abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:58:23 #1
154136 Stammies
We can save this world.
pi_64847964


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Bart
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 24-02-2009 23:48:08 ]
  • You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
      vrijdag 9 januari 2009 @ 12:59:25 #2
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_64847999
    Tvp.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      vrijdag 9 januari 2009 @ 13:01:02 #3
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64848052
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
    Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
    Dat is de winst van het voertuig met de kleinste winst (of het grootste verlies) vorig jaar.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 13:01:48 #4
    154136 Stammies
    We can save this world.
    pi_64848069
    Ik sloot het topic met waarschijnlijk een hele stomme vraag...
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef Stammies het volgende:
    Bij mijn detailed performance rating scoor ik overal 100% behalve bij Min. Profit. Hoe krijg je dat balkje op 100%?
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 12:48 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Door je minimum profit omhoog te krikken.
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
    Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
    You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
    pi_64848091
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 12:55 schreef Stammies het volgende:
    Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
    Het voertuig dat de minste winst maakt, heel simpel gezegd. De grens zit volgens mij op ¤20.000. Als je geen enkel voertuig hebt dat onder de ¤20.000 winst maakt per jaar, dan heb je een score van 100 in de tabel. Als je bijvoorbeeld een bus hebt die maar ¤1.000 per jaar winst maakt, dan haalt die je gemiddelde dus naar beneden.
    pi_64848116
    haal dat hele TTDPatch uit de Op joh
      vrijdag 9 januari 2009 @ 13:07:06 #7
    154136 Stammies
    We can save this world.
    pi_64848257
    TNX
    You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
      vrijdag 9 januari 2009 @ 13:52:25 #8
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_64849992
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      vrijdag 9 januari 2009 @ 14:09:00 #9
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64850576
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 13:02 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Het voertuig dat de minste winst maakt, heel simpel gezegd. De grens zit volgens mij op ¤20.000. Als je geen enkel voertuig hebt dat onder de ¤20.000 winst maakt per jaar, dan heb je een score van 100 in de tabel. Als je bijvoorbeeld een bus hebt die maar ¤1.000 per jaar winst maakt, dan haalt die je gemiddelde dus naar beneden.
    Dat zei ik al, maar dan met minder woorden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64859357
    En heb je de OP al aangepast bart?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_64859837
    He.. hoe kan het dat sommige treinen/vliegtuigen ineens veel minder winst maken? Eerst kreeg ik per vlucht of trein 1,2 miljoen.. en nu is het rond de 700.000 :S En bij die treinen zelfs 300.000..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_64862059
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Dat zei ik al, maar dan met minder woorden
    Ja, ik was toch al aan het typen toen jij het zei
      zaterdag 10 januari 2009 @ 09:43:44 #13
    233102 cherrycoke
    "Fear is a weapon."
    pi_64878934
    tvp
    "I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
      zaterdag 10 januari 2009 @ 09:59:57 #14
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64879072
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 17:46 schreef sander-3 het volgende:
    En heb je de OP al aangepast bart?
    Nee
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64889907
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 18:01 schreef sander-3 het volgende:
    He.. hoe kan het dat sommige treinen/vliegtuigen ineens veel minder winst maken? Eerst kreeg ik per vlucht of trein 1,2 miljoen.. en nu is het rond de 700.000 :S En bij die treinen zelfs 300.000..
    Inflatie?
    pi_64890227
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 17:07 schreef sk888er het volgende:

    [..]

    Inflatie?
    Dat zou in dit geval dan deflatie zijn
    Doen je vliegtuigen/treinen er om de een of andere reden langer over om te laden/lossen of langer over de reis in totaal?
      zondag 11 januari 2009 @ 11:08:45 #17
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_64908704
    TVP dan maar weer.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_64909335
    Ik krijg het spel maar niet geinstalleerd.. Heb de alle 2de dingen die hier in de OP werden aangegeven geinstalleerd maar krijg het spel dan niet opgestart omdat GameGFX.exe niet aanwezig is. Heb wat rondgezocht in al die dingen maar werd er niet veel wijzer van. Weet iemand wat ik zou kunnen doen??
      zondag 11 januari 2009 @ 11:56:43 #19
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64909543
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 11:45 schreef Road-Runner2 het volgende:
    Ik krijg het spel maar niet geinstalleerd.. Heb de alle 2de dingen die hier in de OP werden aangegeven geinstalleerd maar krijg het spel dan niet opgestart omdat GameGFX.exe niet aanwezig is. Heb wat rondgezocht in al die dingen maar werd er niet veel wijzer van. Weet iemand wat ik zou kunnen doen??
    GameGFX.exe? Nooit van gehoord, bestand heb ik ook niet en het draait prima bij mij. Probeer je OpenTTD of TTDpatch te installeren?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64909661
    OpenTTD
      zondag 11 januari 2009 @ 12:05:25 #21
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64909714
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 12:02 schreef Road-Runner2 het volgende:
    OpenTTD
    Dus je hebt eerst Transort Tycoon Deluxe for Windows geinstalleerd? En dat lukte? En daarna heb je OpenTTD geinstalleerd? En daarin werd de map van TTDLX for Windows gevraagd? En die heb je opgegeven? En die installatie is ook gelukt? En nu start je openttd.exe op? En dan geeft ie welke foutmelding?

    Graag even aangeven waar het misgaat
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64910230
    Is niet meer nodig het is met tot zover gelukt:) alles even opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het wel. Maar toch bedankt voor de hulp:)

    Alleen nog uitzoeken hoe het allemaal precies werkt;)
      zondag 11 januari 2009 @ 12:32:58 #23
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64910382
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 12:26 schreef Road-Runner2 het volgende:
    Is niet meer nodig het is met tot zover gelukt:) alles even opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het wel. Maar toch bedankt voor de hulp:)
    Geen probleem
    quote:
    Alleen nog uitzoeken hoe het allemaal precies werkt;)
    Zie OP
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 11 januari 2009 @ 15:31:16 #24
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_64915727
    nvm.

    [ Bericht 86% gewijzigd door Jamiroquai op 11-01-2009 23:16:14 ]
    pi_64923136
    Vind het tot nu tot nu toe een leuk spel Beetje uitzoeken alles maar kom er wel achter. alleen met de treinen wil het me nog niet lukken om een trein te bouwen.

    [ Bericht 53% gewijzigd door Road-Runner2 op 11-01-2009 19:27:51 ]
      zondag 11 januari 2009 @ 19:13:34 #26
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64923399
    Uit de OP:
    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Duidelijker kan ik het niet maken...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 11 januari 2009 @ 19:15:55 #27
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64923476
    En een hoofdkantoor hoef je niet te bouwen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64924488
    ow:). VOlgens mij doe ik dat toch echt zo met die treinen naja. Vanavond maar weer is proberen
    pi_64943373
    Ik kreeg hier net een database model voor mijn ogen en kreeg gelijk weer zin om TTD te spelen.. HEEL vreemd..
    pi_64944567
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 11:51 schreef stbabylon het volgende:
    Ik kreeg hier net een database model voor mijn ogen en kreeg gelijk weer zin om TTD te spelen.. HEEL vreemd..
    Wtf?
    pi_64945447
    De meeste databasemodellen zijn nou niet echt overzichtelijk en hebben nogal veel lijntjes (spoorwegen) die van tabel naar tabel (station) lopen.
    pi_64945485
    Ik heb net van deze site de Dutch trainset gedownload.
    Nu is dit maar een bestand van 54kb, en wanneer ik deze inlaad in Openttd kan ik vervolgens maar 1 diesel en 1 electrische trein terugvinden.

    op de site staan echter ook andere treinen zoals deze alom bekende dubbeldekker


    Iemand enig idee hoe/waar ik deze kan vinden??

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2009 12:54:55 ]
    pi_64947619
    zit er dan ook een ingebouwd vertraginssysteem in?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_64947640
    heb al gevonden dat er 1 maart de release zal plaatsvinden,

    nog even wachten blijkbaar
      maandag 12 januari 2009 @ 13:57:30 #35
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64947881
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 13:49 schreef sander-3 het volgende:
    zit er dan ook een ingebouwd vertraginssysteem in?
    Breakdowns aan
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64948256
    Is er ook info bekend over de capaciteiten van de NL treinen?
    pi_64948288
    Nvm, dat is dus op die site te vinden
      maandag 12 januari 2009 @ 14:10:58 #38
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64948307
    Als die set eindelijk na een paar miljard jaar ontwikkeling een keer af is, moeten we het maar eens op de fokserver gaan gebruiken
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64952759
    Pff raak steeds in de min met geld:) Voor de rest heb ik het belangrijke nu wel door:)
    pi_64953350
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 15:57 schreef Road-Runner2 het volgende:
    Pff raak steeds in de min met geld:) Voor de rest heb ik het belangrijke nu wel door:)
    Beginnen met een kolenlijn!
      maandag 12 januari 2009 @ 18:01:03 #41
    233102 cherrycoke
    "Fear is a weapon."
    pi_64958061
    olie levert meer geld op
    "I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
    pi_64958513
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 18:01 schreef cherrycoke het volgende:
    olie levert meer geld op
    Naast dat dat niet waar is (zie de ladingprijzengrafiek) zullen oliebronnen (op het land) nooit in productie omhoog gaan en kolenmijnen wel waardoor vooral aan het begin kolenmijnen veel winstgevender zijn.

