abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2009 @ 15:02:28 #176
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_64950465
waar ik ook altijd erg om moet lachen zijn kreten als "nu in de aanbieding"
euhm,... ja das duidelijk, anders lag het niet in de winkel!

of "Nu in de reclame"
Verrek,.. je hebt gelijk! ik zag het vanochtend na het nieuws op tv voorbijkomen!

en "gezien op tv"
Ow,.. nou dan moet het wel een erg goed product zijn!

en op de wasmiddelen "wast nu nog witter"
godverdomme,.. in 1985 kwam dat t-shirtje al brandschoon uit de wasmachine nadat ik er tomaat en modder op had gesmeerd inclusief een geheime vlek onder de kraag!!
  maandag 12 januari 2009 @ 15:11:46 #177
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_64950852
Net als dat je bij je tandarts zit en vraagt: Kunt u me die Oral B tandenborstel aanbevelen? Volgens de reclame wordt ie aanbevolen door tandartsen!

"Nah! Koop maar een borstel van Euroshopper! "
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  maandag 12 januari 2009 @ 15:13:35 #178
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_64950932
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:00 schreef Biancavia het volgende:
Ja, het mooiste zijn inderdaad die ZONDER VET aanprijzingen op snoepverpakkingen.
Dingen waar dat opstaat laat ik liggen. Ik moet juist aankomen, dan ga ik niet alles kopen waar 'geen vet' op staat. En van die vieze halfvolle kwark ofzo GATVERDAMME. Degene die dat verzonnen heeft moeten ze ook per direct stenigen. Dat is net yoghurt. Als ik yoghurt wil (lees waterige kwark) dan koop ik wel yoghurt. Als ik KWARK wil dan koop ik DIKKE VETTE kwark. Niet van die waterige drap.

Sorry, de frustatie zit diep, heel diep. alles moet maar light tegenwoordig en ze zijn er gvd nog trots op ook. ik koop die troep iig neit meer.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_64951333

Net als de light versie van de Calve Pindakaas, 25% minder vet.

Gewone pindakaas
Energie 2690 kJ (640 kcal)
Eiwitten 22 gram
Koolhydraten 9,9 gram
Vet 58 gram

Pindakaas Light
2420 kJ (580 kcal)
Eiwitten 18 gram
Koolhydraten 30 gram
Vet 44 gram

Stoppen ze er gewoon meer koolhydraten in waardoor het in de totale calorieen geen moer meer uitmaakt.
pi_64951454
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:11 schreef Sigmund666 het volgende:
Net als dat je bij je tandarts zit en vraagt: Kunt u me die Oral B tandenborstel aanbevelen? Volgens de reclame wordt ie aanbevolen door tandartsen!

"Nah! Koop maar een borstel van Euroshopper! "
Die reclame ook van Oral-B....

Met een labaratorium waar NASA jaloers op zou zijn en van die gesjeesde 'wetenschappers'
pi_64951479
Het is toch 60 kcal minder. Dat noem ik niet 'geen moer uitmaken'.
pi_64951659
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:26 schreef Isegrim het volgende:
Het is toch 60 kcal minder. Dat noem ik niet 'geen moer uitmaken'.
60kcal op een dag maakt ook geen moer uit. Het gaat erom dat ze adverteren met 25% minder vet en er vervolgens meer koolhydraten in proppen (en zelfs eiwitten eruit halen. hoezo van pindakaas word je groot).
  maandag 12 januari 2009 @ 15:33:41 #183
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_64951747
Waar blijven de "Nu met extra Omega-3" reclames
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_64951751
JIJ hebt het over kcal en dat het op dat vlak geen moer uitmaakt.
pi_64951992
Of 100% puur sap
100% = puur
pi_64952081
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:33 schreef Isegrim het volgende:
JIJ hebt het over kcal en dat het op dat vlak geen moer uitmaakt.
Het maakt ook niet uit, die getallen zijn per 100 gram. Als je per boterham 20 gram pindakaas neemt kom je uit op 12 kcal verschil. Je hebt op dat moment al 116 kcal binnen (ipv 116 + 12 = 128 kcal). En dan kan je je nog bedenken dat mensen denken dat het light is en ze er meer van kunnen eten.
pi_64952170
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:41 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het maakt ook niet uit, die getallen zijn per 100 gram. Als je per boterham 20 gram pindakaas neemt kom je uit op 12 kcal verschil. Je hebt op dat moment al 116 kcal binnen (ipv 116 + 12 = 128 kcal). En dan kan je je nog bedenken dat mensen denken dat het light is en ze er meer van kunnen eten.
Dat mensen iha vrij dom zijn is natuurlijk niet de schuld van Calvé.
pi_64952188
' Rijk aan Antioxidanten! '
pi_64952312
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat mensen iha vrij dom zijn is natuurlijk niet de schuld van Calvé.
Ook niet als Calve adverteert met een nieuwe blauwe verpakking, de toevoeging light en 25% minder vet?
pi_64952351
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ook niet als Calve adverteert met een nieuwe blauwe verpakking, de toevoeging light en 25% minder vet?
Wmb niet. Het is allemaal waar namelijk. Mensen moeten zelf eens leren nadenken, maar dat is in Nederland een ongebruikelijk standpunt.
pi_64952474
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wmb niet. Het is allemaal waar namelijk. Mensen moeten zelf eens leren nadenken, maar dat is in Nederland een ongebruikelijk standpunt.
"Dermatologisch getest" is waarschijnlijk ook waar, maar uiteindelijk is het onzinnig, net als de toevoeging light bij Calve Pindakaas light. Daarom horen ze ook in dit topic.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:51:18 #192
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_64952500
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat van die 25% minder vet is niet gelogen, en de kleur van de verpakking mogen ze zelf wel bepalen, dunkt me.
Blijft over de vraag of de toevoeging light terecht is of niet. Zijn daar wettelijke regels voor?
  maandag 12 januari 2009 @ 15:53:07 #193
15967 Frollo
pi_64952573
Wikipedia:
quote:
Een lightproduct mag zo heten als het ten minste 30% minder koolhydraten of eiwitten of vetten of een combinatie hiervan bevat.
Op basis van deze definitie mag pindakaas Light dus niet zo genoemd worden. Ik vind het alleen wel vreemd dat een bedrijf als Calvé zo'n stomme fout zou maken.
pi_64952604
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:51 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat van die 25% minder vet is niet gelogen, en de kleur van de verpakking mogen ze zelf wel bepalen, dunkt me.
Blijft over de vraag of de toevoeging light terecht is of niet. Zijn daar wettelijke regels voor?
Wie heeft het over wetten en regels? Het is bedoeld om consumenten te misleiden. 25% minder vet voegt niet toe aan een light product als je vervolgens het verschil gaat opvullen met koolhydraten. Komt nog bijkijken dat er minder eiwitten in zitten waadoor het juist slechter is in een dieet in vergelijking tot de normale pindakaas.
pi_64952635
"Bevat lipiden voor een gladde en aangename huid"

Ah ok dus ze hebben een partij vet in hun dagcreme gekeild. Ja dit klinkt inderdaad heel anders als: "Onze creme is baggervet voor een super gladde huid".
  maandag 12 januari 2009 @ 15:58:18 #196
15967 Frollo
pi_64952811
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:54 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wie heeft het over wetten en regels?
Ik. Dat is immers het enige objectieve criterium waarmee je kunt bepalen of consumenten worden misleid of niet.
quote:
Het is bedoeld om consumenten te misleiden. 25% minder vet voegt niet toe aan een light product als je vervolgens het verschil gaat opvullen met koolhydraten. Komt nog bijkijken dat er minder eiwitten in zitten waadoor het juist slechter is in een dieet in vergelijking tot de normale pindakaas.
Het bedrijf moet natuurlijk niet liegen met de informatie die het geeft, maar verder is het trekken van conclusies imo toch echt de verantwoordelijkheid van de consument zelf.
pi_64952889
Ik zag gisteren op tv ook weer een mooie:

Nieuwe Dreft met Colorboost.

Herstelt na 3 wasbeurten uw verlepte kleding.

En daar kwam dan een logootje voorbij van één of andere vage stichting die dat onderzocht zou hebben.
pi_64952892
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef Federer-fan het volgende:

Of op de verpakking met chocoladekoekjes: "Nu nog meer chocola". Dat terwijl het totale gewicht hetzelfde is. Dus je krijgt gewoon minder koek. Maar als je die koek toch al niet lekker vindt, koop je toch gewoon chocola?
Briljant!

Toevoeging: "oud-Hollands" voor de naam van een willekeurig product, ook als het van origine helemaal niet uit Holland komt. Sterkste die ik ooit ben tegengekomen: oud-Hollandse vlaai. Iedere gek weet toch dat vlaai uit Limburg komt?

"Amino-peptiden" is ook een belachelijke trouwens. Volstrekte onzinterm aangezien peptiden per definitie al uit aminozuren bestaan. Het is net zoiets als flesjes Spa aanprijzen met "nu met H2O-water!"

Heerlijk debiel is ook het 'Perfekt Kwaliteitsrapport' o.i.d. dat altijd op verpakkingen van het Perfekt-huismerk staat. Van die zelfbedachte kwaliteitscriteria met een vinkje erachter. Bv. op een zak chips:
Knapperig en krokant
Heerlijk van smaak
pi_64953119
[quote]Op maandag 12 januari 2009 15:58 schreef Frollo het volgende:
Ik. Dat is immers het enige objectieve criterium waarmee je kunt bepalen of consumenten worden misleid of niet.
[/qoute]

Fout. Weleens van mazen in de wet gehoord? 25% minder vet, dan mag je het light noemen. Maar is het ook in de geest van die regel om er 300% meer koolhydraten in te gooien? Waarom vermelden ze dat dan niet op de verpakking, dat is toch ook een waarheid? Ze kunnen er ook op zetten dat er 20% minder eiwitten in zetten. Door al die dingen weg te laten vertellen ze maar een deel van de "waarheid". Dat noem ik misleiding, objectief bekeken.
pi_64956183
Ik vind altijd grappig dat er op sommige verpakking gesuggereerd wordt dat je er niet dik van wordt, zoals: Lekker maar 0,5 % vet! Maar ondertussen wel 18 g / 100 g aan suiker .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')