Het staat dus ook inderdaad in het contract wat ik destijds heb ondertekend. Echter weet ik ook dat je niet zomaar alles in een contract mag zetten, zeker niet als het in strijd is met de wet. Hij heeft toen ter tijd dat contract zelf uitgetypt.quote:"Het is de stagiaire verboden om zonder schriftelijke toestemming van ....., om tijdens en na de stageovereenkomst gedurende een tijdvak van 1 jaar werkzaamheden te verrichten voor clienten en zakelijke relaties van .... buiten de tot de stageovereenkomst behorende werkzaamheden in opdracht van .....
Zulks op verbeurte van een direct opeisbare boete van ¤ 2.500 per gebeurtenis en tevens ¤ 500,- per iedere dag dat hij in overtreding is, te betalen aan .... onverminderd het recht van werkgever om volledige schadevergoeding te vragen. ""
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:16 schreef Alicey het volgende:
Hoe ben je aan de adressen van die relaties gekomen? Is dat via je werkgever of op een andere manier?
Hij heeft me toegevoegd aan Hyves en MSN. En later hebben we telefonisch contact gehad en afspraken gemaakt. Het gaat overigens om 1 specifieke relatie.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:16 schreef Alicey het volgende:
Hoe ben je aan de adressen van die relaties gekomen? Is dat via je werkgever of op een andere manier?
zakelijke contacten (beroepsmatig?)?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:18 schreef Timmehhh het volgende:
En voordat ik op stage ging had ik al contact met die klant.
Ja ik was toen al met mijn eigen bedrijf bezig in de opstartfase (via hyves en msn en eigen site).quote:
Als je dit kunt bewijzen is er niks aan de hand. (denk aan een factuur, of opdrachtsbevestiging oid) stuur dit ook naar je stage bedrijf.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:25 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ja ik was toen al met mijn eigen bedrijf bezig in de opstartfase (via hyves en msn en eigen site).
tja dan vermoed ik dat het van het bedrijf afhankt of ze er een zaak van willen maken als je die 2500 eu niet betaald (kortom is het een princiepe kwestie / ben je er met ruzie weggegaan / was het een belangrijke klant?)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:25 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ja ik was toen al met mijn eigen bedrijf bezig in de opstartfase (via hyves en msn en eigen site).
Deed je toen ook al zaken met die klant?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:18 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft me toegevoegd aan Hyves en MSN. En later hebben we telefonisch contact gehad en afspraken gemaakt. Het gaat overigens om 1 specifieke relatie.
En voordat ik op stage ging had ik al contact met die klant.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Deed je toen ook al zaken met die klant?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:28 schreef kapiteinhoken het volgende:
[..]
Als je dit kunt bewijzen is er niks aan de hand. (denk aan een factuur, of opdrachtsbevestiging oid) stuur dit ook naar je stage bedrijf.
daar zou je het dan eens op kunnen spelenquote:En voordat ik op stage ging had ik al contact met die klant.
In een eventuele rechtzaak bedoel je ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:31 schreef 314 het volgende:
[..]
daar zou je het dan eens op kunnen spelen
kleding of diensten verstrekken in opdracht kan wel gezien worden als 'werk'. wat waars wel van belang is, is of deze handelingen ook relevant waren (dwz op hetzelfde gebied als waar je nu werkzaam bent).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:31 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Dit heb ik allemaal nog niet, de eerste opdracht voor de desbetreffende klant is ook nog kosteloos, ik verstrek hem kleding, en dan die die kleding promoten.
Jep, heb ook al mijn msn gesprekken bewaardquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef Joz het volgende:
[..]
kleding of diensten verstrekken in opdracht kan wel gezien worden als 'werk'. wat waars wel van belang is, is of deze handelingen ook relevant waren (dwz op hetzelfde gebied als waar je nu werkzaam bent).
k zou iig je e-mailtjes e.d. goed bewaren
Er is in dat geval wel sprake van opdrachten uitvoeren en dit gebeurde pas na beëindiging van de stage-overeenkomst. Het belangrijkste lijkt me dan of je oude werkgever die klant als relatie aan kan merken. Op welke basis beschouwt je werkgever je klant als een zakelijke relatie?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:31 schreef Timmehhh het volgende:
Dit heb ik allemaal nog niet, de eerste opdracht voor de desbetreffende klant is ook nog kosteloos, ik verstrek hem kleding, en dan die die kleding promoten.
Kan ik hier nog wat mee?quote:"Ik zal hem straks even laten weten dat we elkaar al veel langer zowel persoonlijk als zakelijk kennen, don't worry".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |