abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65010840
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:27 schreef Fendy het volgende:
Hoi

Ik kom toch even een vraagje stellen aan de mede-dreumesouders.

Hoe doen jullie het met tandjes poetsen? Ik laat J vaak zelf een beetje rommelen omdat ie dat leuk vindt en maak het dan zelf af door wat grondiger te poetsen. Dat laatste vindt ie alleen alles behalve leuk...dus dat eindigt soms met houdgreep en dergelijke

Maken jullie er een spelletje van? Liedje zingen, voordoen op beesten ofzo?
dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgen bij het cb precies het zelfde idote gedoe. kwam gewoon geen stap verder. ik word gewoon keihard in mijn vingersgebeten. dus nu ga ik zelf maar wat verzinnen. helaas heb ik geen tips voor je wnt hier is alles zelf doen.
mama van 3 kids!
pi_65011641
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:59 schreef Popples het volgende:

[..]

dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgen bij het cb precies het zelfde idote gedoe. kwam gewoon geen stap verder. ik word gewoon keihard in mijn vingersgebeten. dus nu ga ik zelf maar wat verzinnen. helaas heb ik geen tips voor je wnt hier is alles zelf doen.
Tegen bijten op je vingers heb ik maar 1 tip, behalve de standaard tips en boos worden, maar das niet de meest kindvriendelijke.
Schuin achter je kind gaan staan, arm om het hoofd, hand onder de kin met je vingers op de kaak en dan tegen je aanklemmen.
Dan kun je de wang aan 1 kant tussen de kiezen duwen en de andere kant poetsen. Dan wordt er echt niet gebeten want dan bijten ze heel hard op hun wang.

Zo moet het af en toe op het werk helaas, want tandenpoetsen moet echt, ook als je heel spastisch bent of gewoon heel tegendraads.
pi_65012147
Saar heeft een hele zere mond van het tanden krijgen en de spruw en nu eet ze als een zieke kip
Prak gaat er momenteel voor geen meter in. Vanavond dus maar even een noodgreep toegepast en gepureerde worteltjes met aardappel op brood gesmeerd. Zo gingen er toch nog 2 boterhammen in
Tandenpoetsen valt hier ook niet echt mee, maar het moet toch maar gewoon. Zwarte melktanden is ook zo`n rotgezicht
Saartje
pi_65017471
wat een schatje, Appelsap !

En dat keukentje, Memmel ! Ik geloof dat ik een 2e verjaardagskado zie, onwijs leuk !
pi_65017906
Damian appelsap wat een leuk ventje.

piglet dank je wel voor de uitleg

wat een leuke keukentjes. wij hebben echt een grote bijna net zo lang als mijn eigen keuken
mama van 3 kids!
pi_65019070
Ik heb trouwens ook wel eens mama's gelezen die al elektrisch poetsen bij hun dreumessen. Misschien kan iemand daar nog wat mee?

Saar, zo last van je tandjes
Fake it till you make it...
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:52:22 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65019895
Anna vindt het geweldig om met een grote mensen tandenborstel, op de badkamer, met ons mee te poetsen. Maar zodra haar eigen tandenborstel in zicht komt is het echt een gillend drama. Electrisch poetsen...misschien ook wel een idee, ja.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:24:28 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65020734
Eli vindt het tandenpoetsen altijd wel leuk. Tenmiste, hij kluift zelf op de tandenborstel en zuigt de tandpasta naar binnen, en daarna doen wij nog een poging tot napoetsen. wordt nu wel belangrijker met kiezen idd.

maar ik wil er geen gevecht van maken. ik doe het voor bij mijn eigen tanden, (nadat hij eerst heeft gekloven) en dan mag ik bij hem hetzelfde doen. werkt redelijk.

enneh, meneer slaapt nog steeds! (ik heb dus ook lekker kunnen uitslapen )
toen ik wakker werd dacht ik wel eerst "oh god, als hij het nog maar doet! Maar het gesnurk verraadt veel )
na de ellende van gister, is hij kennelijk eea van zich af aan het slapen of zo
ik ga me ff lekker douchen en dan maak ik hem maar wakker, dit is ook zo ongezellig
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65026797
Chris vind tandenpoetsen meestal ook niet erg. We doen het wel liggend op het aankleedkussen. Soms wil hij wel zelf helpen, of helemaal niet bij doorkomende tandjes. Maar doorsnee gaat dat poetsen prima..

Davinia, wat een uitslaper! Ook lekker voor jou om bij te tanken.

Chris is weer helemaal beter. Hij eet bijna dubbele porties vergeleken met normaal (zeg november). Maar dat mocht ook wel na een maand vasten
Net op het KDV hadden we ook eindelijk een normaal afscheid. Hij stak netjes zijn handjes uit naar de leidster, en ik heb geen huiltje, of zelfs maar een pruillip gezien. Hij lijkt er toch wat aan te wennen. Nu alleen nog aan de tuitbeker en lopen. De tuitbeker proberen we er nu in te krijgen door de fles niet meer aan te bieden. Hij kreeg nog steeds een papfles en een avondflesje. Maar nu dus alles uit de tuit, en de pap van een bord (helemaal zelf scheppen ook!). Hij heeft gisteren redelijk gedronken, en vandaag ook. Dus dat lijkt wel goed te gaan. Op de dreumesgroep, waar hij midden februari heengaat willen ze eigenlijk geen flessen meer. Dus dan moet hij het ook zonder kunnen.
En dat lopen lijkt ook te komen. Hij stond met zijn blokkenkar een meter van me af. En toen ik mijn armen wijd deed, twijfelde hij even, en deed een paar stappen. En ook nog een tweede keer. Het is nog wel voorzichtig, maar het zag er wel stevig uit. Eens kijken wanneer Chris de kamer rondloopt.
pi_65027223
Oh Chris gaat ook al lopen wat goed zeg!

Heeft er hier iemand een tip voor een GOEDE anti-lekbeker. We hebben de ervaring dat die van Avent, Mepal en de hema vooral lekbekers zijn
pi_65027354
O ja Linde wil de hele dag liedjes zingen Nu zingt ze liefst van Poesje mauw. Alleen jammer dat ze alleen de eerste regel kent Ik hoor nu zo'n 2323743 keer op een dag 'Poesje Mauw!'
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:29:58 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65027481
Fijn dat Chris goed went nu, Deepfreeze!
En dat keukentje, mooi! Hier blijft het een groot succes, vooral alle atributen.

En Lena doet ons versteld staan. Als ze gepoept heeft, loop ze naar de kast met luiers, gooit alle luiers eruit en neemt er dan 1 mee naar de bank. Hup, billendoekjes onder de arm, klimt op de bank, gaat liggen en roept "Poept!!!". Soms neemt ze de sudocreme ook mee, die staat nu veilig hoog. Maar wij waren dus heel verbaasd....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65027586
Ik heb zo'n rietjesbeker van Nuby, maar die lekt ook... en ik kan maar niet ontdekken hoe het kan. Toen ik ze mailde zeiden ze doodleuk: rietje vervangen, maar ook dat helpt dus niet. Nieuwe gekocht, maar dat is blijkbaar een oud model en daar zijn helemaal geen rietjes meer voor te krijgen volgens mij. Maar ze drinkt er erg goed uit...
Maar daar heb je dus ook niet echt wat aan Stiemie...

Lishe, wat goed van Lena!
Fake it till you make it...
pi_65027670
Ik vind die rietjesbekers zo rottig schoonmaken. Steeds dat rietje eruit pielen... De antilekbekers zetten we gewoon in de vaatwasser. Die van rietjesbeker van Nuby lekte bij ons trouwens ook.

Lena wat goed zeg! Linde roept vaak poep als je zelf ook wel zo'n vermoeden hebt omdat er al bijna een zwerm vliegen om haar heen hangt
pi_65027872
Meike drinkt steeds meer uit een gewone beker. Soms pakken we voor het gemakkie wel een tuitbekertje (uit de doos van Babydump, zo lek als een mandje, maar ze drinkt er goed uit)
Met een gewone beker wil ze nog wel eens knoeien, met opzet...! Even met de handjes erin en dan uitsmeren over de tafel enzo....
Ik heb eigenlijk ook geen goeie antilekbeker tip... Die hier lekken ook allemaal.
Rietjesbeker ook idd. Die nam ik altijd mee met een plastic zakje eromheen, en vooral rechtop houden.
Meike drinkt ook wel goed uit een pakje drinken. Zo'n pakjeshouder erom, en drinken maar!

Wat goed van lena, dat ze zelf al roept dat ze poep heeft, ze verschoont zichzelf nog net niet, jammer!
Deepfreeze, wat goed dat Chris nu begint te wennen op het kdv! Fijn voor jou ook! En qua drinken uit tuitbeker, hier ging dat beter toen ik de antilek eruit haalde.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:42:19 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_65027886
Toch ook maar even hier, omdat jullie het waarschijnlijk wel zullen snappen aangezien jullie die eerste verjaardag al meegemaakt hebben

Het valt me op dat ik de laatste dagen behoorlijk emotioneel ben en eigenlijk ook best wel moeite heb met de herinneringen aan de laatste dagen in eht ziekenhuis vorig jaar voor de bevalling. Alsof het me misschien toch meer deed dan ik me tot nu toe voor ogen hield? Zeker de machteloosheid toen bleek dat ik tegen mijn wil in toch bepaalde geneesmiddelen toegediend had gekregen. Herkennen jullie dat (wellicht maar deels)?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65027923
Pepijn groeit

Pepijn is vanochtend met papa naar het CB geweest en is zowaar fatsoenlijk gegroeid.
Meneer is nu volgens de meetdame daar 9310 gram en 74.5cm (met ruim 18 maanden)
Met 14 maanden was hij 8550 en 71.5cm.

Hij mag nu zowaar legaal in de autostoel en fietsstoel waar hij al 8 maanden in zit
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:45:03 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_65027977
Wat fijn p_iglet! Ik heb Ruben gisteren langs het meetlint gelegd en ik hoop dat hij niet goed lag, anders is hij weer 4 centimeter gegroeid in een maand tijd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 januari 2009 @ 13:47:16 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65028054
Pepijn word een grote vent

Troel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65028072
hehe klein duimpje wordt nog wel een reus!!!

Troel, niet echt herkenbaar. Ik was voor haar verjaardag vooral druk met taart en slingers bestellen, kadootjes bedenken en weet ik wat allemaal. Op de dag zelf had ik wel even een emo-momentje hoor, toen Meike vlak voor haar geboortetijd ineens wakker werd in haar middagslaapje. En zo stond ik om 14.05 uur smiddags met Meike op mijn arm te janken....
En de visite snapte er de ballen van.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:20 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65028123
Wat fijn P_iglet!!!
Troel, herkenbaar! Maar misschien wel goed voor de 'verwerking'?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65028329
Lishe, wat goed van Lena!
Chris geeft dat niet echt duidelijk aan. Soms kruipt hij wel richting de tafel, of bij ons op schoot. Maar soms speelt hij ook lekker verder. Die vieze broeken doen hem niet echt iets

Pepijn groeit!!! Maar het blijft een lekker kaboutertje

Troel, je hebt ook nogal wat meegemaakt. Dat soort heftige dingen komen vaak wel terug, zeker als je geen vrede hebt met zoals het gegaan is. Ik was zelf rond Chris zijn verjaardag wel iets meer emo, maar niet zo heftig als jij..

De tuit die we nu hebben is geen anti-lek-beker. Het is dezelfde als op het KDV. Er zit wel een plasticje in wat de stroom wat remt, maar er komt wel drinken uit als je het ding op de kop houd. Gisteren wel zonder plasticje geprobeert, maar er zat meer sap in zijn shirt&romper dan ik zijn buikje..
pi_65028594
Gewone beker proberen we hier ook hoor, maar ik blijf dan shirtjes verschonen. We proberen het nog wel eens als het wat beter gaat of vlak voordat ze in bad gaat

Helaas geen goede anti-lektips dus. Nou ja weet ik in ieder geval dat het neit aan mij ligt dat al die krengen gewoon lekken
pi_65029569
We hadden een goede anti-lek-beker.. Alleen die was niet meer zo antilek als je hem op de grond smeet. Het was eentje waarvan de dop klemde, ipv een schroefdop. En zonder dop lekt dat echt wel..
Nou kon Chris daar toch al niet uit drinken, maar na een vocht-drama is dat ding in de container beland
En ik heb ook geen idee waar die vandaan kwam
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:44:06 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65030406
hier had ik een antilek beker van Tupperware en die lekte niet, en Thijs smeet en gooide dat ding echt wel alle kanten op
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')