Hij vindt je lekker en jij bent bezet?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:04 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat er aan ze gevraagd werd of ze er een van een tweeling zijn. Bij het bloedprikken dus...
Iemand enig idee waarom dat gevraagd wordt?
Ja, maar dan moeten ze dat wel hebben natuurlijkquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:05 schreef Ikzoekiets het volgende:
Dan kunnen ze die bloed van diegene vergelijken met zijn/haar eeneiige broer/zus?
Ja, dat zou kunnenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:06 schreef fransbreda het volgende:
Hij vindt je lekker en jij bent bezet?
Omdat ze te stom zijn om anders goed te registrerenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:04 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat er aan ze gevraagd werd of ze er een van een tweeling zijn. Bij het bloedprikken dus...
en als de andere van de 2ling niet komt bloedprikken?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef -_Tommy_- het volgende:
Misschien dat ze een onderzoek aan het doen zijn om te kijken of er verschil zit tussen het bloed van een tweeling en een niet tweeling?
Misschien hoor...
Yeps... maar wát voor onderzoek dan? Dat vertellen ze namelijk niet. Mijn moeder is er een van een eeneiige tweeling, en die heeft dus 'ja, hoe wist u dat' gezegd, maar er volgde verder geen uitleg. Gisteren hebben ze het ook aan mijn beeb gevraagd. Maar ik heb het ook van anderen gehoord.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef -_Tommy_- het volgende:
Misschien dat ze een onderzoek aan het doen zijn om te kijken of er verschil zit tussen het bloed van een tweeling en een niet tweeling?
Misschien hoor...
Dan kan het OM alvast rekening houden met je verweer wanneer je DNA matched bij een criminele zaak.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:04 schreef ElisaB het volgende:
Tsja, zou eventueel kunnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:19 schreef eleusis het volgende:
Omdat ze in hun systemen geboortedata gebruiken als identificator, en op die manier testresultaten verwisseld kunnen worden? (Twee mensen met zelfde achternaam + geb.dat.)
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:31 schreef Lord Katundro het volgende:
Ik ben deel van een tweeling (jaja). Mijn broertje heeft echter een totaal andere bloedgroep dan ik.
Waarschijnlijk komt dat omdat we een twee-eiige tweeling zijn?
Klopt, biologisch gezien zijn jullie hetzelfde als 2 broers die niet samen gelijktijdig in dezelfde baarmoeder hebben gezeten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:31 schreef Lord Katundro het volgende:
Ik ben deel van een tweeling (jaja). Mijn broertje heeft echter een totaal andere bloedgroep dan mij.
dan zien ze toch nog steeds het verschil met het andere bloed?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef godkelere het volgende:
[..]
en als de andere van de 2ling niet komt bloedprikken?
Dat lijkt mij de meest logische verklaring inderdaad.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:19 schreef eleusis het volgende:
Omdat ze in hun systemen geboortedata gebruiken als identificator, en op die manier testresultaten verwisseld kunnen worden? (Twee mensen met zelfde achternaam + geb.dat.)
ze gebruiken je bloed wel voor meer dingen dan alleen de standaard onderzoeken!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yeps... maar wát voor onderzoek dan? Dat vertellen ze namelijk niet. Mijn moeder is er een van een eeneiige tweeling, en die heeft dus 'ja, hoe wist u dat' gezegd, maar er volgde verder geen uitleg. Gisteren hebben ze het ook aan mijn beeb gevraagd. Maar ik heb het ook van anderen gehoord.
Ze vergelijken dan niet broertje 1 met broertje 2.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef godkelere het volgende:
en als de andere van de 2ling niet komt bloedprikken?
Tsja?! Eventueel?!? Ondankbare. Ik vraag het wel aan al mijn rijke doktervrienden, nou goed!quote:
Zelfde prikpostquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:49 schreef Trashcanman het volgende:
Hey TS, weet je toevallig ook wat voor testen er zijn aangevraagd of wie de aanvragers zijn?
Bij standaard diagnose stellen, follow up, enzovoorts is het iig niet de procedure om te vragen of iemand een van een tweeling is. Klinkt dus meer als bloedprikken voor een of ander onderzoek.
Edit: en zijn al die mensen waarvan je dat gehoord hebt bij hetzelfde lab of prikpost geweest?
Als zorgverzekeraars ergens wel moeite mee hebben is het met tweelingen. Dat gaat vaker fout dan goedquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben er weleens achtergekomen dat mijn verzekeraar een bloedonderzoek dat mijn tweelingzus had ondergaan, heeft betaald (daar kwam je destijds niet makkelijk achter, vroeger was het ziekenfonds altijd een naturaverzekering).
Het onderzoek is gedaan in een poli waar ik ook weleens was geweest. Wel hadden we beiden een andere zorgverzekeraar.
Ik woon nu in een andere gemeente dan mijn zus, dus dit soort dingen zou niet meer moeten voorkomen. Ware het niet dat we nu wel bij dezelfde zorgverzekeraar zitten....
Ah dan ik het waarschijnlijk een onderzoek van het lab zelf, of iets in die richting, zal zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zelfde prikpost
De ene was vanwege een ontsteking en de ander iets met de schildklierVan de rest weet ik het niet.
Ik zou het eigenlijk gewoon eens moeten gaan vragen volgende weekquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:53 schreef Trashcanman het volgende:
Ah dan ik het waarschijnlijk een onderzoek van het lab zelf, of iets in die richting, zal zijn.
Als dat zo is, dan moet je daar als patient van op de hoogte zijn en toestemming voor geven als het niet anoniem gebeurt. Je mag niet 'zomaar' onderzoek doen op patiënten, daar komt altijd een Medisch Ethische Commissie en heel veel handtekeningen aan te pas.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:01 schreef Trashcanman het volgende:
Ik denk dat het aan het lab ligt waar die mensen zich hebben laten prikken (mits ze allemaal bij hetzelfde lab zijn geweest). Sommige labs (zeker als ze met een universiteit verbonden zijn) doen nog extra onderzoeken met het restmateriaal. Lijkt me plausibel dat dat lab een populatie onderzoek mbt tweelingen uitvoert.
Dit idd, mijn oma is er ook één van een tweeling en het wordt aan haar ook altijd gevraagd. En idd, zodat ze extra opletten of ze geen uitslagen verwisselen...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:19 schreef eleusis het volgende:
identieke tweelingen zijn een godsgift voor de wetenschap natuurlijkquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk gewoon eens moeten gaan vragen volgende week
Ook voor families hoor; het is heel erg leuk om een eeneiige tweeling in de familie te hebbenquote:Op zondag 11 januari 2009 10:43 schreef Re het volgende:
identieke tweelingen zijn een godsgift voor de wetenschap natuurlijk
No shit Sherlock!!!!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:31 schreef Lord Katundro het volgende:
Ik ben deel van een tweeling (jaja). Mijn broertje heeft echter een totaal andere bloedgroep dan mij.
Ik wist het; eleusis is briljantquote:Op woensdag 14 januari 2009 01:14 schreef DDM het volgende:
Maar wat betreft de vraag van T.S: het juiste antwoord is gegeven door onze eleusis. Niets meer en niets minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |