Daar hebben ze een naam voor: frietquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:08 schreef LangeJan het volgende:
Ok, niet boos worden hoor, maar het is allebei fout! Het is namelijk geen patat en/of friet...
Het zijn zijn gewoon gefrituurde reepjes aardappel. Niet meer en niet minder.
LOL. Ik zie je al staan bij de friettent.. "mag ik een grote bak van die gefrituurde reepjes aardappel met mayonaise?"quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:08 schreef LangeJan het volgende:
Ok, niet boos worden hoor, maar het is allebei fout! Het is namelijk geen patat en/of friet...
Het zijn zijn gewoon gefrituurde reepjes aardappel. Niet meer en niet minder.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:12 schreef marjo84 het volgende:
[..]
Daar hebben ze een naam voor: friet
Eten doen ze het allemaal, ook al weten ze dat zelf nietquote:
jij snapt hetquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:12 schreef marjo84 het volgende:
[..]
Daar hebben ze een naam voor: friet
Eten, zeggen; zolang het maar friet is is het lekkerquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:19 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Eten doen ze het allemaal, ook al weten ze dat zelf niet
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:44 schreef Rekkie het volgende:
Zoals marjo84 zegt: FRIET! _! _!!_!!!_!!!!_!!!!!
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:51 schreef marjo84 het volgende:
Rekkie heeft gelijk het is Patat!
Ik ben overstag en laat mijn puntige tietjes zien![]()
![]()
ja want wie in google wint is de beste hequote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:03 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Patat:
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL285&q=patat&meta=lr%3D
=746.000 hits
Friet:
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&rlz=1G1GGLQ_NLNL285&q=friet&meta=
=418.000 hits
Zelfs Google zegt het! HET IS PATAT VERDOMME!!!!
Daarom moet je Hitler ook geen mother Teresa noemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ja want wie in google wint is de beste he![]()
Resultaten 1 - 10 van circa 37.800.000 voor hitler (0,05 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 2.960.000 voor mother teresa (0,17 seconden)
Duidelijk geval van Hitlerquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die had ik ook al gezien... maar logisch, gezien de verdeling van de bevolking binnen Nederlandquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:03 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Patat:
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL285&q=patat&meta=lr%3D
=746.000 hits
Friet:
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&rlz=1G1GGLQ_NLNL285&q=friet&meta=
=418.000 hits
Zelfs Google zegt het! HET IS PATAT VERDOMME!!!!
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een democratisch Nederland ja. Daarom is patat dus de officiele Nederlandse term.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:08 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Die had ik ook al gezien... maar logisch, gezien de verdeling van de bevolking binnen Nederland
Vind je?quote:[..]
van mij mogen jullie best anders zijn hoor. Maar ik ga het geen patat noemen omdat jullie dat doenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:37 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Een democratisch Nederland ja. Daarom is patat dus de officiele Nederlandse term.
De reactie op de post ja, niet hitler natuurlijkquote:[..]
Vind je?
Maar patat is dus wel de norm, friet is slechts een woord uit een zuidelijk dialect.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:42 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
van mij mogen jullie best anders zijn hoor. Maar ik ga het geen patat noemen omdat jullie dat doen
Het is geen vergelijking. Niemand noemt Hitler namelijk moeder Theresa.quote:[..]
De reactie op de post ja, niet hitler natuurlijk
Het is inderdaad geen vergelijking, net zo min als patat en friet dat zijn.. Patat is aardappel, frieten zijn de gefrituurde reepjes.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:46 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Maar patat is dus wel de norm, friet is slechts een woord uit een zuidelijk dialect.
[..]
Het is geen vergelijking. Niemand noemt Hitler namelijk moeder Theresa.
In het zuiden is dat inderdaad het geval. Maar in Belgie betekent 'poepen' neuken. Het zuiden is gewoon raar, en ze gebruiken woorden verkeerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen vergelijking, net zo min als patat en friet dat zijn.. Patat is aardappel, frieten zijn de gefrituurde reepjes.
Jawel hoorquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:51 schreef ColtZ40 het volgende:
Bij de Mac hebben ze niet eens patat.
En het is geen vergelijking omdat patat en friet twee termen zijn waarmee hetzelfde wordt bedoeld, en Hitler en moeder Theresa niet. Je vergelijking faalt gewoon, leer ervan en kom met echte argumenten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen vergelijking, net zo min als patat en friet dat zijn.. Patat is aardappel, frieten zijn de gefrituurde reepjes.
En in het noorden noemen ze een mug een vlieg en een vlieg een mug.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:57 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
In het zuiden is dat inderdaad het geval. Maar in Belgie betekent 'poepen' neuken. Het zuiden is gewoon raar, en ze gebruiken woorden verkeerd.
ja verdomme, die zijn lekkerder dan frietquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Jawel hoor
[ afbeelding ] McDonald’s breidt haar aanbod opnieuw uit. Jonge gasten kunnen nu behalve Franse Frietjes ook een portie Potatoes Deluxe bij hun Happy Meal kiezen. Dit zijn smakelijk gekruide aardappelpartjes. Ze kunnen worden gecombineerd met een nieuwe, frisse saus: Sour Cream.
Met de Potatoes Deluxe wordt de variatie in het Happy Meal van McDonald’s opnieuw groter. De restaurantketen werkt voortdurend aan een verantwoord aanbod waaruit haar jonge gasten een bewuste keuze kunnen maken. Met de Potatoes Deluxe biedt McDonald’s deze meer verantwoorde keuze naast de Franse Frietjes.
Precies. Het zijn allemaal woorden uit een dialect, evenals friet. De officiele term is dus patat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
En in het noorden noemen ze een mug een vlieg en een vlieg een mug.![]()
En is het midden noemen ze poepen kleien.
In de Usa noemen ze het fries! Dus....quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:02 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Precies. Het zijn allemaal woorden uit een dialect, evenals friet. De officiele term is dus patat.
Ja, maar het alternatief is Franse frietjes, en die zijn ranzigquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja verdomme, die zijn lekkerder dan friet
Dus wat?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
In de Usa noemen ze het fries! Dus....
Het is friet omdat de Engelstaligen dat zeggenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:08 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat het friet is. En jullie het de hele tijd over aardappelen hebben.
In Nederland is het ook friet. In Frankrijk/Belgie/USA ook. In Engeland is het potatoes maar die mensen kan je niet serieus nemen die rijden aan de verkeerde kant van de weg.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:09 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Het is friet omdat de Engelstaligen dat zeggen? Fuck de Engelstaligen, we wonen in Nederland!
In engeland heten het chipsquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
In Nederland is het ook friet. In Frankrijk/Belgie/USA ook. In Engeland is het potatoes maar die mensen kan je niet serieus nemen die rijden aan de verkeerde kant van de weg.
Neem jij Fransen, Belgen en Amerikanen serieus?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
In Nederland is het ook friet. In Frankrijk/Belgie/USA ook. In Engeland is het potatoes maar die mensen kan je niet serieus nemen die rijden aan de verkeerde kant van de weg.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:18 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Neem jij Fransen, Nederlanders, Belgen en Amerikanen serieus?![]()
dat was heul mijn vraag nietquote:
Het heet een snackbar.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:04 schreef Rosbief het volgende:
In een friettent 'patat' bestellen![]()
Dat is hetzelfde als in een café appelsap bestellen ipv bier.
Dan is het een frietje sate met mayo en curry.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:12 schreef Noshiba het volgende:
Ik haal er even een patatje oorlog zonder ui bij, om te kunnen genieten van dit topic waar alle paupers friet zeggen
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:12 schreef Noshiba het volgende:
Ik haal er even een frietje oorlog zonder ui bij, om te kunnen genieten van dit topic waar alle paupers patat zeggen en dit soort reacties geven
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan is het een frietje sate met mayo en curry.
-edit- Ow wacht, in het midden van het land zal het wel een patatje pinda met mayo en ketchup zijn.![]()
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:13 schreef appeltjap het volgende:
van dale zegt:
friet de; v(m) -en reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd; patates frites: een ~je eten portie friet
pa·tat de; v(m) friet: ~ met een portie patat met mayonaise
duidelijk tis friet
Waarom neem jij dingen aan van je mede domme patat-aanhangers en kun je niet gewoon begrijpen dat het friet is?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:25 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Waarom nemen jullie in vredesnaam dingen aan van VanDale en niet van
Het mag toch wel duidelijk zijn dat Google de meeste wijsheid bezit.
Ik neem dingen aan van Google. Dat zeg ik net. Lezen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:27 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Waarom neem jij dingen aan van je mede domme patat-aanhangers en kun je niet gewoon begrijpen dat het friet is?
Ik zie de oplossing niet?quote:
Nou, er staat: je kunt niet het hele jaar door friet van nieuwe patatten hebben.quote:
ahaaquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:36 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nou, er staat: je kunt niet het hele jaar door friet van nieuwe patatten hebben.
Friet wordt dus gemaakt van patat.
Dan ben je een kaassouffléquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:39 schreef intraxz het volgende:
Wat nou als je beide woorden gebruikt?
xxx een onzekere weegschallltjuhh
Wat is dat nou weer voor rare uitspraak. Aardappelen zijn altijd van aardappelen gemaakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:30 schreef Het_hupt het volgende:
zo net ff een patatje oorlog verslonden, van echte Groningse aardappelen
wat de onwetenden hier friet noemen is patat, en patat wordt van aardappelen gemaaktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare uitspraak. Aardappelen zijn altijd van aardappelen gemaakt.
Je zegt toch ook niet: ik heb net appelsap gedronken, gemaakt van appels.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef appeltjap het volgende:
Fri(e)turen
Omdat je de discussie toch niet met inhoudelijke argumenten kunt winnen begin je maar te schelden?quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:27 schreef Zwoerd het volgende:
Friet is voor mensen met verstand
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:34 schreef aardappel het volgende:
aardappel!
Wat deze man zegt, er wordt overal van friet gesproken in de regio die de grootste frituurhistorie kent.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:40 schreef student_van_het_leven het volgende:
friet wordt vooral gebruikt door Belgen en de drie zuidelijke provincies ( die dicht bij Belgie liggen)
Need i say more???
Pressent!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:34 schreef aardappel het volgende:
aardappebeertjel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
Raspatat is gewoon aardappelpoeder met water.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:05 schreef student_van_het_leven het volgende:
btw rasPATAT is veel lekkerder dan al die andere zompige troep
Hitler is een naam, Mother Teresa niet, die heet in elk land anders.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Diss, stinkbelgenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:38 schreef Enslaved het volgende:
Bij het googlen naar patat vind ik alleen afbeeldingen van patat, niet van aardappelen dus patat is patat.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:59 schreef luciferhout het volgende:
die mensen die huilen dat patat een aardappel is, die verraden zich al door te zeggen dat het een aardappel is...
vraag maar eens in de supermarkt waar de patat ligt, nou dan kom je niet bij de aardappelen uit hoor
tevens vind ik het compromis van Olep ook wel goed!als ik bij de winkel kom en ik dan naar patat vraag kom ik uit bij de vriezer met bevroren zakken patatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=gamepwner&word2=de++restquote:Op zondag 11 januari 2009 00:51 schreef gamepwner het volgende:
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=patat&word2=friet
Opgelost SLOTJE!
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=gamepwner&word2=gayquote:Op zondag 11 januari 2009 01:02 schreef gamepwner het volgende:
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=rekkie&word2=old+blind+lady
pownd
quote:Op zondag 11 januari 2009 00:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mensen die Friet zeggen zijn koning
Mensen die met een zachte G spreken ook WANT mensen die dit niet doen spreken geen ABN. De G klinkt bij hun hetzelfde als een CH dus is er geen G meer in hun alfabet, wat de zuiderlingen tot beter ABN'ers maakt dan de rest van NL ^^
Gezien dit bovenstaande feit, hebben de zuiderlingen per definitie gelijk wat betreft de friet-patat discussie: FRIET!
zelfs dan sturen ze je niet naar de aardappelsquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:12 schreef Friday12 het volgende:
[..]
als ik bij de winkel kom en ik dan naar patat vraag kom ik uit bij de vriezer met bevroren zakken patat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |