Ik ben er tegen zulke speekkoren, maar zulke speekkoren vindt je ook bij de pro-israel kamp die de aanvallen op de burgers in Gaza goed praten, dat vind ik nog erger dan hamasspeekkoren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wat ze in Amsterdan en Utrecht riepen misschien?
Spreekkoren "Hamas, Hamas, Joden aan het gas". Tenzij ze daarmee bedoelen dat Israël de rechten krijgt op de Gasbel die bij Gaza voor de kust ligt.quote:
O, dat heb je nog niet vernomen?quote:
Ik heb je nog niet negatief gezien over Hamas, terwijl die in hun handvest hebben staan dat Israel geheel moet verdwijnen. Heel wat anders dan vrijheid voor de Palestijnen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever. OOK niet echt constructief op de weg naar vrede.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Wanneer heb ik gezegd dat ik voor Hamas ben
Ik ben hier voor de Palestijnse bevolking in Gaza.
Staat er niet op, Hamas heeft enkel intifada als beginselen maar niet dat ze israel moeten uitroeien. dat staat er niet op. wordt enkel gelogen door Israel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:53 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik heb je nog niet negatief gezien over Hamas, terwijl die in hun handvest hebben staan dat Israel geheel moet verdwijnen. Heel wat anders dan vrijheid voor de Palestijnen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever. OOK niet echt constructief op de weg naar vrede.
Ik hoor die meestal geen spreekkoren opdreunen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben er tegen zulke speekkoren, maar zulke speekkoren vindt je ook bij de pro-israel kamp die de aanvallen op de burgers in Gaza goed praten, dat vind ik nog erger dan hamasspeekkoren.
Emoties zijn hoog, dat kan ik begrijpen maar zulke toon en discriminerende roepens is niet van 2009 en helemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:52 schreef Westerling het volgende:
[..]
O, dat heb je nog niet vernomen?
Je bent wel erg selectief met nieuws dat je tot je neemt.
Die spreekkoren:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-462160/
Jij snapt er echt geen reet van hequote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Gelijk hebben ze.
Israel stopt, dan stopt Hamas ook.
Maar Israel blijft maar doorgaan
Schiet niet echt op zo hoor met dat afslachten van die groep, dan zouden ze het echt wel wat voortvarender aanpakken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Staat er niet op, Hamas heeft enkel intifada als beginselen maar niet dat ze israel moeten uitroeien. dat staat er niet op. wordt enkel gelogen door Israel.
Waar is de ramp nu in Israel of in Gaza, waar bevinden de 850 doden nu op dit momemt
welke idiote groep is nu bezig met een bevolkingsgroep helemaal af te slachten.
Israel natuurlijk. en niet Hamas
Speekkoren hebben ze inderdaad niet maar zoals gezegd steunen ze de Israelische aanval en dat staat in vergelijking tienduizenden keer erger dan een paar speekkoren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:56 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik hoor die meestal geen spreekkoren opdreunen.
Maargoed draai jij het hele verhaal maar weer om, totdat alles weer in je wereldje past.
Ik ga er vandoor, heb nog andere dingen te doen.
Dat zal ik wel aan jou uitleggenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Jij snapt er echt geen reet van he![]()
Het gaat er niet om dat Israel door gaat, het gaat er om dat OOK Hamas de resolutie afkeurd.
Waarom leg ik dit nog uit
Let wel: de resolutie is een “oproep”, maar geen eis, anders zouden de pro-Israël landen, waaronder Nederland, niet tekenen. De Israëlische regering gaat nu “bekijken” of het er iets mee gaat doen. Intussen gaat de aanval op Gaza gewoon door. Dus (weer niet in de NL media):quote:De VN “benadrukken de urgentie van en roepen op tot een onmiddellijk, duurzaam en volkomen gerespecteerd staakt-het-vuren, dat ertoe moet leiden dat Israël al zijn troepen uit de Gazastrook terugtrekt”. Ook roepen de VN in de resolutie onder meer op tot een ongehinderde distributie van hulp, waaronder voedsel, olie en medische voorzieningen.
Resolutie 1860 veroordeelt daarnaast terrorisme en al het geweld tegen burgers. De VN verzoeken lidstaten alles in het werk te stellen illegale wapenhandel te voorkomen en het openen van de grensovergangen van de Gazastrook te verzekeren.
Stelletje terroristen dat het zijn, zomaar op onschuldige mensen schieten. Dat de wereld Israel nog steunt na al die dingen die gebeurt zijn in de afgelopen paar weken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Overal, niet alleen Utrecht, ze zijn Israel spuugzat over de hele wereld
AlJazeera English Item
Ja en die mensen die zijn opgeblazen in bussen door zelfmoordenaars zijn niet onschuldig?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:03 schreef rakotto het volgende:
[..]
Stelletje terroristen dat het zijn, zomaar op onschuldige mensen schieten. Dat de wereld Israel nog steunt na al die dingen die gebeurt zijn in de afgelopen paar weken.
Gaan we de verleden in ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja en die mensen die zijn opgeblazen in bussen door zelfmoordenaars zijn niet onschuldig?
Jullie doen net alsof er aan de andere kant geen onschuldige mensen hier last van hebben, wat natuurlijk wel degelijk het geval is.quote:
Precies, daarom heeft Hamas het afgewezen, het is niet duidelijk omschreven wanneer de grenzen opengaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zal ik wel aan jou uitleggen
Bereidt je voor.
[..]
Let wel: de resolutie is een “oproep”, maar geen eis, anders zouden de pro-Israël landen, waaronder Nederland, niet tekenen. De Israëlische regering gaat nu “bekijken” of het er iets mee gaat doen. Intussen gaat de aanval op Gaza gewoon door. Dus (weer niet in de NL media):
Een tijdelijk bestand? Wij van Artsen Zonder Grenzen hebben er weinig van gemerkt. Voor ons maakte het geen verschil uit’, zegt Jessica Pourraz aan de telefoon vanuit Gaza. … Volgens Jessica Pourraz van de internationale hulporganisatie Artsen Zonder Grenzen werd alleen in Gaza-Stad niet geschoten. ‘Onder meer in het noorden zijn de Israëli’s blijven bombarderen. De meeste gewonden die medische hulp nodig hebben, bevinden zich in de periferie. En uitgerekend daar werd nog geschoten.’ Artsen Zonder Grenzen is er dan ook niet in geslaagd om de gewonden te bezoeken, laat staan hen naar het ziekenhuis in Gaza-Stad te brengen. ‘Een bestand van drie uur heeft geen zin’, zegt Pourraz. ‘Het is veel belangrijker dat dokters de garantie krijgen dat ze gewonden kunnen bezoeken.’
Ik heb geen 850 doden en 3500 gewonden en heel vernietigd land en aangeslagen volk gezien in Israel, jij wel ?.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Jullie doen net alsof er aan de andere kant geen onschuldige mensen hier last van hebben, wat natuurlijk wel degelijk het geval is.
Hamas heeft allang gewild voor een bestand, maar die bestand schond Israel vele malen, ze schenden zelf hun tussenpauze.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:12 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Precies, daarom heeft Hamas het afgewezen, het is niet duidelijk omschreven wanneer de grenzen opengaan.
Israel wijst het af, omdat er niet duidelijk in staat dat Hamas geen raketten meer afvuurd op Israel.
Ook de eventuelen herbewapening van Hamas is niet duidelijk omschreven.
Beiden zien ze daarom (nog) niets in dit voorstel.
Gefeliciteerd, nu nog hersensquote:geloof je het niet, ik heb links.
OK geef mij maar wat links waar Hamas in dit conflict (dus niet ouder dan 14 dagen) vraagt om een bestand, dus een staak het vuren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas heeft allang gewild voor een bestand, maar die bestand schond Israel vele malen, ze schenden zelf hun tussenpauze.
geloof je het niet, ik heb links.
Dat rechtvaardigd de terroristische aanvallen op ambulance personeel niet. En dat is een aantal jaar geleden gebeurd als tegen aanvallen op Israel. Ik rechtvaardig het niet, maar dat was eenmaal verzet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja en die mensen die zijn opgeblazen in bussen door zelfmoordenaars zijn niet onschuldig?
Nogmaalsquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:31 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK geef mij maar wat links waar Hamas in dit conflict (dus niet ouder dan 14 dagen) vraagt om een bestand, dus een staak het vuren.
Dan kan je lang zoeken, want Hamas heeft in dit conflict nooit om het staak het vuren gevraagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |