Me too. En elders in de wereld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:17 schreef Specularium het volgende:
Ik ben meer bezorgd over de rellen die in Europa ontstaan bij die Pro Palestina demonstraties.
En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:17 schreef Specularium het volgende:
Ik ben meer bezorgd over de rellen die in Europa ontstaan bij die Pro Palestina demonstraties.
http://www.nd.nl/artikele(...)den-europa-neemt-toequote:Geweld tegen Joden Europa neemt toe
Geplaatst: 07 januari 2009 08:40, laatste wijziging: 07 januari 2009 09:05
AP
PARIJS - Aanvallen op Joden en brandstichtingen bij Joodse bijeenkomsten lijken toe te nemen in Europese steden sinds Israël de aanval op Hamas heeft geopend in de Gazastrook. Dergelijke incidenten hebben zich voorgedaan in Frankrijk, Zweden, Denemarken, Groot-Brittannië en België.
Maandagavond werd met een brandende auto de deur geramd van een synagoge in het Franse Toulouse. In het gebouw volgde op dat moment een groep mensen een cursus, maar niemand raakte gewond. De schade aan het gebouw bleef beperkt tot een geblakerde deur.
In het Zweedse Helsingborg werd een bijeenkomst van Joden verstoord, toen iemand een raam vernielde van het gebouw waar de bijeenkomst plaatshad en een brandend voorwerp naar binnen gooide. Reddingswerkers waren op tijd ter plaatse en konden het vuur in bedwang houden.
Vorige week woensdag werden in de Deense stad Odense in een winkelcentrum twee Israëliërs neergeschoten. De slachtoffers verkochten haarlotions en dergelijke. Zij waren de dagen daarvoor al herhaaldelijk lastig gevallen. De politie arresteerde in verband met de schietpartij een 27-jarige Deen van Palestijnse afkomst.
In Groot-Brittannië vielen de afgelopen week twintig tot vijfentwintig antisemitische incidenten te noteren. Daarbij was een poging een synagoge in Noord-Londen in brand te steken. Volgens de Britten staan de incidenten in relatie met het geweld in de Gazastrook.
De regering in België heeft de politie gevraagd extra alert te zijn, nadat recente pro-Palestijnse demonstraties waren uitgedraaid op geweld, waarbij vele arrestaties werden verricht. Een brievenbus bij een huis van Joden in Antwerpen werd in de brand gestoken.
Eenheid bewaren
Premier Nicolas Sarkozy van Frankrijk waarschuwde gisteren dat hij geen gewelddadigheden zal te tolereren die in verband staan met de toestand in de Gazastrook. Maandag al sprak minister van Binnenlandse Zaken Michèle Alliot-Marie met belangrijke personen van joodse en islamitische groepen, in de hoop de nationale eenheid te bewaren. Frankrijk heeft de grootste joodse en islamitische gemeenschap in West-Europa.
In het verleden laaide geregeld antisemitisch geweld op, als de spanningen in het Midden-Oosten weer eens hoog waren. In 2002 verlieten naar schatting 2300 Joden Frankrijk, omdat ze zich er onveilig voelden.
Een direct verband wat mij betreft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En het geweld tegen Joden in Europa dat toeneemt. Eigenlijk ook wel een topic waard.
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)den-europa-neemt-toe
Inderdaad. Ook elders in de wereld neemt het geweld toe.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een direct verband wat mij betreft.
We zullen heus niet meteen van WO2 naar de honderd elfste wereldoorlog gaan, daar zit namelijk nog wel wat tussen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:35 schreef Aagjekat het volgende:
die mogelijkheid zit erin.dat de oorlog verder uitbreidt en we afstevenen op een WO111..
ook de onrrust in Europa zal toenemen.
Combinatie van sociale onrust over toenemende politiestaatwetgeving, de economische crisis, en nu dit - 't gaat lekker met de wereld, maar wij hebben vanmiddag tenminste een NK Natuurijsquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:39 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook elders in de wereld neemt het geweld toe.
Gelukkig zit er een behoorlijk stuk tussen het midden oosten en west Europa.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Combinatie van sociale onrust over toenemende politiestaatwetgeving, de economische crisis, en nu dit - 't gaat lekker met de wereld, maar wij hebben vanmiddag tenminste een NK Natuurijs
Stiekem hoop ik daar diep van binnen ook opquote:
Inderdaad, het gaat er toch van komen, dus waarom wachten?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik daar diep van binnen ook op. Dat hele conflict zal me aan me reet roesten, er wordt m.i. bovenmatig over bericht. Laat er dan op zijn minst een beetje actie zijn.
Dat kan best, maar Egypte heeft best een grote leger. Volgens mij de grootste in het midden-oosten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:07 schreef Pony-Lover het volgende:
Egypte zal geen partij worden naar mijn idee.
Ze hebben redelijk goede verhoudingen met Israel bovendien hebben ze niet het voordeel van de underdog-positie die Hamas en Hezbollah wel hebben (dit terwijl het Egyptische leger in een directe confrontatie met Israel wel keihrad afgemaakt zal worden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |