abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64920816
houd hier maar op over adoptie in dit topic, volgens sommigen kun je beter de duivel aanbidden dan willen adopteren

Ja doei.
pi_64920853
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
houd hier maar op over adoptie in dit topic, volgens sommigen kun je beter de duivel aanbidden dan willen adopteren

? WTF zijn dat nou weer voor idioten
ik hou van holland. jij?
pi_64920907
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Meestal niet in de zin van 'zou je er niet eens een bij elkaar fokken' nee maar in gesprekken komt het onderwerp wel met enige regelmaat naar voren en als je dan laat weten dat 'later als jullie kinderen hebben' er niet gaat komen volgt daar steevast commentaar op.
Later als je groot bent kinderen krijgen is nog altijd de norm en als jij dat niet wilt meent iedereen daar een oordeel over te mogen hebben.
Kleine toevoeging: het oordeel over mijn keuze geen kinderen te nemen is eigenlijk niet eens het probleem. Ik vind ook van alles van mensen in mijn omgeving die er wel voor kiezen. Verschillende standpunten houd je toch en dat is ook niet erg.

De crux zit hem in de andere onderdelen waar men dan ook gelijk een oordeel over velt. Als je geen kinderen wilt ben je negatief, depressief, zijn je ouders kut, heb je een moeilijke jeugd gehad, ben je onvolwassen, ben je egoïstisch(-er dan iemand die er wel voor kiest), heb je een slechte relatie, ben je bang of onzeker, etc. etc.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64920950
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:50 schreef motorbloempje het volgende:

Wat betreft het tekort aan adoptiekinderen en de gruwelijke praktijken om toch in de vraag te voorzien had die poster wel degelijk een goed punt hoor.
pi_64921027
Ik denk overigens dat iedereen die wel kinderen wil een liefdeloze kutjeugd heeft gehad en dat probeert te compenseren door een afhankelijk wezentje voor zichzelf te maken wat wel van ze moet houden of in ieder geval moet doen alsof omdat het van je afhankelijk is. Je moet wel heel erg onzeker zijn om die bevestiging nodig te hebben.
pi_64921068
Iets met een sigaar en een doos.
pi_64921106
nah, ik denk dat het lichtelijk overdreven wordt, en ik zal dan ook nooit 'koste wat het kost een kind hoeven adopteren'

want mensen kinderen afhandig maken is natuurlijk nooit goed, daarbij prefereer ik dan een nederlands kind f iig een westers kind waarvan aangetoond is dat de ouders overleden zijn of bewust afstand hebben gedaan, want ja, er is genoeg handel etc.

Maargoed, ik haal het adoptie-idee aan om aan te tonen dat ik liever een kind dat er al is en écht liefde nodig heeft en niet bij liefhebbende ouders wordt weggekocht, dan dat ik er zelf een op de wereld zet, niet omdát ik perse wil adopteren
Ja doei.
pi_64921229
Weet ik.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:06:32 #284
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64923165
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Meestal niet in de zin van 'zou je er niet eens een bij elkaar fokken' nee maar in gesprekken komt het onderwerp wel met enige regelmaat naar voren en als je dan laat weten dat 'later als jullie kinderen hebben' er niet gaat komen volgt daar steevast commentaar op.
Later als je groot bent kinderen krijgen is nog altijd de norm en als jij dat niet wilt meent iedereen daar een oordeel over te mogen hebben.
Ik ben al een stukje ouder dan 23 en het is in mijn kringetje toch echt zo dat alle vriendinnetjes van vroeger die met ongeveer dezelfde argumenten als motorbloempje en anderen - de wereld is rot, overbevolking, oorlog, ellende, kinderen zijn vervelend, de meeste ouders kunnen het niet, yada yada - overtuigd waren dat ze never nooit nog voor geen miljoen kinderen wilden, inmiddels minimaal 1 kind hebben. Een ervan heeft er zelfs 4!
Ik neem het om die reden dus ook niet zo heel erg serieus als iemand dat als begin twintiger roept, als je nou veertig bent vind ik het wat anders. Ik zal trouwens nooit tegen iemand zeggen "wacht maar af" of iets in die geest, meestal glimlach ik slechts wat en denk stilletjes "ik zie het over tien jaar wel".
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 11 januari 2009 @ 19:11:42 #285
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64923343
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:28 schreef Maeghan het volgende:

[..]

En toch moet je maar eens uitrekenen hoeveel van die ouders statistisch gezien hun kind mishandelen of misbruiken. Dat soort dingen zie je vaak niet, tenzij je bij die mensen thuis komt. Ook andere 'rare' dingen die misschien nog niet onder mishandeling vallen. Mensen doen zich buiten veel beter voor dan thuis. Je gaat er vanuit dat omdat jij het beste wil, alle ouders dat wel willen en daar hun best voor doen.
Ik heb even opgezocht hoeveel kinderen er nu eigenlijk misbruikt worden. Ik ken zelf niemand die misbruikt is, geen kinderen, geen volwassenen, dus ik vroeg me af hoevaak dat precies voorkomt. Volgens het ministerie van justitie wordt iets minder dan 15% van de kinderen seksueel misbruikt door een familielid. Ervan uitgaande dat familielid ook een oom, neef, opa, broer oid kan zijn, zal het percentage kinderen dat door de ouders misbruikt wordt op hooguit 10% liggen ongeveer?

Dat wil dus zeggen dat 90% van de kinderen niet door hun ouders misbruikt wordt. En dan is mijn observatie dat ik heel weinig ouders zie die er niks van bakken dus ook niet zo gek. Het zijn immers ook maar weinig ouders voor wie dat geldt.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 11 januari 2009 @ 19:16:30 #286
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64923496
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:24 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Da's een kwestie van perceptie blijkbaar. Ik lees helemaal geen arrogantie in deze discussie. Voor Fok!-begrippen vind ik de reacties hier over het algemeen, afgezien van deze laatste pagina misschien, juist uitermate netjes en genuanceerd.
Ik vind de reacties zeker voor Fok! begrippen inderdaad ook netjes verwoord, dat hoor je me ook niet zeggen dat dat niet zo is. Inhoudelijk vind ik ze echter behoorlijk aanmatigend, zeker als ik bedenk dat ze gepost worden door mensen die zelf - zo lees ik in verschillende posts - nogal instabiel of getraumatiseerd in het leven staan. Ik vind het nogal cru om ouders de les te lezen over hoe slecht ze wel niet opvoeden als je zelf nota bene moeite hebt met je eigen leven. Ga eerst maar eens zorgen dat je zelf een beetje vrolijk, succesvol en gezond in het leven staat, als je dat bij jezelf niet eens kunt bewerkstelligen, waar denk je dan de wijsheid vandaan te halen dat je iets van opvoeden afweet?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_64923520
Dit verklaard een groot deel van de discussie. Met iemand die zijn discussiepartner(s) niet serieus neemt kan je geen zinnige discussie voeren.
pi_64923624
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:11 schreef Shitney het volgende:
Volgens het ministerie van justitie wordt iets minder dan 15% van de kinderen seksueel misbruikt door een familielid.
Zoveel? Ben je geen komma vergeten?
pi_64923643
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:11 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik heb even opgezocht hoeveel kinderen er nu eigenlijk misbruikt worden. Ik ken zelf niemand die misbruikt is, geen kinderen, geen volwassenen,

Wat doet jou precies vermoeden dat iedereen die in jouw omgeving misbruikt of mishandeld is, dat aan jou zal vertellen?

De cijfers van Justitie betreffen waarschijnlijk alleen die gevallen die bij Justitie terechtkomen. Wat heel vaak niet gebeurt.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:22:01 #290
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64923687
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit verklaard een groot deel van de discussie. Met iemand die zijn discussiepartner(s) niet serieus neemt kan je geen zinnige discussie voeren.
Ik vind de discussie wel erg leuk, maar het is inderdaad moeilijk om bepaalde argumenten serieus te nemen. Zo te lezen zijn de meesten van jullie sowieso erg jong, en daarnaast is het gewoon echt zo dat niemand echt iets zinnigs over ouderschap kan zeggen totdat ze het zijn. En als je dat van mij niet wil aannemen (wat ik me kan voorstellen gezien de standpunten die ik heb verkondigd), dan is er vast wel iemand in je omgeving die kan bevestigen dat kinderen krijgen in de praktijk echt totaal anders bleek dan in theorie.

Sorry, ik weet dat dat een dooddoener is die direct de discussie doodslaat, maar het erge is dat het wel gewoon waar is.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 11 januari 2009 @ 19:22:33 #291
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_64923711
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:16 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik vind de reacties zeker voor Fok! begrippen inderdaad ook netjes verwoord, dat hoor je me ook niet zeggen dat dat niet zo is. Inhoudelijk vind ik ze echter behoorlijk aanmatigend, zeker als ik bedenk dat ze gepost worden door mensen die zelf - zo lees ik in verschillende posts - nogal instabiel of getraumatiseerd in het leven staan. Ik vind het nogal cru om ouders de les te lezen over hoe slecht ze wel niet opvoeden als je zelf nota bene moeite hebt met je eigen leven. Ga eerst maar eens zorgen dat je zelf een beetje vrolijk, succesvol en gezond in het leven staat, als je dat bij jezelf niet eens kunt bewerkstelligen, waar denk je dan de wijsheid vandaan te halen dat je iets van opvoeden afweet?
Ik wil niet veel zeggen, maar het gros van de mensen in dit topic is 18 tot 20 jaar lang liefdevol opgevoed door zijn of haar ouders. Hoe kan je dan géén verstand hebben van opvoeden?
  zondag 11 januari 2009 @ 19:22:58 #292
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64923724
Kinderen zijn wel leuk. Mits je oud wordt. En hulpbehoevend. En mazzel hebt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64923733
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat doet jou precies vermoeden dat iedereen die in jouw omgeving misbruikt of mishandeld is, dat aan jou zal vertellen?

De cijfers van Justitie betreffen waarschijnlijk alleen die gevallen die bij Justitie terechtkomen. Wat heel vaak niet gebeurt.
Bovendien heb je naast misbruik ook nog mishandeling, verwaarlozing, en andere vormen van slecht ouderschap.
pi_64923747
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:22 schreef Shitney het volgende:
[...]
Over aanmatigend gesproken
  zondag 11 januari 2009 @ 19:23:52 #295
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64923754
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ken de mensen in mijn inner circle goed genoeg - en lang genoeg - om dat inderdaad te kunnen zeggen. Als je elkaars stront hebt gezien tijdens de bevalling, kan seksueel misbruik er ook echt wel bij hoor .
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 11 januari 2009 @ 19:24:36 #296
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_64923780
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:22 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik vind de discussie wel erg leuk, maar het is inderdaad moeilijk om bepaalde argumenten serieus te nemen. Zo te lezen zijn de meesten van jullie sowieso erg jong, en daarnaast is het gewoon echt zo dat niemand echt iets zinnigs over ouderschap kan zeggen totdat ze het zijn. En als je dat van mij niet wil aannemen (wat ik me kan voorstellen gezien de standpunten die ik heb verkondigd), dan is er vast wel iemand in je omgeving die kan bevestigen dat kinderen krijgen in de praktijk echt totaal anders bleek dan in theorie.

Sorry, ik weet dat dat een dooddoener is die direct de discussie doodslaat, maar het erge is dat het wel gewoon waar is.
Maar jij zet jezelf weg boven de mensen waar je een discussie mee voert. Van daaruit redeneer je naar beneden toe dat ze het allemaal toch niet kunnen weten. Dat is toch ook een stomme houding? Je zit vanuit je hemelpoort naar beneden te roepen hoe mooi het wel niet is hier. En terwijl je discussiegenoten er om vragen, reik je ze geen enkel handvat om begrip te krijgen voor jouw argumenten.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:25:12 #297
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64923802
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:22 schreef Sander het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar het gros van de mensen in dit topic is 18 tot 20 jaar lang liefdevol opgevoed door zijn of haar ouders. Hoe kan je dan géén verstand hebben van opvoeden?
Je hebt verstand van kind zijn. Maar dat is iets heel anders dan verstand hebben van iemands ouder zijn. Hoe dat voelt en is, dat weet je pas als je het bent. En meestal ga je dan ook pas je ouders echt begrijpen.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 11 januari 2009 @ 19:25:34 #298
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_64923813
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:23 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik ken de mensen in mijn inner circle goed genoeg - en lang genoeg - om dat inderdaad te kunnen zeggen. Als je elkaars stront hebt gezien tijdens de bevalling, kan seksueel misbruik er ook echt wel bij hoor .
Dat je nog nooit seksueel misbruik van dichtbij hebt gezien, of er van hebt gehoord, wordt nu wel duidelijk ja.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:26:17 #299
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_64923839
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:25 schreef Shitney het volgende:

[..]

Je hebt verstand van kind zijn. Maar dat is iets heel anders dan verstand hebben van iemands ouder zijn. Hoe dat voelt en is, dat weet je pas als je het bent. En meestal ga je dan ook pas je ouders echt begrijpen.
Dat hoef je mij niet te vertellen. Maar ik weet van mijn eigen opvoeding ook dat ik er wel degelijk kijk op had. Ik was 14, niet dom. Plus, ik kon lezen en mijn ouders hadden opvoedboeken in de kast staan
pi_64923949
wat een verspilde moeite om hier te discussieren
ik hou van holland. jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')