abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64851688
Flower wat bagger!!
Heb je al gebeld met je afstudeerbegeleider? Dat kunnen ze toch niet zomaar maken twee weken voor je er zou beginnen? Loop je nu vertraging op of denk je dat er een mouw aan te passen is? Blah wat kl*te zeg.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64851707
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Happyme gefeliciteerd

Hier gaat alles wel aardig, af en toe nog best misselijk, helaas nog steeds de hele dag. Alleen zakte vanmiddag eventjes de vloer onder mn voeten vandaan, ik werd opgebeld door het bedrijf waar ik zou gaan afstuderen en daarna zou gaan werken, ze kunnen me niet betalen dus ik kan er niet afstuderen. Leuk zo 2 weken voordat ik zou beginnen. Weet echt even niet wat ik nu moet, wil me ook weer niet teveel druk maken want kreeg meteen steken in mn buik en hoofd maar ja niet helemaal gek denk ik.
Goed getimed ook Jeetje, kut zeg!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:40:42 #28
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64851812
Flower-Ti-Amo, wat vervelend zeg. Kan je studie hier geen rol in spelen? Meestal hebben scholen toch wel afstudeerplekken 'op de plank'? Ik weet natuurlijk niet hoe dat werk waar jij studeert. Maar deze stress erbij is nooit leuk natuurlijk.

Vanaf welke leeftijd doen ze eigenlijk standaard een nekplooimeting?
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 14:41:19 #29
5428 crew  miss_sly
pi_64851836
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:19 schreef seilram het volgende:
Mag ik wat persoonlijks vragen? Wie heeft er gekozen voor de combinatietest?

Voordat ik zwanger werd zeiden mijn man en ik dat we dat wel wilden doen... maar toen was ik zwanger en de vk had het erover en toen wilde ik plots niet meer. De vk vertelde toen ook dat ze een schatting doen. Bijvoorbeeld: 500 vrouwen van 30 en daar hebben dan 270 vrouwen een verhoogde kans van om een kindje met down syndroom te krijgen. Toen werd ik al helemaal zenuwachtig. Ik dacht.. stel je voor dat ik straks een verhoogde kans heb... maar dan weet je eigenlijk nog niks. Ik kreeg er zo de kriebels van en heb het toen niet laten doen. Terwijl mijn man dat eerst graag wilde weten, maar op het moment dat hij mijn smoeltje zag hahaha vond hij het zo ook beter.
Wij hebben dus 22 jan de nekplooimeting en het bloed is inmiddels al afgenomen.
Ik vind het wel moeilijker nu dan ik had gedacht, maar het is een afspraak die schaap en ik hadden gedaan: we gaan voor de combinatietest en, indien verhoogde kans, voor de vruchtwaterpunctie. We zijn ons wel bewust vanhet feit dat niet alles kan worden onderzocht en uitgesloten, en dat willen we ook niet. Maar in geval van trisomie 13, 18 of 21 zullen wij het zeer waarschijnlijk wel laten afbreken.

Ow ja, ik ben natuurlijk ook 40, dus ik zit ook wel in de risicogroep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64851857
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:40 schreef happyme28 het volgende:
Flower-Ti-Amo, wat vervelend zeg. Kan je studie hier geen rol in spelen? Meestal hebben scholen toch wel afstudeerplekken 'op de plank'? Ik weet natuurlijk niet hoe dat werk waar jij studeert. Maar deze stress erbij is nooit leuk natuurlijk.

Vanaf welke leeftijd doen ze eigenlijk standaard een nekplooimeting?
36 geloof ik?

-edit- Vanaf 36 jaar wordt het in ieder geval vergoed door de verzekering...
-edit2- En volgens mij kan je hem ook gewoon weigeren, ook al ben je >36
pi_64851869
Jeetje Flower, das balen! Heb je al enig idee wat je nu gaat doen?

Ik heb ook geen combinatietest gedaan... Zou er alleen gigantisch over lopen te stressen, en ik zou de zwangerschap toch niet af laten breken als onze beeb het syndroom van down ofzo zou hebben.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:45:28 #32
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64852023
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben dus 22 jan de nekplooimeting en het bloed is inmiddels al afgenomen.
Ik vind het wel moeilijker nu dan ik had gedacht, maar het is een afspraak die schaap en ik hadden gedaan: we gaan voor de combinatietest en, indien verhoogde kans, voor de vruchtwaterpunctie. We zijn ons wel bewust vanhet feit dat niet alles kan worden onderzocht en uitgesloten, en dat willen we ook niet. Maar in geval van trisomie 13, 18 of 21 zullen wij het zeer waarschijnlijk wel laten afbreken.
Deze afspraak hebben Marky en ik ook gemaakt mocht het zover komen. Ik ben 34 jaar dus op het randje van de risicogroep. Ik weet ook niet hoe ik me voel als ik voor die keuze sta, maar wij zullen naar alle waarschijnlijkheid ook afbreken bij trisomie 13, 18 of 21.
pi_64852070
Happy, wat goed om jou hier te zien
Gefeliciteerd! Geniet ervan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:47:39 #34
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64852108
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:46 schreef Koningin het volgende:
Happy, wat goed om jou hier te zien
Gefeliciteerd! Geniet ervan.
Jaaaaa, leuk om jou ook weer tegen te komen
pi_64852150
Juttertje en manlief, ongelooflijk gefeliciteerd met jullie lieve kleine Odin!!

Happy, wat ontzetend fijn om jou hier te zien zeg! Echt helemaal superleuk!

En Huup, je bent weer terug, jeuj!! Misselijk dus nu?..yuk... Hier alleen wat gammelig vooralsnog, maar wel dood en doodmoe, ik doe ineens aan middagslaapjes en dat doe ik zelfs met al mn nachtelijke werkescapades dus echt zelden! Toch wel lekker! Bijna je echo al hè...spannend hoor!!

BE, fijn dat je VK met je meedacht! En maandag al voor de echo, heerlijk dat t zo snel kan en toch ook wel heel erg spannend ineens zo snel! waarschiujnlijk dus nog een 9e test de ochtend voor de echo, maar ben benieuwd of je je t daarna daarbij weet te houden
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64852274
Happy!!!!
Ik ben zoooooo enorm blij voor je!

en hopelijk tot snel in dit topic
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:51:46 #37
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64852287
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:48 schreef Poppedein het volgende:
Happy, wat ontzetend fijn om jou hier te zien zeg! Echt helemaal superleuk!
Insgelijks En nu sta je niet meer onderaan

Moet je eigenlijk ook je huisarts inlichten als je zwanger bent maar al bij de gyn loopt?
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 14:53:26 #38
5428 crew  miss_sly
pi_64852358
Ow happy, ook een officiele Fokbaby zie ik! Wat leuk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64852398
Voor de net wel, als in mocht je je HA een keer nodig hebben en via hem/haar medicatie moeten krijgen, dan is het gewoon wel netjes als je HA weet dat je zwanger bent... Je hoeft niet bij m langs te gaan voor een consult o.i.d!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64852468
HuupHuup ik heb direct mijn begeleidster opgebeld en die kon er verder ook weinig aan doen, omdat school zo traag is met het nakijken van de documenten is het contract nog niet getekend dus dat is echt balen.
Zij adviseerde me om contact op te nemen met woningstichtingen of ik misschien daar terecht kan, maar een ander uit de klas is al bij alle stichtingen bij haar in de buurt afgewezen.

In het ergste geval als ik echt niks kan vinden dan ga ik denk ik maar gewoon met mijn vader meelopen, wel een hele andere branche maar dan kan ik in ieder geval afstuderen.
Ik ga het weekend maar eens een lijstje maken met wie ik allemaal maandag kan bellen of ik daar terecht kan maar het zal moeilijk worden in deze tijden. Vooral ook omdat ik ook nog zit met een hond met suikerziekte die ik niet langer dan 7 uur per dag alleen kan laten.

Maar goed niet echt een fijne timing, nu maar eens rustig op de bank zitten en er even niet aan denken, dit is niet erg goed voor mn bloeddruk denk ik zo.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:04:14 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64852775
Flower, wat balen zeg...

Wij hebben ook geen combi-test of nekplooi gedaan.
Er vanuitgaande dat een kindje met down hier ook welkom is.
Dat er nog veel meer aan de hand kan zijn hebben wij eigenlijk verder niet besproken. Mss best naief eigenlijk.

Innepin, het is aangepast.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 09-01-2009 16:52:10 ]
pi_64853103
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Innepin, het is aangepast.
Dank
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:15:13 #43
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64853201
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:53 schreef miss_sly het volgende:
Ow happy, ook een officiele Fokbaby zie ik! Wat leuk
Ja lollig. Voor ik in OUD postte nooit van het bestaan geweten, maar mijn man idd al weer ruim 5 jaar geleden ontmoet door Fok! (1 op 1 meet en daarvoor paar maandjes via msn gechat, begonnen via BB en Idols forum)
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:54 schreef Poppedein het volgende:
Voor de net wel, als in mocht je je HA een keer nodig hebben en via hem/haar medicatie moeten krijgen, dan is het gewoon wel netjes als je HA weet dat je zwanger bent... Je hoeft niet bij m langs te gaan voor een consult o.i.d!
Ja, dat had ik al in gedachten dus zal even bellen. Maar dacht ff checken of het niet raar is (dat je zo'n antwoord krijgt van 'waarom bel je?'. Merci!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:31:33 #44
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64853909
Uuuhm BE, geen test dus.

Seilram, wij hebben ook geen combitest gedaan (1e zwangerschap was ik 31/32 en nu 34/35) Wel een 20 weken echo. We gingen er van uit dat we de zwangerschap toch niet zouden afbreken en als bij de 20 weken echo nog een of andere afwijking naar boven zou komen we weer verder gingen denken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:33:46 #45
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_64854034
Ja wat ik al zei, eerst dachten we, we doen dat even zo'n combitest. Maar toen ik bij de VK zat werd ik er helemaal zenuwachtig van. Ik ben 30 en dan zou je dus kans hebben dat je heel dicht bij zo'n risicogrens komt en dat leek me niets om dat te weten. Naief of niet, ik zie het wel.

Vanaf 36 jaar krijg je een nekplooimeting vanuit je basisverzekering vergoed en daarvoor is het (erg lullig) afhankelijk van waar je woont. Sommige gemeente (zoals die van mij) vinden dat iedereen er recht op heeft en dan komt het uit een potje van de gemeente.

Happy, ik kreeg een brief van mijn VK om deze bij de huisarts af te geven.
Niet mieten! Door gieten!
pi_64854117
Happy, welkom! Je kan gewoon aan de assistente van de huisarts even bellen om het door te geven.

Flower, wat balen zeg en wat kort vantevoren 2 weken.
Fake it till you make it...
pi_64854400
Juttertje & Dennis gefeliciteerd met jullie zoon!
pi_64854444
Ooh wat lees ik? Happy, gefeliciteerd!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:45:08 #49
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64854579
Happyme28 gefeliciteerd! En Fok!baby's zijn de allerleukste!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:00:53 #50
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64855304
Happyme, van harte!
Juttertje en Dennis, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!

Flower, wat klote. Echt heel. Kun je niet ergens anders afstuderen en tijdens je 'verlof' een nieuwe baan zoeken? Echt heel naar dat het zo gebeurt, en ik snap dat je je er ellendig door velt. Maar je vind gewoon een oplossing, ook al is die niet ideaal. Bah, denk je dat je alles geregeld hebt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')