Okay, ik werk dus als ambulance broeder

. Vanmiddag had ik dus een ongevalletje dat er een postbode door sneeuw was uitgegleden op de stoep voor een huis en hierdoor een beenbreuk had opgelopen

.
Ik weet uit mijn jarenlange ervaring als broeder dat alle inwoners de stoep voor hun huizen sneeuwvrij moeten houden om zo ongevallen te voorkomen

. Zelf als zij op vakantie zijn en wetende dat het thuis sneeuwt moeten zij er zelf voor zorgen, evt. middels een telefoontje naar de buren, dat de stoep sneeuwvrij gemaakt wordt

.
Dit was dus in dit geval niet gebeurd en ik bel aan bij desbetreffende bewoner. Een uit de kluiten gegroeide jongeman doet open en ik vertel hem het verhaal en dat de kosten voor ambulance en ziekenhuis zullen worden verhaald op hem

. Hij lachtte mij in mijn gezicht uit en dreigde mij mijn eigen ambulance in te schoppen als ik nog meer onzin zou zeggen

. Het is toch niet meer normaal, de jeugd van tegenwoordig?
Ik ben maar snel ingestapt en we zijn weggereden naar het ziekenhuis zodat onze patient geholpen kon worden

.
Klacht: Jeugd die de ernst van de situatie niet inzien als er geen sneeuw wordt geruimd op de stoepen van de gemeente

.