abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:35:46 #101
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_68780722
Bejaarde quote, excuses.
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:42 schreef nickybol het volgende:
Ik ben uitgenodigd om van zondag tot woensdag aan de universiteit van Oxford te verblijven voor interviews die uiteindelijk moeten leiden tot aanname in Philosophy, Politics and Economics als een undergraduate! Ik heb er zin in! Nu nog even een goedkope vlucht boeken...
Hoe is dit destijds verlopen? Kan je wellicht iets meer over het verloop van de procedure vertellen? Ben je er niet doorheen gekomen of heb je het links laten liggen vanweze je toelating aan Harvard.
Oh really?
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:44:26 #102
241594 iBolt
Lighting
pi_68780950
Vraagje...

Iemand bekend met beursen voor stage in Amerika of China? Ken zelf eigenlijk alleen de erasmus beurs...
pi_68786782
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:44 schreef iBolt het volgende:
Vraagje...

Iemand bekend met beursen voor stage in Amerika of China? Ken zelf eigenlijk alleen de erasmus beurs...
Erasmus beurs (Erasmus programma) en Da Vinci Beurs zijn alleen gericht om te studeren binnen Europa, voor buiten Europa zijn er geen 'gratis' beurzen te verkrijgen. Vaak zijn er wel per universiteit geldschieters te vinden, maar die richten zich op de uitmuntende studenten, het is vaak een lening en je moet ook een flinke motivatie hebben. Om alleen maar een (half)jaar in het buitenland te studeren, kom je niet in aanmerking voor een beurs waarschijnlijk. Ondervind het nu zelf, vertrek volgend jaar naar China maar dan op eigen kosten
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:21:18 #104
241594 iBolt
Lighting
pi_68787087
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:13 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Erasmus beurs (Erasmus programma) en Da Vinci Beurs zijn alleen gericht om te studeren binnen Europa, voor buiten Europa zijn er geen 'gratis' beurzen te verkrijgen. Vaak zijn er wel per universiteit geldschieters te vinden, maar die richten zich op de uitmuntende studenten, het is vaak een lening en je moet ook een flinke motivatie hebben. Om alleen maar een (half)jaar in het buitenland te studeren, kom je niet in aanmerking voor een beurs waarschijnlijk. Ondervind het nu zelf, vertrek volgend jaar naar China maar dan op eigen kosten
Hmmm oke dan dan ga ik maar eens een paar mailtjes de deur uit doen ander vraagje wat zijn de maandelijkse kosten ongeveer om halfjaartje in Amerika/China te wonen?
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:15:08 #105
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_68789403
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:35 schreef Matthijs- het volgende:
Bejaarde quote, excuses.
[..]

Hoe is dit destijds verlopen? Kan je wellicht iets meer over het verloop van de procedure vertellen? Ben je er niet doorheen gekomen of heb je het links laten liggen vanweze je toelating aan Harvard.
Stuur me een pm als je meer informatie wilt en serieus geinteresseerd bent.
pi_68797824
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:21 schreef iBolt het volgende:

[..]

Hmmm oke dan dan ga ik maar eens een paar mailtjes de deur uit doen ander vraagje wat zijn de maandelijkse kosten ongeveer om halfjaartje in Amerika/China te wonen?
Amerika? Geen idee, reken denk ik op ongeveer of iets hogere kosten dan in NL. China is zo duur als je het zelf wilt maken: Neem je genoegen met een kamertje, leef je gewoon normaal met eens in de week uit, dan zijn er weinig kosten. Vooral als je met iemand een appartement neemt en de kosten deelt. Echter, wij hadden ook anderen in de klas die er waren (voor stage), en die leefden vrij uitbundig en waren 700 euro per maand kwijt. Maar dus ook: bijna iedere avond uit eten, veel uitgaan etc.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:51:23 #107
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_68832775
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef nickybol het volgende:

[..]

Stuur me een pm als je meer informatie wilt en serieus geinteresseerd bent.
Waarom ben je eigenlijk gegaan voor harvard en niet oxford? Ik heb zelf een week 'meegevolgd' bij Oxford als middelbaar scholier maar vond het niks. Stad overigens ook niet. Ik neem aan dat Boston toch beter is?
En studeer je nog steeds diezelfde studie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68935922
Nog mensen met tips voor stagebureau's / sites? Ben nog steeds op zoek naar een stage en het maakt mij persoonlijk niet uit waar dat gaat zijn.
......
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:30:51 #109
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_68948475
Is het niet veel leuker zelf enkele bedrijven uit te kiezen om vervolgens op hun sites te mogelijkheden te onderzoeken?
Oh really?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:32:54 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68948556
ik MOET dit even volgen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68965490
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:30 schreef Matthijs- het volgende:
Is het niet veel leuker zelf enkele bedrijven uit te kiezen om vervolgens op hun sites te mogelijkheden te onderzoeken?
Absoluut, alleen ervaring leert bij mij dat het werken via bepaalde stagesites makkelijker en vaak sneller werkt dan bedrijven gaan zoeken en dan eventueel de hoop hebben dat ze ergens een stage mogelijkheid hebben.

Vandaar de vraag of er nog mensen waren die bepaalde stagesites aanbevelen .
......
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:54:45 #112
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68967752
ik hoor best goede verhalen over stagehuis.nl
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68969695
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 08:54 schreef Dos37 het volgende:
ik hoor best goede verhalen over stagehuis.nl
Klopt, die verhalen heb ik ook gehoord. Enige nadeel is dat je als stagair in New Zeeland & Australie (vaak) niet betaald krijgt, waardoor een half jaar daar stage lopen een duur grapje word. Je kan bij hun een pakket kopen waar het regelen van de stage + half jaar huisvestiging inzit voor ergens ronde de 3000 euro. Daar komt dan nog de vlucht bij plus nog de kosten van het leven / reizen wat je daar wilt gaan doen.
Persoonlijk ga ik dan liever voor de 6000-7000 euro (of meer) waar je dan op uitkomt een keer gewoon rondreizen in Australie. Het is jammer dat je niet enigszins iets betaald krijgt waardoor je op z'n minst de huisvestigings kosten of je leefkosten eruit zou kunnen halen (wat dan weer veel scheelt in het totaal plaatje).
......
pi_69222582
Haha, wat een bende. Ik heb net even gezien wanneer de semesters beginnen op de universiteit waar ik straks zit in NY. 28 augustus! begin ik aan het 2 jaar van economics. Terwijl m'n vrienden hier in de uk pas 5 oktober! hoeven te beginnen voor de 1e semester. En beide uni's zijn klaar met het 1e semester op 21 december. Ik heb gewoon een maand langer les, what the fuck!

Ik lever gewoon een hele maand aan zomervakantie in ivm. wisseling van uni's .. :-(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69253164
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Haha, wat een bende. Ik heb net even gezien wanneer de semesters beginnen op de universiteit waar ik straks zit in NY. 28 augustus! begin ik aan het 2 jaar van economics. Terwijl m'n vrienden hier in de uk pas 5 oktober! hoeven te beginnen voor de 1e semester. En beide uni's zijn klaar met het 1e semester op 21 december. Ik heb gewoon een maand langer les, what the fuck!

Ik lever gewoon een hele maand aan zomervakantie in ivm. wisseling van uni's .. :-(
Yep, had ik ook toen ik in Amerika zat. Terwijl iedereen die in Europa was gebleven langer vakantie had en vaak ook nog eens eerder klaar was met de finals weer
......
pi_69263858
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:21 schreef Slomy het volgende:

[..]

Yep, had ik ook toen ik in Amerika zat. Terwijl iedereen die in Europa was gebleven langer vakantie had en vaak ook nog eens eerder klaar was met de finals weer
Mja maar in Engeland beginnen ze dus gewoon een maand later dan nederland qua uni's en zijn ook een maand eerder klaar. Terwijl amerika gewoon eind augustus begint en ik denk nederland 1e of 2e week van september
pi_69269982
Hoe hebben jullie je kamer in het buitenland geregeld?

Pas bij aankomst geregeld? Of al van te voren, via internet?
Ik ga volgend jaar naar Lissabon, en zit nu een beetje te kijken naar kamers. Vind het toch wel fijn als er al iets geregeld is als ik daar aankom.
pi_69270043
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:48 schreef Caroline_88 het volgende:

Ik ga volgend jaar naar Lissabon, en zit nu een beetje te kijken naar kamers. Vind het toch wel fijn als er al iets geregeld is als ik daar aankom.

r
4 weken geregeld voordat ik naar londen ging. Ik had een email gemaakt en die verstuurd naar tig huis instanties in londen binnen een aantal minuten. De dag daarna de mails bekeken en beantwoord, de dag daarna had ik een kamer
pi_69271356
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

4 weken geregeld voordat ik naar londen ging. Ik had een email gemaakt en die verstuurd naar tig huis instanties in londen binnen een aantal minuten. De dag daarna de mails bekeken en beantwoord, de dag daarna had ik een kamer
Aha

Niet vervelend dat je dus niet wist hoe de kamer er in het echt uitzag, en wat voor huisgenoten je had?
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:39:52 #120
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_69271699
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:48 schreef Caroline_88 het volgende:

Via internet ook. Ik kreeg van mijn stagebedrijf wat tips waar ik moest zoeken. Bij de eerste was het eigenlijk al gelijk raak. Opgebeld, verhaal gedaan en hij zou de kamer voor mij reserveren tot mijn komst.

(dit was in Londen)
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_69271950
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:29 schreef Caroline_88 het volgende:

[..]

Aha

Niet vervelend dat je dus niet wist hoe de kamer er in het echt uitzag, en wat voor huisgenoten je had?
Ach ik ging naar een stad waar ik geen enkele druif kende. Dus hoe me kamer er uit zag kon me ook niet erg veel schelen. Ben overigens wel al ondertussen 4 keer van kamer verwisseld, maar als je eenmaal mensen gaat kennen, is dat vaak wat sneller geklaart
pi_69278401
Vanaf augustus 2008 t/m maart 2009 heb ik in Montpellier gestudeerd. Ik ben daar naar toe gegaan zonder dat ik een kamer had. Vervolgens ben ik daar op zoek gegaan, de eerste dagen heb ik daar een aantal andere Erasmusstudenten ontmoet en uiteindelijk hebben we een aantal appartementen (in 1 gebouw) gevonden midden in het centrum. Dit is wel een kwestie van groot geluk!
pi_69287068
Ik heb vorig jaar een half jaar in Londen gewoond, en wil nu ontzettend graag terug. Ik werk nu fulltime in Nederland, en zou in september naar het 2e jaar gaan van mijn HBO-opleiding, maar wil dit dus liever in Engeland doen. Ik denk alleen dat ik er met mijn havo diploma niet kom. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik studeer Media & Informatie Management trouwens, dus mijn studie daar zou ook zoiets worden.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:19:55 #124
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69287283
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:13 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb vorig jaar een half jaar in Londen gewoond, en wil nu ontzettend graag terug. Ik werk nu fulltime in Nederland, en zou in september naar het 2e jaar gaan van mijn HBO-opleiding, maar wil dit dus liever in Engeland doen. Ik denk alleen dat ik er met mijn havo diploma niet kom. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik studeer Media & Informatie Management trouwens, dus mijn studie daar zou ook zoiets worden.
Heb je al een 1e jaars HBO papier? Neem aan van wel? Plus dat je wel wat laat bent om je in te schrijven voor 2e jaars uni in engeland. Dacht dat die sluiting rond 15 januarie 2009 was.
pi_69287336
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je al een 1e jaars HBO papier? Neem aan van wel? Plus dat je wel wat laat bent om je in te schrijven voor 2e jaars uni in engeland.
Nee heb geen propedeuse en ik zou me in Engeland inschrijven voor het 1e jaar (omdat die opleiding daar 3 jaar duurt geloof ik). Wordt wel moeilijk dan he?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:47:43 #126
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69288196
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:22 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Nee heb geen propedeuse en ik zou me in Engeland inschrijven voor het 1e jaar (omdat die opleiding daar 3 jaar duurt geloof ik). Wordt wel moeilijk dan he?
Nou, je kunt je inschrijven via clearing. Dat is de methode om er in te komen zonder applicatie via UCAS. Je moet alleen ff kijken of dat kan via HAVO. Lijkt me niet dat dat kan.
pi_69288553
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou, je kunt je inschrijven via clearing. Dat is de methode om er in te komen zonder applicatie via UCAS. Je moet alleen ff kijken of dat kan via HAVO. Lijkt me niet dat dat kan.
Ok thanks in ieder geval, ik ga het gewoon wel proberen
pi_69662935
Voor iedereen die nog een buitenlandstage zoekt (MBO-HBO):

- Zorg & Welzijn / Cultuur & Maatschappij

Ik loop nu zelf stage bij Out Of Area en ben bezig studenten richting Bosnië te krijgen voor een stage
in de bovengenoemde sector.
Zelf heb ik er ook 4 maanden gezeten.

Als fok lieverhebber dacht ik dat ik het hier best eens kon nagaan.

Als je interesse en/of vragen hebt kun je gewoon even een PM sturen!
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:21:26 #129
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_69663072
Ik ga straks voor 5 maanden naar Birmingham voor stage

Heeft iemand ervaringen hier? Wat voor stad is het? Wat moet je gezien en gedaan hebben?
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  donderdag 4 juni 2009 @ 14:35:06 #130
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_69701602
Ah kak, ik heb geen recht meer op een Erasmusbeurs omdat ik vorig jaar daar al gebruik van heb gemaakt toen ik in Londen stage liep
pi_69724213
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor stage op Curaçao. Het moet een HBO stage zijn in de richting van video/fotografie. Ik heb helaas veel verhalen gehoord dat stages op Curaçao niet zo geweldig zijn. Heeft iemand evaringen met stages op Curaçao?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:51:42 #132
124657 Facies
Let's touch stomachs
pi_70003106
Voor mij is het nu zeker. Ik ga in september voor vier maanden naar Beijing. Studeren at UIBE. Zijn er meer mensen die in deze periode ook gaan?!

Ik heb me meteen maar ingeschreven voor zo'n kamer boven de uni, om maar het zekere voor het onzekere te nemen. Maar dat zijn wel shared rooms. Ik ben benieuwd hoe dat is. Heeft iemand goede/slechte ervaringen daarmee? Ik kon wel aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een nederlandse, zo niet west-europese student
I am metaphorically curled up in the fetal position and you continue to kick me about the ear, nose and throat?!
pi_70010978
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:51 schreef Facies het volgende:
Voor mij is het nu zeker. Ik ga in september voor vier maanden naar Beijing. Studeren at UIBE. Zijn er meer mensen die in deze periode ook gaan?!

Ik heb me meteen maar ingeschreven voor zo'n kamer boven de uni, om maar het zekere voor het onzekere te nemen. Maar dat zijn wel shared rooms. Ik ben benieuwd hoe dat is. Heeft iemand goede/slechte ervaringen daarmee? Ik kon wel aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een nederlandse, zo niet west-europese student
Heel toevallig ga ik het 2e semester naar UIBE! En heb er zin in! Maargoed, dan zullen we elkaar net ontlopen. Al enig idee wat je gaat studeren? Heb daar nog geen info over gehad op school..

Ga zelf een appartement met zn 3en proberen, die zijn wel te vinden en vind de appartementen op de campus veel te duur (120Y/day?? WTF??)

Succes ermee, ik zal je proberen te volgen zodat ik goed voorbereid ben!
  maandag 15 juni 2009 @ 00:18:40 #134
124657 Facies
Let's touch stomachs
pi_70012722
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:34 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Heel toevallig ga ik het 2e semester naar UIBE! En heb er zin in! Maargoed, dan zullen we elkaar net ontlopen. Al enig idee wat je gaat studeren? Heb daar nog geen info over gehad op school..

Ga zelf een appartement met zn 3en proberen, die zijn wel te vinden en vind de appartementen op de campus veel te duur (120Y/day?? WTF??)

Succes ermee, ik zal je proberen te volgen zodat ik goed voorbereid ben!
Ik heb de vakken die ik ga volgen zelf uitgezocht. UIBE Int'l undergraduate program
Hier staan oa de courses die je per semester kunt volgen, info over huisvesting, etc. Zelf heb ik gekozen voor:
Introductory Chinese Mandarin
Chinese Traditional Philosophy
General Outline of China
Intermediate Microeconomics
Supply Chain Management

Er zijn wel vakken die ik liever wilde volgen dan deze, maar die werden niet aangeboden in dat semester. Maar waarschijnlijk wijzigen die vakken weer, zodat ik in september andere moet kiezen.

Ik had ook echt liever in een appartement gezeten, maar ik ga helemaal alleen naar Beijing en ik durf dat risico niet te nemen Want op dit moment komen er op de campus allemaal kamers in appartementen vrij, van studenten die ik via via ken, maar ik weet niet hoe het in sept zit. En volgens mij valt het qua prijs van die appartementen op de campus wel mee? Die shared rooms zijn iig even duur
Ik heb ook eeb tijdje op deze site gekeken voor evt verblijfsplaats. Rentjing
Er zijn nog veel meer van deze sites, maar misschien heb je hier iets aan.

ik heb er ook érg veel zin in iig
I am metaphorically curled up in the fetal position and you continue to kick me about the ear, nose and throat?!
pi_70016018
Ik kan ook via via aan een appartement komen: wij gaan met 5 studenten, dus is er veel minder risico. En veel goedkoper als je de kosten met 2 anderen deelt natuurlijk

Dus als exchange student kan je gewoon vakken kiezen? Enig idee hoe het dan gaat met studiepunten? Ik zal nog eens op UIBE site gaan rondkijken, misschien kom ik op wat meer informatie.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:12:30 #136
124657 Facies
Let's touch stomachs
pi_70019562
Ik heb gewoon mijn vakken mogen kiezen, want voor mij is het m'n minor. En op die site van UIBE staan achter de vakken meestal de studiepunten aangegeven (vaak een 2 of een 3) Ik heb begrepen dat die verdubbeld mogen worden om ze dezelfde waarde te geven als ECTS.
pi_70032409
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:12 schreef Facies het volgende:
Ik heb gewoon mijn vakken mogen kiezen, want voor mij is het m'n minor. En op die site van UIBE staan achter de vakken meestal de studiepunten aangegeven (vaak een 2 of een 3) Ik heb begrepen dat die verdubbeld mogen worden om ze dezelfde waarde te geven als ECTS.
Ja, het wordt voor mij ook mijn minor. Helaas mag ik maar 2 ECTS voor talen hebben, dus zal ik er meer dan 15 moeten nemen zware kost, ben benieuwd of er voor mij nog extra informatie komt. Bedankt iig voor de informatie!
pi_70442295
Ik zie vaak dat HBO'ers van een jaar of 20-21 tijdens hun opleiding de mogelijkheid hebben om een jaartje in het buitenland te studeren en om eventueel aldaar hun afstudeer stage te voltooien. Nu vraag ik me toch wel een beetje af hoe die jongens dat allemaal kunnen financieren, zou een deel misschien ook gesubsidieerd zijn of echt allemaal uit eigen zak betaald?
  zondag 28 juni 2009 @ 12:32:11 #139
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70444223
quote:
Op zondag 28 juni 2009 10:37 schreef F04 het volgende:
Ik zie vaak dat HBO'ers van een jaar of 20-21 tijdens hun opleiding de mogelijkheid hebben om een jaartje in het buitenland te studeren en om eventueel aldaar hun afstudeer stage te voltooien. Nu vraag ik me toch wel een beetje af hoe die jongens dat allemaal kunnen financieren, zou een deel misschien ook gesubsidieerd zijn of echt allemaal uit eigen zak betaald?
Deel is wel gesubsidieerd ja. Bij mij was het een kwestie van

• Sparen voor vertrek (woonde toen bij mijn ouders en werkte veel dus ongeveer 2000 euro op zak)
  • Erasmusbeurs/Da Vincibeurs (ong 200 euro per maand)
  • Stagevergoeding (in Berlijn 300 in BCN 240 per maand)
  • Stufi + OV kaart vergoeding (250 + 80 ongeveer per maand)

Daar heb ik het mee kunnen redden. Veel mensen lenen ook nog bij de IB Groep he . Oja toen ik studeerde in het buitenland en nog geen stage liep viel de stagevergoeding dus weg.

Inmiddels ben ik weer in Nederland en heb mijn HBO papier op zak. Wil komend jaar weer een master gaan doen, toch aan de VU ipv buitenland met het oog op de kosten en de kwaliteit/richting van de master. Echter is dit redelijk verkort (schakeljaar + 1 jaar master) dus ik weet niet of ik nog even een semestertje naar het buitenland kan. Ik wil dit heel graag, iemand enig idee wat de mogelijkheden zijn?
  • Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_70544187
    Ik wil eigenlijk ook al een tijdje in het buitenland studeren. Aangezien mijn huidige bachelor opleiding op de VU een vrij strenge structuur heeft had ik daarin niet echt de mogelijkheid. Enige master die ik hierna zou willen doen op de VU is maar 1 jaar dus daarin zit ook weinig ruimte.

Daarom is waarschijnlijk een master in het buitenland doen eigenlijk de beste optie!
    Iemand nog aanraders? Ik zoek iets in de richting van Environmental Science?

Heb wel super Erasmus Mundus programma's gezien maar daar zal ik wel niet inkomen met mijn gemiddeld van rond de 7,5.

Zweden lijkt me wel leuk denk ik, zeker ook handig dat de overheid het collegegeld betaald!
    わたしはヤスパーです!
    pi_70557225
    Yay, mijn resultaten van mijn 2e semester van uni uit londen zijn binnen en sta over het hele jaar genomen een A gemiddeld en heb geen enkele onvoldoende gehaald. Vroem vroem here we come NY
      donderdag 9 juli 2009 @ 14:47:07 #142
    262155 adutchgirl020
    Vooruit anticiperen!
    pi_70813783
    Hi! Ik ga komend jaar in het tweede semester naar Berlijn via Erasmus en my ultimate goal is International Relations (Master) studeren in Engeland! Daar ga ik de komende jaren dus maar hard voor werken

Kan iemand me in de OP zetten?
    Nothing that a cup of tea can't solve
      donderdag 9 juli 2009 @ 21:15:15 #143
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_70827664
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 14:47 schreef adutchgirl020 het volgende:
    Berlijn
    Lucky you
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_70854496
    Op het moment in verregaande onderhandeling met een Chinees bedrijf voor een stage van 40 weken in Shanghai, vanaf medio augustus. Tvp dus.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
      zaterdag 11 juli 2009 @ 17:49:31 #145
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70880870
    40 Weken, dat is een beste stage.
    Oh really?
    pi_70894834
    Inderdaad, afstudeerstage? En hoe ben je bij die stage gekomen? Via andere bedrijven of contacten? (Moet zelf afstudeerstage zoeken voor China, vandaar mijn interesse )
    pi_70896671
    Wel, stage, traineeship, baan.. net hoe je het noemen wilt. Ik heb net m'n bachelor afgerond en wil er een jaar tussen uit voordat ik aan m'n master begin. Het staat dus verder los van m'n studie, al is het daar wel aan gerelateerd.

Het is niet zo eenvoudig om in China aan de slag te gaan zonder connecties. Zelf ben ik met AIESEC in zee gegaan. Het grote voordeel daarvan is dat je lokaal meteen al een netwerk hebt, en daar ook altijd op terug kunt vallen. Het aanbod aan stages is groot, maar het is geen goed idee om je specifiek op één land te richten. In mijn geval wilde ik oorspronkelijk ook naar China, dus dat komt nu goed uit, maar het had net zo goed Maleisië, Vietnam of India kunnen worden.

Overigens is Shanghai ook nog niet zeker. Dinsdag heb ik nog een tweede gesprek met het bedrijf, om wat technische skills te testen, maar ik was feitelijk al voor 80% door. Heel relaxt dus.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_70923492
    Nog ong. 1 maand en ik zit in de schoolbanken op de Uni in New York. Hopen dat dat beter bevalt dan Londen!
    pi_70926861
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 03:10 schreef sitting_elfling het volgende:
    Nog ong. 1 maand en ik zit in de schoolbanken op de Uni in New York. Hopen dat dat beter bevalt dan Londen!
    Wat beviel er niet aan London dan?
    pi_70931209
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 10:39 schreef Caroline_88 het volgende:

[..]

Wat beviel er niet aan London dan?
    Het weer
      dinsdag 14 juli 2009 @ 15:53:09 #151
    245707 DSL
    Huddie W.
    pi_70969999
    Oriënterende brief gestuurd aan Universiteit van Kopenhagen. Bij een positief antwoord ga ik me wellicht aanmelden.

Volledige studie (3 jaar) in het buitenland. Aanrader of afrader?
      dinsdag 14 juli 2009 @ 16:07:27 #152
    241594 iBolt
    Lighting
    pi_70970568
    Ligt eraan... kun je goed Deens ? Zo ja gewoon doen!!!
    pi_71064618
    Ik ga dit jaar naar de hogeschool, en ben van plan om mijn propedeuse te gaan halen. Volgend jaar wil ik dan naar een universiteit in het buitenland gaan, maar weet iemand of een propedeuse ook in het buitenland geldig is?
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:48:16 #154
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_71094085
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het weer
    En dan ga je naar New York...
    pi_71108930
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het weer

Ik kan het me helemaal voorstellen!
     FR
    pi_71112184
    Heb miss wel een idiote vraag, maar met het oog op studeren in het buitenland: hoe regel je alles met studieboeken? Inschrijven voor vakken/courses?
      zondag 19 juli 2009 @ 11:26:01 #157
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71112915
    Even mailtje naar de desbetreffende hogeschool/universiteit sturen lijkt me.
    Oh really?
    pi_71179144
    tvp, mensen hier die in leipzig hebben gestudeerd? Ga ik doen van april tot eind juli
    pi_71182965
    Ik ga vanaf september stage lopen in Munchen als alles goed gaat.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die al eens daar hebben gezeten vooral ook mbt het zoeken van huisvestiging etc.
    ......
      dinsdag 21 juli 2009 @ 19:51:17 #160
    262155 adutchgirl020
    Vooruit anticiperen!
    pi_71191135
    Ik ken iemand die in Munchen heeft gestudeerd, en ik weet niet hoe moeilijk het is om huisvesting te vinden, maar het schijnt wel behoorlijk duur te zijn. Vooral in vergelijking met Berlijn. Maar er is wel weer veel meer werk.

Buiten dat: München!
    Nothing that a cup of tea can't solve
    pi_71291871
    * MoltiSanti meldt.

Vanaf 5 augustus studeer ik aan de UNAM in Mexico City
    'La operación fue, perfecta' Betancourt
    pi_71306620
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 10:51 schreef lvw88 het volgende:
    Heb miss wel een idiote vraag, maar met het oog op studeren in het buitenland: hoe regel je alles met studieboeken? Inschrijven voor vakken/courses?
    Soms kan het zelfs ter plaatse. Maar ik zou indd vantevoren even informeren.
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 17:14 schreef MoltiSanti het volgende:
    * MoltiSanti meldt.

Vanaf 5 augustus studeer ik aan de UNAM in Mexico City
    En? Ingeënt?
     FR
    pi_71310113
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 01:41 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Soms kan het zelfs ter plaatse. Maar ik zou indd vantevoren even informeren.
    [..]

En? Ingeënt?
    Hepatitis A en B, en een of andere tyfus variant...
    Verder niets
    'La operación fue, perfecta' Betancourt
      zaterdag 25 juli 2009 @ 11:29:53 #164
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71310180
    Die griep is overal en binnen enkele jaren zal er vrijwel geen persoon op aarde zijn die het niet heeft gehad. Om je specifiek voor bepaalde gebieden in te enten lijkt me niet nodig.
    Oh really?
      zondag 26 juli 2009 @ 01:11:41 #165
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_71331372
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 14:48 schreef nickybol het volgende:

[..]

En dan ga je naar New York...

Als ik New york met Londen vergelijk qua weer heb je in New York gemiddeld gezien wel degelijk minder regen en meer extreem weer. Het is dus warmer in de zomer en kouder in de winter met minder regen. Dat is beter dan dat 'net niet' weer in Londen
    pi_71331950
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 11:29 schreef Matthijs- het volgende:
    Die griep is overal en binnen enkele jaren zal er vrijwel geen persoon op aarde zijn die het niet heeft gehad. Om je specifiek voor bepaalde gebieden in te enten lijkt me niet nodig.
    Nee, ben ik met je eens; vandaar dat ik indd nieuwsgierig was of er nu ingeënt werd, bij een vertek naar Mexico e.d.
     FR
    pi_71342580
    Er is toch nog geen swineflu vaccin? Volgens mij word het pas sinds vorige week getest op zo'n 300 mensen in Australië.
    pi_71352217
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 17:02 schreef Niek. het volgende:
    Er is toch nog geen swineflu vaccin? Volgens mij word het pas sinds vorige week getest op zo'n 300 mensen in Australië.
    Nee maar tot die tijd gaat "tamiflu" voor vaccin door...
     FR
    pi_71373633
    Een vaccin is om het te voorkomen, Tamiflu maakt de griep wat minder en gebruik je pas als je het al hebt.
    pi_71375805
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 19:26 schreef Niek. het volgende:
    Een vaccin is om het te voorkomen, Tamiflu maakt de griep wat minder en gebruik je pas als je het al hebt.
    Exact. Vandaag ook even met mijn huisarts overlegd. Tamiflu krijg je sowieso niet mee, daar beginnen ze niet aan. Al was het alleen maar omdat er nu een run op is. Verder is Tamiflu slechts een virusremmer, wat inhoudt dat je gemiddeld een dag minder lang ziek bent. Of het echt noodzakelijk is, is dus maar zeer de vraag.

De vaccinronde in oktober is natuurlijk wel aan te raden, maar dat zal ik bijvoorbeeld moeten missen. Met een beetje geluk is het lokaal echter ook verkrijgbaar. Zolang er geen negatief reisadvies uitgegeven wordt, zou het H1N1-virus mij wat betreft Mexico nog de minste zorgen baren.
    pi_71466980
    Heeft 1 van jullie ervaring met juridische stages/afstudeerplekken in het buitenland? Het liefst zou ik naar Barcelona of Amerika gaan.. Het moet dan natuurlijk wel iets met internationaal recht te maken hebben, anders heb ik er helaas niet zo veel aan..

Misschien heeft 1 van jullie nog wat suggesties/tips?
      donderdag 30 juli 2009 @ 19:40:44 #172
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71505229
    ik wil graag op stage naar curacao, studeer CE. nog mensen die naar curacao zijn geweest en een stage hebben gehad die met marketing of economie te maken had bij een leuk bedrijf??
    pi_71556906
    Eindelijk een uitnodiging van een bedrijf om bij hun stage te komen lopen in Shanghai, eind augustus voor 5 maanden.
    Heb er wel zin in, maar moet nu dan ineens toch best wel snel onderdak en een visum zien te regelen, had namelijk de hoop al bijna opgegeven...

Heb er wel erg veel zin in! Zijn er nog meer Shanghai gangers?
    pi_71599412
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 09:32 schreef MassApeal het volgende:
    Eindelijk een uitnodiging van een bedrijf om bij hun stage te komen lopen in Shanghai, eind augustus voor 5 maanden.
    Heb er wel zin in, maar moet nu dan ineens toch best wel snel onderdak en een visum zien te regelen, had namelijk de hoop al bijna opgegeven...

En dat 'op het laatst visum en onderdak vinden' is erg irritant ik heb hetzelfde probleem alleen dan NY ipv. Shanghai.
    pi_71600083
    quote:

Check, begin ook 31 augustus in Shanghai, alleen dan voor 10 maanden. Ik zou heel snel beginnen met het regelen van een Z-visum. Zie ook het China topic, en het forum op GeleDraak.nl.
    pi_71694828
    Ik ga over een maand voor een jaar naar Cambridge, UK. Mphil economie, college Hughes Hall.

Zelf ben ik nog nooit in Cambridge geweest, waardoor ik de volgende vraag heb: is het te doen daar een auto te hebben? Ik bezit een prachtig vertroeteld barrel dat ik eigenlijk mee wil nemen om de UK een beetje mee te verkennen, maar op de college website etc wordt het allemaal streng afgeraden. Zijn parkeerplekken echt zo schaars?

thanks
    pi_71695728
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 21:49 schreef NDG het volgende:
    Ik ga over een maand voor een jaar naar Cambridge, UK. Mphil economie, college Hughes Hall.

Zelf ben ik nog nooit in Cambridge geweest, waardoor ik de volgende vraag heb: is het te doen daar een auto te hebben? Ik bezit een prachtig vertroeteld barrel dat ik eigenlijk mee wil nemen om de UK een beetje mee te verkennen, maar op de college website etc wordt het allemaal streng afgeraden. Zijn parkeerplekken echt zo schaars?

thanks
    Daarnaast zit je stuur aan de verkeerde kant en krijg je misschien problemen met de belasting omdat je een auto invoerd(weet niet precies hoe dat zit). Ik zou het niet doen, waarom verkoop je hem niet en koop je hier een leuke auto? 2e hands auto's kosten hier niet veel.
    pi_71699212
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 22:16 schreef Niek. het volgende:

[..]

Daarnaast zit je stuur aan de verkeerde kant en krijg je misschien problemen met de belasting omdat je een auto invoerd(weet niet precies hoe dat zit). Ik zou het niet doen, waarom verkoop je hem niet en koop je hier een leuke auto? 2e hands auto's kosten hier niet veel.
    Dat is optie 2....maar dan koop ik denk ik een nieuwe, met wederom het stuur aan de verkeerde kant
    (voor het financiële gewin, als je ergens een jaar woont kan je je auto met wat mitsen en maren BPM vrij mee naar NL nemen).

Auto meenemen is idd niet heel rationeel, maarja, mannen(jongens) en auto's is niet altijd rationeel
      zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:45:32 #180
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71715728
    De Cambridge MPhil in Economics, érg nice! Wat is je voorgeschiedenis?
    Oh really?
    pi_71863304
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 20:45 schreef Matthijs- het volgende:
    De Cambridge MPhil in Economics, érg nice! Wat is je voorgeschiedenis?
    Thanks Ik heb net mn bachelor economie in Utrecht afgerond. Met goede cijfers uiteraard, maar het is dus ook vanuit onbekendere universiteiten (wat betreft economie) mogelijk op zoiets terecht gekomen.
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:41:59 #182
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_71870090
    Erg leuk hoor! Kan je, als je aldaar prima scoort, ook gewoon doorstromen in de PhD-fase? Of ben je dit niet van plan?
    Oh really?
    pi_71871392
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Matthijs- het volgende:
    Erg leuk hoor! Kan je, als je aldaar prima scoort, ook gewoon doorstromen in de PhD-fase? Of ben je dit niet van plan?
    Er zijn 2 'tracks' in de master, een research en een 'professional'. In de research-versie heb je wat minder vrijheid qua vakkenkeuze (meer de hardcore micro macro econometrie) en duurt je thesis een maand langer. Die thesis is dan, als je het goed doet, meteen de basis voor een eventuele PhD. Vanuit de andere track is het iets moeilijker, maar als je het echt goed doet kan je ook meteen doorstromen.

Ik heb me aangemeld voor de niet-research versie, maar tijdens het 1e half jaar kan je nog zonder moeite switchen. Of ik dat doe hangt een beetje af van hoe het niveau is. Eerlijk gezegt weet ik ook nog niet erg zeker of ik meteen een (fulltime) PhD wil doen, dus dat word goed om me heen kijken in het 1e half jaar daar
    pi_71958422
    Ik ben op zoek naar een stage in het tweede kwartiel van dit collegejaar.
    Ben aankomend vijfdejaars student bestuurskunde aan de Uni van Twente. Heb het afgelopen jaar een bestuursjaar gedaan voor mijn studentenvereniging, daarvoor een commissie die een halfjaar fulltime duurde en daarvoor een onderzoek in India en Dubai. Nu dan maar weer aan de studie en op zoek naar een Bachelorstage..

Waar ik precies naartoe ga maakt me niet zo heel veel uit: Australië/N-Z, Afrika en Azië hebben mijn ruime voorkeur. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Door de duizenden sites zie ik door de bomen het bos niet meer en ik vind het moeilijk bij bedrijven wat te vinden dat aansluit op mijn studie BSK.

Bij het ministerie van BuZa heb ik al gekeken, maar daar zit niet echt wat bij.. Iemand hier nog tips voor me? Of andere alumni/stagiairs die BSK doen en in het buitenland hebben gezeten?

Alvast mijn dank, zal het topic even goed in de gaten blijven houden!
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_71958486
    quote:

Gaaf! Wat voor soort bedrijf is het en hoe ben je er bij gekomen?
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_72197647
    tvp

Ik vertrek maandag naar Italia; eerst een taalcursus in Siena en daarna 10 maanden rechten studeren in Firenze.

Ik zit nu alleen even te klooien met of ik me wel of niet moet uitschrijven, omdat het nog niet helemaal zeker is of ik 6 maanden of 10 maanden blijf
    pi_72203609
    Zowel Sienna als Firenze zijn mooie steden, ga je wel plezier aan beleven. Maar wat voor recht ga je dan studeren, geen Nederlands Recht lijkt me.
    Oh really?
    pi_72203677
    Italiaans recht, ik studeer International en Europees recht aan de RU, en het is verplicht hier voor je master om 3 maanden in het buitenland te studeren, maakt niet uit wat je daar volgt, als het maar rechten vakken zijn
    pi_72350697
    Zit in een kleine dilemma. Moet voor eind van deze week bepalen of ik doorga met Commerciele economie 2e semester van het 1e jaar of Management, economie en recht in het 2e jaar. Wat ik mij afvroeg is het gebruikelijk om met deze opleiding naar het buitenland te gaan. Want bij commerciele economie hoor ik het best vaak dat mensen naar het buitenland gaan. Maar bij MER heb ik het nog nooit gehoord.

Iemand die stage in het buitenland heeft gedaan met een van deze 2 opleidingen?
    pi_72350747
    Mocht hier nog iemand zijn die op zoek is naar een stage in Londen dan kan je me een pm sturen met je email adres, dan mail ik je even vanaf mn werk email.
    pi_72350846
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 19:48 schreef brabusRUS het volgende:
    Zit in een kleine dilemma. Moet voor eind van deze week bepalen of ik doorga met Commerciele economie 2e semester van het 1e jaar of Management, economie en recht in het 2e jaar. Wat ik mij afvroeg is het gebruikelijk om met deze opleiding naar het buitenland te gaan. Want bij commerciele economie hoor ik het best vaak dat mensen naar het buitenland gaan. Maar bij MER heb ik het nog nooit gehoord.

Iemand die stage in het buitenland heeft gedaan met een van deze 2 opleidingen?
    Ik heb zelf geen MER gedaan, maar ik ken genoeg mensen die met MER zelfs meerdere keren naar het buitenland zijn gegaan, eerst voor de 'gewone' stage daarna voor de afstudeerstage.

Mocht je twijfelen over de mogelijkheden binnen jouw opleiding, dan zou ik gewoon even gaan praten met desbetreffende personen om wat informatie in te winnen.
    ......
    pi_72351012
    Zo de kogel is door de kerk, vanaf februari studeer ik aan UIBE Graduate School in Beijing Half jaar exchange, ben na de summer course half juli weer weg. Heb er zin in!!
    pi_72364197
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 18:03 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Check, begin ook 31 augustus in Shanghai, alleen dan voor 10 maanden. Ik zou heel snel beginnen met het regelen van een Z-visum. Zie ook het China topic, en het forum op GeleDraak.nl.
    Zit momenteel in Shanghai, heb echter geen Z-visum, is ook verder geen vereiste. Naar wat ik heb begrepen krijg je ook alleen een Z-visum als je een diploma hebt en daarna nog minimaal 2 jaar werkervaring.

Waar zit je trouwens in Shanghai?? Woon zelf op jiao zhou lu sinds zondag en vermaak me hier prima!
    pi_72365744
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 10:15 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Zit momenteel in Shanghai, heb echter geen Z-visum, is ook verder geen vereiste. Naar wat ik heb begrepen krijg je ook alleen een Z-visum als je een diploma hebt en daarna nog minimaal 2 jaar werkervaring.

Waar zit je trouwens in Shanghai?? Woon zelf op jiao zhou lu sinds zondag en vermaak me hier prima!
    Het verschil is waarschijnlijk dat jij wel bij een universiteit ingeschreven staat, en ik niet. Voor mij is het een soort van stage, maar staat verder los van studie en alles. Helaas heb ik dus echt een Z-visum nodig. Heb jij een X- of F-visum?

Momenteel zit ik nog even vast in Hong Kong, maar goed, ook niet de meest vervelende plaats om te vertoeven. Inmiddels is al een appartement geregeld in de buurt van Zhongshan park, wat bijna op loopafstand is van mijn werk. Ideaal dus.
    pi_72422850
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 11:25 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Het verschil is waarschijnlijk dat jij wel bij een universiteit ingeschreven staat, en ik niet. Voor mij is het een soort van stage, maar staat verder los van studie en alles. Helaas heb ik dus echt een Z-visum nodig. Heb jij een X- of F-visum?

Momenteel zit ik nog even vast in Hong Kong, maar goed, ook niet de meest vervelende plaats om te vertoeven. Inmiddels is al een appartement geregeld in de buurt van Zhongshan park, wat bijna op loopafstand is van mijn werk. Ideaal dus.
    Welk district is dat?? Weet je ook op welke straat je zit?? Volgens mij zit dat namelijk vlakbij mijn werk, ben aan de slag op yan an zhong lu.

Verder heb ik momenteel nog een L visa, F visa is in de aanvraag. Komt inderdaad omdat ik gewoon sta ingeschreven bij een universiteit in nederland en gewoon een invitation letter heb voor een internship hier.
    pi_72491827
    Ey hallo!

Helaas is het mij niet gelukt om een stage te vinden in het buitenland. Maar toch heb ik een hele leuke stageplek kunnen krijgen in Nederland bij een sociale werkvoorziening. Op dit moment ben ik aan het zoeken waar ik straks kan gaan afstuderen (op HBO niveau - Personeel & Arbeid).
    De afstudeeropdracht wil ik erg graag in het buitenland doen.

Nu krijg ik een tweede kans om voor het buitenland te gaan, om te gaan afstuderen. Dit zal dan over een half jaar plaats gaan vinden. Aangezien ik niet weet hoe ik dit het beste aan kan pakken, hoop ik dat jullie tips voor mij hebben. Hoe kan ik dat het beste doen, en waar moet ik op letten? En vooral, wat kan ik verwachten als je gaat afstuderen in het buitenland?

Wat zijn jullie ervaringen met afstuderen in het buitenland?
    pi_72643952
    Welke acties ik tot nu toe heb genomen om een organisatie te vinden op Curacao om een afstudeeropdrach te vinden:
    - Ingeschreven bij twee onderhandelingsorganisaties
    - De stagecoordinator ingeschakeld, en gesprekken gehad

Welke acties zou ik nog meer kunnen ondernemen?
    pi_72644046
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
    tvp

Ik vertrek maandag naar Italia; eerst een taalcursus in Siena en daarna 10 maanden rechten studeren in Firenze.

Ik zit nu alleen even te klooien met of ik me wel of niet moet uitschrijven, omdat het nog niet helemaal zeker is of ik 6 maanden of 10 maanden blijf
    nooit uitschrijven voor zo'n periode... ik heb me uitgeschreven voor een periode van 16 maand (berlijn + zweden). Je wordt daarna als immigrant gehandeld, en moet dus allllleeeesss weer op nieuw invullen, ze pakken niet gewoon de gegevens erbij die ze nog van je hadden maar willen dat je alles opnieuw voor hun invult...!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_72670181
    Heb het ook niet gedaan..
    pi_72986672
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 14:52 schreef Heider00sje het volgende:
    Welke acties ik tot nu toe heb genomen om een organisatie te vinden op Curacao om een afstudeeropdrach te vinden:
    - Ingeschreven bij twee onderhandelingsorganisaties
    - De stagecoordinator ingeschakeld, en gesprekken gehad

Welke acties zou ik nog meer kunnen ondernemen?
    Weet je zeker dat je naar Curacao wilt, heb er veel negatieve verhalen over gehoord qua stages. Zelfs iemand die er heen is gegaan en toen aankwam en bleek dat zijn beloofde stage al vervuld was . Na drie weken feesten weer naar huis gegaan.

* Brembo zit momenteel in Finland voor vier maanden studie . Bevalt me wel, het begint nu al kouder te worden!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')