abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64910234
Voor de duidelijkheid, met de overgang naar ING blijft het TAN-systeem voor oud postbankklanten inderdaad geldig. Oud-ING'ers zullen nog met de calculator blijven werken.
ING heeft ervoor gekozen om uiteindelijk het TAN-systeem aan te blijven houden, dus oud-ING'ers worden op een bepaald moment (zal nog wel ff duren) genoodzaakt ook TAN-codes te gaan gebruiken.

Ik heb voor lange tijd bij ABN gezeten, maar voor de TAN-codes ben ik naar Postbank gegaan. Het werkt zo veel gemakkelijker! En zeg nou zelf: wat is het grote verschil tussen de grote banken, qua producten?
pi_64910990
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:08 schreef ytram het volgende:

Rabo heb ik alleen maar slechte ervaringen mee gehad. Pasje defect, eerst bellen naar de bank, die willen vervolgens dat je langskomt op kantoor oké nieuw pasje aangevraagd, week later bellen ze dat je hem af kan halen op kantoor, je maakt moeizaam een afspraak (kan ik op vrijdag om een uur of 2? Nee, kan ik maandag dan rond een uur of 1, nee dan lunchen we , dinsdag dan rond 3u? Eindelijk!)

Vorig jaar was collega van mij z'n pasje kwijt cq gestolen. Hij naar de bank (weer naar kantoor, anders kon het echt niet geregeld worden ), ja je moet een uittreksel van geboorteregister hebben, daarna vragen we een nieuw pasje voor je aan. En telkens moest hij naar kantoor komen. Wat een irritante kut bank is dat zeg. Gelukkig doe ik al een aantal jaar geen zaken meer met ze...
Geen last van, opgestuurd, zelf activeren bij een pinautomaat. Klaar!

Rabobank
pi_64911772
Ik zit nu (hoewel nu, ik zit er al 20 jaar) bij de ABN AMRO en ik heb zelf nog de 'oude' identifier, dus met apart de code ingeven. Nu wil ik ook wel die nieuwe, kun je die (gratis?) aanvragen bij de ABN AMRO???
pi_64911819
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zit nu (hoewel nu, ik zit er al 20 jaar) bij de ABN AMRO en ik heb zelf nog de 'oude' identifier, dus met apart de code ingeven. Nu wil ik ook wel die nieuwe, kun je die (gratis?) aanvragen bij de ABN AMRO???
Aanvragen wel, gratis niet!
  zondag 11 januari 2009 @ 14:04:36 #65
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_64912963
Ja, ik heb bij de Postbank, SNS, Fortis, ABN en de Rabo gezeten, dus ik heb 't redelijk allemaal gezien en ervaren. Fortis en ABN zijn identiek. Rabo lijkt er erg op, maar werkt met meer cijfers. SNS heeft een eigen apparaatje, waarbij je gebruik maakt van een zelf verzonnen cijfercode. Postbank vond ik van alle het meest onhandig. Code opsturen, wachten, code terugkrijgen. mobiele telefoon, computer en de site en de overzichten waren waardeloos (misschien verandert in het afgelopen 1,5 jaar).
Ik geef zelf de voorkeur aan het systeem van Fortis en de ABN, het werkt net wat minder omslachtig dan het systeem van de Rabo dat in theorie misschien veiliger is, maar in de praktijk denk ik niet tot minder ongeoorloofd gebruik leidt. Het systeem van Fortis/ABN is veilig genoeg, van de Rabo is veilig genoeg plus. Maar dus ook meer handelingen. Ik zit nu alleen nog bij Fortis, ABN en de Rabo.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
  zondag 11 januari 2009 @ 14:10:47 #66
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_64913156
Ik heb een vraagje: kan je de random reader overal ter wereld gebruiken?
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_64913262
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:10 schreef Lippie85 het volgende:
Ik heb een vraagje: kan je de random reader overal ter wereld gebruiken?
lol natuurlijk

De rabobank zit trouwens ook in Amerika Ik zag zo'n billboard langs de snelweg... Wat een feest van herkenning
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 11 januari 2009 @ 14:21:08 #68
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_64913451
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:14 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

lol natuurlijk

De rabobank zit trouwens ook in Amerika Ik zag zo'n billboard langs de snelweg... Wat een feest van herkenning
Is dat zo natuurlijk? Dat ding maakt toch ergens contact mee?
Mijn vriendin gaat op stage naar Malawi, dat leek me toch the middle of nowhere. Maar ja, ze hebben er ook internet.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_64913504
Doe mij maar lekker met zo'n reader werken , hoevaak doe je nou transacties ? , 95% loopt via automatische incasso
pi_64913572
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:21 schreef Lippie85 het volgende:

[..]

Is dat zo natuurlijk? Dat ding maakt toch ergens contact mee?
Mijn vriendin gaat op stage naar Malawi, dat leek me toch the middle of nowhere. Maar ja, ze hebben er ook internet.
Nee hoe wil hij contact met iets maken

Ik heb hem ook overal gebruikt hoor

Hoe werkt een Random Reader eigenlijk?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_64913609
Ik heb alleen bij de Rabobank een betaalrekening, dus ik kan niet goed vergelijken. Echter waren in het verleden bij elke bank wel eens problemen met het internetbankieren, met name abn en postbank dacht ik. Met de Rabobank heb ik echter nog nooit ergens last van gehad.
pi_64917353
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:37 schreef Frankvbr het volgende:
dat wachtwoord wijzigen bij postbank is 1x per jaar
Ik lees hier dat het verplicht is, maar ik heb m'n wachtwoord al ruim een jaar niet meer veranderd
pi_64919078
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:14 schreef seetjai het volgende:

[..]

