Samenvatting wat Kees de Korte heeft verteld, tezamen met mijn mening:quote:Op zondag 11 januari 2009 14:20 schreef toegriel het volgende:
Ik heb AMG gekocht op 8.595, maar zit te twijfelen of ik ze maandag ochtend gelijk wegdoe of pas aan het eind van de dag, omdat ik verwacht dat AMG nog verder zal gaan zakken op 18 maart.
Wat denken jullie? maandag gelijk verkopen of nog een paar dagen laten rusten?
En al die maanden daarvoor?quote:Aandelen zullen het daarom tijdelijk beter gaan doen, totdat de handelaren ook bij zinnen komen en de realiteit gaan inzien. Tijdelijke stijging halverwege dit jaar gevolgd door een tweede klap eind 3e kwartaal dit jaar.
Iemand die meent het verloop van de beurzen zo exact te kunnen voorspellen neem ik eigenlijk niet serieus. Wanneer er consensus was dat de aandelen in de 3e helft een duikvlucht gaan maken, zou dat nu al gebeuren.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:36 schreef Demophon het volgende:
[..]
Samenvatting wat Kees de Korte heeft verteld, tezamen met mijn mening:
Iedere beurshandelaar verwacht (lees: hoopt) een herstel in het 3e kwartaal 2009, maar volgens hem gaat dit niet gebeuren. Aandelen zullen het daarom tijdelijk beter gaan doen, totdat de handelaren ook bij zinnen komen en de realiteit gaan inzien. Tijdelijke stijging halverwege dit jaar gevolgd door een tweede klap eind 3e kwartaal dit jaar.
Verkoop van producten zullen daarentegen altijd wel doorgaan, crisis of niet, alleen op langzamer peil.
Vraag je wel af bij bedrijven: zijn het producenten van noodzakelijke producten, hetgeen je nodig hebt zoals voedsel, dan blijven die wel gekocht worden. Die bedrijven blijven redelijk blijven draaien. Zijn de bedrijven producenten van duurzame luxeproducten, zoals auto's? Consumenten kunnen het kopen van dit soort producten wel een aantal jaren uitstellen, want duurzame producten doen het dan toch nog. Bij deze sectoren zullen de grootste klappen vallen.
Dus stel je de vraag: heb ik aandelen van een bedrijf dat duurzame luxeproducten verkoopt? Zo ja, verkoop ze voor de dip die weer gaat komen dit jaar. Anders zou ik wachten met het verkoop ervan. Let wel, als de recessie zeer ernstig gaat worden, zoals voorspeld en misschien net zo erg als de grote depressie, dan moet je 10 jaar wachten tot je er weer winst uit kunt halen.
Zijn het aandelen van een bedrijf die noodzakelijke 'harde' producten maakt. hetgeen je kunt vasthouden en nodig hebt om te kunnen leven; in dit geval blijft de waarde val beperkt van je aandelen, en mischien stijgt deze zelfs wel in een crisissituatie waar de prijs van voedsel bijv. enorm stijgt.
De weg met de AEX lijkt naar boven, dus met het zwaarafgestrafte AMG ook. Ik heb zelf AMG, en verkoop pas als ie op 10 euro staat de komende weken. Maar uiteraard heb ik geen glazen bol.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:20 schreef toegriel het volgende:
Ik heb AMG gekocht op 8.595, maar zit te twijfelen of ik ze maandag ochtend gelijk wegdoe of pas aan het eind van de dag, omdat ik verwacht dat AMG nog verder zal gaan zakken op 18 maart.
Wat denken jullie? maandag gelijk verkopen of nog een paar dagen laten rusten?
Persoonlijk verwacht ik een aardige stijging tot aan maart, en daarna sowieso de low weer opzoeken van november 2008 in april.quote:
Sta je dus long?quote:Op zondag 11 januari 2009 15:52 schreef pberends het volgende:
De weg met de AEX lijkt naar boven, dus met het zwaarafgestrafte AMG ook. Ik heb zelf AMG, en verkoop pas als ie op 10 euro staat de komende weken. Maar uiteraard heb ik geen glazen bol.
De vraag is waar je het geld anders in wil steken?
Omdat Rienk Kamer en Marc Faber dat zeggen. En die weten vaak wel waar ze over praten.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Waarom in april, waarom niet in februari, of september, of...?
Voorlopig wel.quote:
Ja ja.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat Rienk Kamer en Marc Faber dat zeggen. En die weten vaak wel waar ze over praten.
Rebound baby!quote:Op zondag 11 januari 2009 16:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja ja.
Waarom zouden we nu zo'n relatief lange goede periode krijgen en daarna weer omlaag?
Recession = now!
????quote:Op zondag 11 januari 2009 14:31 schreef ItaloDancer het volgende:
AEGON 5,27 22,18 16,92 +321,21%
Aegon overgenomen voor 17 eurokijk dat zijn geen zielige biedingen
Tevens overnamegeruchten Philips, Elsevier en Unilever zo te zien
We gaan nooit in 1 streep naar beneden.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja ja.
Waarom zouden we nu zo'n relatief lange goede periode krijgen en daarna weer omlaag?
Recession = now!
Dat is duidelijk. Maar hoe komen we die drie maanden door?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef pberends het volgende:
[..]
We gaan nooit in 1 streep naar beneden.
Christ!! Na de rebound 2,5 jaar down!!!quote:
Economische cijfers die misschien beter dan verwacht zijn, koopjesjagers die bang zijn de boot te missen, de centrale banken die als een gek geld printen, hoge verwachtingen van Obama's plannen.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Maar hoe komen we die drie maanden door?
Dat is logisch. Terwijl de reele waarde van de aandelen niet stijgt. Het is gewoon verkapte inflatie. Van de ene kant stijging vanwege de inflatie die dwingt om te beleggen, anderzijds omdat er gewoon veel dollars zijn.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:00 schreef pberends het volgende:
Faber: "If you print money like there's no tomorrow, the S&P will go up"
We dalen nu al 1,5 jaarquote:Op zondag 11 januari 2009 19:32 schreef Demophon het volgende:
[..]
Christ!! Na de rebound 2,5 jaar down!!!
Inflatie op aandelen is prima, zolang de echte inflatie maar laag blijftquote:Op zondag 11 januari 2009 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is logisch. Terwijl de reele waarde van de aandelen niet stijgt. Het is gewoon verkapte inflatie. Van de ene kant stijging vanwege de inflatie die dwingt om te beleggen, anderzijds omdat er gewoon veel dollars zijn.
Oce heeft de huidige koers al 3 keer aangeraakt afgelopen maanden, de pijn lijkt wel in de koers vewerkt te zitten.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:10 schreef Lemans24 het volgende:
Oce verliest 8,6% in vroege handel 09:01:00
Slap?
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent licht lager
12-01-2009 08:39:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent maandag naar verwachting licht lager in navolging van het lagere slot van Wall Street vrijdag, de lagere Amerikaanse futures en de rode Aziatische beurzen.
"We zullen naar verwachting 1 tot 3 punten lager openen, vanwege het verlies op Wall Street vrijdag en de lagere Aziatische beurzen," zegt Rob Koenders, handelaar bij Harmony Vermogensbeheer.
"Met deze opening zijn de slechte arbeidscijfers geheel in de koersen verwerkt", zegt Koenders. "Vanaf nu zijn de ogen gericht op de inauguratie van president Obama volgende week dinsdag. Obama staat voor hoop en verandering. Hij heeft al belastingverlagingen aangekondigd."
De lagere start van maandag zou wel eens een voorzichtig begin van de week kunnen zijn, volgens Koenders, waarna een stijging kan volgen. "De negatieve periode kan worden gevolgd door een periode van stijging. Technisch gezien ligt de AEX er goed bij." Vorige week heeft de AEX zich vergeleken met andere beurzen aardig sterk gehouden, en Koenders acht het mogelijk dat de AEX binnenkort naar de 291 punten klimt.
Ander nieuws zal deze week weinig invloed op de koersen hebben. "Het grootste nieuws is de Amerikaanse presidentswisseling. Er zal euforie heersen wanneer de Bush-periode definitief afloopt", zegt Koenders. Van de macro-economische data die deze week nog naar buiten komen "weten we al dat ze zwak zijn", voegt Koenders toe.
Voor maandag is de macro-economische agenda voor de Verenigde Staten leeg.
De AEX-index sloot vrijdag 0,60% hoger op 266,18 punten, de Midkap won 0,04% op 346,97 punten en de Smallcap eindigde 1,11% hoger op 325,59 punten.
De Amerikaanse beurzen zijn vrijdag met verlies gesloten, nadat bleek dat 2008 als het slechtste jaar voor de werkgelegenheid in de VS sinds de Tweede Wereldoorlog de boeken ingaat, na bekendmaking van het laatste banenrapport.
De Dow Jones Industrial Average (DJIA) eindigde vrijdag 1,64% lager op 8.599,18 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 2,13% tot 890,35 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 2,81% afstond tot 1.571,59 punten. De Nikkei-225 was maandag gesloten in verband met een feestdag.
De euro noteert maandagochtend rond 08.30 uur op $1,340.
Zat er goed naast eh.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:10 schreef Lemans24 het volgende:
Oce verliest 8,6% in vroege handel 09:01:00
Slap?
Rusland heeft gascontract weer verscheurd. Er is op korte termijn dus nog hoop.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:15 schreef Lemans24 het volgende:
Het valt nog mee, we kunnen verder omhoog.
Het bleek wel nog wat te vroeg te zijn om long te gaan op de olieprijs...
quote:Op maandag 12 januari 2009 09:37 schreef slap het volgende:
[..]
Rusland heeft gascontract weer verscheurd. Er is op korte termijn dus nog hoop.
Israel heeft zijn 'doelen' bijna bereikt, dus zal wel flink slotoffensief komen -> verontwaardiging-> olie up.
Fugro blijft redelijk liggen. Vanmorgen getwijfeld om weg te doen, 'k hou ze toch maar aan.
Als de stijging vandaag niet komt, dan vast verderop in de week, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |