abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64789024
Bomen horen in bossen te staan en niet langs de weg. Maken we ons druk over verkeersveiligheid, politie streng op alcohol en snelheid en terecht, maar worden er wel bomen langs de weg geplaatst....

Regelmatig komen om in het verkeer, omdat iemand een boom onderweg "ontmoet" En dat gebeurd echt niet alleen icm met alcohol.

Zelf heb ik er tot nu toe geen last van maar bij ons in de buurt verongelukte recentelijk nog een jongen die om onduidelijke reden tegen een boom belandde.....

Dus vroeg ik mij af, welke ziel haalt het in z'n hoofd om bomen langs de weg te plaatsen. Leg dan een fatsoenlijk bos aan zou ik zeggen.

Stelling:

1 Bomen langs de weg plaatsen is onverantwoord.
2 Alle bomen langs de weg kappen.

TS begint:

1 Ja
2 Ja.
pi_64789113
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:55 schreef Juup© het volgende:
Nee, leer rijden.
Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
pi_64789114
nee, kut idee.

leer maar gewoon rijden.
pi_64789174
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten. En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
I HATE MUSIC
pi_64789189
Nederland zou trouwens ook in een klap de helft van alle bomen kwijt zijn als je jouw stomme idee zou uitvoeren.
pi_64789194
Onderzoek naar gedaan; op wegen zonder bomen erlangs gebeuren meer (eenzijdige) ongelukken.

Nu rijdt er af en toe een dronkelap tegen een boom, zonder bomen vallen keurige mensen in slaap en rijden zich dood..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64789207
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.
pi_64789210
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten.
waarom plaatsen we dan wel vangrails?
quote:
En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
Kan ook in bossen.
pi_64789222
eens! Zelfs langs nieuwe wegen gaan ze bomen planten. Als ze nou eens alle bomen weghalen langs de weg schiet je bij de macht over het stuur verliezen gewoon een akker in. (sla je wellicht over de kop, maar das minder erg)

Dus: EENSCH MET DE TS!
pi_64789251
Je zou trouwens evengoed kunnen roepen dat alle huizen die langs de weg staan gesloopt moeten worden.
pi_64789274
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?
I HATE MUSIC
pi_64789306
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef sigme het volgende:
Onderzoek naar gedaan; op wegen zonder bomen erlangs gebeuren meer (eenzijdige) ongelukken.
Bron?

Ik denk dat het met de markering te maken heeft, de loop van de weg etc. Dat kan dus ook met afbreekbare paaltjes worden gerealiseerd. . Dezelfde effect maar veel veiliger.
quote:
Nu rijdt er af en toe een dronkelap tegen een boom, zonder bomen vallen keurige mensen in slaap en rijden zich dood..
De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,
pi_64789319
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?
Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)
pi_64789360
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

waarom plaatsen we dan wel vangrails?
[..]

Kan ook in bossen.
Vangrails zie je bij snelwegen, niet bij wegen waar bomen staan.
I HATE MUSIC
pi_64789404
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.
Weet ik. Je kan niet alles voorkomen. Maar bomen langs de weg plaatsen heb ik altijd idioot en levensgevaarlijk gevonden. De eerste boom die meegeeft moet ik nog tegenkomen.
pi_64789436
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:00 schreef HPoi het volgende:

[..]

Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)
En door die klap kan je niet dood van gaan?
I HATE MUSIC
pi_64789492
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef HPoi het volgende:
eens! Zelfs langs nieuwe wegen gaan ze bomen planten.
Ja, klopt. Ik vindt het werkelijk van de knotse. Doen ze hele dure projecten om de wegen veiliger te maken en dan planten ze van die obstakels die niet meegeven.
quote:
Als ze nou eens alle bomen weghalen langs de weg schiet je bij de macht over het stuur verliezen gewoon een akker in. (sla je wellicht over de kop, maar das minder erg)
Zeker.
quote:
Dus: EENSCH MET DE TS!
pi_64789568
Vervang de belachelijk achterhaalde verbrandingstechnologie door iets electro-zwaartekracht achtigs en zorg dat die voertuigen gewoon nooit in botsing kunnen komen met elkaar/bomen/etc.
Moet kunnen.
pi_64789597
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:02 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

En door die klap kan je niet dood van gaan?
Die palen zijn juist breekbaar gemaakt! De kans op overleven is ene stuk groter dan een aanvaring met een boom.

Uit privacy overwegen kan ik je de foto van het geval met die jongen niet laten zien. Die auto was niets meer van over, de boom had slechts een paar kleine plekjes.
pi_64789692
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:04 schreef Salvad0R het volgende:
Vervang de belachelijk achterhaalde verbrandingstechnologie door iets electro-zwaartekracht achtigs en zorg dat die voertuigen gewoon nooit in botsing kunnen komen met elkaar/bomen/etc.
Moet kunnen.
|Word druk aan gewerkt. Het eerste stukje is er al. Navigatie.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 22:07:22 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64789741
Ik heb een beter idee! Op elke boom een airbag plaatsen!
Carpe Libertatem
pi_64789761
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef Pony-Lover het volgende:
Je zou trouwens evengoed kunnen roepen dat alle huizen die langs de weg staan gesloopt moeten worden.
Ergens houdt het op. Maar tussen van huizen en het niet meer plaatsen van bomen langs de weg zit nogal een verschil.
pi_64789784
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb een beter idee! Op elke boom een airbag plaatsen!
Eureka
pi_64789840
Misschien moet TS tegen een boom aanrijden dan is hij van alle gevaren in het leven verlost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')