abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65073377
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef jpjedi het volgende:
/cimg!0/do03yzdcihrebu5xto6k4q9btwdbc2z.gif]afbeelding[/url] ]

'Koop nu een huis'
De NVM geeft ondertussen een koopadvies voor huizen. Binnenkort wordt begonnen met een reclamecampagne ‘7 redenen om juist nu een huis te kopen’.NVM: 7 redenen om nu een huis te kopen
Fantastisch hoe voorspelbaar iedere keer dezelfde leuzen worden gebruikt

donderdag 15 januari 2009 @ 15:44:07 #127
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_65073598
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:21 schreef watchers het volgende:
Ja, van de NVM afkomstig die alle belang heeft bij alleen maar juichverhalen

Maar laat de Al Sahafjes rustig komen... ze blijven amusant
Jij gelooft niet dat mensen die al deze berichten horen/lezen besluiten om nu geen huis te gaan kopen?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_65073810
Helaas voor de NVM wegen hun 7 redenen om nu een huis te kopen niet op tegen 1 reden om nu juist geen huis te kopen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_65074010
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Dromer het volgende:
Jij gelooft niet dat mensen die al deze berichten horen/lezen besluiten om nu geen huis te gaan kopen?
Vanzelfsprekend heeft dat enige invloed. Net zoals de eerdere juichverhalen over eigen woningbezit het afgelopen decennium invloed hadden. Alleen doet Hukker alsof alles hieraan op te hangen is, terwijl de problemen natuurlijk veel meer liggen bij de te hoge prijzen, het niet meer gefinancieerd kunnen krijgen van een huis en de sombere economische vooruitzichten waarbij veel mensen zelf ook wel twee keer nadenken om zo'n grote schuld aan te gaan.

Bovendien zijn de huidige potentiële kopers natuurlijk niet gek. Als je eenmaal ziet dat de prijzen dalen, ga je meestal rustig nog even afwachten of de prijzen nog meer gaan dalen. Daar heb je met wat gezond verstand echt geen media voor nodig om jou dat te vertellen.
pi_65074488
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:48 schreef Prutzenberg het volgende:
Helaas voor de NVM wegen hun 7 redenen om nu een huis te kopen niet op tegen 1 reden om nu juist geen huis te kopen.
Nou, noem dan 1 reden om juist niet nu te kopen?

Lagere huizenprijzen, lagere rente, ...
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:06:51 #131
45722 Dromer
pi_65074590
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik weet er wel één. De kans op nog lagere huizenprijzen.
pi_65074595
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In de toekomst nog lagere huizenprijzen?
We staan nu pas aan het begin van alle ellende.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_65075760
ik ben nu in Hurghada, maar daar staan meer appartementen te koop, dan er bewoonde huizen zijn, dezelfde ingeklapte huizenbubble als in dubai
pi_65076023
Het nieuwbouwproject waar ik een huis had gekocht is afgeblazen wegens te weinig verkoop. Erg balen. Maar nu wordt het heringericht. En hopelijk hoor ik over een aantal maanden meer hierover.
pi_65076105
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:37 schreef Stansfield het volgende:
Het nieuwbouwproject waar ik een huis had gekocht is afgeblazen wegens te weinig verkoop. Erg balen. Maar nu wordt het heringericht. En hopelijk hoor ik over een aantal maanden meer hierover.
zou een jaartje wachten als ik jouw was.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:43:31 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65076269
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Of twee
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65076319
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Het is sowieso afwachten wat er met het project gaat gebeuren maar we hebben onze zinnen op die locatie en dat project gezet en niets haalt er erbij als we het vergelijken. Dus afwachten hoe snel het heringericht wordt. Dat zal nogzeker wel een tijdduren.
pi_65076540
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:06 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik weet er wel één. De kans op nog lagere huizenprijzen.
Ja. Of de kans op hogere. Zo kan je blijven speculeren. Wel kan je met redelijke zekerheid zeggen dat over 6 jaar de rente én de huizenprijzen hoger zijn dan nu, en op nog langere termijn helemaal.
pi_65076574
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:44 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het is sowieso afwachten wat er met het project gaat gebeuren maar we hebben onze zinnen op die locatie en dat project gezet en niets haalt er erbij als we het vergelijken. Dus afwachten hoe snel het heringericht wordt. Dat zal nogzeker wel een tijdduren.
Sowieso, zie een woning als dak boven je hoofd en niet zo zeer als investering
pi_65076650
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Of twee
Moeilijk in te schatten, de situatie kan nu economisch ineens snel verslechteren, waardoor we op korte tijd (1j -15%) vrij hard omlaag kunnen. Maar kan ook zijn dat we de komende 5 jaar een huizenprijs zien die niet zo heel hard veranderd, bijvoorbeeld daling van 1%-2% per jaar, dan 5 jaar lang. Zeer moeilijk te zeggen wat ons te wachten staat. Wat voor mij wel absolute zekererheid is, is dat de prijzen zullen dalen.

Voor nieuwbouw lijkt mij binnen een 9-12 maand in ieder geval wel een goed moment om te kopen, daartegen zijn de lagere grondstoffenprijzen ongeveer wel doorgerekend volgens mij, en worden er kortingen uitgedeeld, omdat bouwers massaal van hun nog onverkochte nieuwbouw af willen.
pi_65076947
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja. Of de kans op hogere. Zo kan je blijven speculeren. Wel kan je met redelijke zekerheid zeggen dat over 6 jaar de rente én de huizenprijzen hoger zijn dan nu, en op nog langere termijn helemaal.
Waar komt die redelijke zekerheid vandaan?
pi_65077121
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:59 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Waar komt die redelijke zekerheid vandaan?
nergens het kan wel 10 jaar duren voordat de markt hersteld is, overigens zou nieuwbouw wel eens wat minder kunnen gaan dalen want daar is vaak al dure grond voor gekocht zodat ze niet veel lager kunnen gaan zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:26:25 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65078119
"Never underestimate the power of denial"
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65080637
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nergens het kan wel 10 jaar duren voordat de markt hersteld is, overigens zou nieuwbouw wel eens wat minder kunnen gaan dalen want daar is vaak al dure grond voor gekocht zodat ze niet veel lager kunnen gaan zitten.
Jawel hoor, de afgelopen jaren is er veel verdient. En verkopen met verlies is nog altijd beter dan een faillissement. Bedrijven doen het ook als het economisch tegenzit, liever verkopen tegen kostprijs of als het niet anders kan met verlies. Kwestie van overleven, want als de markt hersteld heb je daar alleen wat aan als je nog aan de speeltafel zit
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:53:00 #145
45722 Dromer
pi_65081057
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja ho eens.. je vroeg me een reden te noemen.. niet om die ook nog eens te gaan zitten verdedigen.
Het kan alle kanten op, ja. Da's sowieso mijn idee. (ik verwacht geen giga prijsdaling)
pi_65082061
Niet meer dan een normale correctie!
De huizenprijs is sinds 1990 soms 4 maal over de kop gegaan. EN nu bij een daling van 2% begint iedereen te piepen. Beetje overdreven hoor.

Zet je geld gewoon op een bank. Rekensommetje als je geen huis koopt. 500 euro extra te sparen per maand:
500*12*30=180.000 euro plus rente komt je uit op zo'n 250.000 euro. Eens over nadenken mensen

Groet

[ Bericht 10% gewijzigd door ItaloDancer op 15-01-2009 22:29:52 ]
http://www.websites-maken.nl
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:31:58 #147
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65082544
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:20 schreef websites-maken het volgende:
Niet meer dan een normale correctie!
De huizenprijs is sinds 1990 soms 4 maal over de kop gegaan. EN nu bij een daling van 2% begint iedereen te piepen. Beetje overdreven hoor.

Zet je geld gewoon op een bank. Rekensommetje als je geen huis koopt. 500 euro extra te sparen per maand:
500*12*30=180.000 euro plus rente komt je uit op zo'n 250.000 euro. Eens over nadenken mensen

Groet
En dan bij je ouders blijven wonen zeker...

[ Bericht 6% gewijzigd door ItaloDancer op 15-01-2009 22:30:01 ]
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:33:03 #148
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65082583
Gehele daling 1,8% ik lach hier nog even de ballen uit mijn broek voordat ik met de volhouders van 50,40 30% om hun oren ga slaan.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_65084176
Eens kijken of je over twee jaar nog steeds lacht....
pi_65084201
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:33 schreef Sjabba het volgende:
Gehele daling 1,8% ik lach hier nog even de ballen uit mijn broek voordat ik met de volhouders van 50,40 30% om hun oren ga slaan.
Dat ging over vorig jaar, de NVM geloofde heilig in een stijging

Dit jaar gaan we hopelijk 15% naar beneden, liefst nog meer natuurlijk

Het voordeel van een daling is dat mensen nu lekker gaan wachten, zodoende gaat de prijs weer verder dalen net zolang tot het dal bereikt is. Daarna gaan we pas weer omhoog, maar dat gaat wel weer even duren.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')