Fantastisch hoe voorspelbaar iedere keer dezelfde leuzen worden gebruiktquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:14 schreef jpjedi het volgende:
/cimg!0/do03yzdcihrebu5xto6k4q9btwdbc2z.gif]afbeelding[/url] ]
'Koop nu een huis'
De NVM geeft ondertussen een koopadvies voor huizen. Binnenkort wordt begonnen met een reclamecampagne ‘7 redenen om juist nu een huis te kopen’.NVM: 7 redenen om nu een huis te kopen
Jij gelooft niet dat mensen die al deze berichten horen/lezen besluiten om nu geen huis te gaan kopen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:21 schreef watchers het volgende:
Ja, van de NVM afkomstig die alle belang heeft bij alleen maar juichverhalen
Maar laat de Al Sahafjes rustig komen... ze blijven amusant
Vanzelfsprekend heeft dat enige invloed. Net zoals de eerdere juichverhalen over eigen woningbezit het afgelopen decennium invloed hadden. Alleen doet Hukker alsof alles hieraan op te hangen is, terwijl de problemen natuurlijk veel meer liggen bij de te hoge prijzen, het niet meer gefinancieerd kunnen krijgen van een huis en de sombere economische vooruitzichten waarbij veel mensen zelf ook wel twee keer nadenken om zo'n grote schuld aan te gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef Dromer het volgende:
Jij gelooft niet dat mensen die al deze berichten horen/lezen besluiten om nu geen huis te gaan kopen?
Nou, noem dan 1 reden om juist niet nu te kopen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:48 schreef Prutzenberg het volgende:
Helaas voor de NVM wegen hun 7 redenen om nu een huis te kopen niet op tegen 1 reden om nu juist geen huis te kopen.
Ik weet er wel één. De kans op nog lagere huizenprijzen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou, noem dan 1 reden om juist niet nu te kopen?![]()
Lagere huizenprijzen, lagere rente, ...
In de toekomst nog lagere huizenprijzen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou, noem dan 1 reden om juist niet nu te kopen?![]()
Lagere huizenprijzen, lagere rente, ...
zou een jaartje wachten als ik jouw was.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:37 schreef Stansfield het volgende:
Het nieuwbouwproject waar ik een huis had gekocht is afgeblazen wegens te weinig verkoop. Erg balen. Maar nu wordt het heringericht. En hopelijk hoor ik over een aantal maanden meer hierover.
Of tweequote:Op donderdag 15 januari 2009 16:39 schreef henkway het volgende:
[..]
zou een jaartje wachten als ik jouw was.
Het is sowieso afwachten wat er met het project gaat gebeuren maar we hebben onze zinnen op die locatie en dat project gezet en niets haalt er erbij als we het vergelijken. Dus afwachten hoe snel het heringericht wordt. Dat zal nogzeker wel een tijdduren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:39 schreef henkway het volgende:
[..]
zou een jaartje wachten als ik jouw was.
Ja. Of de kans op hogere. Zo kan je blijven speculeren. Wel kan je met redelijke zekerheid zeggen dat over 6 jaar de rente én de huizenprijzen hoger zijn dan nu, en op nog langere termijn helemaal.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:06 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik weet er wel één. De kans op nog lagere huizenprijzen.
Sowieso, zie een woning als dak boven je hoofd en niet zo zeer als investeringquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:44 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Het is sowieso afwachten wat er met het project gaat gebeuren maar we hebben onze zinnen op die locatie en dat project gezet en niets haalt er erbij als we het vergelijken. Dus afwachten hoe snel het heringericht wordt. Dat zal nogzeker wel een tijdduren.
Moeilijk in te schatten, de situatie kan nu economisch ineens snel verslechteren, waardoor we op korte tijd (1j -15%) vrij hard omlaag kunnen. Maar kan ook zijn dat we de komende 5 jaar een huizenprijs zien die niet zo heel hard veranderd, bijvoorbeeld daling van 1%-2% per jaar, dan 5 jaar lang. Zeer moeilijk te zeggen wat ons te wachten staat. Wat voor mij wel absolute zekererheid is, is dat de prijzen zullen dalen.quote:
Waar komt die redelijke zekerheid vandaan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja. Of de kans op hogere. Zo kan je blijven speculeren. Wel kan je met redelijke zekerheid zeggen dat over 6 jaar de rente én de huizenprijzen hoger zijn dan nu, en op nog langere termijn helemaal.
nergens het kan wel 10 jaar duren voordat de markt hersteld is, overigens zou nieuwbouw wel eens wat minder kunnen gaan dalen want daar is vaak al dure grond voor gekocht zodat ze niet veel lager kunnen gaan zitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:59 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waar komt die redelijke zekerheid vandaan?
Jawel hoor, de afgelopen jaren is er veel verdient. En verkopen met verlies is nog altijd beter dan een faillissement. Bedrijven doen het ook als het economisch tegenzit, liever verkopen tegen kostprijs of als het niet anders kan met verlies. Kwestie van overleven, want als de markt hersteld heb je daar alleen wat aan als je nog aan de speeltafel zitquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nergens het kan wel 10 jaar duren voordat de markt hersteld is, overigens zou nieuwbouw wel eens wat minder kunnen gaan dalen want daar is vaak al dure grond voor gekocht zodat ze niet veel lager kunnen gaan zitten.
Ja ho eens.. je vroeg me een reden te noemen.. niet om die ook nog eens te gaan zitten verdedigen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja. Of de kans op hogere. Zo kan je blijven speculeren. Wel kan je met redelijke zekerheid zeggen dat over 6 jaar de rente én de huizenprijzen hoger zijn dan nu, en op nog langere termijn helemaal.
En dan bij je ouders blijven wonen zeker...quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:20 schreef websites-maken het volgende:
Niet meer dan een normale correctie!
De huizenprijs is sinds 1990 soms 4 maal over de kop gegaan. EN nu bij een daling van 2% begint iedereen te piepen. Beetje overdreven hoor.
Zet je geld gewoon op een bank. Rekensommetje als je geen huis koopt. 500 euro extra te sparen per maand:
500*12*30=180.000 euro plus rente komt je uit op zo'n 250.000 euro. Eens over nadenken mensen
Groet
Dat ging over vorig jaar, de NVM geloofde heilig in een stijgingquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:33 schreef Sjabba het volgende:
Gehele daling 1,8% ik lach hier nog even de ballen uit mijn broek voordat ik met de volhouders van 50,40 30% om hun oren ga slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |