quote:Becky Fischer: And while I'm on the subject, let me say something about Harry Potter. Warlocks are the enemies of God! And I don't care what kind of hero they are, they're an enemy of God and had it been in the Old Testament, Harry Potter would have been put to death!
Crowd: Amen!
Becky Fischer: You don't make heroes out of warlocks!
Ja, dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:22 schreef NoizEkick het volgende:
Ik heb Jesus Camp ongeveer een jaar geleden een keer gedownload. Ik heb het toen na ongeveer 20 min. afgezet vanwege de geestelijk gestoorden die er in voorkomen. Een halfjaar later nog een keer geprobeerd maar toen heb ik 'm ook halverwege afgezet.
Normaal ben ik niet vies van anti-religie docu's, maar ik werd echt gewoon kwaad door deze zieke mensen.
en bijna altijd Amerikaans, en de hele wereld kijkt toe hoe dat volk "de wereldrangleider" is, vandaar die maffe fratsen die ze uithalen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook.
Ik wordt eerlijk gezegd een beetje eng van al dit soort docu's de laatste tijd.
Zeker. Daarom vind ik het ook jammer dat ik 'm nooit heb kunnen afkijken. Misschien binnenkort maar weer eens proberen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:05 schreef Niek. het volgende:
Erg goede docu, zeker het bekijken waard.
Deze docu laat me ook des te meer nadenken over de situatie hier in Nederland. Zo weet ik van bepaalde gelovige scholen waar ze er behoorlijk strenge regels op nahouden. Ik kan me nog herinneren dat er een leerling van school zou zijn gestuurd, omdat een broer of zus een televisie zou hebben. De regels zijn dan ook niet mild.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:05 schreef Killer_Mom het volgende:
geloof is om mensen dom te houden en onder hun macht. zonder een groep af en je kunt de raarste dingen verwachten, zeker als ze in een kleine gemeenschap leven waaar ze geen kant uitkunnen of helemaal uitgestoten worden, BV eerwraak, ook een opgelegde geloofskwestie.
In Nederland zie ik de zwarte kousen gemeenschap ook als extreem, ook uitstervend { hoop ik } De katholieken hebben zich vrijer gemaakt,
Zonder al die invloeden van buitenaf kan je zo'n kind natuurlijk alles wijsmaken wat je maar zou willen. Aan de andere kant; Als je ermee opgroeit weet je eigenlijk ook niet beter. Al slaat dat argument ook eigenlijk nergens op.quote:..,zoals dat leerlingen worden geacht iedere zondag tweemaal met hun ouders de kerk te bezoeken en dat moderne lectuur, televisie, popmuziek, disco en 'sportverdwazing' door leerlingen moeten worden gemeden.
Zeitgeist is wel de bekendste denk ik. Het eerste gedeelte gaat voornamelijk over (het niet bestaan van) religie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:38 schreef Karammel het volgende:
TS had het over andere anti-religie films/documentaires. Daar ben ik toch behoorlijk benieuwd naar. Heb je de titels toevallig?
Dit is al heel wat voor de komende tijd. Denk dat ik er zelf ook al een hoop heb gezien zonder er nu op te komen. Zeitgeist is een van de laatste docu's die ik heb gedownload. Al een behoorlijke tijd geleden. Ben nooit verder gekomen dan de eerste minuten gek genoeg. Moet er toch maar weer eens aan beginnen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:58 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Zeitgeist is wel de bekendste denk ik. Het eerste gedeelte gaat voornamelijk over (het niet bestaan van) religie.
Constantine's Sword.
Een wat nieuwere is Religulous. Die is van een wat humoristischer kant bekeken, leuk en interessant om te zien.
Je hebt ook nog Bloodline, alleen bleek die volgens mij niet echt te zijn. Gaat over de zogenaamde ontdekking van het lijk van Maria in Frankrijk waarmee dus bewezen zou kunnen worden dat Jezus geen goddelijk figuur zou zijn en dus het Christendom zou tegenspreken. Wel interessant om te zien, maar neem het niet letterlijk.
Verder weet ik er op 't moment niet meer, misschien dat anderen er nog wat kunnen noemen.
Is/was ie op TV dan? Niet gezien iig maar heb hem op DVD en die al meerdere malen gekeken. Geweldige documentaire die een goed beeld weergeefd van de Evangelical Christians.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:06 schreef -Willempie- het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0486358/
Wie kijkt er nog meer op dit moment?
Gisteren de helft maar meegekregen helaas. Maar het stuk wat ik heb gezien vond ik erg interessant en beangstigend... Wil hem zeker nog eens helemaal bekijkenquote:Op donderdag 8 januari 2009 00:06 schreef -Willempie- het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0486358/
Wie kijkt er nog meer op dit moment?
Skydiven zonder parachute, ofzo. Schijnt echt een kick te geven.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Stefan het volgende:
Dat dikke wijf moet echt een andere hobby zoeken.
Ik heb dit eerder gezien, dit jongetje is totaal fanaat en gehersenspoeld en dat heeft dat mens heel goed door, ze gebruikt hem.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |