abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64883448
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sorry alvast voor het lange verhaal

In mei 200 heb ik een jaarcontract van mijn baas gekregen omdat ze heel blij met mij waren.Ik werkte erg zelfstandig had een leuke regio waarvan ik de orders invoerde en had erg veel lol in mijn werk. Ik wekte samen met een technisch medewerker waar ik wel goed mee kon omgaan.

Na een onrustige vakantie van 2 weken in juli, waar ik alleen voor anderen klaar moest staan en niet aan mijzelf gedacht hebt, ben ik midden juli weer begonnen. Vanaf die tijd maakte ik wat meer kleine fouten.

In oktober ben ik daarop aangesproken en heb ik beterschap belooft. Ik had de stijgende ljjn weer redelijk pakken toen men besloot een collega van mij uitbreiding te geven in zijn werk en ik een nieuwe regio kreeg toegewezen.

Daarbij kwam ook dat in deze regio een andere technisch medewerker als directe teammaat kreeg. Helaas was er geen vertrouwen van die nieuwe collega in mij. Ze begon alle fouten dik aan te strepen en zette mij onder zware druk. Waar door ik nog onzekerder werd en nog meer stress kreeg. In de nieuwe regio was ook meer grijs gebied dan in de oude, waardoor alles moest zoals zij het wil.

Doordat ik steeds meer fouten ging maken, werd ook steeds meer gecontroleerd, kreeg ik steeds minder zelfstandigheid en werd de druk hoger en hoger.

Met uiteindelijk het resultaat dat ik in december 1 maand heb thuis gezeten omdat het niet meer ging. Ook ben ik vanuit de huisarts doorverwezen naar een psycholoog. In die maand ben ik wel naar de karsborrel gegaan. De collega die me niet vertrouwd maar waar ik wel close mee moet samenwerken vroeg niet hoe he met me ging en negeerde me een beetje de hele avond.

Begin vorig week ben ik opnieuw voor halve dagen begonnen. In plaats dat ze me de tijd weer gaf om te beginnen, werd de druk weer hoog opgeschroefd doordat ze begonnen te hameren hoe snel orders er eigenlijk in moesten.

Daarbij werd nu nog steeds alles, maar dan ook echt alles gecontroleerd door die nare collega. Ik zat nog geen eens koud 5 min of ze kwam al aan met de dingen die de vorige dag fout waren gegaan. Met als toppunt vrijdag waarin ze op de afdeling vroeg hoe het met me ging, toen probeerde ik een beetje positief de blijven door de zeggen dat ik er duidelijk nog in moest komen. Daarna was haar antwoord daar het niet goed ging en dat maar 10% goed ging, en dat ik er al een jaar zat en die fouten niet hoorde te maken. Ik ging door de grond omdat iedereen mee kon luisteren.

Ik heb me voor de overige 3 uur ziek gemeld en moet me maandag telefonisch weer melden. Ook heb ik een oproep gekregen om voor de de 2de keer bij de arbo arts te melden voor eind januari.

Het liefst wil ik ontslag nemen omdat dit niet meer gaat. maar helaas kan het niet omdat ik het geld hard nodig hebt.

Weet iemand hoe ik hieruit kan komen. Want het komt nooit meer goed bij dit bedrijf.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:33:27 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64883576
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:28 schreef rolletje het volgende:
Daarna was haar antwoord daar het niet goed ging en dat maar 10% goed ging, en dat ik er al een jaar zat en die fouten niet hoorde te maken. Ik ging door de grond omdat iedereen mee kon luisteren.
Daar zou ik echt schijt aan hebben dat anderen meeluisteren.
En met ziekmelden maak je jezelf natuurlijk ook niet echt populairder.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64883579
wat een kuthoer

kan je niet met je baas praten
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64883742
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:33 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Daar zou ik echt schijt aan hebben dat anderen meeluisteren.
En met ziekmelden maak je jezelf natuurlijk ook niet echt populairder.
No ja ziekmelden.

Ik heb het in overleg met mijn teamleider gedaan, en aangegeven dat ik weer de symptomen kreeg van een burn-out. wat ook wel klopte. Ik ging weer piekeren, zag tegen mijn werk op en wilde mezelf beschermen.

Ook hij zag de fouten en dat ik nog niet beter was
pi_64883751
Als je er zelf geen vertrouwen meer in hebt dat het goed zal gaan kan je beter toch naar wat anders uit gaan kijken.
Tuurlijk heb je geld nodig, maar desnoods ga je even via een uitzendbureau werken. Of je pakt even een baan waarbij je misschien wat minder verdient maar toch genoeg krijgt om van te leven zeg maar.
pi_64883856
Heb je weleens aan je nieuwe partner uitgelegd hoe het in elkaar steekt. Misschien dat hij/zij er dan begrip voor op kan brengen en rekening met je kan houden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_64883860
Het lijkt erop dat die nare collega van je af wil en blijkbaar weet die goed hoe die je raken moet.

Een burn out is niet fijn, een vriend van me heeft dat ook meegemaakt.

Waarom stap je niet naar je leidinggevende toe en leg je uit wat er precies speelt? En heb je ook benadrukt wat er WEL goed ging?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_64883956
Heeft die 'directe teammaat' ook een hogere positie of is het een gelijkwaardige collega die toevallig wat dominanter is?
In het laatste geval moet je je niet te veel van haar aantrekken en wat meer voor jezelf opkomen.

Ga eens met je baas praten.
Leg uit dat je in je vakantie wat prive problemen had waardoor je effectief geen 'vakantie' had.
Vertel ook dat je geen goede verstandhouding hebt met je collega wat je werk niet bevordert.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_64883987
Helaas zijn de baas en die persoon 2 handen op buik.

Mijn baas zal het altijd voor die collega opnemen.

Ook omdat ik een beetje buiten de groep ligt, omdat er teveel gebeurd is vorig jaar.

al mijn collega's zijn een beetje kouwe kak, en zo behandelen ze mij nu ook
pi_64884124
Ik denk dat je moet kijken naar waar de problemen exact liggen (wordt meer een R&P topic) waarom het niet lekker gaat. Omdat je je mond niet open durft te trekken naar die collega, je nog niet helemaal lekker voelt of wat?

Elke baan is vervangbaar, weet niet wat voor functie het is maar je kan altijd natuurlijk een beetje om je heen kijken. Is het niet mogelijk dat je wordt overgeplaatst naar een andere regio?
Top 5 China producten
pi_64884328
Wat misschien ook het overwegen waard is.....je hebt het o.a. over de omgang van jou met je directe collega. Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden, dat we het hier over collega's hebben, niet een vriend/vriendin. Verwacht je niet te veel van de relatie met je directe collega? Probeer er normaal professioneel in te staan.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_64885264
Vertel dit verhaal gewoon eens aan je baas, en je moet je zeker niet laten op naaien door een collega met een grote bek.

Je laat je toch niet zo makkelijk weg pesten of wel?
pi_64885885
Om eerlijk te zijn wil ik niet meer terug, ik heb nog 4 maanden voordat mijn contact afloopt

Het liefst wil ik ontslagen worden of 4 maanden ziektewet (waar ik nu al voor 50% in zit vanwege burn-out)
pi_64886749
Communiceren lijkt me toch nog wel een open optie, zolang die collega niet op de hoogte is van het probleem...
Top 5 China producten
pi_64887781
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:51 schreef rolletje het volgende:
Om eerlijk te zijn wil ik niet meer terug, ik heb nog 4 maanden voordat mijn contact afloopt

Het liefst wil ik ontslagen worden of 4 maanden ziektewet (waar ik nu al voor 50% in zit vanwege burn-out)
ja, het liefst wil ik ook wel 4 maanden ziektewet! Doe even gewoon.

In je verdere loopbaan ga je dit hoogst waarschijnlijk nog wel eens tegenkomen. Is het niet beter eens te bekijken wat jij er aan kunt doen in plaats van jezelf als slachtoffer neerzetten en lijdzaam toe te zien?
Mensen hebben vaak meer in hun mars dan ze denken, ook jij!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_65007782
sorry dat ik dit zeg maar ik vindt jouw ook niet erg assertief overkomen als ik jouw verhaal lees. Je laat deze vrouw als het ware over je heen komen. Wie is dit vrouw dan? Als ik het zo lees is het gewoon een collega die hetzelfde werk doet als jij. Wat geeft haar het recht om zo te gedragen tegenover jouw. Mijn advies is probeer altijd assertief over te komen. Ook op het werk ben je snel slachtoffer van collega's als je stil bent en alles over je heen laat rollen......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')