Kijkcijfermeneer was interessant. Die analyse van de kijkcijfers, en ook die grapjes tussendoor om de kijkers van Het Vrije Schaep en Ivo Niehe proberen te trekken. Tegelijkertijd gaf het een goede inkijk in hoe programmamakers hun programma zullen inrichten om zoveel mogelijk kijkers te trekken/ vast te houden.
Dat de kijkcijfers vorige week inkakten tijdens die Amerikaanse deskundige klopte iig wel met mijn kijken toen, ik merkte dat mijn aandacht verslapte omdat ik het niet meer kon volgen (was te ingewikkeld voor me, of het kostte teveel concentratie op dat moment).
Die aandachtsverslapping had ik vandaag in het tweede deel van het gesprek met Sorensen. Het begin was leuk, met die NOVA-uitzending en de constatering dat er een journalistieke fuik was opgezet, en de gedachte van Heertje dat Sorensen zou denken dat ook hij zo`n fuik wilde opzetten (dit omdat Sorensen bij binnenkomst zijn eigen stem hoorde).
Toen kwam de vraag van Heertje of Sorensen met een nieuwe omroep fuiken voor linkse mensen wilde gaan opzetten.
En daarna die scherpe meningen van Sorensen over andere politici.
Hoe het tweede en derde gedeelte in elkaar overliep zou ik niet kunnen navertellen.
Maar al met al de moeite waard vandaag, ik ga volgende week weer kijken.
Die onderbrekingen met redactiemomenten ervaar ik absoluut niet als storend, maar juist als toevoegend.
Ook leuk dat de ongemonteerde versie zaterdagnacht op tv komt.