Slecht weer is daar anders dan hier. Hier miezert het een beetje en misschien word het wel glad, daar zak je met auto en al een meter in de modder. Dan komt er niemand meer aan dadelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 06:42 schreef Klonk het volgende:
wat een flauwekul zeg, slecht weer en we neutraliseren de boel...
sowieso is de organisatie weer heerlijk Frans
Is die auto nu weer gerepareerd of zijn ze op een andere wagen gestapt? Hoe werkt dat precies?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:43 schreef Marcoss het volgende:
Alle 3 inzittenden zijn ongedeerd, maar wat een klap zeg. Dan is het wel te begrijpen dat de Rooy stopte (hij heeft de 20 minuten "wachttijd" weer teruggekregen in het klasssement trouwens).
Dit zijn nog eens duinen.quote:
dat is toch een deel van de sport, als ze willen dat iedereen aankomt moeten ze de finish 1 centimeter na de start leggen...quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Slecht weer is daar anders dan hier. Hier miezert het een beetje en misschien word het wel glad, daar zak je met auto en al een meter in de modder. Dan komt er niemand meer aan dadelijk.
Ik geloof dat hij in ieder geval 4 uren verloren heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel tijd heeft Van Deijne gisteren verloren door die kapotte aandrijfas? Erg jammer, hij was goed bezig en had zicht op top 10.
Een van de belangrijkste dingen is ook dat de heli's probleemloos de lucht in moeten kunnen en dat was eergisteren met die mist ook niet het geval. Misschien dat dat nu ook zo is.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat is toch een deel van de sport, als ze willen dat iedereen aankomt moeten ze de finish 1 centimeter na de start leggen...
Dat was een heel gaaf shot ja! Zag je pas hoe stijl het echt is!quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit zijn nog eens duinen.![]()
Dat beeld waarbij De Rooy en Henk (?) naar boven rijden en dan 20 (?) meter stijl omlaag moeten, en waarbij ze ook nog op moeten letten dat ze niet tegen die jeep beneden aanrijden.![]()
![]()
Maar de ASO kennende...quote:Koppositie van Volkswagen in gevaar?
In het bivak in Copiapo circuleren er wilde geruchten dat ook de Volkswagen-coureurs aan het einde van de tiende etappe een waypoint hebben gemist. Dit zou ze vier uur straftijd op kunnen leveren en het klassement volledig omgooien.
Roadbook
Na afloop van de tiende etappe was er veel ontevredenheid onder de deelnemers over een waypoint vlak voor de finish dat niet in het roadbook stond. Er moest echt van de route worden afgeweken om het waypoint te vinden. Een aantal deelnemers kwam er op tijd achter en keerde om. Om bij het waypoint te komen moest er tegen een steile duin met stenen omhoog gereden worden. Een aantal deelnemers kwam er bij de finish achter, maar mochten van de organisatie niet omkeren.
Volkswagen
Behalve een groot aantal motorrijders zijn er ook berichten dat de coureurs van Volkswagen dit waypoint hebben gemist. Dit zou ze volgens de reglementen vier uur straftijd opleveren. In het algemeen klassement zou dan Mitsubishi-coureur Nani Roma aan de leiding gaan.
Consequenties
Vanuit de A.S.O. is er nog geen enkel bericht naar buiten gebracht, dus het is afwachten of er eventuele consequenties zijn.
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaaldquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het is ook zo dat RTL niet helemaal objectief is. Ze leggen het er dik bovenop dat mitsubishi hun voorkeur geniet.
Heeft iemand die beelden voor mij? Ik heb ze gemistquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit zijn nog eens duinen.![]()
Dat beeld waarbij De Rooy en Henk (?) naar boven rijden en dan 20 (?) meter stijl omlaag moeten, en waarbij ze ook nog op moeten letten dat ze niet tegen die jeep beneden aanrijden.![]()
![]()
Alle Nederlanders die groot in beeld komen (ongeacht waar ze rijden) en de coureurs waar ze niet omheen kunnen komen al jaren goed in beeld bij RTL als ze betalenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaald
Klopt, en daar kanker ik al jaren op. De reden dat ik Eurosport genomen heb.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:21 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle Nederlanders die groot in beeld komen (ongeacht waar ze rijden) en de coureurs waar ze niet omheen kunnen komen al jaren goed in beeld bij RTL als ze betalen
Dat is bij alle RTL programma's. Teams betalen voor zendtijd en dus reclame-uitingen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:21 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle Nederlanders die groot in beeld komen (ongeacht waar ze rijden) en de coureurs waar ze niet omheen kunnen komen al jaren goed in beeld bij RTL als ze betalen
Oja, die schurftreclame met die Outlander 20 keer in een uurquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaald
Dan nog vind ik dat ze Mitsubishi boven Volkswagen stellenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaald
vind je 't gek: het is één grote grindbakquote:Jos Verstappen: Dakar trekt me wel
Jos Verstappen is een fervent volger van 'El Dakar'. Vooral de verrichtingen van Le Mans-teamgenoot Peter van Merksteijn (BMW) volgde de Limburger op de voet. Verstappen heeft wel oren naar een Dakar-avontuur zo schrijft hij in zijn column in De Telegraaf.
Hij is gecrasht en uit de rally!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef Fugie het volgende:
sainz nog niet op cp2
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72796quote:Dakar leader Carlos Sainz has crashed out of the rally during the 12th stage of the event.
The Spaniard, who was leading comfortably with just three stages left, careered into a ravine after 79 km of the day's special stage, damaging his Volkswagen beyond repair.
His co-driver Michel Perin is reported to have injured his shoulder, but both men arrived by helicopter at the bivouac in Fiambala.
Sainz' exit leaves teammate Mark Miller in the lead, pending the end of today's stage.
hij zal alleen nooit aankomen want hij weet niet welke hij moet kiezenquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
vind je 't gek: het is één grote grindbak
* motorbloempje ziet Verstappen als een soort pup op het strand in vol stokken en ballen rondhupsenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:25 schreef Klonk het volgende:
[..]
hij zal alleen nooit aankomen want hij weet niet welke hij moet kiezen
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
* motorbloempje ziet Verstappen als een soort pup op het strand in vol stokken en ballen rondhupsen
Hij staat nogal vast in het zand. Jammerquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:56 schreef Marcoss het volgende:
Kuipers nog steeds niet voorbij aan het 191 km-punt, terwijl de laatste die daar langskwam al zo'n 4,5 uur achter lag. Dat wordt een vrije val dus..
deviliers reed er dus WEL voorbij. Dus lijkt me niet dat het zo simpel is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:01 schreef Impry het volgende:
Carlos: "Take your time, take your time."
Perin: "It's finished for me Carlos, okay..."
Heel mooi vastgelegd, maar jammer dat het zo heeft moeten eindigen, hij reed een erg goede wedstrijd.
Ze hebben het ook meteen over het roadbook en inderdaad, Roma was er ook zo in gegleden als die ambu/cameraman er niet had gestaan. Heel erg slecht!
Mja, wellicht wilde die minder risico nemen en wat meer om de 'droge rivierdoorwading' heenrijden, dat weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:12 schreef Fugie het volgende:
[..]
deviliers reed er dus WEL voorbij. Dus lijkt me niet dat het zo simpel is.
Deze ongelukken zijn gewoon onvermijdelijk. Kijk naar die tatra die kort gereden is. De rijders pushen als een gek op zeer gevaarlijk terrein, kan je de organisatie niet de schuld geven dat niet elk afgrondje aangegven staat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:20 schreef Impry het volgende:
[..]
Mja, wellicht wilde die minder risico nemen en wat meer om de 'droge rivierdoorwading' heenrijden, dat weet ik ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |