Geen last van, opgestuurd, zelf activeren bij een pinautomaat. Klaar!quote:Op zondag 11 januari 2009 11:08 schreef ytram het volgende:
Rabo heb ik alleen maar slechte ervaringen mee gehad. Pasje defect, eerst bellen naar de bank, die willen vervolgens dat je langskomt op kantooroké nieuw pasje aangevraagd, week later bellen ze dat je hem af kan halen op kantoor, je maakt moeizaam een afspraak (kan ik op vrijdag om een uur of 2? Nee, kan ik maandag dan rond een uur of 1, nee dan lunchen we
, dinsdag dan rond 3u? Eindelijk!)
Vorig jaar was collega van mij z'n pasje kwijt cq gestolen. Hij naar de bank (weer naar kantoor, anders kon het echt niet geregeld worden), ja je moet een uittreksel van geboorteregister hebben, daarna vragen we een nieuw pasje voor je aan. En telkens moest hij naar kantoor komen. Wat een irritante kut bank is dat zeg. Gelukkig doe ik al een aantal jaar geen zaken meer met ze...
Aanvragen wel, gratis niet!quote:Op zondag 11 januari 2009 13:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zit nu (hoewel nu, ik zit er al 20 jaar) bij de ABN AMRO en ik heb zelf nog de 'oude' identifier, dus met apart de code ingeven. Nu wil ik ook wel die nieuwe, kun je die (gratis?) aanvragen bij de ABN AMRO???
lol natuurlijkquote:Op zondag 11 januari 2009 14:10 schreef Lippie85 het volgende:
Ik heb een vraagje: kan je de random reader overal ter wereld gebruiken?
Is dat zo natuurlijk? Dat ding maakt toch ergens contact mee?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:14 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
lol natuurlijk
De rabobank zit trouwens ook in AmerikaIk zag zo'n billboard langs de snelweg... Wat een feest van herkenning
Nee hoe wil hij contact met iets makenquote:Op zondag 11 januari 2009 14:21 schreef Lippie85 het volgende:
[..]
Is dat zo natuurlijk? Dat ding maakt toch ergens contact mee?
Mijn vriendin gaat op stage naar Malawi, dat leek me toch the middle of nowhere. Maar ja, ze hebben er ook internet.
Ik lees hier dat het verplicht is, maar ik heb m'n wachtwoord al ruim een jaar niet meer veranderdquote:Op zondag 11 januari 2009 00:37 schreef Frankvbr het volgende:
dat wachtwoord wijzigen bij postbank is 1x per jaar
Oh god, volgens mij ben je dan gehackt!quote:Op zondag 11 januari 2009 16:14 schreef seetjai het volgende:
[..]
Ik lees hier dat het verplicht is, maar ik heb m'n wachtwoord al ruim een jaar niet meer veranderd
Ik ken het gebruik van tan niet maar wat als je je telefoon kwijtraakt? Kan iemand met die tan dan aan je rekening?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zie mijn uitleg. TAN-codes op papier zijn gewoon redelijk "gevaarlijk". TAN-codes per sms zijn praktisch veiliger dan die readers.
Je kunt het internetbankieren alleen op met je eigen wachtwoord, dus iemand kan met je telefoon alleen helemaal niets. Hij krijgt alleen de validatiecode te zien, maar kan daarmee niet inloggen op je account. Veilig dusquote:Op zondag 11 januari 2009 17:10 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ken het gebruik van tan niet maar wat als je je telefoon kwijtraakt? Kan iemand met die tan dan aan je rekening?
Of moet dan ook je pas gejat worden? (wat dan ook niet zo moeilijk is: bijvoorbeeld je tas met foon+kaart die gestolen wordt).
Oh okquote:Op zondag 11 januari 2009 17:16 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Je kunt het internetbankieren alleen op met je eigen wachtwoord, dus iemand kan met je telefoon alleen helemaal niets. Hij krijgt alleen de validatiecode te zien, maar kan daarmee niet inloggen op je account. Veilig dus
Ik heb em gratis gehad als "trouwe klant", in de pilotperiode...quote:Op zondag 11 januari 2009 13:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zit nu (hoewel nu, ik zit er al 20 jaar) bij de ABN AMRO en ik heb zelf nog de 'oude' identifier, dus met apart de code ingeven. Nu wil ik ook wel die nieuwe, kun je die (gratis?) aanvragen bij de ABN AMRO???
Weet iemand toevallig ook wat het kost om zo'n nieuwe te bestellen?quote:Op zondag 11 januari 2009 17:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik heb em gratis gehad als "trouwe klant", in de pilotperiode...
Geen idee waarom ze mij uitgezocht hebben verder
En die informatie is gebaseerd op...?quote:Op zondag 11 januari 2009 03:16 schreef THEFXR het volgende:
Ieder systeem is onveilig, rabobank ,het minst onveilig. postbank, het meest onveilig.
Dat is toch bij elke bank zo?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Renesite het volgende:
Waarom al die codes? Je hoeft maar 1 keer te verzenden als je b.v. 100 transacties doet.
Rabobank!
Ja, dus wat miert iedereen over die codes dit en dat... doe gewoon 1 keer in de paar dagen je bankzaken als je automatische incasso's schuwtquote:
Wat is er anders aan die nieuwe ?quote:Op zondag 11 januari 2009 17:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik heb em gratis gehad als "trouwe klant", in de pilotperiode...
Geen idee waarom ze mij uitgezocht hebben verder
op security berichten zoals 1 van dezequote:Op zondag 11 januari 2009 19:26 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
En die informatie is gebaseerd op...?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de postbank met tan via sms onveiliger zou zijn dan de rabobank.
Voor tan met papieren lijst is het een ander verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |