abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64836102
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:43 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ik kijk AJ int. Engels dus, de Arabische versie heb ik niet in mijn pakket
Ik weet niet of je Ziggo hebt, wat daar zit de arabische Al Jazeera een beetje verstopt.
Hij zit daar op kanaal 680 .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:36:11 #222
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64836109
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, geen staakt-het-vuren. Ik zie daar geen brood in. Met bestanden en akkoorden is het al jaren geprobeerd, maar dat heeft nooit wat uitgehaald.

M.i. moet het nu gewoon uitgevochten worden. Of Israel wordt van de kaart geveegd door de Palestijnen (dat is het doel van Hamas en co) of Hamas wordt met wortel en tak uitgeroeid door Israel (dat is het doel van Israel). Zie je het verschil tussen de twee doelstellingen? Ik kies voor het tweede: het met wortel en tak uitroeien van Hamas en het Palestijnse terrorisme. Dat bereik je niet met een bestand.
hamas kan je ook, of juist, vernietigen door een staakt het vuren. dat hamas van de aardbodem vervaagd moet worden is logisch. even kijken of ze doorgaan na het humanistische staakt het vuren. zo nee, dan is alles mogelijk. laat de ratten hun hol verlaten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64836116
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het afwijzen van de actie van Israel impliceert steun voor het Palestijns terrorisme.
In jouw hersens, ja.

In de hersenen van mensen mèt intellect zou het ook nog kunnen impliceren dat ik tegen oorlogsacties in het algemeen ben.
pi_64836179
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hamas kan je ook, of juist, vernietigen door een staakt het vuren. dat hamas van de aardbodem vervaagd moet worden is logisch. even kijken of ze doorgaan na het humanistische staakt het vuren. zo nee, dan is alles mogelijk. laat de ratten hun hol verlaten.
Een staakt-het-vuren heeft geen zin. Is al zo vaak geprobeerd en Hamas houdt zich nooit aan de afspraken. Het is beter om ze nu af te maken, dan nog decennialang aan te blijven kloten.
pi_64836207
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

In jouw hersens, ja.

In de hersenen van mensen mèt intellect zou het ook nog kunnen impliceren dat ik tegen oorlogsacties in het algemeen ben.
Leuke politiek correctie prietpraat, maar niet erg realistisch. We hebben het hier over een conflict wat al decennia speelt. Dan gaan zeuren dat je oorlogsacties afwijst, slaat als een tang op een varken.
pi_64836209
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik stel voor dat fok 5 minuten op zwart gaat uit respect
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64836286
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leuke politiek correctie prietpraat, maar niet erg realistisch. We hebben het hier over een conflict wat al decennia speelt. Dan gaan zeuren dat je oorlogsacties afwijst, slaat als een tang op een varken.
Dat jij het "afmaken" van dat volk in Gaza als doelstelling hebt, zegt mij dat jij een letterlijke samenleving tussen joden en moslims in Israel als niet reëel beschouwt.

Stel dat Israel elke Palestijn van kant maakt. Wat dan. Wie is dan het volgende slachtoffer? Libanon nogmaals? Of toch Iran? Waar houdt die achterlijke kortzichtige vals-superieure drang naar oorlog op?
pi_64836313
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:43 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat jij het "afmaken" van dat volk in Gaza als doelstelling hebt, zegt mij dat jij een letterlijke samenleving tussen joden en moslims in israel als niet reëel beschouwt.

Stel dat Israel elke Palestijn van kant maakt. Wat dan. Wie is dan het volgende slachtoffer? Libanon nogmaals? Of toch Iran? Waar houdt die achterlijke kortzichtige vals-superieure drang naar oorlog op?
Ik geef als doel het afmaken van een terroristische organisatie, niet het afmaken van een heel volk. Dat laatste is overigens wel het doel van de terroristische organisatie waar we het hier over hebben.
pi_64836324
En dan nog.

Jij stelt dat ik oorlogsacties niet af kan wijzen?

Dus jij stelt mij de keuze, of steun mij of je bent mijn vijand?

Dan sterf maar joh, met je hersenloosheid .
pi_64836367
  • 01:02 European Jews stage support rallies for Israel`s Gaza offensive (Haaretz)
  • 00:48 UK`s Guardian newspaper says Obama camp `prepared to talk to Hamas` (Haaretz)
  • 23:49 Agreement reached on UN resolution aimed at achieving Gaza cease-fire (AP)
  • 23:39 Shin Bet: 790 rockets, mortars fired into Israel since IDF Gaza op began (Haaretz)
  • 23:23 IDF displays Hamas map seized during Gaza offensive (Haaretz)
  • 23:03 Spain condemns firing of rockets into Israel (DPA)
  • 22:42 Third IDF soldier killed in Gaza on Thursday (Haaretz)
  • 22:18 Draft UN Security Council resolution doesn`t call for immediate truce (Haaretz)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_64836378
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 00:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik geef als doel het afmaken van een terroristische organisatie, niet het afmaken van een heel volk. Dat laatste is overigens wel het doel van de terroristische organisatie waar we het hier over hebben.
    Dan nog.
    Stel dat "hamas" wordt overwonnen, wat nogal onwaarschijnlijk blijkt, aangezien een onderdrukt volk altijd wel individuen voortbrengt wat vecht om niet meer onderdrukt te worden... Waar richt die achterlijke oorlogszuchtigheid van Israel zich dan op? Waar houdt het op?
      vrijdag 9 januari 2009 @ 00:47:51 #232
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_64836408
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 00:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een staakt-het-vuren heeft geen zin. Is al zo vaak geprobeerd en Hamas houdt zich nooit aan de afspraken. Het is beter om ze nu af te maken, dan nog decennialang aan te blijven kloten.
    het is internationaal beter nu het staakt het vuren aan te kondigen en te wachten tot die islam gerelateerde jodenhaters weer wat raketten op israel sturen. dan is het namelijk begrijpelijk voor die platte en botte koppen.

strategie is belangrijk
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_64836409
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 22:12 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik niet. Ze zijn hier in Nederland. Wij kunnen er weinig aan doen, en zullen er ook weinig aan doen. Wij laten hen protesteren, kunnen zelfs wat sympathie en empathie voor hun voelen. En wat doen ze? Ze gaan dingen vernielen en rellen. Nou ja, ze bereiken nu wel iets: de nederlandse bevolking begint zo weer meer sympathie te krijgen voor Israel.
    Nou, dat valt nogal tegen. Volgens het AD van vandaag vindt 51 % van de Nederlanders het Israelische geweld excessief. Als ik me goed herinner was iets van 25 % pro-Israel en iets van 17 % pro-Gaza. Die laatste twee percentages zullen wel mensen zijn die dat altijd al waren.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_64836452
    In plaats van richten op samenleving en acceptatie van elkaars verschillen richten beide kampen zich op vernietiging en uitsluiting van elkaar.

Dat ze elkaar liever eerder dan later verneuken, wat een achterlijk volk zeg.
    pi_64836473
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 22:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De hele Randstad vermijd ik sowieso al alsof er de pest heerst, ze slopen de boel maar.
    Tenminste een punt waarop ik het met je eens ben.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_64836512
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 00:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is internationaal beter nu het staakt het vuren aan te kondigen en te wachten tot die islam gerelateerde jodenhaters weer wat raketten op israel sturen. dan is het namelijk begrijpelijk voor die platte en botte koppen.

strategie is belangrijk
    Klopt, alleen de internationale wereld begrijpt er weinig van. De VN moet ook niet zeuren. De VN bestaat vooral uit dictaturen en bananenrepublieken. Ik snap dat wel Israel zich er niet veel van aantrekt.
    pi_64836542
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 00:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hebt in de afgelopen topics minstens 20 x kunnen zien/horen/lezen dat het Israel was die in december het staakt het vuren doorbrak.

Die eeuwige wij-hebben-gelijk-mentaliteit werkt je echt tegen in dit tijdperk van informatie.
    pi_64836567
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 00:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt, alleen de internationale wereld begrijpt er weinig van. De VN moet ook niet zeuren. De VN bestaat vooral uit dictaturen en bananenrepublieken. Ik snap dat wel Israel zich er niet veel van aantrekt.
    Leg eens even uit dan.

Wat ligt aan de grondslag van de onmenselijk agressieve opstelling van Israel jegens de Palestijnen?

Want stel dat Israel rechtmatig van joden is, dan is dat geenszins een reden om de oorspronkelijke bewoners op de manier te behandelen die Israel nu hanteert.
    pi_64836584
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 00:49 schreef Salvad0R het volgende:
    In plaats van richten op samenleving en acceptatie van elkaars verschillen richten beide kampen zich op vernietiging en uitsluiting van elkaar.

Dat ze elkaar liever eerder dan later verneuken, wat een achterlijk volk zeg.
    Allemaal leuke prietpraat, maar hetgeen wat jij zegt probeert men al jaren, maar dat werkt gewoon niet. Dat zul je toch moeten accepteren.

We zijn nu gebaat bij echte oplossingen, niet met moraalridderprietpraat.
    pi_64836595
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 00:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Leg eens even uit dan.

Wat ligt aan de grondslag van de onmenselijk agressieve opstelling van Israel jegens de Palestijnen?

Want stel dat Israel rechtmatig van joden is, dan is dat geenszins een reden om de oorspronkelijke bewoners op de manier te behandelen die Israel nu hanteert.
    Wat is de oorzaak van de huidige oorlog? Het duidelijkste vertrekpunt is het verkrijgen van de absolute meerderheid door Hamas bij de verkiezingen in januari 2006. Toentertijd zijn twee fatale beslissingen genomen waarvan de gevolgen nu goed zichtbaar worden.

De eerste beslissing is gemaakt door de internationale gemeenschap. Die stond toe dat Hamas mee deed aan de verkiezingen. Dat was tegen internationale afspraken. Partijen die mee willen doen aan verkiezingen dienen altijd eerst de wapens neer te leggen en democratische beginselen te onderschrijven. Dit geldt van Oost-Europa tot Noord-Ierland. Anders zal uiteindelijk de geweerloop gaan regeren, zoals in Gaza onvermijdelijk dan ook gebeurde. Nergens ter wereld mogen antidemocratische, racistische en/of terroristische partijen meedoen aan verkiezingen.
    En Hamas is nota bene alledrie. Antidemocratisch, want de verkiezingen zijn puur gebruikt om aan de macht te komen. Vervolgens is snel de oppositie van Fatah via het vermoorden van leiders en aanhangers volkomen monddood gemaakt. Racistisch, want centraal in de doelstellingen van Hamas staat de vernietiging van Israel en het vermoorden van Joden. Zo wordt ook gehandeld. En terroristisch, want Hamas wil haar doelstellingen uitsluitend via geweld tegen burgers bereiken.

De tweede fatale beslissing was die van de Palestijnse bevolking bij de verkiezingen. Door te stemmen voor Hamas kozen zij voor voortzetting van geweld tot elke prijs. Dat hebben de Palestijnen geweten. Want in plaats van de kans te grijpen die de Israelische terugtrekking uit Gaza bood om een eigen samenleving op te bouwen, zette Hamas alles in op de geweldskaart. In plaats van bijvoorbeeld wat te doen aan de slechte sanitaire voorzieningen, werden de daarvoor (met internationale hulp!) aangevoerde rioolbuizen gebruikt om Kassam-raketten van te maken. Dat de eigen bevolking daardoor letterlijk verdrinkt in de drek is volstrekt ondergeschikt, zoals bleek uit de riooloverstroming in maart 2007 (vijf doden, waaronder twee baby's). Aangevoerd beton werd niet gebruikt voor huisvesting, maar om bunkers aan te leggen. Enzovoort.

En toen Israel daarop de grens sloot voor alles behalve elementaire levensbehoeften was dat voor Hamas ook nog geen moment voor herbezinning. Nee, nu werd alle energie gericht op het zo veel mogelijk wapens binnensmokkelen via de tunnels met Egypte en werden er alleen maar meer en meer raketten op Israel afgeschoten. Sinds de terugtrekking uit de Gazastrook zijn dat er meer dan zesduizend, waarvan drieduizend in het afgelopen jaar. Elke raket is een oorlogsmisdaad want heeft uitsluitend tot doel om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Tegen een miljoen Isra‰lische burgers liggen onder het bereik van de raketten en kunnen dus geen normaal leven meer leiden sinds de eerste raket in november 2001.
    En ja, de Palestijnse bevolking lijdt ook vreselijk, maar heeft daar in meerderheid door de verkiezing van Hamas wel voor gestemd. Toenmalig premier van Israel Golda Meir zei al decennia geleden profetisch: "Vrede zal er pas komen wanneer de Arabieren meer van hun kinderen gaan houden dan zij de onze haten."

Hamas zet immers doelbewust de eigen kinderen in als menselijk schild. Strijders verschuilen zich in woonhuizen waar gezinnen wonen. Raketten worden in of naast woonhuizen verstopt. Raketten worden vanuit steden geschoten. Het is cynisme ten top. Wanneer Israel niet schiet heeft deze oorlogsmisdaad gewerkt. En wanneer Israel wel terug schiet en daarbij onvermijdelijk burgerslachtoffers maakt, weet Hamas dat dit tegen Israel werkt in de publieke opinie. En zo heeft Hamas baat bij de burgerslachtoffers. Want in de opinie van Hamas gaan deze toch als martelaar rechtstreeks naar het paradijs.

En toch zit er voor Israel niets anders op dan de Palestijnen hard te raken. Want raketbeschietingen op burgers zijn niet normaal of te accepteren. Nu wordt de storm geoogst die de Palestijnse wind gezaaid heeft.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')