abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64833002
In ieder geval niet.

De serie "Wie is... de Mol" is iedere donderdag om 20.30 uur op Nederland 1 te zien.

KANDIDATEN:

Anniek Pheifer
Actrice

Froukje Jansen
Presentatrice, actrice en ex-turnster

Jon van Eerd
Acteur

Rick Engelkes
Producent, ex-acteur

Vera Mann
Actrice

Dennis Storm
Presentator

Hans Schiffers
Radiopresentator

Paula Undondek
Presentatrice, actrice

Sebastiaan Labrie
Acteur, presentator

Viviënne van den Assem
Actrice

Vorige topics:
WIDM 2009 #1 - Kandidaten bekend!
WIDM 2009 #2 - Wie wordt de eerste afvaller?
WIDM 2009 #3 - We zijn begonnen!!

WIDM-prono's:
Wie is de mol Prono 2009 - Aflevering #1
Wie is de mol Prono 2009 - Aflevering #2

De WIDM-website, voor extra materiaal, dagboeken en meer!

Deze OP is hier te vinden.

Let er bij het openen van volgende topics op dat spoilers niet in de topictitel horen.
pi_64833024
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64833055
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:13 schreef DaFrenk het volgende:
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_64833072
Vond het wel een kutfout van de AVRO site
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:16:01 #5
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_64833128
Goede TT.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_64833138
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:14 schreef HostiMeister het volgende:
Weinig professioneel idd, maar nu weinig meer aan te doen.
Vind trouwens Ierland echt supermooi om te zien!
pi_64833155
Ik geloof niet dat ze de mol pas bij de 1e aflevering uitkiezen. Een paar jaar geleden (met george?) lieten ze zelfs zijn voorbereidingen en alles zien, dat waterskiën enzo. De mol zal nu ook ongetwijfeld voorbereidingen hebben genomen.
You dream it, I live it.
pi_64833171
Ik ga voor Dennis .
pi_64833184
Nu al het vierde topic? Heb er dus al drie gemist...

Maar goed, leuke aflevering.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_64833194
Back on the race
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_64833196
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:16 schreef Wickedangel het volgende:
Goede TT.
I HATE MUSIC
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:17:29 #12
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_64833199
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:14 schreef HostiMeister het volgende:
En van Dirk-Kuijt dat 'ie 't ff kwam melden. Gelukkig zat ik op de bank.
pi_64833220
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:16 schreef Meddo het volgende:
Ik geloof niet dat ze de mol pas bij de 1e aflevering uitkiezen. Een paar jaar geleden (met george?) lieten ze zelfs zijn voorbereidingen en alles zien, dat waterskiën enzo. De mol zal nu ook ongetwijfeld voorbereidingen hebben genomen.
Dat denk ik ook. Volgens mij wordt de mol gewoon bij het hele proces betrokken, zodat hij exact weet wat er ook afleveringen later komen gaat. Misschien krijgt hij wel de antwoorden van de test te zien, om te zien wie hem verdenken.
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:18:55 #14
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64833271
Lol die topictitel
Heerlijke serie
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64833289
Lijkt me inderdaad ook heeeel sterk dat de mol pas in de eerste aflevering werd uitgekozen
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:20:30 #16
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_64833350

Kan het niet helemaal goed zien, maar zit daar een zonnebril op z'n hoofd? Zelfde verhaal dan als bij Hans met z'n zonnebril in de fabriekshal... (Henk de Mol)
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:21:11 #17
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_64833379
Ik ga voor Rick
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:22:54 #18
225026 DiedjeeJ
Pretty Visitors
pi_64833457
Aflevering 1.

Nog maar 's wat vaker bekijken.
O+ SG / BRM O+!!
pi_64833474
Ook na al die jaren blijft het leuk om naar te kijken
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_64833484
Ik vind Paula een beetje eng..., weet niet waarom
Top 5 China producten
pi_64833599
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:23 schreef rene90 het volgende:
Ik vind Paula een beetje eng..., weet niet waarom
Racist
You dream it, I live it.
pi_64833616
Dat is gewoon dat haar.
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:27:04 #23
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_64833649
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:17 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

En van Dirk-Kuijt dat 'ie 't ff kwam melden. Gelukkig zat ik op de bank.
Dat heb ik gelukkig ook niks van gelezen wat hij hier schreef .
pi_64833667
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:26 schreef Meddo het volgende:

[..]

Racist
Top 5 China producten
pi_64833687
Zou er echt geen mol zijn geweest?

Froukje btw

Froukje (van Sixpack)
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_64833771
Geweldig dat het weer begonnen is

Ik zit nu te twijfelen tussen Sbastiaan en Rick. Terwijl ik bij Hans het idee heb dat hij graag een mol-indruk wil wekken

En Froukje
pi_64833788
Heeft niemand een caps van Hans op dat rooster, kan je wel een mooie vergelijking met de mol van maken, even ter vergelijking ze naast elkaar zetten
Top 5 China producten
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:30:55 #28
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_64833829
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:27 schreef Longmen het volgende:

Froukje btw

Froukje (van Sixpack)
Volgens mij hadden ze een mol hoor Dat deden ze maar omdat de vorige mollen daar waren.
pi_64833846
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:30 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze een mol hoor Dat deden ze maar omdat de vorige mollen daar waren.
Lijkt mij ook gewoon part of the game
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:32:24 #30
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_64833885
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:27 schreef Longmen het volgende:
Nee, dat was onzin.
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:35:23 #31
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_64834002
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:31 schreef Longmen het volgende:

[..]

Lijkt mij ook gewoon part of the game
Ja zeker!
pi_64834081
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:30 schreef rene90 het volgende:
Heeft niemand een caps van Hans op dat rooster, kan je wel een mooie vergelijking met de mol van maken, even ter vergelijking ze naast elkaar zetten
Uit een andere, eerdere post:

Wel goed gevonden ja.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64834185
Wat sprak Rick ook alweer uit in dat GTST-fragment? Iets van Je stond erbij en keek er naar??
pi_64834285
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:37 schreef marcodej het volgende:

[..]

Uit een andere, eerdere post:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel goed gevonden ja.
Bedoelde eigenlijk dat hij zo voorover gebogen met ze helmpie en brilletje op liep. Kleine paint (ben heel slecht ,sorry maar dan heb je een idee, en ik kan zelf geen foto's maken van filmpjes beetje irritant)

Was een korte shot van
Top 5 China producten
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:43:03 #35
88233 Steve
Still the best.
pi_64834316
Lijkt me ook niet dat je een mol in 1 dag klaarstoomt om mol te zijn. De mol heeft ook voorkennis nodig.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_64834479
Ik denk wel dat het waar is dat de Mol niet eerder bekend was. De Mol zelf mag liegen en bedriegen, manipuleren en marchanderen, maar wat de programmamakers ons laten zien is de afgelopen jaren toch altijd de waarheid geweest. Natuurlijk wel op een bepaalde manier in beeld gebracht en suggestief gemonteerd, maar ik geloof niet dat we door de programmamakers ooit keihard voorgelogen zijn. Als dat nu wel zo zou zijn, vind ik dat teleurstellend.

Mijn analyses van de eerste aflevering;

"Zou je de Mol willen zijn?"
Van een aantal kandidaten hebben we het antwoord niet in beeld gezien: Rick, Anniek en Hans. Van deze drie moet er eentje nee gezegd hebben. Viviënne, Sebastiaan, Vera, Jon, Paula en Froukje zeiden ja. Dennis zei nee, maar begon later te twijfelen.

Goed, waarom brengen ze die 'nee' van Dennis in beeld? Als dat echt zou betekenen dat hij de Mol niet kan zijn, zou dat veel spanning uit het spel weg nemen. Stel dat Dennis in de finale komt; dan weet de andere kandidaat in de finale - die dus ook niet de Mol is - toch meteen wie wel de Mol is?

Ik veronderstel dus dat het eerste antwoord op de vraag bepalend was voor de pot, maar dat Dennis vervolgens toch heeft aangegeven wel interesse te hebben.

Vervolgens de scene met de schermpjes om uit te vinden wie de Mol is. Dennis zegt wel dat ie een andere naam heeft ingevuld, maar heeft ie dat ook daadwerkelijk gedaan? Het draagt wel bij aan de sfeer dat hij de Mol simpelweg niet kán zijn.

Terwijl veel kandidaten juist proberen om de verdenking op zichzelf te betrekken, doet Dennis er alles aan om juist te benadrukken dat hij nooit en te nimmer de Mol zou kunnen zijn. Ik vind dat erg verdacht. Als Dennis namelijk inderdaad echt de Mol niet is, vermindert deze tactiek juist zijn kansen.

De schermen opdracht
De opdracht is gelukt en er was niemand die heel duidelijk de boel frustreerde. Als ik de Mol was, zou ik misschien de positie van Sebastiaan willen hebben: daar heb je de meeste invloed. Aan de andere kant val je daar ook het meeste op, terwijl de opdracht net zo goed mislukt als iemand niet bij de juiste camera belandt. Sebastiaan probeerde eventjes twee mensen te verwisselen. Hans was het laatste bij z'n camera.

Topito's
De Mol wil aan dit spel deelnemen om invloed te kunnen hebben. De enige manier om dat te bereiken is om als eerste je vinger op te steken, want daarna ben je afhankelijk van wie jou kiest. Dat zou Paula dus verdacht maken. Daarbij komt nog dat Paula duizend euro verspeelt heeft in haar discussie met Rick. Ook Jon en Dennis hebben geld verspeeld.

Conclusie
Ik kom dus tot de volgende verdachten: Dennis, Hans, Sebastiaan, Paula, Jon en Rick. Alles bij elkaar genomen vind ik het gedrag van Dennis tot nu toe het meest verdacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 23:47:17 ]
pi_64834553
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk dat hij zo voorover gebogen met ze helmpie en brilletje op liep. Kleine paint (ben heel slecht ,sorry maar dan heb je een idee, en ik kan zelf geen foto's maken van filmpjes beetje irritant)
[ afbeelding ]
Was een korte shot van
Hans heeft er een fan bij!
I HATE MUSIC
pi_64834572
En dat hoofd van Hans ook in de camera's!
I HATE MUSIC
pi_64834655
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:46 schreef k_man het volgende:
Ik denk wel dat het waar is dat de Mol niet eerder bekend was. De Mol zelf mag liegen en bedriegen, manipuleren en marchanderen, maar wat de programmamakers ons laten zien is de afgelopen jaren toch altijd de waarheid geweest. Natuurlijk wel op een bepaalde manier in beeld gebracht en suggestief gemonteerd, maar ik geloof niet dat we door de programmamakers ooit keihard voorgelogen zijn. Als dat nu wel zo zou zijn, vind ik dat teleurstellend.
De Mol heeft in de voorgaande jaren altijd wel van tevoren geoefend voor bepaalde opdrachten. Denk aan George en de waterski-opdracht.
En Yvon had bij die namen-opdracht al 10x die naam in dat dorp gevonden, maar dat werd ook niet uitgezonden.
pi_64834716
Vorig jaar had de Mol ook schietlessen gehad.
pi_64834979
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:51 schreef Urquhart het volgende:

[..]

De Mol heeft in de voorgaande jaren altijd wel van tevoren geoefend voor bepaalde opdrachten. Denk aan George en de waterski-opdracht.
En Yvon had bij die namen-opdracht al 10x die naam in dat dorp gevonden, maar dat werd ook niet uitgezonden.
Ja, dat is bekend. Natuurlijk zenden ze geen dingen uit waaruit je meteen kunt afleiden wie de Mol is. Dat is ook niet wat ik zei. Dingen weglaten is heel wat anders dan de kijker keihard voorliegen. Dat laatste is volgens mij nooit gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 23:59:29 ]
pi_64834990
Vond Viviënne erg verdacht toen ze maar even terugliep naar Sebastiaan terwijl ze al lang op de goede plek stond
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_64834998
Waarom topito's? Dat was toch juist iets voor mexico
You dream it, I live it.
pi_64835131
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was een korte shot van
Zoiets?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64835155
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:59 schreef Meddo het volgende:
Ja idd, had dan goudstukken of klavertjes 4 gedaan om in de sfeer van Ierland te blijven
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_64835158
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:59 schreef Meddo het volgende:
Dat vind ik ook. Maak dan vormpjes van Noord-Ierland of zo...
I HATE MUSIC
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:06:02 #47
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_64835215
Ik zou het heel erg flauw vinden als de dj bij wie iedereen in de loop der jaren over de Mol heeft verteld, nou uitgerekend de Mol zou blijken te zijn.
pi_64835244
Toen ik Hans met die zonnebril zag, zei ik gelijk: (nep)mollenactie! Maar dit ligt er toch veel te dik bovenop mensen?! Of wordt dit weer een gevalletje als die Miljuscka ofzoiets, waarvan je bij aflevering 1 al kon zeggen dat ze het was?

Anders denk ik ook Dennis; maar op dit moment heeft de regie het programma zo geknipt dat je geen idee kan hebben wie het moet zijn. Ik heb een aantal mensen nog niet goed in beeld of aan het werk gezien, dat komt nog als er minder mensen zijn. Ik weet wel dat je op het einde dan die terugblik aflevering zag, en dan lieten ze beelden zien die haast niet uitgezonden waren... het is dus helemaal in handen van de programmamakers wat ze nu willen laten zien.
pi_64835260
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:06 schreef Wickedangel het volgende:
Ik zou het heel erg flauw vinden als de dj bij wie iedereen in de loop der jaren over de Mol heeft verteld, nou uitgerekend de Mol zou blijken te zijn.
Ik vond en vind het sowieso raar dat hij aan het programma mee mag doen.
I HATE MUSIC
pi_64835285
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:06 schreef Wickedangel het volgende:
Hij is waarschijnlijk wel een speler die dingen gauw door heeft, en misschien ook mee manipuleert.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:07 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Ik vond en vind het sowieso raar dat hij aan het programma mee mag doen.
Dat vond ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')