72203609
    Zowel Sienna als Firenze zijn mooie steden, ga je wel plezier aan beleven. Maar wat voor recht ga je dan studeren, geen Nederlands Recht lijkt me.
    Oh really?
    pi_72203677
    Italiaans recht, ik studeer International en Europees recht aan de RU, en het is verplicht hier voor je master om 3 maanden in het buitenland te studeren, maakt niet uit wat je daar volgt, als het maar rechten vakken zijn
    pi_72350697
    Zit in een kleine dilemma. Moet voor eind van deze week bepalen of ik doorga met Commerciele economie 2e semester van het 1e jaar of Management, economie en recht in het 2e jaar. Wat ik mij afvroeg is het gebruikelijk om met deze opleiding naar het buitenland te gaan. Want bij commerciele economie hoor ik het best vaak dat mensen naar het buitenland gaan. Maar bij MER heb ik het nog nooit gehoord.

    Iemand die stage in het buitenland heeft gedaan met een van deze 2 opleidingen?
    pi_72350747
    Mocht hier nog iemand zijn die op zoek is naar een stage in Londen dan kan je me een pm sturen met je email adres, dan mail ik je even vanaf mn werk email.
    pi_72350846
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 19:48 schreef brabusRUS het volgende:
    Zit in een kleine dilemma. Moet voor eind van deze week bepalen of ik doorga met Commerciele economie 2e semester van het 1e jaar of Management, economie en recht in het 2e jaar. Wat ik mij afvroeg is het gebruikelijk om met deze opleiding naar het buitenland te gaan. Want bij commerciele economie hoor ik het best vaak dat mensen naar het buitenland gaan. Maar bij MER heb ik het nog nooit gehoord.

    Iemand die stage in het buitenland heeft gedaan met een van deze 2 opleidingen?
    Ik heb zelf geen MER gedaan, maar ik ken genoeg mensen die met MER zelfs meerdere keren naar het buitenland zijn gegaan, eerst voor de 'gewone' stage daarna voor de afstudeerstage.

    Mocht je twijfelen over de mogelijkheden binnen jouw opleiding, dan zou ik gewoon even gaan praten met desbetreffende personen om wat informatie in te winnen.
    ......
    pi_72351012
    Zo de kogel is door de kerk, vanaf februari studeer ik aan UIBE Graduate School in Beijing Half jaar exchange, ben na de summer course half juli weer weg. Heb er zin in!!
    pi_72364197
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 18:03 schreef just.in.case het volgende:

    [..]

    Check, begin ook 31 augustus in Shanghai, alleen dan voor 10 maanden. Ik zou heel snel beginnen met het regelen van een Z-visum. Zie ook het China topic, en het forum op GeleDraak.nl.
    Zit momenteel in Shanghai, heb echter geen Z-visum, is ook verder geen vereiste. Naar wat ik heb begrepen krijg je ook alleen een Z-visum als je een diploma hebt en daarna nog minimaal 2 jaar werkervaring.

    Waar zit je trouwens in Shanghai?? Woon zelf op jiao zhou lu sinds zondag en vermaak me hier prima!
    pi_72365744
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 10:15 schreef MassApeal het volgende:

    [..]

    Zit momenteel in Shanghai, heb echter geen Z-visum, is ook verder geen vereiste. Naar wat ik heb begrepen krijg je ook alleen een Z-visum als je een diploma hebt en daarna nog minimaal 2 jaar werkervaring.

    Waar zit je trouwens in Shanghai?? Woon zelf op jiao zhou lu sinds zondag en vermaak me hier prima!
    Het verschil is waarschijnlijk dat jij wel bij een universiteit ingeschreven staat, en ik niet. Voor mij is het een soort van stage, maar staat verder los van studie en alles. Helaas heb ik dus echt een Z-visum nodig. Heb jij een X- of F-visum?

    Momenteel zit ik nog even vast in Hong Kong, maar goed, ook niet de meest vervelende plaats om te vertoeven. Inmiddels is al een appartement geregeld in de buurt van Zhongshan park, wat bijna op loopafstand is van mijn werk. Ideaal dus.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_72422850
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 11:25 schreef just.in.case het volgende:

    [..]

    Het verschil is waarschijnlijk dat jij wel bij een universiteit ingeschreven staat, en ik niet. Voor mij is het een soort van stage, maar staat verder los van studie en alles. Helaas heb ik dus echt een Z-visum nodig. Heb jij een X- of F-visum?

    Momenteel zit ik nog even vast in Hong Kong, maar goed, ook niet de meest vervelende plaats om te vertoeven. Inmiddels is al een appartement geregeld in de buurt van Zhongshan park, wat bijna op loopafstand is van mijn werk. Ideaal dus.
    Welk district is dat?? Weet je ook op welke straat je zit?? Volgens mij zit dat namelijk vlakbij mijn werk, ben aan de slag op yan an zhong lu.

    Verder heb ik momenteel nog een L visa, F visa is in de aanvraag. Komt inderdaad omdat ik gewoon sta ingeschreven bij een universiteit in nederland en gewoon een invitation letter heb voor een internship hier.
    pi_72491827
    Ey hallo!

    Helaas is het mij niet gelukt om een stage te vinden in het buitenland. Maar toch heb ik een hele leuke stageplek kunnen krijgen in Nederland bij een sociale werkvoorziening. Op dit moment ben ik aan het zoeken waar ik straks kan gaan afstuderen (op HBO niveau - Personeel & Arbeid).
    De afstudeeropdracht wil ik erg graag in het buitenland doen.

    Nu krijg ik een tweede kans om voor het buitenland te gaan, om te gaan afstuderen. Dit zal dan over een half jaar plaats gaan vinden. Aangezien ik niet weet hoe ik dit het beste aan kan pakken, hoop ik dat jullie tips voor mij hebben. Hoe kan ik dat het beste doen, en waar moet ik op letten? En vooral, wat kan ik verwachten als je gaat afstuderen in het buitenland?

    Wat zijn jullie ervaringen met afstuderen in het buitenland?
    pi_72643952
    Welke acties ik tot nu toe heb genomen om een organisatie te vinden op Curacao om een afstudeeropdrach te vinden:
    - Ingeschreven bij twee onderhandelingsorganisaties
    - De stagecoordinator ingeschakeld, en gesprekken gehad

    Welke acties zou ik nog meer kunnen ondernemen?
    pi_72644046
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
    tvp

    Ik vertrek maandag naar Italia; eerst een taalcursus in Siena en daarna 10 maanden rechten studeren in Firenze.

    Ik zit nu alleen even te klooien met of ik me wel of niet moet uitschrijven, omdat het nog niet helemaal zeker is of ik 6 maanden of 10 maanden blijf
    nooit uitschrijven voor zo'n periode... ik heb me uitgeschreven voor een periode van 16 maand (berlijn + zweden). Je wordt daarna als immigrant gehandeld, en moet dus allllleeeesss weer op nieuw invullen, ze pakken niet gewoon de gegevens erbij die ze nog van je hadden maar willen dat je alles opnieuw voor hun invult...!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_72670181
    Heb het ook niet gedaan..
    pi_72986672
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 14:52 schreef Heider00sje het volgende:
    Welke acties ik tot nu toe heb genomen om een organisatie te vinden op Curacao om een afstudeeropdrach te vinden:
    - Ingeschreven bij twee onderhandelingsorganisaties
    - De stagecoordinator ingeschakeld, en gesprekken gehad

    Welke acties zou ik nog meer kunnen ondernemen?
    Weet je zeker dat je naar Curacao wilt, heb er veel negatieve verhalen over gehoord qua stages. Zelfs iemand die er heen is gegaan en toen aankwam en bleek dat zijn beloofde stage al vervuld was . Na drie weken feesten weer naar huis gegaan.

    * Brembo zit momenteel in Finland voor vier maanden studie . Bevalt me wel, het begint nu al kouder te worden!
    pi_73007030
    op een buitenlandse uni studeren heeft wel zo zijn voordelen. Zo had ik vanaf 28 mei 2009 tot (ergens in de week van 5 oktober) zomervakantie
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73228014
    Nou zegt mijn studieadviseur het volgende over de Erasmusbeurs:

    Deze werkt op basis van uitwisseling. Als jij aan een andere universiteit studeert moet een student van deze buitenlandse universiteit weer hier kunnen komen studeren.

    Aangezien mijn universiteit vrijwel niks in het Engels geeft is de kans nihil dat dat gaat lukken. Klopt het wat ze zegt? Moet ik dan zelf iemand gaan ronselen ofzo van die universiteit?

    Ik wil het liefst namelijk gewoon een semester (de minor) vakken volgen bij een buitenlandse universiteit, bijvoorbeeld in Spanje (mag in het Spaans). Moet ik anders dubbel collegeld betalen ofzo?

    Als iemand een duidelijker omlijnd idee heeft hoe dat in praktijk gebracht kan worden hoor ik het graag.
    zelfde als diginoob
    pi_73233086
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 23:11 schreef diginoob2 het volgende:
    Nou zegt mijn studieadviseur het volgende over de Erasmusbeurs:

    Deze werkt op basis van uitwisseling. Als jij aan een andere universiteit studeert moet een student van deze buitenlandse universiteit weer hier kunnen komen studeren.

    Aangezien mijn universiteit vrijwel niks in het Engels geeft is de kans nihil dat dat gaat lukken. Klopt het wat ze zegt? Moet ik dan zelf iemand gaan ronselen ofzo van die universiteit?

    Ik wil het liefst namelijk gewoon een semester (de minor) vakken volgen bij een buitenlandse universiteit, bijvoorbeeld in Spanje (mag in het Spaans). Moet ik anders dubbel collegeld betalen ofzo?

    Als iemand een duidelijker omlijnd idee heeft hoe dat in praktijk gebracht kan worden hoor ik het graag.
    Nee dubbel collegegeld hoeft niet, omdat die Erasmusbeurs ook zorgt voor vrije studie qua minor. Dit kan dus ook op een buitenlandse universiteit (in Europa). Bij mij op de oplelding zijn er nu ook genoeg buitenlandse Erasmusstudenten, terwijl ik niet ga geloven dat er iemand vanuit Nederland naar Roemenie vertrekt Bij een samenwerkingsverband tussen Universiteiten is dit wel het geval, dan is er uitwisseling. Maar als je zelf wilt zoeken naar een studie, dan mag dat altijd MITS hij dan ook wordt goedgekeurd door je eigen instelling.
    pi_73239440
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 09:07 schreef lvw88 het volgende:

    [..]

    Nee dubbel collegegeld hoeft niet, omdat die Erasmusbeurs ook zorgt voor vrije studie qua minor. Dit kan dus ook op een buitenlandse universiteit (in Europa). Bij mij op de oplelding zijn er nu ook genoeg buitenlandse Erasmusstudenten, terwijl ik niet ga geloven dat er iemand vanuit Nederland naar Roemenie vertrekt Bij een samenwerkingsverband tussen Universiteiten is dit wel het geval, dan is er uitwisseling. Maar als je zelf wilt zoeken naar een studie, dan mag dat altijd MITS hij dan ook wordt goedgekeurd door je eigen instelling.
    Maar ik bedoel zeg maar, als het niet via Erasmus kan, aangezien er geen sprake kan zijn van uitwisseling, en geen samenwerkingsverband, dus als ik vrij iets kies en dat wordt wel goedgekeurd, moet ik dan niet dubbel betalen?
    zelfde als diginoob
    pi_73240842
    Nee, normaal gesproken heb jij als student daar niks mee te maken, of en hoeveel studenten er van die andere universiteit naar de jouwe komen om te studeren. Het is ook helemaal niet altijd evenveel in de twee richtingen hoor.

    Maar bij jouw opleiding -en dus die adviseur- zijn ze wel erg slecht op de hoogte, lijkt me..
    Ik denk wel dat zij een minimum moeten doen om een dergelijk samenwerkingsverband in gang te zetten ja...
     FR
    pi_73240975
    quote:
    Around 90% of European universities take part in Erasmus and 2 million students have participated since it started in 1987.
    http://ec.europa.eu/educa(...)ogramme/doc80_en.htm

    Jouw opleiding dus vast ook...
     FR
    pi_73258818
    Ik ga op zoek naar een stageplek op Curaqao heb ik zojuist besloten. Heb 3 jaar geleden op Aruba een stage gedaan en dat was een geweldig half jaar.

    Het is pas in februari maar ik ga dan de komende maand met de voorbereidingen (dus eerst maar eens een stageplek vinden ) beginnen. Iemand alvast tips?
    -
    pi_73268574
    Vanaf volgende week maandag begint mijn universiteit in Londen weer. Heb het zo gepland om na 8 weekjes met kerstvakantie te beginnen. En ben van plan een erasmus uitwisseling te doen het 2e semester, omdat ik mijn uitwisseling New York in vlammen zag opgaan.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73272117
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 11:10 schreef sitting_elfling het volgende:
    Vanaf volgende week maandag begint mijn universiteit in Londen weer. Heb het zo gepland om na 8 weekjes met kerstvakantie te beginnen. En ben van plan een erasmus uitwisseling te doen het 2e semester, omdat ik mijn uitwisseling New York in vlammen zag opgaan.
    Hmm, jammer zeg, dat NY niet meer lukt. Ik las het net in een ander topic voor het eerst, waar is het nou precies misgegaan?
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:26:08 #210
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73276204
    Bummer s_e!

    Maar goed, dan maar een leuke uitwisseling naar Stockholm en straks een MBA aan Columbia toch?
    Oh really?
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:28:46 #211
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73276293
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 22:23 schreef Ritmo het volgende:
    Ik ga op zoek naar een stageplek op Curaqao heb ik zojuist besloten. Heb 3 jaar geleden op Aruba een stage gedaan en dat was een geweldig half jaar.

    Het is pas in februari maar ik ga dan de komende maand met de voorbereidingen (dus eerst maar eens een stageplek vinden ) beginnen. Iemand alvast tips?
    Zoek bedrijven die in jouw stagedoel passen en maak een ijzersterke sollicitatiebrief. Die stuur je naar alle bedrijven die je kunt vinden. Er is er vast wel een die positief reageert.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:36:22 #212
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73343108
    Vraagje aan mensen die van een Nederlandse universiteit zijn ingestroomd in een master in economie in het buitenland (bijvoorbeeld NDG een pagina eerder ):

    Om toegelaten te worden tot een MSc in Algemene Economie in de UK moet je over het algemeen een GRE-test afgelegd hebben (en in mijn geval ook toefl etc. omdat mijn bachelor in het nederlands is). Kan iemand die deze test gemaakt heeft mij hier iets meer over vertellen (mogelijkheden qua locaties/data, inhoud, voorbereiding, etc.)? Wil het graag op tijd weten zodat ik die test in mijn tweede jaar kan maken om direct in het derde jaar te solliciteren voor een plekje in een dergelijke master. Thanks in advance!
    Oh really?
    pi_73353058
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 13:08 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Hmm, jammer zeg, dat NY niet meer lukt. Ik las het net in een ander topic voor het eerst, waar is het nou precies misgegaan?
    Ik had problemen met de healthcare verzekering omtrent Amerika. Voor de rest kreeg ik mijn DS-2019 pas een aantal week voor mn visa interview, en ik kreeg eerst nog een 'nepperd' opgestuurd uit Amerika, die moest ik invullen en op basis daarvan kreeg ik de 'echte'. Voor de rest was mijn intentie om eerst volledig te verhuizen naar Amerika, en daar de laatste 2 jaar van mn studie te doen, uiteraard wel de optie open te houden dat ik terug kon naar Londen als ik NY niks zou vinden, maar die kans achtte ik kleiner dan dat ik Londen zat zou worden.

    En daarom, moest ik dus aan de eisen voldoen van mijn uni in Londen, en die van NY. Ik moest dus informatie opsturen naar Londen, die stuurde dat weer door naar NY, alleen hielden beide er niet volledig dezelfde eisen op na. Een hoop gedoe om er zelf achter te komen waar de fouten zaten. Als voorbeeldje zou je kunnen noemen dat je voor Londen aan 5 eisen moet voldoen en NY 8, Londen stuurt jouw pakket dan op naar NY, dan merk je dat die er niet mee akkoord gaan, die sturen het weer terug naar Londen en dan kan het weer bij mij terecht. En zo kun je direct al weer een aantal week verder zijn ..

    IBG zat ook niet altijd even mee, het is immers geen uitwisseling zoals Erasmusbeurs, maar een uitwisseling binnen een studie die al in het buitenland wordt gehouden. Voorbeeld, toen ik een jaar geleden stufi aanvroeg voor mijn universiteit, werd me netjes verteld dat ik eerst een aantal week moest wachten omdat ze gingen controleren of het wel aan de equivalent van Nederlandse universiteiten voldoet (wordt gedaan door het NUFFIC) en als dat zo is, krijg je stufie. Wachten .. en onzekerheden veroorzaken alleen maar stress. Daarbij komend had ik dus ook nog zo'n 3 maand in de zomervakantie last van mn rikketik. Hij was ietwat aan het racen, zo van het 1 op het andere moment hoorde ik hem continu tikken. 24-7, ook door de nacht heen. Of je nu op je zij ligt, op je linker of rechter oor. Tik tik tik tik tik tik tik tik tik ... Week in week uit, nou dan worden de nachten opeens wel erg drama..

    Voor de rest is de planning nu, tot begin december in Londen zitten. Heb de optie om een uitwisseling te doen in Europa voor de 2e semester, frankrijk, zweden, tsjechie, u name it .. keuze zat dus. En omdat ik Londen stiekum wel een beetje zat ben (daarom wou ik ook naar NY) denk ik nog wel over die mogelijkheid na om de 2e semester ergens anders te doen. En voor de rest heb ik 4 dagen in de week les, en denk ik dat ik zoveel mogelijk in de 1e weken af wil hebben, zodat ik mijn kerstvakantie al ergens rond eind November kan plannen zodat ik dan weer ong. 1.5 maand vakantie kan hebben. Bij ons beginnen de examens pas de 3/4e week van Januari. Ja, wij hebben shitload veel vakantie

    En het is nu ook richten op een masters, en ik ga voor either NYU in New York of LSE. Die laatste is wat makkelijker omdat dat al in Londen is, goedkoper is, en wij hier ook studenten hebben die al dezelfde plannen hebben om een master te doen in LSE. En waarvan sommige dat ook gelukt is. Komt nog bij dat we ook leraren hebben van LSE die bij ons colleges komen geven. En connecties is nu eenmaal the key! Maar als ik nu mocht kiezen, zou ik toch gaan voor NYU, ik wil graag NY eens uitproberen en ben zoals gezegd Londen wel een beetje zat
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef Matthijs- het volgende:
    Om toegelaten te worden tot een MSc in Algemene Economie in de UK moet je over het algemeen een GRE-test afgelegd hebben (en in mijn geval ook toefl etc. omdat mijn bachelor in het nederlands is). Kan iemand die deze test gemaakt heeft mij hier iets meer over vertellen (mogelijkheden qua locaties/data, inhoud, voorbereiding, etc.)? Wil het graag op tijd weten zodat ik die test in mijn tweede jaar kan maken om direct in het derde jaar te solliciteren voor een plekje in een dergelijke master. Thanks in advance!
    Die TOEFL, weet je zeker dat dat geen IELTS mag zijn? Volgens mij zijn beide equivalent aan elkander .. Ik heb iig, de IELTS test gedaan op het James Boswell instituut in Utrecht, op de campus daar bij de UU. Ik moest dat doen omdat ik Engels met een 6.1 ofzo afgerond had op mn VWO (was lui en had een aantal dingen niet gedaan, 1 op presentatie bijv. vanwege niet op komen dagen). Naja, met zo'n cijfer voor engels kom je niet binnen, dus maar die IELTS gedaan.