Ik lees hier dat het verplicht is, maar ik heb m'n wachtwoord al ruim een jaar niet meer veranderd
Oh god, volgens mij ben je dan gehackt!
  zondag 11 januari 2009 @ 17:10:13 #74
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_64919470
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zie mijn uitleg. TAN-codes op papier zijn gewoon redelijk "gevaarlijk". TAN-codes per sms zijn praktisch veiliger dan die readers.
Ik ken het gebruik van tan niet maar wat als je je telefoon kwijtraakt? Kan iemand met die tan dan aan je rekening?

Of moet dan ook je pas gejat worden? (wat dan ook niet zo moeilijk is: bijvoorbeeld je tas met foon+kaart die gestolen wordt).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zondag 11 januari 2009 @ 17:16:00 #75
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_64919683
Ik heb Postbank en het is onwijs handig. Je kunt gewoon inloggen met een username en wachtwoord en je betalingen met een SMS valideren. Ik zie zo vaak dat mensen hun random reader niet bij zich hebben of dat hij kapot is en dan kunnen ze niets meer. Alleen als mijn simkaart kapot is kan ik niets meer.

Overigens gaat ING het SMS-systeem van de Postbank overnemen, dus daarin verandert niets.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:16:47 #76
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_64919724
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:10 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik ken het gebruik van tan niet maar wat als je je telefoon kwijtraakt? Kan iemand met die tan dan aan je rekening?

Of moet dan ook je pas gejat worden? (wat dan ook niet zo moeilijk is: bijvoorbeeld je tas met foon+kaart die gestolen wordt).
Je kunt het internetbankieren alleen op met je eigen wachtwoord, dus iemand kan met je telefoon alleen helemaal niets. Hij krijgt alleen de validatiecode te zien, maar kan daarmee niet inloggen op je account. Veilig dus
  zondag 11 januari 2009 @ 17:24:10 #77
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_64919984
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:16 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Je kunt het internetbankieren alleen op met je eigen wachtwoord, dus iemand kan met je telefoon alleen helemaal niets. Hij krijgt alleen de validatiecode te zien, maar kan daarmee niet inloggen op je account. Veilig dus
Oh ok En bedankt voor het antwoord

1 ken slechts 1 probleem met de e.identifier van ABN: een aantal jaren terug moesten we allemaal nieuwe e.identifiers halen omdat de display te makkelijk kapot ging (ook bij normaal gebruik) waardoor er streepjes wegvielen. We kregen wel gratis een nieuwe.
Voor de rest is er nog nooit wat verkeerds gebeurd met mijn abn rekening.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_64920578
Volgens mij zijn de beveiligingsmaatregelen die de banken in NL nemen voor online banking sowieso erg veilig in vergelijking met andere landen. Volgens mij is in de Anglophone wereld (UK,USA) een username en een wachtwoord al genoeg om iemand's bankrekening leeg te halen. (Ik weet niemand of iemand dat kan bevestigen).
  zondag 11 januari 2009 @ 17:55:50 #79
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64921007
Rabobank

Ik ben een eckte rapnegert
pi_64921099
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb em gratis gehad als "trouwe klant", in de pilotperiode...
Geen idee waarom ze mij uitgezocht hebben verder
pi_64921814
Rabo met random reader is toch nog altijd een van de veiligste manieren.
En alleen vanwege Fatima zou je klant blijven
pi_64923226
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:58 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Weet iemand toevallig ook wat het kost om zo'n nieuwe te bestellen?
pi_64923849
quote:
Op zondag 11 januari 2009 03:16 schreef THEFXR het volgende:
Ieder systeem is onveilig, rabobank ,het minst onveilig. postbank, het meest onveilig.
En die informatie is gebaseerd op...?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de postbank met tan via sms onveiliger zou zijn dan de rabobank.
Voor tan met papieren lijst is het een ander verhaal.
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 19:40:26 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64924390
Waarom al die codes? Je hoeft maar 1 keer te verzenden als je b.v. 100 transacties doet.

Rabobank !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64924473
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Renesite het volgende:
Waarom al die codes? Je hoeft maar 1 keer te verzenden als je b.v. 100 transacties doet.
Rabobank !
Dat is toch bij elke bank zo?
pi_64924522
Postbank: prima systeem, je kunt zo je rekening via mijnpostbank bekijken zonder je pasje en zo'n reader te gebruiken.
En je hoeft bij de Postbank echt niet voor elke transactie een code op te vragen hoor.
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 19:49:34 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64924697
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:42 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Dat is toch bij elke bank zo?
Ja, dus wat miert iedereen over die codes dit en dat... doe gewoon 1 keer in de paar dagen je bankzaken als je automatische incasso's schuwt !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64924791
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:55 schreef Gummibeer79 het volgende:
Rabobank

[ afbeelding ]
Wat een enge photoshop is het geworden met het gladtrekken van huidjes
pi_64924831
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:58 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Wat is er anders aan die nieuwe ?
  zondag 11 januari 2009 @ 21:44:15 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64929541
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:26 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

En die informatie is gebaseerd op...?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de postbank met tan via sms onveiliger zou zijn dan de rabobank.
Voor tan met papieren lijst is het een ander verhaal.
op security berichten zoals 1 van deze

http://www.security.nl/ar(...)_internetbanken.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')