    Dit alles geldt natuurlijk alleen met de standaard industriën.
    pi_64961139
    Oeh het kriebelt weer nu ik de OP lees. Eerst maar even de toetsweek uitzitten, anders komt het niet goed.
    What Would Goku Do
    pi_64962655
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 18:01 schreef cherrycoke het volgende:
    olie levert meer geld op
    Er zijn twee mensen in dit topic die je nooit moet tegenspreken. Bart is er één van. De tweede ben jij in ieder geval niet
      maandag 12 januari 2009 @ 21:16:48 #45
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64966130
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 20:04 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Er zijn twee mensen in dit topic die je nooit moet tegenspreken. Bart is er één van. De tweede ben jij in ieder geval niet
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 12 januari 2009 @ 21:55:33 #46
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_64968120
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 12:54 schreef Roellie80 het volgende:
    Ik heb net van deze site de Dutch trainset gedownload.
    Nu is dit maar een bestand van 54kb, en wanneer ik deze inlaad in Openttd kan ik vervolgens maar 1 diesel en 1 electrische trein terugvinden.

    op de site staan echter ook andere treinen zoals deze alom bekende dubbeldekker
    [ afbeelding ]

    Iemand enig idee hoe/waar ik deze kan vinden??
    Ziet er mooi uit.

    Zijn hier freaks aanwezig die zelf treinen maken? Ik heb geprobeerd wat te maken met GRFbuilder, maar het lukt me niet wat werkends te krijgen. Ik wil een paar supertankers en superloaders maken, zoals ook voor Locomotion.
    Klopt het dat de aanhangers voor wegvoertuigen alleen in TTDpatch werken en niet in OTTD? Bij mij rijden de aanhangers los zonder vrachtwagen eraan
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
    pi_64976603
    Drie dingetjes:

    1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
    2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
    3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
    pi_64978621
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Jamiroquai het volgende:
    Drie dingetjes:

    1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
    2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
    3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
    eigenlijk heb je maar 1 dingetje..

    niet.

    Wat je kan doen om het een beetje te beinvloeden is te zorgen dat er continu een truck/trein/boot staat te laden, of te wachten op lading van de desbetreffende bron.

    Bij passagiers (stad) kan je je station vergroten zodat je dekkingsgebied groter word en op die manier meer passagiers uit de stad krijgt.

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 08:08:19 ]
      dinsdag 13 januari 2009 @ 08:21:01 #49
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64978725
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Jamiroquai het volgende:
    Drie dingetjes:

    1. Hoe kan je ervoor zorgen dat een boerderij/oliebron/bos/ertsmijn meer produceert
    2. Hoe kan je ervoor zorgen dat een bank meer kostbaarheden produceert (Zelfde als 1?)
    3. Hoe kan je ervoor zorgen dat een stad meer passagiers produceert
    1. Door te zorgen dat je een rating hebt van meer dan 60% bij die industrie. Hoe hoger de rating, hoe sneller de industrie zal groeien.
    2. Bij mijn weten kan dit niet legaal. Ik kan me niet heugen dat ik de productie van een bank heb zien stijgen, maar ik vervoer dan ook nooit kostbaarheden. Ik denk echter dat je via cheaten de productie kan verhogen.
    3. Door de stad te laten groeien. Dit doe je door vijf stations/bushaltes/vliegvelden/pier te bouwen en te zorgen dat er minimaal eens in de 20 dagen een bus/trein/vliegtuig/boot komt. Dan zal de stad maximaal groeien.

    Noot bij 1.
    Ik ga ervan uit dat de smooth economy-patch aan staat.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64984538
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 08:21 schreef Bart het volgende:

    [..]

    1. Door te zorgen dat je een rating hebt van meer dan 60% bij die industrie. Hoe hoger de rating, hoe sneller de industrie zal groeien.
    2. Bij mijn weten kan dit niet legaal. Ik kan me niet heugen dat ik de productie van een bank heb zien stijgen, maar ik vervoer dan ook nooit kostbaarheden. Ik denk echter dat je via cheaten de productie kan verhogen.
    3. Door de stad te laten groeien. Dit doe je door vijf stations/bushaltes/vliegvelden/pier te bouwen en te zorgen dat er minimaal eens in de 20 dagen een bus/trein/vliegtuig/boot komt. Dan zal de stad maximaal groeien.

    Noot bij 1.
    Ik ga ervan uit dat de smooth economy-patch aan staat.
    Ik klik ook altijd nog een paar keer op betaal nieuwe gebouwen en grote reclame capagne
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 13 januari 2009 @ 12:20:23 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64985271
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 11:59 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Ik klik ook altijd nog een paar keer op betaal nieuwe gebouwen en grote reclame capagne
    Grote reclamecampagne heeft geen invloed op de groeisnelheid van een stad, het verhoogt alleen de ratings van je stations. Betaal nieuwe gebouwen heeft wel invloed, steden gaan daar iets sneller van groeien. Werking daarvan is drie maanden, en meer keren klikken heeft minimale tot geen invloed dacht ik. Dus 1x klikken per drie maanden heeft maximaal effect, mits je vijf haltes hebt die regelmatig bezocht worden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64985603
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 12:20 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Grote reclamecampagne heeft geen invloed op de groeisnelheid van een stad, het verhoogt alleen de ratings van je stations. Betaal nieuwe gebouwen heeft wel invloed, steden gaan daar iets sneller van groeien. Werking daarvan is drie maanden, en meer keren klikken heeft minimale tot geen invloed dacht ik. Dus 1x klikken per drie maanden heeft maximaal effect, mits je vijf haltes hebt die regelmatig bezocht worden
    Ja, nee dat bedoel ik ook.. ik merkte namelijk dat als je er 1 keer op klikt dat je dan gelijk de gebouwen ziet verschijnen, maar bij een paar keer veranderd er niets. Dus ik doe het 1 keer in de zoveel tijd idd..

    Maar volgens het tekstje zorgt een grote reclamecampagne ervoor dat je meer passagiers naar je station krijgt..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_64995452
    Is het ook mogelijk om een trein hetvolgende te laten doen.

    Dat hij naar station 1 gaat, en daar wacht totdat hij helemaal vol zit,
    Naar station 2 gaat, daar alles uitlaad, en weer zichzelf weer helemaal vol laad.
    En dan weer naar station 1, en alles uitladen en volladen.
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:27:37 #54
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64997358
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 12:29 schreef sander-3 het volgende:
    Maar volgens het tekstje zorgt een grote reclamecampagne ervoor dat je meer passagiers naar je station krijgt..
    Dat klopt. Het verhoogt je rating, dus meer passagiers. Maar als je die passagiers niet vervoert en op het station laat wachten doordat je niet genoeg treinen laat rijden, zakt die rating vanzelf weer en krijg je minder passagiers.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64998711
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 16:43 schreef sander-3 het volgende:
    Is het ook mogelijk om een trein hetvolgende te laten doen.

    Dat hij naar station 1 gaat, en daar wacht totdat hij helemaal vol zit,
    Naar station 2 gaat, daar alles uitlaad, en weer zichzelf weer helemaal vol laad.
    En dan weer naar station 1, en alles uitladen en volladen.
    Dat wil alleen met passagiers, omdat in dat geval station 1 en 2 allebei passagiers leveren. Bij goederenvervoer is het niet mogelijk, omdat treinen hun wagons, eenmaal gekocht, nooit meer kunnen wisselen. Tenzij je het handmatig doet, natuurlijk.
    Je zou wel je wagons 'half om half' achter de trein kunnen doen (wagons voor lading 1 en wagons voor lading 2), maar dan krijg je dus nooit je complete trein vol.
    pi_65001024
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 18:07 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat wil alleen met passagiers, omdat in dat geval station 1 en 2 allebei passagiers leveren. Bij goederenvervoer is het niet mogelijk, omdat treinen hun wagons, eenmaal gekocht, nooit meer kunnen wisselen. Tenzij je het handmatig doet, natuurlijk.
    Je zou wel je wagons 'half om half' achter de trein kunnen doen (wagons voor lading 1 en wagons voor lading 2), maar dan krijg je dus nooit je complete trein vol.
    Ja, ik bedoelde ook passagiers.. maar ik wil alleen dat hij wacht totdat hij vol zit..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65004341
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Ja, ik bedoelde ook passagiers.. maar ik wil alleen dat hij wacht totdat hij vol zit..
    Ah, dat is vrij simpel. In het order-menu waar je de bestemmingen aangeeft, het hokje "Vol laden" aanklikken bij het gewenste station

    Plaatje uit de OP, bij punt 5 dus:
    pi_65005730
    Ik word steeds weggeschopt bij de Fok!-server(netwerk synchronisatie-fout)

    Echt niet meer leuk Nu al iets van 13 keer achter elkaar.

    En ik heb net 4 Miljard
    pi_65005776
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 21:09 schreef Jamiroquai het volgende:
    Ik word steeds weggeschopt bij de Fok!-server(netwerk synchronisatie-fout)

    Echt niet meer leuk Nu al iets van 13 keer achter elkaar.

    En ik heb net 4 Miljard
    Misschien is je computer te traag?
    pi_65008865
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 21:10 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Misschien is je computer te traag?
    Nee, mijn pc is niet te langzaam voor een spel uit 1996, Nee.

    Half-Life 2, Fallout 3, Oblivion... Ik denk niet dat Transport Tycoon in dat lijstje staat.

    [ Bericht 34% gewijzigd door Jamiroquai op 13-01-2009 22:30:44 ]
    pi_65009706
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:34 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ah, dat is vrij simpel. In het order-menu waar je de bestemmingen aangeeft, het hokje "Vol laden" aanklikken bij het gewenste station

    Plaatje uit de OP, bij punt 5 dus:
    [ afbeelding ]
    Maar dan laadt hij de passagiers vanaf het andere station niet uit, toch?

    Edit: wel dus.. dat werkte eerst niet.. of ik deed wat fout.. het werkt nu iig.

    [ Bericht 5% gewijzigd door sander-3 op 13-01-2009 23:24:38 ]
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65009799
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 22:20 schreef Jamiroquai het volgende:

    [..]

    Nee, mijn pc is niet te langzaam voor een spel uit 1996, Nee.

    Half-Life 2, Fallout 3, Oblivion... Ik denk niet dat Transport Tycoon in dat lijstje staat.
    Dat zie je dus verkeerd. OpenTTD multiplayer op een ontzettend grote map is zelfs voor de huidige processors een fikse taak. Het ziet er misschien niet zo spetterend uit, maar je hebt wel een ongeloofelijke hoeveelheid berekeningen.
    pi_65010262
    Ik word er weer heel de tijd uitgedonderd: netwerk synchronisatie mislukt.
    quote:
    Desyncs are always bugs in OpenTTD, which can be put into three classes: calling (Interactive)Random() in the wrong place, not rebuilding caches correctly, or coding errors like overflows. They are NOT caused by a too slow computer, too slow internet connection etc.
    Is dat opeens dan die zogenaamde bug.. bedoel ik

    [ Bericht 60% gewijzigd door sander-3 op 13-01-2009 23:06:35 ]
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65011624
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 22:47 schreef sander-3 het volgende:
    Ik word er weer heel de tijd uitgedonderd: netwerk synchronisatie mislukt.
    [..]

    Is dat opeens dan die zogenaamde bug.. bedoel ik
    Dat heb ik nou precies ook.

    Nu al een lange tijd niet meer trouwens (weird)
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 22:39 schreef stbabylon het volgende:

    [..]

    Dat zie je dus verkeerd. OpenTTD multiplayer op een ontzettend grote map is zelfs voor de huidige processors een fikse taak. Het ziet er misschien niet zo spetterend uit, maar je hebt wel een ongeloofelijke hoeveelheid berekeningen.
    Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloom Zelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.

    Edit: Net weer uitgeschopt!

    Oh, en sander-3. Ik zou het lief vinden als je niet steeds met me loop te fokken.

    Flikker dus op met mijn kanalen dichtgooien enzo en andere ongein

    [ Bericht 17% gewijzigd door Jamiroquai op 13-01-2009 23:30:36 ]
    pi_65012413
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Jamiroquai het volgende:

    [..]

    Dat heb ik nou precies ook.

    Nu al een lange tijd niet meer trouwens (weird)
    [..]

    Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloom Zelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.

    Edit: Net weer uitgeschopt!

    Oh, en sander-3. Ik zou het lief vinden als je niet steeds met me loop te fokken.

    Flikker dus op met steeds mijn kanalen dichtgooien enzo
    Oke, als jij dan ophoud met bij 70% van mijn verbindingen eenzelfde soort verbinding aan te leggen..

    Ik bedoel.. als je vanaf een kolenmijn met autootjes kool gaat vervoeren naar een centrale die 10 blokjes verderop ligt levert dat toch niks op...
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65015899
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 23:33 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Oke, als jij dan ophoud met bij 70% van mijn verbindingen eenzelfde soort verbinding aan te leggen..

    Ik bedoel.. als je vanaf een kolenmijn met autootjes kool gaat vervoeren naar een centrale die 10 blokjes verderop ligt levert dat toch niks op...
    Al die kolenmijnen zijn er trouwens omdat ik er 60+ miljoen in heb gestopt he

    Maar is goed

    (Dat was trouwens omdat jij 77Mil verdient met treintjes enzo, en dat wou ik wat naar beneden brengen xD Je hebt gewoon teveel winst! )
    pi_65017542
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Jamiroquai het volgende:
    Wederom: Nee, mijn pc is niet te sloom Zelfs de 10 miljoen miljard berekeningen per seconde kan ie heus wel aan.
    Kun je wel sarcastisch gaan doen, en opscheppen dat je een supercomputer hebt...

    Misschien wil je het wel geloven als Bart het zegt...
    pi_65023369
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 07:09 schreef stbabylon het volgende:

    [..]

    Kun je wel sarcastisch gaan doen, en opscheppen dat je een supercomputer hebt...

    Misschien wil je het wel geloven als Bart het zegt...
    Mss snap je iets niet.

    Als ik zeg dat mijn pc niet te sloom is, is mijn pc niet te sloom.

    Daardoor is het allereerste argument dus niet meer geldig en de hele discussie die eruit is ontstaan totaal onnodig. Je mag natuurlijk zo vaak zeggen als je wilt dat je een goede PC nodig hebt om TT te spelen, maar daar heeft eigenlijk niemand om gevraagd. Jij bent het begonnen, en verwacht nu dat ik "Ja, je hebt gelijk" zeg voordat jij eindelijk stopt met het proberen over te redeneren van mij.

    1. Het inderdaad ontzettend sarcastisch, liefst met een
    2. Ik weet BEST dat je een degelijke PC voor een 2000x2000(en nog iets) multiplayer map nodig hebt. Die dingen zijn zo groot dat je als mens makkelijk de weg kwijtraakt. Je hoeft me heus niet over te halen. Ik ben een mens die kan nadenken. Iedereen snapt heus wel dat als je 500 treinen, vliegtuigen, trucks en boten P.P. over een veld van 2000x2000 hokjes plaatst dat je dan een goede PC nodig hebt.

    In één woord: DUH

    sjees. JE HEBT GELIJK. Hou nu maar op
    pi_65023761
    Dit was altijd een leuk topic. Hou dat eens zo.
    pi_65024350
    hey even een vraag Is het nou slimmer om alles naar 1 station te brengen. Dus bijvoorbeeld alle coal van de map naar 1 power plant brengen (Hierdoor zijn sommige treinen wel erg lang onderweg). Of gewoon meerdere power plants gebruiken
    pi_65025077
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 12:02 schreef Palmboom313 het volgende:
    hey even een vraag Is het nou slimmer om alles naar 1 station te brengen. Dus bijvoorbeeld alle coal van de map naar 1 power plant brengen (Hierdoor zijn sommige treinen wel erg lang onderweg). Of gewoon meerdere power plants gebruiken
    In principe heeft elk producerend bedrijf maar één eindstation (nodig). Als ze te lang onderweg zijn, moet je simpelweg meer treinen op die bestaande route laten rijden.
    Naar andere stations gaan levert niks extra's op, behalve extra moeite.
    pi_65025740
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 12:25 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    In principe heeft elk producerend bedrijf maar één eindstation (nodig). Als ze te lang onderweg zijn, moet je simpelweg meer treinen op die bestaande route laten rijden.
    Naar andere stations gaan levert niks extra's op, behalve extra moeite.
    Wat wel een voordeel kan zijn is in het volgende voorbeeld:
    50 aanlever stations - 1 fabriek station - 1 stad station voor goederen

    Dan kun je er voor kiezen om 1 of 2 fabrieken meer te gebruiken en evenzo voor steden. Dan wordt het net iets minder druk bij je fabriek
    pi_65025811
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 11:37 schreef Jamiroquai het volgende:

    [..]

    Mss snap je iets niet.

    Als ik zeg dat mijn pc niet te sloom is, is mijn pc niet te sloom.

    Daardoor is het allereerste argument dus niet meer geldig en de hele discussie die eruit is ontstaan totaal onnodig. Je mag natuurlijk zo vaak zeggen als je wilt dat je een goede PC nodig hebt om TT te spelen, maar daar heeft eigenlijk niemand om gevraagd. Jij bent het begonnen, en verwacht nu dat ik "Ja, je hebt gelijk" zeg voordat jij eindelijk stopt met het proberen over te redeneren van mij.

    1. Het inderdaad ontzettend sarcastisch, liefst met een
    2. Ik weet BEST dat je een degelijke PC voor een 2000x2000(en nog iets) multiplayer map nodig hebt. Die dingen zijn zo groot dat je als mens makkelijk de weg kwijtraakt. Je hoeft me heus niet over te halen. Ik ben een mens die kan nadenken. Iedereen snapt heus wel dat als je 500 treinen, vliegtuigen, trucks en boten P.P. over een veld van 2000x2000 hokjes plaatst dat je dan een goede PC nodig hebt.

    In één woord: DUH

    sjees. JE HEBT GELIJK. Hou nu maar op
    Dan zou je in het vervolg beter niet gelijk moeten komen met 'hij kan HF2, oblivion, etc, etc wel aan', want daardoor geef je aan dat je niet het verschil kent tussen grafische druk op je pc en rekenkracht.
    pi_65026136
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 12:43 schreef stbabylon het volgende:

    [..]

    Wat wel een voordeel kan zijn is in het volgende voorbeeld:
    50 aanlever stations - 1 fabriek station - 1 stad station voor goederen

    Dan kun je er voor kiezen om 1 of 2 fabrieken meer te gebruiken en evenzo voor steden. Dan wordt het net iets minder druk bij je fabriek
    Ik las even over het stukje 'alle coal van de map' heen. Dat is inderdaad niet zo handig om dat allemaal naar één eindstation te laten gaan. Al was het maar omdat het gigantisch lelijk is en je zo toekomstige bouw nogal in de weg gaat zitten.
    Je moet inderdaad zelf in de gaten houden wanneer iets te groot en te druk wordt. In dat geval moet je uitwijken naar een ander station bij dezelfde fabriek of zelfs naar een totaal andere fabriek.
    De KISS-methode is hier goed van toepassing
    pi_65026334
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 12:53 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik las even over het stukje 'alle coal van de map' heen. Dat is inderdaad niet zo handig om dat allemaal naar één eindstation te laten gaan. Al was het maar omdat het gigantisch lelijk is en je zo toekomstige bouw nogal in de weg gaat zitten.
    Je moet inderdaad zelf in de gaten houden wanneer iets te groot en te druk wordt. In dat geval moet je uitwijken naar een ander station bij dezelfde fabriek of zelfs naar een totaal andere fabriek.
    De KISS-methode is hier goed van toepassing
    KISS-methode, leg uit
    pi_65026624
    quote:
    KISS-methode, leg uit
    pi_65030116
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 13:32 schreef MaxMark het volgende:
    Keep It Simple, Stupid.
    ik maak altijd een complexe baan
    pi_65030865
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 14:38 schreef Palmboom313 het volgende:

    [..]

    ik maak altijd een complexe baan
    Het netwerk mag wel complex zijn, dat is juist het leuke van het spel. Maar ga dus niet crisscross door de hele map heen bouwen, dat is het punt
    pi_65035159
    Ik word echt helemaal gestoord van die desync errors. Zou het niet aan de server kunnen liggen? Want iedereen heeft er last van volgens mij
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65035373
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 16:30 schreef sander-3 het volgende:
    Ik word echt helemaal gestoord van die desync errors. Zou het niet aan de server kunnen liggen? Want iedereen heeft er last van volgens mij
    ik heb er de laatste tijd geen last meer van.
    Maar op andere servers heb je het net zo goed. Openttd is nogal gevoelig blijkbaar.

    start openttd helemaal opnieuw voor je weer connect. Wil wel eens helpen
    pi_65035858
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 16:36 schreef Roellie80 het volgende:

    [..]

    ik heb er de laatste tijd geen last meer van.
    Maar op andere servers heb je het net zo goed. Openttd is nogal gevoelig blijkbaar.

    start openttd helemaal opnieuw voor je weer connect. Wil wel eens helpen
    Maar eerst had ik het nooit.. en nu ineens om de 2 of 3 minuten 1 of 2 minuten .. en ik heb ttd zelfs al opnieuw geinstalleerd:') en ik start het ook steeds opnieuw op.. maar niks helpt.

    [ Bericht 6% gewijzigd door sander-3 op 14-01-2009 17:33:26 ]
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 14 januari 2009 @ 16:51:36 #84
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_65036054
    TVP
      woensdag 14 januari 2009 @ 18:28:55 #85
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_65039807
    Desyncs worden vaak veroorzaakt door:
  • Een te trage pc. Doordat je CPU niet snel genoeg is kom je een x aantal dagen achter te lopen. Bij x>4 word je gekickt. Het hoeft niet te zijn dat je pc traag is, maar als ie net even druk is met een virusscan ofzo, en daardoor even niet genoeg CPU-kracht aan OTTD kan geven, lig je zo 4 dagen achter.
  • Andere newgrf's draaien dan de server.
  • Torrents.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_65039849
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef Bart het volgende:
    Desyncs worden vaak veroorzaakt door:
  • Een te trage pc. Doordat je CPU niet snel genoeg is kom je een x aantal dagen achter te lopen. Bij x>4 word je gekickt.
  • Andere newgrf's dan de server.
  • Torrents.
  • Dat laatste weet je uit eigen ervaring, of niet?
    pi_65041887
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef Bart het volgende:
    Desyncs worden vaak veroorzaakt door:
  • Een te trage pc. Doordat je CPU niet snel genoeg is kom je een x aantal dagen achter te lopen. Bij x>4 word je gekickt. Het hoeft niet te zijn dat je pc traag is, maar als ie net even druk is met een virusscan ofzo, en daardoor even niet genoeg CPU-kracht aan OTTD kan geven, lig je zo 4 dagen achter.
  • Andere newgrf's draaien dan de server.
  • Torrents.
  • Torrents zijn uit, geen newgrf's. Maar dat van de CPU, ik neem aan dat als de cpu load nooit boven de 10% komt tijdens dat spel dat dat dan wel goed zit?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65041946
    Hoe werkt dat ECS nou? Ik heb alle ECSgrfs bovenin de grf lijst gezet met Townvector bovenaan. Vervolgens nog de parameters geprobeerd op general behaviour change, maar ik zie geen nieuwe industrieen verschijnen. Hoe kan dit?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      woensdag 14 januari 2009 @ 19:30:42 #89
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_65042403
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:30 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat laatste weet je uit eigen ervaring, of niet?
    Ja
    Maar bij mij staan ze nu ook uit hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_65042843
    Kun je dat trouwens zien, of je achter loopt? Qua dagen? Dan kan ik misschien zien waar het door komt..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65043048
    Misschien dat het komt door die achterlijke hoeveelheid vliegtuigen? 161 van united + 34 van mij...
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 14 januari 2009 @ 19:55:52 #92
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_65043607
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 19:41 schreef sander-3 het volgende:
    Kun je dat trouwens zien, of je achter loopt? Qua dagen? Dan kan ik misschien zien waar het door komt..
    Hmmm, volgens mij kan ik het op de server zien met een bepaald commando, maar ik weet zo niet welke. Of de client het ook kan zien weet ik echt niet. Misschien dat Yorick daar meer over kan zeggen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_65044122
    Zijn er uberhaupt mensen hier die ECS gebruiken?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      woensdag 14 januari 2009 @ 20:10:49 #94
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_65044325
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 20:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Zijn er uberhaupt mensen hier die ECS gebruiken?
    Ik niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_65044723
    Wat is het dan..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_65045196
    http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=ECSVectors

    Hiermee kun je 32 verschillende soorten producten maken. Je krijgt een enorm cargo scheme op die manier. De nieuwste versie is trouwens pas van gisteren. De site ziet er wel goed uit.

    Gebruiken jullie een andere new cargo grf? En is dat er 1 die de oude vervangt of wordt er cargo toegevoegd aan het oude schema?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      woensdag 14 januari 2009 @ 20:31:18 #97
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_65045248
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_65045537
    Zo, maar dat is gaaf Kun je daar ook online mee spelen?

    Edit: bart, zou het niet aan die grote hoeveelheid vliegtuigen kunnen liggen? Dat van die desyncs?
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 14 januari 2009 @ 20:45:00 #99
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_65045773
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 20:39 schreef sander-3 het volgende:
    Zo, maar dat is gaaf Kun je daar ook online mee spelen?

    Edit: bart, zou het niet aan die grote hoeveelheid vliegtuigen kunnen liggen? Dat van die desyncs?
    Tja, ik weet het niet, er is nooit echt duidelijkheid te krijgen over desyncs als het niet aan mijn drie bekende problemen ligt... Maar als het echt te erg wordt, reset ik de server wel. En dan hopen dat het probleem weg is
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_65045912
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 20:45 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Tja, ik weet het niet, er is nooit echt duidelijkheid te krijgen over desyncs als het niet aan mijn drie bekende problemen ligt... Maar als het echt te erg wordt, reset ik de server wel. En dan hopen dat het probleem weg is
    Nouja, bij mij is het nu zo 'erg' dat ik het iig niet meer kan spelen.. want je bent meer tijd kwijt met opnieuw inloggen en verbinding maken dan met rails aanleggen..
    Er gaat niets boven Groningen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')