    Had van te voren wat verhalen over gelezen dat het 'vet lastig' zou zijn. Maar dat viel reuze mee, je krijgt gewoon een lees test / schrijf test / luister test en als laatste een mondeling. Je bent er wel een goede dag mee zoet maar echt moeilijk vond ik het niet. Heb er ook niet veel voor gestudeerd, alleen de avond ervoor even de werkwoorden bij langs gegaan, en de 'typische' Engelse gezegdes om het het schrijfwerk wat te pimpen. Het enige waar je echt op moest letten was de tijd die je had, dat was niet veel en vooral tijdens het schrijfwerk ging je als een bezetene te keer.

    Oh, en de mondeling was best scary, ik had geen idee wat me te verwachten stond, ik dat zaaltje binnen, moest als 1e van de hele groep. Je zit dan 1 op 1 met een iemand die vloeiend Engels spreekt, maar toen legde ze opeens de recorder op tafel , ik dacht WTF nou en dan kreeg je een papiertje met vragen, daar mocht je een aantal minuten op voorbereiden, en toen moest je met haar dat gesprek aan gaan, uiteraard met de recorder aan..

    Had overigens net geen 7.5 gemiddeld op mn IELTS certificaat. Maar dat was meer dan voldoende
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 4 oktober 2009 @ 15:27:20 #214
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73359064
    IELTS is ook prima inderdaad, thanks! Toevallig ook bekend met GRE dan? LSE is namelijk de voornaaamste reden waarom ik die test wil nemen.
    Oh really?
      zondag 4 oktober 2009 @ 16:01:55 #215
    187510 IrCute
    Americunt
    pi_73359957
    Tegenwoordig zijn er in NL ook associate degree opleidingen. Heeft iemand enig idee als ik bijv in Amerika mijn Associate degree zou halen of ik dan verder kan studeren in NL voor een Bachelor? Of dat ik een associate degree in NL haal en dan verder studeren aan een Amerikaanse universiteit?
    pi_73389489
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 09:32 schreef MassApeal het volgende:Zijn er nog meer Shanghai gangers?

    Potentiële Shanghai ganger meldt zich.

    Vanaf 2010 mag ik afstuderen. Ik ben heel erg geïnteresseerd in de stad Shanghai. Dit komt mede door mijn een vriendin die hier enkele jaren heeft gestudeerd, de groei van de stad, de grote van de stad, havenstad an sich, openheid van mensen, architectuur, kortom, enorme diversiteit waar ik van houd. Waar ik benieuwd naar ben, is op welke manier bedrijven het best te benaderen zijn. Kortom, op welke wijze is het mogelijk een zo groot mogelijk netwerk van mensen en bedrijven aan te spreken?

    Ik las zojuist een post van ''just.in.case'' dat AIESEC hier een goed voorbeeld van is.

    De tip dat je de focus niet op 1 stad moet leggen, kan ik alleen maar delen. Deze ervaring heb ik afgelopen jaar, focus lag op Barcelona, meegemaakt. Er waren voldoende mogelijkheden, maar de feeling met een bedrijf is er van mijn kant niet gekomen.

    Tevens heb ik me sterk gefocust, tijdens mijn inmiddels afgelopen stage periode van zeven maanden, op Vancouver. Deze stad trekt me tevens enorm aan en mocht iemand ervaringen willen delen, graag!

    Interessegebieden:
    Commercieel
    Marketing
    Media
    Sport
    Kunst

    Voordeel is dat mijn afstudeerstage vrijwel volledig naar eigen inzicht mag worden ingevuld. Ik word in staat geacht mijn interesses inmiddels inzichtelijk te hebben en met een juiste onderbouwing, kortom, laat maar zien aan de hand van je persoonlijke ontwikkeling, kan er veel worden geregeld.

    Ben benieuwd of iemand kennis zou kunnen en willen delen. Tevens zijn alle overige aanbevelingen en of vragen meer dan welkom.
    pi_73432363
    Ik meld me in dit buitenland gedeelte:) want ik ga begin februari t/m eind mei in Londen onderzoek doen voor mijn master.

    Nu had ik alleen een aantal vraagjes rondom huisvesting. Heeft er iemand tips om een kamer te zoeken? Ik hoor van veel mensen dat ze eerst een weekje een hotel boeken en vanuit daar een kamer zoeken, maar kan dit evt ook vanaf Nederland?
    Ik kijk wel eens op de site van gumtree.com waar best veel kamers op staan, is dit het gemiddelde? want vind dat er per dag redelijk wat kamers bij komen!! En zit ik goedmet een gemiddelde van 400 pond per maand?
    En heeft iemand nog tips voor bepaalde wijken?

    Alvast bedankt!!
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:17:12 #218
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_73433059
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef Linda88 het volgende:
    Ik meld me in dit buitenland gedeelte:) want ik ga begin februari t/m eind mei in Londen onderzoek doen voor mijn master.

    Nu had ik alleen een aantal vraagjes rondom huisvesting. Heeft er iemand tips om een kamer te zoeken? Ik hoor van veel mensen dat ze eerst een weekje een hotel boeken en vanuit daar een kamer zoeken, maar kan dit evt ook vanaf Nederland?
    Ik kijk wel eens op de site van gumtree.com waar best veel kamers op staan, is dit het gemiddelde? want vind dat er per dag redelijk wat kamers bij komen!! En zit ik goedmet een gemiddelde van 400 pond per maand?
    En heeft iemand nog tips voor bepaalde wijken?

    Alvast bedankt!!
    Ik heb vorig jaar een kamer in londen gevonden op www.spareroom.co.uk
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
      woensdag 7 oktober 2009 @ 10:36:38 #219
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73449802
    Hoe komen jullie trouwens aan referenties voor jullie sollicitaties naar buitenlandse universiteiten? Ik ken (nog) geen enkele professor persoonlijk.
    Oh really?
    pi_73450207
    Ik ga vanaf april 2010 4 maanden in Berlijn studeren. Iemand nog tips / connecties voor me?
    pi_73450248
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 10:51 schreef Cortax het volgende:
    Ik ga vanaf april 2010 4 maanden in Berlijn studeren. Iemand nog tips / connecties voor me?
    Leinonlein heeft er ook een paarm aand gestudeerd, zoek even in het Berlijn topic (in TRV) zei kan je aan een heleboel tips helpen qua studeren!

    Ik heb er zelf 5 maand gewoon voor een stage, dus als je vragen hebt!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_73481240
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 10:36 schreef Matthijs- het volgende:
    Hoe komen jullie trouwens aan referenties voor jullie sollicitaties naar buitenlandse universiteiten? Ik ken (nog) geen enkele professor persoonlijk.
    Gewoon op afstappen? Niet bang zijn? Toen ik hier vorig jaar als 1e jaars startte, ben ik na een aantal weken op de professors afgestapt voor een praatje. Ik houd er wel van om op een goede persoonlijke stand te leven met die 'lui'. Uiteraard is niet iedereen daar van gediend, maar sommige wel, en die kunnen je vrij gemakkelijk helpen voor bijv. zo'n referentie voor een andere universiteit of zelfs extra activiteiten wat je kunt doen. Zo volg ik bijv. seminars met master students in de BB hal, en dat kwam puur alleen door dat ik op de professor afstapte, en die stelde dat voor na een aantal babbels!!! Hoe tof! Ik probeer zelfs op deze manier ook mijn master straks vast te stellen op een goede universiteit. Hup je mond opentrekken en dat opent deuren
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 13:45:35 #223
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73485049
    Tja, goede tip wel natuurlijk! Ga ook proberen een student-assistentschap te ritselen; dat móét haast wel resulteren in een prima referentie!
    Oh really?
    pi_73485436
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 13:45 schreef Matthijs- het volgende:
    Tja, goede tip wel natuurlijk! Ga ook proberen een student-assistentschap te ritselen; dat móét haast wel resulteren in een prima referentie!
    Dat sowieso. Assistent van de leraar is bij ons voor 2e jaars een leuke optie. Ik doe het zelf ook, sort off. Zo werd er gisteravond les gegeven in de BB hal, en ik wou uit beleefdheid weg gaan zodat de master studenten mijn BB terminal konden gebruiken omdat we wat te weinig hadden, maar ik mocht 'blijven zitten' zodat ik ze kon helpen. Dat is natuurlijk erg tof

    Gewoon je mond opentrekken en langs gaan bij de office uren van de professors. Heb zelf het idee dat vele andere studenten dit niet 'durven' dus daar ligt sowieso een kans Besides, als een leraar je kent bij naam, is da cijfermatig ook altijd een voordeel
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73486340
    quote:
    Gewoon je mond opentrekken en langs gaan bij de office uren van de professors. Heb zelf het idee dat vele andere studenten dit niet 'durven' dus daar ligt sowieso een kans Besides, als een leraar je kent bij naam, is da cijfermatig ook altijd een voordeel
    Maar dat hebt zelfs op een random hogeschool in Nederland is mijn ervaring
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_73487543
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:29 schreef Langlearn het volgende:

    [..]

    Potentiële Shanghai ganger meldt zich.

    Vanaf 2010 mag ik afstuderen. Ik ben heel erg geïnteresseerd in de stad Shanghai. Dit komt mede door mijn een vriendin die hier enkele jaren heeft gestudeerd, de groei van de stad, de grote van de stad, havenstad an sich, openheid van mensen, architectuur, kortom, enorme diversiteit waar ik van houd. Waar ik benieuwd naar ben, is op welke manier bedrijven het best te benaderen zijn. Kortom, op welke wijze is het mogelijk een zo groot mogelijk netwerk van mensen en bedrijven aan te spreken?

    Ik las zojuist een post van ''just.in.case'' dat AIESEC hier een goed voorbeeld van is.

    De tip dat je de focus niet op 1 stad moet leggen, kan ik alleen maar delen. Deze ervaring heb ik afgelopen jaar, focus lag op Barcelona, meegemaakt. Er waren voldoende mogelijkheden, maar de feeling met een bedrijf is er van mijn kant niet gekomen.
    AIESEC is inderdaad ideaal voor een stage in het buitenland, maar niet voor één specifieke stad. Het aanbod wereldwijd is groot, maar de kans dat ze jouw stage op het juiste moment op de juiste plaats aanbieden is klein. Overigens hangt dat wel sterk van de locatie en de stage af. Noord-Amerika is bijvoorbeeld niet erg actief, waar India weer heel veel stages aanbiedt.

    Het voordeel van AIESEC is dat er altijd een organisatie is om op terug te vallen. Als er problemen met visa zijn, met de werkgever of wat dan ook. Bovendien zijn er altijd meerdere interns tegelijk aan het werk, dus je kent meteen mensen ter plaatse. Bovendien is het non-profit, dus het is ook nog eens erg voordelig. Mijn ervaringen met AIESEC Nederland en AIESEC China zijn in ieder geval erg goed. Het verschilt echter per land, dus houdt daar wel rekening mee.

    Verder kun je natuurlijk Westerse bedrijven in Shanghai aanschrijven, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het mooiste is natuurlijk als je via-via wat kunt regelen, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk. China is echter wel lastig, omdat er jaarlijks honderdduizenden Chinezen afstuderen die allemaal op zoek gaan naar een baan. Wel, het is in ieder geval goed om alvast te beginnen met zoeken. Eerder = beter. Sowieso kan ik Shanghai trouwens van harte aanbevelen.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
      donderdag 8 oktober 2009 @ 21:34:35 #227
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_73501783
    Ik weet dat ik er heel erg laat mee ben, maar ik wil eigenlijk wel komend semester een half jaar in het buitenland studeren (dus vanaf februari 2010). Alleen nu was de deadline op mijn universiteit 1 oktober, dus ik denk dat het redelijk kansloos is om te vragen of ik me alsnog in kan schrijven. Nu vraag ik me af of het te doen is om als freemover te gaan of dat het misschien via een andere universiteit nog wel kan. Iemand enig idee? Of iemand die zelf als freemover is gegaan of (net zoals ik) er veel te laat achterkomt dat hij nog wil gaan die tips heeft?
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_73502381
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 21:34 schreef S-Two het volgende:
    Ik weet dat ik er heel erg laat mee ben, maar ik wil eigenlijk wel komend semester een half jaar in het buitenland studeren (dus vanaf februari 2010). Alleen nu was de deadline op mijn universiteit 1 oktober, dus ik denk dat het redelijk kansloos is om te vragen of ik me alsnog in kan schrijven. Nu vraag ik me af of het te doen is om als freemover te gaan of dat het misschien via een andere universiteit nog wel kan. Iemand enig idee? Of iemand die zelf als freemover is gegaan of (net zoals ik) er veel te laat achterkomt dat hij nog wil gaan die tips heeft?
    Ik weet van de Hogeschool utrecht dat ze laat komers nog wel aannemen, maar dan heb je echt weinig keuze...! dus je kan het altijd proberen...?
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_73503760
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 21:34 schreef S-Two het volgende:
    Ik weet dat ik er heel erg laat mee ben, maar ik wil eigenlijk wel komend semester een half jaar in het buitenland studeren (dus vanaf februari 2010). Alleen nu was de deadline op mijn universiteit 1 oktober, dus ik denk dat het redelijk kansloos is om te vragen of ik me alsnog in kan schrijven. Nu vraag ik me af of het te doen is om als freemover te gaan of dat het misschien via een andere universiteit nog wel kan. Iemand enig idee? Of iemand die zelf als freemover is gegaan of (net zoals ik) er veel te laat achterkomt dat hij nog wil gaan die tips heeft?
    Gewoon alsnog proberen, en alle excuses verzinnen die je kent .. die 7 dagen maakt echt geen verschil hoor. Onze universiteit heeft tot eind november de deadline wat betreft erasmus uitwisseling voor 'vanaf' Feb. 2010
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73542475
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 15:27 schreef Matthijs- het volgende:
    IELTS is ook prima inderdaad, thanks! Toevallig ook bekend met GRE dan? LSE is namelijk de voornaaamste reden waarom ik die test wil nemen.
    Ben overigens niet bekend met GRE, weet wel wat het betekend en dergelijke en waar je het voor nodig hebt, maar ik heb het gelukkig zelf niet nodig. Kan het eventueel nog wel doen. Bij ons werkt het systeem met de A's B's enzo, en ik weet wat ik ong. nodig heb de komende 2 jaar om in een top universiteit binnen te komen voor een master.

    Komt wel bij dat de meeste echt top universiteiten ook relevante werk ervaring vragen bij het lijstje, als is dat niet vaak een 100% vereiste. Ze hebben hier overigens komende week zo'n MBA fair van een shitload aan universiteiten, waaronder die van Rotterdam
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73551814
    dank je wel billy talent voor de site, die had ik nog niet
    heb jij via nederland een kamer gevonden of vanuit de uk?
    andere mensen hier ervaring mee?
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:12:30 #232
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_73558586
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 17:22 schreef Linda88 het volgende:
    dank je wel billy talent voor de site, die had ik nog niet
    heb jij via nederland een kamer gevonden of vanuit de uk?
    andere mensen hier ervaring mee?
    Vanuit Nederland. Kamer gevonden in de omgeving waar ik moest zijn. Gebeld naar de verhuurder (bellen is beter) en gezegd dat ik uit Nederland kom. Hij zou de kamer voor me vasthouden tot mijn aankomst (dat was zo'n 4 week vantevoren ongeveer, ik heb 2 week extra betaald).

    Waar in Londen wil je wonen/ga je werken?
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_73569965
    Ik weet nog niet precies waar, ik ga er onderzoek doen en moet waarschijnlijk toch veel door Londen reizen, dus ik wil in zone 1 of 2 wonen. Maar waar precies maakt niet heel veel uit, als het maar een beetje gunstig ligt.

    Maar je hebt op zich wel een gok genomen dan toch, wat als die kamer verschrikkelijk zou zijn ofzo. Had je al vanuit Nederland betaald?
    Ik zit te twijfelen of ik het uit Nederland zal regelen of eerst een weekje een hotel boeken en vanuit daar zoeken.
      zondag 11 oktober 2009 @ 12:26:59 #234
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_73570570
    De kamer was niet echt fantastisch en best wel klein. Ik zat er maar voor een korte periode, als je er wat langer zit, kun je altijd daarna verder zoeken. Als je eerst maar een dak boven je hoofd hebt...

    Ik zou geld overmaken vanuit Nederland, maar om 1 of andere reden wilde dit niet. Misschien is dat ook wel beter geweest. Je weet nooit wie er zo vandoor rent met je geld.
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
      zondag 11 oktober 2009 @ 12:28:43 #235
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73570634
    Dat laatste is natuurlijk wel veel leuker. En weet je tenminste wat je huurt.
    Oh really?
    pi_73573079
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 12:28 schreef Matthijs- het volgende:
    Dat laatste is natuurlijk wel veel leuker. En weet je tenminste wat je huurt.
    Dat laatste heb ik ook vaak gedaan, gewoon van te voren in een hotel, en dan pas naar een kamer zoeken. Gaat toch wel makkelijker dan via 'thuis'. Voor de rest heb ik nu dus nog steeds geen 'echte' kamer in Londen. Al wel veel opties gezien maar ik ben vrij kieskeurig, goede wijk, goede kamer, schoon en netjes, etc. Als je echt een kamer wilt hebben in Londen kun je er vaak binnen 24h 1tje regelen, maar dan moet je niet zeuren over de kwaliteit
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73576165
    Jaah ik denk dat ik het ook maar gewoon zo doe.. ik zit er maar voor 4 maanden en zal er niet heel veel zitten, dus als het gewoon een kamer is waar een bed in staat en een bureau, en een beetje een schoon huis vind ik het allemaal wel ok.
    Maar ik sta echt te kijken van het aanbod! In utrecht moet je echt geluk hebben als je een kamer kan krijgen.. zo erge kamernood. Dacht dat dat n Londen ook wel zo zou zijn, maar niet dus, heb ik wel geluk mee dan..
      maandag 12 oktober 2009 @ 14:39:00 #238
    271368 --Tweety--
    Diep in de zee!
    pi_73610631
    Ik loop momenteel stage in Engeland. Ik ben hier beland omdat het stagebedrijf waar ik heen zou gaan in de zomervakantie een grote financiele klap heeft gehad waardoor alle stageplaatsen voor de toekomst werden geannuleerd. Alleen de mensen die hun bevestiging al binnen hadden mochten kun stage gewoon daar doen.
    Als tip voor de mensen die zelf hun stage regelen: Zorg dat je optijd bevestiging krijgt van je stage zodat je niet op het allerlaatste moment nog wat anders moet zoeken.
    Ik heb hier trouwens wel weer de mazzel gehad dat het stagebedrijf de huisvesting regelde!
    Op naar de sterren en daar voorbij!
    pi_73616383
    Overigens moet ik wel zeggen, nu ik net weer 1 weekje achter de rug heb op uni, dat het tempo wel weer erg hoog ligt. Echt slapen is er niet bij, maar ja, we zijn dan ook zo'n beetje 5 week later dan de uni's in NL bijvoorbeeld begonnen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73679220
    *schop*

    Ik ben er over aan het denken om een jaar in de minor of master fase van mijn studie naar de UK te gaan.

    Dit heb ik met mijn vriend (tegen die tijd man) overlegd, en hij staat hier achter: hij gaat zelfs mee!
    Nu is het natuurlijk meestal zo dat je allerlei dingen kunt regelen via de universiteit/via je beurs, zoals onderdak enzo, maar wij kunnen niet met zijn tweeen op een kamer gaan zitten in een studentencomplex: dat mag volgens mij niet eens. Dus we zullen iets moeten regelen van onderdak, gewoon huren dus.

    Weet iemand hier in hoeverre dat makkelijk(er) te regelen is via de universiteit als je dit tijdig aangeeft? Mijn vriend werkt tegen die tijd (Informatica WO opleiding nu) en zal daar een jaar lang werk gaan zoeken als dat kan. Dus we kunnen wel IETS betalen...

    Zitten nog compleet in de orienterende fase, dus euh.. ik begin ook maar 'ergens' met roepen.
    Ja doei.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 17:55:38 #241
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_73687837
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
    Dit heb ik met mijn vriend (tegen die tijd man) overlegd, en hij staat hier achter: hij gaat zelfs mee!
    Prachtig
    Oh really?
    pi_73689364
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
    *schop*

    Ik ben er over aan het denken om een jaar in de minor of master fase van mijn studie naar de UK te gaan.

    Dit heb ik met mijn vriend (tegen die tijd man) overlegd, en hij staat hier achter: hij gaat zelfs mee!
    Nu is het natuurlijk meestal zo dat je allerlei dingen kunt regelen via de universiteit/via je beurs, zoals onderdak enzo, maar wij kunnen niet met zijn tweeen op een kamer gaan zitten in een studentencomplex: dat mag volgens mij niet eens. Dus we zullen iets moeten regelen van onderdak, gewoon huren dus.

    Weet iemand hier in hoeverre dat makkelijk(er) te regelen is via de universiteit als je dit tijdig aangeeft? Mijn vriend werkt tegen die tijd (Informatica WO opleiding nu) en zal daar een jaar lang werk gaan zoeken als dat kan. Dus we kunnen wel IETS betalen...

    Zitten nog compleet in de orienterende fase, dus euh.. ik begin ook maar 'ergens' met roepen.
    Dat hangt af van de universiteit. Sommige universiteiten hebben deze halls of residence die alleen maar bewoonbaar zijn voor studenten die daadwerkelijk een studie volgen op de universiteit zelf. En iemand die dat dus niet doet, je vriend dus, zal misschien niet worden geaccepteerd. Het enige wat je hier in kan doen, is rete vroeg zijn met vragen. Er zijn in de grote steden ook genoeg furbished appartementen voor 1 of dus 2 personen die onder een 'keten' vallen. Zeg maar soort bedrijf die een grote flat koopt, en op die manier studio's verkoopt.

    Hangt allemaal wat af waar je je studie wilt doen Enige tip die ik echt kan geven is vroeg zijn, echt vroeg zijn dan moet alles makkelijk lukken.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:51:36 #243
    262052 TaMieke
    Bah-a-la-la-la-la-la
    pi_73776040
    Ik wil misschien in februari stage gaan lopen in Curacao. Maar ik ben een beetje aant twijfelen.
    Daarom vroeg ik mij dus af: hebben jullie nooit problemen gehad met bijvoorbeeld het achterlaten van vriend/vriendin, ouders en vrienden? En hebben jullie nooit last gehad van heimwee?

    Ik heb zelf al een hele tijd een vriend en ik ben altijd vrij aanhankelijk geweest naar hem toe. ik was altijd de eerste die zei ik mis je en waarneer kom je weer ed.
    En nu weet ik dus niet of ik hem dan voor 5 maanden zo maar achter kan laten......
    Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
    JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
    pi_73776139
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 17:55 schreef Matthijs- het volgende:

    [..]

    Prachtig
    is dit nou 'serieus' of niet?

    Ik vond 't wel puik, eigenlijk, omdat ik er best tegenop zag om voor zoiets een balletje op te gooien
    Ga je trouwen (ben tegen die tijd, als ik naar de UK ga dan, een jaar of 27 ), ga je een jaar later een jaar weg...

    Dus ik zo "nou ja.. wat zou je ervan vinden als ik een jaar in het buitenland zou willen studeren? Ik zou je geen jaar willen missen" en hij -Nou, dan zal ik wel mee moeten Waar wil je heen? Ik vind wel werk -

    Ja doei.
    pi_73776188
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 18:49 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Dat hangt af van de universiteit. Sommige universiteiten hebben deze halls of residence die alleen maar bewoonbaar zijn voor studenten die daadwerkelijk een studie volgen op de universiteit zelf. En iemand die dat dus niet doet, je vriend dus, zal misschien niet worden geaccepteerd. Het enige wat je hier in kan doen, is rete vroeg zijn met vragen. Er zijn in de grote steden ook genoeg furbished appartementen voor 1 of dus 2 personen die onder een 'keten' vallen. Zeg maar soort bedrijf die een grote flat koopt, en op die manier studio's verkoopt.

    Hangt allemaal wat af waar je je studie wilt doen Enige tip die ik echt kan geven is vroeg zijn, echt vroeg zijn dan moet alles makkelijk lukken.
    Ik wilde naar een bijeenkomst woensdag hierover, maar helaas door omstandigheden niet kunnen gaan. Zal als ik binnenkort een afspraak heb met mijn tutor ofzo wel eens vragen of ze daar ervaring mee hebben.

    De bestemming zal York, Edinburgh of Bangor in Wales zijn. Maargoed, dat zijn 'richtplaatsen'. Eerst maar eens zien in welke richting mijn studie zal gaan
    Ja doei.
      zondag 25 oktober 2009 @ 02:32:22 #246
    208846 FB14
    Lijpe shit ouwe!
    pi_74033890
    Als het goed is ga ik vanaf April 2010 stage lopen in München. Ik vroeg me af of er iemadn hier is die ervaring heeft met stage lopen in Duitsland en dan met name de dingen die geregeld moeten worden?
    Via wilweg.nl heb ik gevonden dat je je her en der dient aan te melden/ in te schrijven en ook dat je een Duitse zorgverzekering moet nemen. Zijn er nog andere belangrijke zaken,want vanuit de universiteit hoef ik gene hulp te verwachten Vroeg me ook af hoe lang ik daar rond mag rijden met mijn Nederlandse auto. Hij is namelijk verzekerd op mijn vaders naam en ik weet niet of het toegestaan is om als inwoner van Duitsland in een Nederlandse auto te rijden? (hou natuurlijk wel mn nl-paspoort).
    Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
      zondag 25 oktober 2009 @ 15:45:26 #247
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_74045179
    Hoi,

    Ik wil komend jaar ook een half jaar naar het buitenland. Voor mijn 1e stage of minor. De stage begint in september 2010 en de minor februari 2011, hoewel je dat volgens mij ook mag omdraaien. Maar dan zou ik minor->stage->afstuderen moeten doen, en dat lijkt me niet echt een groot succes.
    Het liefst wil ik naar Engeland (of Amerika/Australië). Ik doe op het moment HBO Elektrotechniek feb-instroom op Saxion Enschede (VWO N&T gedaan), tot zover sta ik nog cum laude. En geld is gelukkig ook geen probleem. Qua stad maakt het me eigenlijk niet zo gek veel uit waar ik terecht kom, hoewel een stad met veel studenten natuurlijk wel leuker is.

    Nu moet ik dus kiezen tussen stage en minor. En beide hebben natuurlijk zo zijn voor -en nadelen.

    Stage:
    -Moet in zelf geregeld worden (de stage coördinator wist niet eens wanneer wij op stage moesten, Suxion ) . Voor zuid-afrika heb je www.unsa.nl die eigenlijk "alles" voor je regelen en je komt dan ook bij andere studenten terecht. Het enige wat ze van je nodig zijn, zijn een aantal papieren (motivatiebrief/cv etc.). Daarvan was ik ook naar de presentatie geweest en als ik naar zuid-afrika had gewild was dat zo gepiept .

    In de OP staat http://www.aiesec.nl/ heeft iemand daar ervaringen mee of zijn er nog andere organisaties voor? Want vanuit Saxion wordt er sowieso niks geregeld en alles helemaal zelf regelen lijkt me vrij onmogelijk, zou niet weten waar ik moet beginnen.
    Ook kan je bij het application form bij aiesec alleen uit universiteiten kiezen?

    Minor:
    -De minor kan vanuit school geregeld worden, alleen erg veel vertrouwen heb ik niet in Saxion. Vriend van mij wilde naar Engeland en is uiteindelijk in Finland terecht gekomen -,- .
    -Studeren lijkt me op zich leuker dan stage lopen in het buitenland. Meer vrije tijd, meer omgang met leeftijdsgenoten etc. Of maakt dat niet zo veel uit?

    Dus in het kort heeft iemand advies over wat nu leuker/handiger is stage of minor in het buitenland en hoe je dit dan het beste kan regelen?

    [ Bericht 1% gewijzigd door Thormodo op 25-10-2009 15:52:12 ]
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:25:01 #248
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_74105208
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 02:32 schreef FB14 het volgende:
    Als het goed is ga ik vanaf April 2010 stage lopen in München. Ik vroeg me af of er iemadn hier is die ervaring heeft met stage lopen in Duitsland en dan met name de dingen die geregeld moeten worden?
    ...
    Misschien heb je hier wat aan: http://crossborderexpress(...)php/Praktische_zaken .
    pi_74141379
    Moet zeggen dat ik ondertussen toch wel flink gewend ben aan het leven in Shanghai...waar het in het begin nog onmogelijk leek om uberhaupt veilig de straat over te steken

    Mijn stage bevalt ook goed! Iedereen ook succes gewenst met het vinden van een stage in het buitenland. Wij zijn overigens zelf nog op zoek naar stagiaires in Shanghai, dus mochten mensen geinteresseerd zijn kun je pm'n.
    pi_74213856
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 15:45 schreef Thormodo het volgende:
    Hoi,

    Minor:
    -De minor kan vanuit school geregeld worden, alleen erg veel vertrouwen heb ik niet in Saxion. Vriend van mij wilde naar Engeland en is uiteindelijk in Finland terecht gekomen -,- .
    -Studeren lijkt me op zich leuker dan stage lopen in het buitenland. Meer vrije tijd, meer omgang met leeftijdsgenoten etc. Of maakt dat niet zo veel uit?

    Dus in het kort heeft iemand advies over wat nu leuker/handiger is stage of minor in het buitenland en hoe je dit dan het beste kan regelen?
    Hi all,

    Ik ga volgend jaar september ook aan de slag met een minor. Ik studeer Small Business en Retail Mngmt in Nijmegen. Ik wou deze minor graag in het buitenland doen. Waar maakt eigenlijk niet zoveel uit.

    Kan iemand mij een mooie link/ adres geven waar ik meer info kan vinden over het aanbod aan buitenlandse minors?

    Tnx!
    pi_74215296
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 09:01 schreef nielss. het volgende:

    [..]

    Hi all,

    Ik ga volgend jaar september ook aan de slag met een minor. Ik studeer Small Business en Retail Mngmt in Nijmegen. Ik wou deze minor graag in het buitenland doen. Waar maakt eigenlijk niet zoveel uit.

    Kan iemand mij een mooie link/ adres geven waar ik meer info kan vinden over het aanbod aan buitenlandse minors?

    Tnx!
    je moet even kijken welke buitenlandse universiteiten partnerschool zijn met jou school, daar kun je dan makkelijk kijken naar minors en kun je ook makkelijker en goedkoper heen.
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_74225765
    Hoi allemaal

    Ik heb me aangemeld bij www.Stagehuis.nl en heb ook al snel (binnen 3 weken) een stage via stagehuis gevonden in Australie en ook nog Nieuw-Zeeland. Dus nu mag ik gaan kiezen alleen vroeg ik me af wat mensen mij aanraden?

    Overigens is het wel cool dat ze ook eigen studentenhuizen hebben in Australie en Nieuw-Zeeland kortom dat gaat een top tijd worden met mijn stage daar. Alleen nu nog even weten wat leuker is

    Groetjes Boris
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:14:36 #253
    164101 Thormodo
    Nu inclusief tweede aap!
    pi_74251454
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 15:16 schreef mboris het volgende:
    Hoi allemaal

    Ik heb me aangemeld bij www.Stagehuis.nl en heb ook al snel (binnen 3 weken) een stage via stagehuis gevonden in Australie en ook nog Nieuw-Zeeland. Dus nu mag ik gaan kiezen alleen vroeg ik me af wat mensen mij aanraden?

    Overigens is het wel cool dat ze ook eigen studentenhuizen hebben in Australie en Nieuw-Zeeland kortom dat gaat een top tijd worden met mijn stage daar. Alleen nu nog even weten wat leuker is

    Groetjes Boris
    Mjah dat ligt natuurlijk ook aan welke stage opdracht je leuker lijkt. Persoonlijk lijkt mij Sydney leuker dan bijv. Auckland of Wellington. Het staat dan ook ook in de top 10 mooiste/leukste steden wereldwijd. Ik heb overigens ook het idee dat stagehuis in Sydney begonnen is en daar dus misschien betere begeleiding/huisvesting kan bieden. Maar goed het is natuurlijk puur persoonlijk .

    Wanneer vertrek je en voor welk vakgebied ga je daar zitten? Mijn eerste idee was naar Engeland, maar Sydney lijkt me ook wel heel erg tof . Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen eigenlijk (en dan ook met Stagehuis).
    pi_74303614
    Komkommerworst studeert de komende vier jaar in Kentucky (met heel veel Fried Chicken ja).
    pi_74509662
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 00:53 schreef Komkommerworst het volgende:
    Komkommerworst studeert de komende vier jaar in Kentucky (met heel veel Fried Chicken ja).
    heb je al een tafel gereserveerd bij de plaatselijke KFC dan?
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_74536491
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 15:16 schreef mboris het volgende:
    Hoi allemaal

    Ik heb me aangemeld bij www.Stagehuis.nl en heb ook al snel (binnen 3 weken) een stage via stagehuis gevonden in Australie en ook nog Nieuw-Zeeland. Dus nu mag ik gaan kiezen alleen vroeg ik me af wat mensen mij aanraden?

    Overigens is het wel cool dat ze ook eigen studentenhuizen hebben in Australie en Nieuw-Zeeland kortom dat gaat een top tijd worden met mijn stage daar. Alleen nu nog even weten wat leuker is

    Groetjes Boris
    Ik ben net terug van een reis door Nieuw-Zeeland en Australië, en voor een een langere periode zou ik indd eerder voor Sydney kiezen dan voor Nieuw-Zeeland.
    NZ is mooi, Auckland bijv is een prettige stad, maar het lijkt me relatief klein om te wonen, en minder bruisend dan Sydney. (Ik ken de andere grote Nieuwzeelandse steden echter niet.)
    Sydney is écht een toffe stad, waar je denk ik maandenlang kunt doorbrengen zonder je een moment te vervelen.

    Succes!
     FR
      maandag 9 november 2009 @ 13:49:19 #257
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_74539275
    ik zou ook zeker voor Sydney kiezen
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_74563871
    Over ruim een maand vertrek ik weer naar Nederland na bijna een jaar in Beijing, studie en stage. Ik zie er tegenop om terug te gaan, ga deze stad zo missen.
    pi_74564151
    waarom blijf je dan niet? Of zou je weer teruggaan nadat je alles hier hebt afgerond?
    Ja doei.
    pi_74564346
    Ik moet terug om aan m'n afstudeerscriptie te beginnen.
    pi_74582007
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 09:14 schreef Chule het volgende:
    Over ruim een maand vertrek ik weer naar Nederland na bijna een jaar in Beijing, studie en stage. Ik zie er tegenop om terug te gaan, ga deze stad zo missen.
    Waar zat je in Beijing? Ik ga zelf komende februari studeren aan UIBE in Beijing Heb er zin in!
    pi_74594114
    Ik zat op de BJUT.

    Hoelang blijf je er en spreek je al een woordje Mandarijn?
    pi_74594287
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 07:39 schreef Chule het volgende:
    Ik zat op de BJUT.

    Hoelang blijf je er en spreek je al een woordje Mandarijn?
    Volg nu 3 jaar les op Avans Chinees als 2e taal, maar dat schiet niet echt op hoor Daar zal het wel beter worden, hoewel ik daar maar Mandarijn voor weinig studiepunten kan volgen. De rest van de studiepunten vul ik wel met reguliere vakken Ik moet zowel de spring course als summer school volgen, tot half juli dus. Nu al veel moeten regelen wat betreft wonen, vliegen etc.
    pi_74594632
    Daar komt inderdaad wel een hoop bij kijken, maar het is het allemaal dubbel en dwars waard!

    Ik ga zelf in december een paar dagen naar Beijing, voor wat touristische sightseeing en dan met kerst weer terug naar Shanghai.
    pi_74597216
    Wat is nou het verschil tussen Stagehuis.nl en studentdownunder.nl? Zijn het 2 hele verschillende organisaties en zo ja, wat is het verschil dan?
    Ik ben ook heel erg benieuwd naar jullie ervaringen ermee!
      donderdag 12 november 2009 @ 19:54:35 #266
    230320 schoolstudent
    Gezegend met kortpittig kapsel
    pi_74644912
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 15:16 schreef mboris het volgende:
    Hoi allemaal

    Ik heb me aangemeld bij www.Stagehuis.nl en heb ook al snel (binnen 3 weken) een stage via stagehuis gevonden in Australie en ook nog Nieuw-Zeeland. Dus nu mag ik gaan kiezen alleen vroeg ik me af wat mensen mij aanraden?

    Overigens is het wel cool dat ze ook eigen studentenhuizen hebben in Australie en Nieuw-Zeeland kortom dat gaat een top tijd worden met mijn stage daar. Alleen nu nog even weten wat leuker is

    Groetjes Boris
    Hoi Boris,

    Hoeveel was jij ongeveer kwijt aan deze service? Lijkt erop dat je minimaal wel 700 euro kwijt bent om er een stage te fixen. Met het wonen in AUS erbij wordt dat een duur grapje.

    Groeten, schoolstudent
    pi_74709339
    TVP. Ik wil heel graag in Engeland studeren. En dan echt voor een aantal jaar, niet dat ik hier in Nederland studeer en mijn studie dan een jaar in Engeland volg. Ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren op universiteiten en de kosten.. Want het lijkt mij echt geweldig, maar het moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn. Ik las al over bedragen van 11.000 euro per jaar Zelfs als ik na de middelbare school een jaar ga werken zou ik dat bedrag niet eens bij elkaar gespaard hebben Heeft iemand tips voor leuke universiteiten in Engeland? Ik zou heel graag in Londen willen studeren/wonen, maar dat schijnt heel duur te zijn. Weet iemand of Londen zo duur als je het vergelijkt met Nederland of is het ook zo duur vergeleken met andere Engelse steden?
    pi_74713397
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 23:37 schreef SLP_ het volgende:
    TVP. Ik wil heel graag in Engeland studeren. En dan echt voor een aantal jaar, niet dat ik hier in Nederland studeer en mijn studie dan een jaar in Engeland volg. Ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren op universiteiten en de kosten.. Want het lijkt mij echt geweldig, maar het moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn. Ik las al over bedragen van 11.000 euro per jaar Zelfs als ik na de middelbare school een jaar ga werken zou ik dat bedrag niet eens bij elkaar gespaard hebben Heeft iemand tips voor leuke universiteiten in Engeland? Ik zou heel graag in Londen willen studeren/wonen, maar dat schijnt heel duur te zijn. Weet iemand of Londen zo duur als je het vergelijkt met Nederland of is het ook zo duur vergeleken met andere Engelse steden?
    sitting_elfling studeert in London, die zal je vast er genoeg over kunnen vertellen
    pi_74713699
    tvp ik wil naar Singapore, Taiwan of Hong Kong
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_74717209
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 23:37 schreef SLP_ het volgende:
    TVP. Ik wil heel graag in Engeland studeren. En dan echt voor een aantal jaar, niet dat ik hier in Nederland studeer en mijn studie dan een jaar in Engeland volg. Ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren op universiteiten en de kosten.. Want het lijkt mij echt geweldig, maar het moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn. Ik las al over bedragen van 11.000 euro per jaar Zelfs als ik na de middelbare school een jaar ga werken zou ik dat bedrag niet eens bij elkaar gespaard hebben Heeft iemand tips voor leuke universiteiten in Engeland? Ik zou heel graag in Londen willen studeren/wonen, maar dat schijnt heel duur te zijn. Weet iemand of Londen zo duur als je het vergelijkt met Nederland of is het ook zo duur vergeleken met andere Engelse steden?
    Goede zaak dat je lange tijd in het buitenland wil studeren, echt duizendmaal beter dan zo'n miezerige stage van een half jaar in het buitenland. Ik heb je al PM gestuurd , de rest kan daar wel afgewikkeld worden

    Even snel antwoorden op je vragen. (en voor iedereen die misschien in Londen wil studeren)

    Is londen duur? Ja en nee! Dat hangt volledig van je zelf af. Je kan hier voor 40 pond per week in een kamer zitten met 10 anderen of 2500 pond per week betalen voor een studio. Een gulden middenweg is er altijd! 1e jaars studenten gaan vaak op de campus zitten omdat dat goedkoop is + en goed is voor socializen! Mijn ex-vriendin heeft bijvoorbeeld in het 1e jaar op de campus gezeten en betaalde daar 96 pond per week voor. Londen is wel gemiddeld duurder dan de grote steden in Nederland, maar ja, we hebben het hier over Londen, niet 1 of ander gehucht in Nederland

    Zijn de universiteiten in Londen duur? college geld is hoger dan in Nederland, dat zit rond de 3000 pond per jaar.

    Leuke universiteiten in Londen? London is een wereldstad, je hebt dus meer dan 30 universiteiten in de stad! Genoeg keus!

    Is londen leuk? Uiteraard is Londen een stuk leuker dan de Nederlandse studenten steden. Er is altijd wat te doen hier. Nadeel uiteraard is dat het hier altijd wel behoorlijk druk is met toeristen en je niet moet oppassen dat je een vakantie gevoel krijgt.

    Saillant detail, Britse universiteiten hebben extreem lange vakanties. Mijn zomervakantie duurde van 27 mei 2009 tot 5 oktober 2009. Dat is nog eens vakantie! ... en dan heb je ook nog vakanties tijdens de school periodes!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 18:11:02 #271
    45833 crew  Fogel
    pi_74788287
    Ik zal me hier ook maar eens melden. Ben in Noorwegen aan het promoveren.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_74853945
    Contact gelegd met UNSA om te kijken of ik wat leuks kan regelen in Zuid-Afrika. Ze geven alleen aan dat de gewenste duur 4 á 5 maanden is, terwijl ik zelf zit te denken aan een maand of 3..
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      donderdag 19 november 2009 @ 16:11:29 #273
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_74854108
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:06 schreef Skv het volgende:
    Contact gelegd met UNSA om te kijken of ik wat leuks kan regelen in Zuid-Afrika. Ze geven alleen aan dat de gewenste duur 4 á 5 maanden is, terwijl ik zelf zit te denken aan een maand of 3..
    Zuid Afrika! Prachtig! Als ik de kans heb om na de US waar ik nu zit naar Z-A te kunnen twijfel ik geen halve seconde.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_74855094
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:11 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Zuid Afrika! Prachtig! Als ik de kans heb om na de US waar ik nu zit naar Z-A te kunnen twijfel ik geen halve seconde.
    Hoe combineren mensen het hier met hun relatie? Ik ben op het moment dat ik wegga (als het stand houdt natuurlijk) 2,5 jaar met m'n vriendin samen. Heeft dat voor jullie problemen gevormd op het moment dat je langere tijd in het buitenland zit? En wat zijn de tijden dat de meeste mensen hier op buitenlandstage zijn? Ik had in mijn hoofd een tijd van 3 maanden, maar ik hoor van de organisatie die helpt met regelen dat ik meer op 4 a 5 maanden moet rekenen..

    Heb een tijdje geleden voor studie in Dubai en Mumbai (India) gezeten, dat was ook erg gaaf. Was in totaal 10 weken.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_75229900
    Ik wil samen met een vriend van me in Augustus volgend jaar mijn afstudeerstage in Canada doen. Ik heb nu al verschillende websites gekeken, maar daar staat vooralsnog weinig informatie over stageplekken. Er zijn wel enkele stageplekken beschikbaar maar die zijn niet voor die periodes.

    We volgen beide de studie Informatica. Hier kan ik sowieso rekenen op een stage met een vergoeding van rond de 750 euro per maand. Hoe zit dat in Canada? Ik wil dolgraag daar een stage gaan lopen, maar het moet voor mij ook wel betaalbaar blijven. Ik heb ook enkele sites gevonden die je stage regelen, waar je dan voor moet betalen, maar daar staat dan niet bij of het om een betaalde stage gaat of niet.

    Iemand tips/suggesties? Ik zat er aan te denken om zelf een lijst te maken met IT bedrijven en die te benaderen.
    pi_75230235
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:42 schreef Skv het volgende:

    [..]

    Hoe combineren mensen het hier met hun relatie? Ik ben op het moment dat ik wegga (als het stand houdt natuurlijk) 2,5 jaar met m'n vriendin samen. Heeft dat voor jullie problemen gevormd op het moment dat je langere tijd in het buitenland zit? En wat zijn de tijden dat de meeste mensen hier op buitenlandstage zijn? Ik had in mijn hoofd een tijd van 3 maanden, maar ik hoor van de organisatie die helpt met regelen dat ik meer op 4 a 5 maanden moet rekenen..

    Heb een tijdje geleden voor studie in Dubai en Mumbai (India) gezeten, dat was ook erg gaaf. Was in totaal 10 weken.
    Hoe ik het combineer met mijn relatie: Ryanair Maarja ik zit dan ook in Italia.. Maar zo vlieg ik bijvoorbeeld morgen voor 6 euro naar NL, en maandag voor 6 euro weer terug.. Vriendje is hier nu 3 keer geweest, in totaal misschien voor 120 euro ofzo.. Ik ga met kerst naar huis en ben dan lang thuis, en in Februari komt hij weer voor 4 euro retour!!

    Maarja Z-A heeft geen ryanair
    Dus dan zal je het 4 maanden zonder elkaar moeten doen.. Maar tegenwoordig met al die mogelijkheden..
    Skype, webcam.. En tuurlijk hebben wij soms ook wel eens van waar zijn we in godsnaam mee bezig.. maarja als je echt van elkaar houdt gun je elkaar zo'n ervaring lijkt me.. Tot nu toe gaat het bij mij dus goed, en ik ga nu de 4e maand in van de 10 in totaal..
    pi_75231016
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:42 schreef Skv het volgende:

    [..]

    Hoe combineren mensen het hier met hun relatie? Ik ben op het moment dat ik wegga (als het stand houdt natuurlijk) 2,5 jaar met m'n vriendin samen. Heeft dat voor jullie problemen gevormd op het moment dat je langere tijd in het buitenland zit? En wat zijn de tijden dat de meeste mensen hier op buitenlandstage zijn? Ik had in mijn hoofd een tijd van 3 maanden, maar ik hoor van de organisatie die helpt met regelen dat ik meer op 4 a 5 maanden moet rekenen..

    Heb een tijdje geleden voor studie in Dubai en Mumbai (India) gezeten, dat was ook erg gaaf. Was in totaal 10 weken.
    Op zich verandert de persoon die vertrekt wel behoorlijk, dus het is op zich een risico voor je relatie. Maargoed, als het slechts om een maand of 3 gaat, zal dat echt wel meevallen.

    En indd, dankzij het internet is het niet echt alsof je elkaar al die tijd helemaal niet ziet en de thuisblijver kan je avontuur zo toch nog aardig meebeleven.
     FR
    pi_75231073
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 22:33 schreef Yashaaaaa het volgende:

    [..]

    Hoe ik het combineer met mijn relatie: Ryanair Maarja ik zit dan ook in Italia.. Maar zo vlieg ik bijvoorbeeld morgen voor 6 euro naar NL, en maandag voor 6 euro weer terug.. Vriendje is hier nu 3 keer geweest, in totaal misschien voor 120 euro ofzo.. Ik ga met kerst naar huis en ben dan lang thuis, en in Februari komt hij weer voor 4 euro retour!!
    Daar zit toch nog wel fix wat tax bovenop?!
     FR
    pi_75232321
    Nee hoor, aanbiedingen.. en ik heb een virtuele visa electron kaart dus geen creditkaart kosten

    En de 120 euro voor drie keer zitten wat zondagen bij wat wel belastingen zijn..
    pi_75249144
    IK heb me ingeschreven bij GPstart en heb daar ook een intake gesprek gehad. Maar IK kan nu opeens helemaal geen contact meer met ze krijgen. Mailen, Bellen.

    Iemand enig idee. ZIjn ze gestopt?
      donderdag 3 december 2009 @ 16:00:57 #281
    262052 TaMieke
    Bah-a-la-la-la-la-la
    pi_75250102
    quote:
    Op donderdag 3 december 2009 15:36 schreef ongelovelijk het volgende:
    IK heb me ingeschreven bij GPstart en heb daar ook een intake gesprek gehad. Maar IK kan nu opeens helemaal geen contact meer met ze krijgen. Mailen, Bellen.

    Iemand enig idee. ZIjn ze gestopt?
    Dat probleem hebben een klasgenoot en ik nu ook bij GPstart.....geen contact meer....alle mailtjes krijgen we terug omdat het emailadres niet meer bestaat....allemaal heel vaag...
    Ben dus ook erg bang dat ze gestopt/failliet zijn....
    Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
    JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
    pi_75285354
    ZIjn hier nog mensen die connecties hebben bij bedrijven waar je stage hebt gelopen in Engeland, spanje of curacao. Op het gebied van marketing en economie.

    [ Bericht 14% gewijzigd door ongelovelijk op 05-12-2009 13:48:29 ]
    pi_75385886
    Nog meer mensen die vanaf februari te vinden zijn in Curaçao?
    pi_75389570
    Heb me vrijdag ingeschreven voor een studie in Noorwegen, voor een half jaar. Het is verplicht bij mijn opleiding om naar het buitenland te gaan(moet in mijn 4e jaar ook stage doen in buitenland). Studie is in het 3e jaar.
    Heb er iig erg veel zin in, hoop echt dat ik wordt uitgekozen om daarheen te gaan
      Moderator maandag 7 december 2009 @ 21:38:07 #285
    45833 crew  Fogel
    pi_75389703
    Waar in Noorwegen en welke studie?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_75390204
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 21:38 schreef Fogel het volgende:
    Waar in Noorwegen en welke studie?
    Molde, en het is voor de studie Business Logistic and management op HBO niveau.
      Moderator maandag 7 december 2009 @ 22:02:54 #287
    45833 crew  Fogel
    pi_75390945
    Een half jaar in Molde lijkt me niet echt geweldig, er is behoorlijk weinig te doen daar. Maar, ze hebben in ieder geval een vliegveld dus het is makkelijk om vanaf daar een beetje het land te verkennen. De directe omgeving is ook mooi, maar het is wel handig als je een auto ter beschikking hebt.
    Hebben ze niet iets soortgelijks in Trondheim? Zitten ook meteen een stuk meer studenten en er is over het algemeen veel meer te doen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_75391203
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 22:02 schreef Fogel het volgende:
    Een half jaar in Molde lijkt me niet echt geweldig, er is behoorlijk weinig te doen daar. Maar, ze hebben in ieder geval een vliegveld dus het is makkelijk om vanaf daar een beetje het land te verkennen. De directe omgeving is ook mooi, maar het is wel handig als je een auto ter beschikking hebt.
    Hebben ze niet iets soortgelijks in Trondheim? Zitten ook meteen een stuk meer studenten en er is over het algemeen veel meer te doen.
    Ja dat kan dus niet(of ik moet het zelf regelen, maar dat wil ik niet). De HAN heeft dus een aantal partner universities in Noorwegen. En de andere past niet op mijn studie en deze was volgens de HAN de beste hogeschool van Europa op het gebied van logistiek, dus dat was de belangrijkste reden.
    Het klopt dat Molde nu niet echt uitnodigt :p maar de keuze voor de school gaf de doorslag. En daarnaast ben ik dol op racefietsen en daar liggen een aantal prima heuveltjes .
    pi_75418335
    Meld me hier dan ook maar eens... ik heb me eigenlijk als een gek met oogkleppen door m'n HBO heengewerkt (Mediatechnologie aan de Hogeschool Rotterdam) en daar ben ik nu sinds de zomer ook mee klaar en ik ben nu aan het werk.

    En dan ben je ineens aan het werk (ik ben nog "maar" 21...). Ik krijg echter 't gevoel dat ik nog lang niet uitgeleerd ben.

    Ik zat dus te kijken en ook ik wil absoluut naar Londen, ik heb al wat zitten zoeken hier en daar en wil graag naar Kingston om Webdevelopment te doen. Vraag me alleen af of ik binnen kom met mn eigen HBO bachelor, iemand van jullie daar ervaring mee? Kun je met de NL HBO Bachelor daar gewoon aan een Postgraduate studie beginnen? Hij is PgDip/MSc...
    "de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
    pi_75459309
    Hey mensen. Ben druk opzoek naar een stage in het buitenland met de voorkeur in Engeland. Heb de links of de voorpagina gechecked en ze zijn dan ook zeer handig. Iemand hier wel eens een stage in Engeland geregeld via een tussenpersoon? zo ja welk bedrijf.

    Kwam zelf de volgende link tegen, zij helpen bij het vinden van een stage tegen een redelijke prijs. Iemand toevallig ervarig met ze?

    http://www.buitenlandsest(...)nd/diensten/tarieven
    pi_75460257
    Hmm.. Ik heb alles geregeld naar Curacao: Ik vlieg 8 februari, de eerste vijf dagen verblijf in een een 5 sterren appartement, en de overige vijf maanden in een studio in een studentenwijk. Ik heb zelfs een laptopje gekocht, speciaal voor het afstuderen daar.

    Alleen, nu krijg ik de afstemming tussen school en de organisatie niet voor elkaar
    Het onderwerp is afgekeurd, nu moet ik hopen dat ze nog iets anders hebben

    Willen jullie voor mij duimen? Zit nu al bijna 48 uur in pure stress!
    pi_75482031
    Waar ga je wonen? Ga voor je duimen!
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_75485001
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 14:18 schreef WarPuppy het volgende:
    Waar ga je wonen? Ga voor je duimen!
    Telamonstraat! In een studio Ben jij ook te vinden in Curaçao?

    Vandaag krijg ik definitief te horen of de overeenkomst getekend kan worden.

    Bedankt voor het duimen
      donderdag 10 december 2009 @ 15:58:28 #294
    271368 --Tweety--
    Diep in de zee!
    pi_75485480
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 21:11 schreef Heider00sje het volgende:
    Hmm.. Ik heb alles geregeld naar Curacao: Ik vlieg 8 februari, de eerste vijf dagen verblijf in een een 5 sterren appartement, en de overige vijf maanden in een studio in een studentenwijk. Ik heb zelfs een laptopje gekocht, speciaal voor het afstuderen daar.

    Alleen, nu krijg ik de afstemming tussen school en de organisatie niet voor elkaar
    Het onderwerp is afgekeurd, nu moet ik hopen dat ze nog iets anders hebben

    Willen jullie voor mij duimen? Zit nu al bijna 48 uur in pure stress!
    Kun je zelf geen stageopdracht verzinnen?
    Ik had voordat ik in Engeland terecht kwam een andere stage geregeld en had zelf een stageopdracht bedacht wat school goedgekeurd had.
    Op naar de sterren en daar voorbij!
    pi_75502599
    Jeej! Ik mag misschien naar MIT als intern komend jaar!! Het is nog niet rond, het moet nog goed gekeurd worden door m'n opleiding en ik moet nog een beurs regelen want bij het onderzoek waar ik graag aan mee wil doen hebben ze geen geld.
    Maar toch,.. alles is mogelijk En ze willen me daar graag hebben (altijd leuk om te horen natuurlijk ).
    Proper names are scopally inert.
    Normality is an invention of the power.
    pi_75536255
    Ben ook druk bezig om volgend jaar een half jaar naar het buitenland te verkassen. Studeer nu psychologie aan de RU in Nijmegen. 3e jaars. Eerst was het plan om naar Amerika te gaan, maar dit gaat hem niet worden. Te duur.
    Iemand tips voor leuke steden? Pres zijn vakken van Psychologie of van Marketing in het engels gegeven en een goede studentenstad. Alles in europa is wel oke, alleen trekt oost-blok landen me niet echt....
    pi_75539786
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 23:42 schreef lemonlime het volgende:
    Jeej! Ik mag misschien naar MIT als intern komend jaar!! Het is nog niet rond, het moet nog goed gekeurd worden door m'n opleiding en ik moet nog een beurs regelen want bij het onderzoek waar ik graag aan mee wil doen hebben ze geen geld.
    Maar toch,.. alles is mogelijk En ze willen me daar graag hebben (altijd leuk om te horen natuurlijk ).
    Ja natuurlijk! Gratis arbeid!

    In ieder geval leuke ervaring!
    pi_75541274
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 01:08 schreef nickybolletje het volgende:

    [..]

    Ja natuurlijk! Gratis arbeid!

    In ieder geval leuke ervaring!
    Ja, maar gelukkig wordt het interessante arbeid. Wanneer ik alleen data zou moeten analyseren ofzo, dan zou ik niet gaan, ook al is het MIT. Ik wil er wel iets van leren
    Proper names are scopally inert.
    Normality is an invention of the power.
    pi_75585259
    Hoe zit het eigenlijk met het niveau van de opleiding, bv economie in Engeland, in vergelijking met Nederland? En het aantal uur per week dat je les hebt? Aangezien het hier zo weinig is
    pi_75693639
    Hallo,

    ik moet dit jaar op school of volgend jaar op school een stage naar het buitenland maken van 1-2 weken. Het moet persé een ENGELSTALIGE stage zijn. en btw ik ben dan 16/17 en zit dan in de 4e/5e en ik doe VWO én ik krijg 250 euro vergoed van de school.

    Ik wil eigenlijk niet in een soort bedrijf ofzo stage willen lopen maar het liefste zou ik wel 2 weekjes ofzo ontwikkelingshulp oid doen. Weet iemand hier organisaties die ontwikkelingshulp geven en dat zijn dan engelstalige organisaties?

    Maarr ik wil niet echt persé ontwikkelingshulpstage doen, het mag ook wel iets anders zijn. Iemand dan nog tips?

    Alvast bedankt!
    pi_75694831
    Het maakt niet uit in welke richting het is?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')