1 |
Dat is de winst van het voertuig met de kleinste winst (of het grootste verlies) vorig jaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef Stammies het volgende:
Bij mijn detailed performance rating scoor ik overal 100% behalve bij Min. Profit. Hoe krijg je dat balkje op 100%?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Door je minimum profit omhoog te krikken.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
Het voertuig dat de minste winst maakt, heel simpel gezegd. De grens zit volgens mij op ¤20.000. Als je geen enkel voertuig hebt dat onder de ¤20.000 winst maakt per jaar, dan heb je een score van 100 in de tabel. Als je bijvoorbeeld een bus hebt die maar ¤1.000 per jaar winst maakt, dan haalt die je gemiddelde dus naar beneden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
Dat zei ik al, maar dan met minder woordenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het voertuig dat de minste winst maakt, heel simpel gezegd. De grens zit volgens mij op ¤20.000. Als je geen enkel voertuig hebt dat onder de ¤20.000 winst maakt per jaar, dan heb je een score van 100 in de tabel. Als je bijvoorbeeld een bus hebt die maar ¤1.000 per jaar winst maakt, dan haalt die je gemiddelde dus naar beneden.
Ja, ik was toch al aan het typen toen jij het zeiquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zei ik al, maar dan met minder woorden
Neequote:
Inflatie?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:01 schreef sander-3 het volgende:
He.. hoe kan het dat sommige treinen/vliegtuigen ineens veel minder winst maken? Eerst kreeg ik per vlucht of trein 1,2 miljoen.. en nu is het rond de 700.000 :S En bij die treinen zelfs 300.000..
Dat zou in dit geval dan deflatie zijnquote:
GameGFX.exe? Nooit van gehoord, bestand heb ik ook niet en het draait prima bij mij. Probeer je OpenTTD of TTDpatch te installeren?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:45 schreef Road-Runner2 het volgende:
Ik krijg het spel maar niet geinstalleerd.. Heb de alle 2de dingen die hier in de OP werden aangegeven geinstalleerd maar krijg het spel dan niet opgestart omdat GameGFX.exe niet aanwezig is. Heb wat rondgezocht in al die dingen maar werd er niet veel wijzer van. Weet iemand wat ik zou kunnen doen??
Dus je hebt eerst Transort Tycoon Deluxe for Windows geinstalleerd? En dat lukte? En daarna heb je OpenTTD geinstalleerd? En daarin werd de map van TTDLX for Windows gevraagd? En die heb je opgegeven? En die installatie is ook gelukt? En nu start je openttd.exe op? En dan geeft ie welke foutmelding?quote:
Geen probleemquote:Op zondag 11 januari 2009 12:26 schreef Road-Runner2 het volgende:
Is niet meer nodig het is met tot zover gelukt:) alles even opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het wel. Maar toch bedankt voor de hulp:)
Zie OPquote:Alleen nog uitzoeken hoe het allemaal precies werkt;)
Wtf?quote:Op maandag 12 januari 2009 11:51 schreef stbabylon het volgende:
Ik kreeg hier net een database model voor mijn ogen en kreeg gelijk weer zin om TTD te spelen.. HEEL vreemd..
Breakdowns aanquote:Op maandag 12 januari 2009 13:49 schreef sander-3 het volgende:
zit er dan ook een ingebouwd vertraginssysteem in?
Beginnen met een kolenlijn!quote:Op maandag 12 januari 2009 15:57 schreef Road-Runner2 het volgende:
Pff raak steeds in de min met geld:) Voor de rest heb ik het belangrijke nu wel door:)
Naast dat dat niet waar is (zie de ladingprijzengrafiek) zullen oliebronnen (op het land) nooit in productie omhoog gaan en kolenmijnen wel waardoor vooral aan het begin kolenmijnen veel winstgevender zijn.quote:
Er zijn twee mensen in dit topic die je nooit moet tegenspreken. Bart is er één van. De tweede ben jij in ieder geval nietquote:
quote:Op maandag 12 januari 2009 20:04 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er zijn twee mensen in dit topic die je nooit moet tegenspreken. Bart is er één van. De tweede ben jij in ieder geval niet
Ziet er mooi uit.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:54 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb net van deze site de Dutch trainset gedownload.
Nu is dit maar een bestand van 54kb, en wanneer ik deze inlaad in Openttd kan ik vervolgens maar 1 diesel en 1 electrische trein terugvinden.
op de site staan echter ook andere treinen zoals deze alom bekende dubbeldekker
[ afbeelding ]
Iemand enig idee hoe/waar ik deze kan vinden??
eigenlijk heb je maar 1 dingetje..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Jamiroquai het volgende:
Drie dingetjes:
1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
1. Door te zorgen dat je een rating hebt van meer dan 60% bij die industrie. Hoe hoger de rating, hoe sneller de industrie zal groeien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Jamiroquai het volgende:
Drie dingetjes:
1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
Ik klik ook altijd nog een paar keer op betaal nieuwe gebouwen en grote reclame capagnequote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:21 schreef Bart het volgende:
[..]
1. Door te zorgen dat je een rating hebt van meer dan 60% bij die industrie. Hoe hoger de rating, hoe sneller de industrie zal groeien.
2. Bij mijn weten kan dit niet legaal. Ik kan me niet heugen dat ik de productie van een bank heb zien stijgen, maar ik vervoer dan ook nooit kostbaarheden. Ik denk echter dat je via cheaten de productie kan verhogen.
3. Door de stad te laten groeien. Dit doe je door vijf stations/bushaltes/vliegvelden/pier te bouwen en te zorgen dat er minimaal eens in de 20 dagen een bus/trein/vliegtuig/boot komt. Dan zal de stad maximaal groeien.
Noot bij 1.
Ik ga ervan uit dat de smooth economy-patch aan staat.
Grote reclamecampagne heeft geen invloed op de groeisnelheid van een stad, het verhoogt alleen de ratings van je stations. Betaal nieuwe gebouwen heeft wel invloed, steden gaan daar iets sneller van groeien. Werking daarvan is drie maanden, en meer keren klikken heeft minimale tot geen invloed dacht ik. Dus 1x klikken per drie maanden heeft maximaal effect, mits je vijf haltes hebt die regelmatig bezocht wordenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:59 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik klik ook altijd nog een paar keer op betaal nieuwe gebouwen en grote reclame capagne
Ja, nee dat bedoel ik ook.. ik merkte namelijk dat als je er 1 keer op klikt dat je dan gelijk de gebouwen ziet verschijnen, maar bij een paar keer veranderd er niets. Dus ik doe het 1 keer in de zoveel tijd idd..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Grote reclamecampagne heeft geen invloed op de groeisnelheid van een stad, het verhoogt alleen de ratings van je stations. Betaal nieuwe gebouwen heeft wel invloed, steden gaan daar iets sneller van groeien. Werking daarvan is drie maanden, en meer keren klikken heeft minimale tot geen invloed dacht ik. Dus 1x klikken per drie maanden heeft maximaal effect, mits je vijf haltes hebt die regelmatig bezocht worden
Dat klopt. Het verhoogt je rating, dus meer passagiers. Maar als je die passagiers niet vervoert en op het station laat wachten doordat je niet genoeg treinen laat rijden, zakt die rating vanzelf weer en krijg je minder passagiers.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:29 schreef sander-3 het volgende:
Maar volgens het tekstje zorgt een grote reclamecampagne ervoor dat je meer passagiers naar je station krijgt..
Dat wil alleen met passagiers, omdat in dat geval station 1 en 2 allebei passagiers leveren. Bij goederenvervoer is het niet mogelijk, omdat treinen hun wagons, eenmaal gekocht, nooit meer kunnen wisselen. Tenzij je het handmatig doet, natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:43 schreef sander-3 het volgende:
Is het ook mogelijk om een trein hetvolgende te laten doen.
Dat hij naar station 1 gaat, en daar wacht totdat hij helemaal vol zit,
Naar station 2 gaat, daar alles uitlaad, en weer zichzelf weer helemaal vol laad.
En dan weer naar station 1, en alles uitladen en volladen.
Ja, ik bedoelde ook passagiers.. maar ik wil alleen dat hij wacht totdat hij vol zit..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat wil alleen met passagiers, omdat in dat geval station 1 en 2 allebei passagiers leveren. Bij goederenvervoer is het niet mogelijk, omdat treinen hun wagons, eenmaal gekocht, nooit meer kunnen wisselen. Tenzij je het handmatig doet, natuurlijk.
Je zou wel je wagons 'half om half' achter de trein kunnen doen (wagons voor lading 1 en wagons voor lading 2), maar dan krijg je dus nooit je complete trein vol.
Ah, dat is vrij simpel. In het order-menu waar je de bestemmingen aangeeft, het hokje "Vol laden" aanklikken bij het gewenste stationquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde ook passagiers.. maar ik wil alleen dat hij wacht totdat hij vol zit..
Misschien is je computer te traag?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:09 schreef Jamiroquai het volgende:
Ik word steeds weggeschopt bij de Fok!-server(netwerk synchronisatie-fout)
Echt niet meer leukNu al iets van 13 keer achter elkaar.
En ik heb net 4 Miljard
Nee, mijn pc is niet te langzaam voor een spel uit 1996, Nee.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Misschien is je computer te traag?
Maar dan laadt hij de passagiers vanaf het andere station niet uit, toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ah, dat is vrij simpel. In het order-menu waar je de bestemmingen aangeeft, het hokje "Vol laden" aanklikken bij het gewenste station
Plaatje uit de OP, bij punt 5 dus:
[ afbeelding ]
Dat zie je dus verkeerd. OpenTTD multiplayer op een ontzettend grote map is zelfs voor de huidige processors een fikse taak. Het ziet er misschien niet zo spetterend uit, maar je hebt wel een ongeloofelijke hoeveelheid berekeningen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:20 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Nee, mijn pc is niet te langzaam voor een spel uit 1996, Nee.
Half-Life 2, Fallout 3, Oblivion... Ik denk niet dat Transport Tycoon in dat lijstje staat.
Is dat opeens danquote:Desyncs are always bugs in OpenTTD, which can be put into three classes: calling (Interactive)Random() in the wrong place, not rebuilding caches correctly, or coding errors like overflows. They are NOT caused by a too slow computer, too slow internet connection etc.
Dat heb ik nou precies ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:47 schreef sander-3 het volgende:
Ik word er weer heel de tijd uitgedonderd: netwerk synchronisatie mislukt.
[..]
Is dat opeens dandie zogenaamde bug.. bedoel ik
Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloomquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat zie je dus verkeerd. OpenTTD multiplayer op een ontzettend grote map is zelfs voor de huidige processors een fikse taak. Het ziet er misschien niet zo spetterend uit, maar je hebt wel een ongeloofelijke hoeveelheid berekeningen.
Oke, als jij dan ophoud met bij 70% van mijn verbindingen eenzelfde soort verbinding aan te leggen..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Dat heb ik nou precies ook.
Nu al een lange tijd niet meer trouwens(weird)
[..]
Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloomZelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.
Edit: Net weer uitgeschopt!
Oh, en sander-3. Ik zou het lief vinden als je niet steeds met me loop te fokken.
Flikker dus op met steeds mijn kanalen dichtgooien enzo
Al die kolenmijnen zijn er trouwens omdat ik er 60+ miljoen in heb gestopt hequote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:33 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Oke, als jij dan ophoud met bij 70% van mijn verbindingen eenzelfde soort verbinding aan te leggen..![]()
Ik bedoel.. als je vanaf een kolenmijn met autootjes kool gaat vervoeren naar een centrale die 10 blokjes verderop ligt levert dat toch niks op...
Kun je wel sarcastisch gaan doen, en opscheppen dat je een supercomputer hebt...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Jamiroquai het volgende:
Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloomZelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.
Mss snap je iets niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 07:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Kun je wel sarcastisch gaan doen, en opscheppen dat je een supercomputer hebt...
Misschien wil je het wel geloven als Bart het zegt...
In principe heeft elk producerend bedrijf maar één eindstation (nodig). Als ze te lang onderweg zijn, moet je simpelweg meer treinen op die bestaande route laten rijden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:02 schreef Palmboom313 het volgende:
hey even een vraagIs het nou slimmer om alles naar 1 station te brengen. Dus bijvoorbeeld alle coal van de map naar 1 power plant brengen (Hierdoor zijn sommige treinen wel erg lang onderweg). Of gewoon meerdere power plants gebruiken
Wat wel een voordeel kan zijn is in het volgende voorbeeld:quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:25 schreef MaxMark het volgende:
[..]
In principe heeft elk producerend bedrijf maar één eindstation (nodig). Als ze te lang onderweg zijn, moet je simpelweg meer treinen op die bestaande route laten rijden.
Naar andere stations gaan levert niks extra's op, behalve extra moeite.
Dan zou je in het vervolg beter niet gelijk moeten komen met 'hij kan HF2, oblivion, etc, etc wel aan', want daardoor geef je aan dat je niet het verschil kent tussen grafische druk op je pc en rekenkracht.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:37 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Mss snap je iets niet.
Als ik zeg dat mijn pc niet te sloom is, is mijn pc niet te sloom.
Daardoor is het allereerste argument dus niet meer geldig en de hele discussie die eruit is ontstaan totaal onnodig. Je mag natuurlijk zo vaak zeggen als je wilt dat je een goede PC nodig hebt om TT te spelen, maar daar heeft eigenlijk niemand om gevraagd. Jij bent het begonnen, en verwacht nu dat ik "Ja, je hebt gelijk" zeg voordat jij eindelijk stopt met het proberen over te redeneren van mij.
1. Het inderdaad ontzettend sarcastisch, liefst met een![]()
2. Ik weet BEST dat je een degelijke PC voor een 2000x2000(en nog iets) multiplayer map nodig hebt. Die dingen zijn zo groot dat je als mens makkelijk de weg kwijtraakt. Je hoeft me heus niet over te halen. Ik ben een mens die kan nadenken. Iedereen snapt heus wel dat als je 500 treinen, vliegtuigen, trucks en boten P.P. over een veld van 2000x2000 hokjes plaatst dat je dan een goede PC nodig hebt.
In één woord: DUH
sjees. JE HEBT GELIJK. Hou nu maar op
Ik las even over het stukje 'alle coal van de map' heen. Dat is inderdaad niet zo handig om dat allemaal naar één eindstation te laten gaan. Al was het maar omdat het gigantisch lelijk is en je zo toekomstige bouw nogal in de weg gaat zitten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat wel een voordeel kan zijn is in het volgende voorbeeld:
50 aanlever stations - 1 fabriek station - 1 stad station voor goederen
Dan kun je er voor kiezen om 1 of 2 fabrieken meer te gebruiken en evenzo voor steden. Dan wordt het net iets minder druk bij je fabriek
KISS-methode, leg uitquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik las even over het stukje 'alle coal van de map' heen. Dat is inderdaad niet zo handig om dat allemaal naar één eindstation te laten gaan. Al was het maar omdat het gigantisch lelijk is en je zo toekomstige bouw nogal in de weg gaat zitten.
Je moet inderdaad zelf in de gaten houden wanneer iets te groot en te druk wordt. In dat geval moet je uitwijken naar een ander station bij dezelfde fabriek of zelfs naar een totaal andere fabriek.
De KISS-methode is hier goed van toepassing
Het netwerk mag wel complex zijn, dat is juist het leuke van het spel. Maar ga dus niet crisscross door de hele map heen bouwen, dat is het puntquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ik maak altijd een complexe baan
ik heb er de laatste tijd geen last meer van.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:30 schreef sander-3 het volgende:
Ik word echt helemaal gestoord van die desync errors. Zou het niet aan de server kunnen liggen? Want iedereen heeft er last van volgens mij
Maar eerst had ik het nooit.. en nu ineens om de 2 of 3 minuten 1 of 2 minutenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ik heb er de laatste tijd geen last meer van.
Maar op andere servers heb je het net zo goed. Openttd is nogal gevoelig blijkbaar.
start openttd helemaal opnieuw voor je weer connect. Wil wel eens helpen
Dat laatste weet je uit eigen ervaring, of niet?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef Bart het volgende:
Desyncs worden vaak veroorzaakt door:Een te trage pc. Doordat je CPU niet snel genoeg is kom je een x aantal dagen achter te lopen. Bij x>4 word je gekickt. Andere newgrf's dan de server. Torrents.
Torrents zijn uit, geen newgrf's. Maar dat van de CPU, ik neem aan dat als de cpu load nooit boven de 10% komt tijdens dat spel dat dat dan wel goed zit?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef Bart het volgende:
Desyncs worden vaak veroorzaakt door:Een te trage pc. Doordat je CPU niet snel genoeg is kom je een x aantal dagen achter te lopen. Bij x>4 word je gekickt. Het hoeft niet te zijn dat je pc traag is, maar als ie net even druk is met een virusscan ofzo, en daardoor even niet genoeg CPU-kracht aan OTTD kan geven, lig je zo 4 dagen achter. Andere newgrf's draaien dan de server. Torrents.
Jaquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat laatste weet je uit eigen ervaring, of niet?
Hmmm, volgens mij kan ik het op de server zien met een bepaald commando, maar ik weet zo niet welke. Of de client het ook kan zien weet ik echt niet. Misschien dat Yorick daar meer over kan zeggenquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:41 schreef sander-3 het volgende:
Kun je dat trouwens zien, of je achter loopt? Qua dagen? Dan kan ik misschien zien waar het door komt..
Ik niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Zijn er uberhaupt mensen hier die ECS gebruiken?
http://wiki.openttd.org/index.php/ECS_Vectorsquote:
Tja, ik weet het niet, er is nooit echt duidelijkheid te krijgen over desyncs als het niet aan mijn drie bekende problemen ligt... Maar als het echt te erg wordt, reset ik de server wel. En dan hopen dat het probleem weg isquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:39 schreef sander-3 het volgende:
Zo, maar dat is gaafKun je daar ook online mee spelen?
Edit: bart, zou het niet aan die grote hoeveelheid vliegtuigen kunnen liggen? Dat van die desyncs?
Nouja, bij mij is het nu zo 'erg' dat ik het iig niet meer kan spelen.. want je bent meer tijd kwijt met opnieuw inloggen en verbinding maken dan met rails aanleggen..quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet, er is nooit echt duidelijkheid te krijgen over desyncs als het niet aan mijn drie bekende problemen ligt... Maar als het echt te erg wordt, reset ik de server wel. En dan hopen dat het probleem weg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |