Science-fiction. Zoals álles van hem.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:59 schreef Scarlet... het volgende:
Misschien bij het verkeerde geplaatst, maar mij werd dit boek aanbevolen.
Ik kan er niet veel informatie over vinden en op de achterkant staat een wazig verhaaltje.
Heeft iemand dit boek gelezen? Waar gaat het over, waar is het goed voor, enz.
Ben eigenlijk gewoon nieuwsgieirg omdat het voor mij een onbekend boek is.
Mocht ik het hier verkeerd geplaats hebben dan laat maar weten en anders gooi er maar een slotje op
die vent is een secteleider die door middel van een soort pyramide scam zijn volgelingen geld aftroggeld door verplichte "cursussen"te gevenquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:05 schreef Scarlet... het volgende:
Hoezo science fiction?
Kun je kort vertellen wie of wat die vent is en waar hij over schrijft, dat ik een idee heb.
Vent die beweert god te zijn ofzo. Komt met een bullshit verhaal aan wat aanslaat in Hollywood. En aangezien de rest van de wereld een stel schapen zijn worden ze dus ook lid.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:05 schreef Scarlet... het volgende:
Hoezo science fiction?
Kun je kort vertellen wie of wat die vent is en waar hij over schrijft, dat ik een idee heb.
ze geloven iig niet dat een mens een psychische ziekte kan hebben, daar hebben ze "reinigingsrituelen" voor, uiteraard tegen vette betalingquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:09 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb veel over de scientology gehoord. Maar nu blijf ik toch met een vraag zitten. Wat geloven hun nu precies? Want er doen zo veel verhalen de ronden dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_beliefs_and_practicesquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:09 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb veel over de scientology gehoord. Maar nu blijf ik toch met een vraag zitten. Wat geloven hun nu precies? Want er doen zo veel verhalen de ronden dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.
Dat had ik ook al begrepen. Daarom vind ik het ook een heel enge groepering.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
ze geloven iig niet dat een mens een psychische ziekte kan hebben, daar hebben ze "reinigingsrituelen" voor, uiteraard tegen vette betaling
Jezus, South Park. En dan klagen mensen nog over Wikipedia als bronquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:12 schreef Flurry het volgende:
Je moet eigenlijk die South Park aflevering over Scientology even checken, daarin wordt het hele concept verteld en dan hoef je het boek ook niet meer te lezen
Hubbard is een voormalig SF-auteur, die het idee kreeg dat hij zijn schrijf-talent beter te gelde kon maken door een SF-achtige sekte in het leven te roepen, en daar het baasje van te worden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:05 schreef Scarlet... het volgende:
Hoezo science fiction?
Ja, met flitsend onderin beeldquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:12 schreef Flurry het volgende:
Je moet eigenlijk die South Park aflevering over Scientology even checken, daarin wordt het hele concept verteld en dan hoef je het boek ook niet meer te lezen
Dus die Southpark aflevering klopt echt. Als ze dat echt geloven dan zij die lui gestoord. Afgezien van enge sekte achtige praktijken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, met flitsend onderin beeld
"THIS IS ACTUALLY WHAT SCIENTOLOGISTS BELIEVE"
Geweldig
Dat is ook zo mooi aan die aflevering: dat ze gewoon de echte ideeen van Scientology tonen en dat dat al genoeg is om ze compleet belachelijk te makenquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus die Southpark aflevering klopt echt. Als ze dat echt geloven dan zij die lui gestoord. Afgezien van enge sekte achtige praktijken.
Ik ben die aflevering volgens mij niet gezien. Maar echt serieus dat kan je toch niet geloven. Dat slaat helemaal nergens op. Jammer genoeg zijn er nog genoeg mensen die het wel geloven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:56 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dat is ook zo mooi aan die aflevering: dat ze gewoon de echte ideeen van Scientology tonen en dat dat al genoeg is om ze compleet belachelijk te maken
Tom Cruise gelooft het.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:05 schreef tijnbrein het volgende:
Maar echt serieus dat kan je toch niet geloven. Dat slaat helemaal nergens op. Jammer genoeg zijn er nog genoeg mensen die het wel geloven.
John Travolta ook, of zijn dode zoon erin geloofde zal nog moeten blijken, het werkte iig nietquote:
Klopt, levensgevaarlijk. De publiciste Karin Spaink voert al jaren actie tegen deze groepering. Ze hebben met alle middelen geprobeerd om haar tegen te houden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Flurry het volgende:
Maargoed, het klinkt wereldvreemd en verder onschuldig, maar het is wel een gevaarlijke, goed georganiseerde sekte die als doel heeft om mensen leeg te plukken door ze in hun macht te krijgen en te houden. Ze richten zich op kwetsbare mensen door zich op te werpen als hulpverleners en counsellors, maar al snel zal je moeten betalen en kom je niet meer van ze af.
Goed punt op zich... ik heb me verder niet verdiept in Dianetics, maar Hubbart en Scientology moeten wel enorm veel kennis hebben van de menselijke geest om mensen zo te kunnen binden en te misbruiken. Hun leden betalen veel geld voor een goed gevoel en Scientology moet daadwerkelijk in staat zijn om dat gevoel te geven, zo niet, dan stappen hun leden snel genoeg op. Die kennis die ervoor zorgt dat mensen zich happy voelen binnen Scientology is natuurlijk ook positief inzetbaar, om je happy te voelen zonder Scientology te betalen. Er móet wel een kern van waarheid in hun leer zitten (de adviezen die ze geven dus, niet het hele alien gebeurenquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:02 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Niet om het een of ander, maar het is een zeer nuttige methode. Die kerel mag dan ook wel verantwoordelijk zijn voor Scientology wat ik dan weer maf vindt.
Maar zijn Dianetics is een zeer effectieve methode voor bijvoorbeeld traumabestrijding.
Het is een soort manual over hoe bepaalde hersen systemen in elkaar zitten en hoe ze dat benutten,
is er niet gewoon een torrentje van ofzoquote:Op donderdag 8 januari 2009 00:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het komt erop neer dat ze je lekker houden en dat de echte waardevolle informatie pas vrij wordt gegeven als je level zoveel bent binnen de organisatie. En voor die info moet je cursussen volgen die veel geld kosten. Niet aan beginnen dus.
Heb je daar een bron van? In de praktijk is het niets meer dan zweverige kwakzalverij, zoals bijvoorbeeld Touch Assistsquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:02 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Maar zijn Dianetics is een zeer effectieve methode voor bijvoorbeeld traumabestrijding.
Bronquote:"With each rebirth, the effects of the MEST universe on the thetan become stronger, unless a special intervention, or salvation, occurs.[11] This is due to the fact that human MEST experiences are stored in the "reactive mind" (a concept akin to Freud's "unconscious mind"), which responds irrationally and emotionally to any memory of painful or traumatic past experience.[11][14] The images of MEST experiences collected over many lifetimes are referred to as "engrams" in Scientologist terminology.[11] Engrams are believed to be painful and debilitating; as they accumulate, people move further away from their true identity as thetans.[11] To be saved from this fate and restore the thetan is the Scientologist's basic goal.[11] The thetan thus shares features with the atman of Hindu mythology.[11] Dianetic training is the tool through which the Scientologist progresses towards the "Clear" state, winning gradual freedom from the reactive mind, and acquiring certainty of his or her reality as a spiritual being, or thetan."
Dan bezit je geen superziel want als zoiets al bestaat dan hecht je geen waarde meer aan materiele zaken zoals geld. Dus het is onzin. Dan doen boedhisten het toch beter.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:32 schreef Friek_ het volgende:
Overigens is dit de centrale geloofspraxis (zoals al eerder aangestipt door Re):
[..]
Bron
In een notendop: mensen bezitten volgens Scientology een soort superziel die ze kunnen 'unlocken'. Om deze te kunnen 'unlocken' dien je een aantal voorgeschreven stappen volgen waar o.a. eentje ervan is om een consultant te bezoeken die naar je luistert en je een soort statusrapport kan geven van je spirituele voortgang. Dat tegen een 'kleine vergoeding' natuurlijk.
Bron zelf is natuurlijk de Dianetics DVD, Ik heb hem zelf.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:11 schreef MrData het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? In de praktijk is het niets meer dan zweverige kwakzalverij, zoals bijvoorbeeld Touch Assists
Ja, Cruise heeft vast heeeeel dringend geld nodigquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:17 schreef Friek_ het volgende:
De vraag is maar hoeveel geld die kerel toegeschoven krijgt van die organisatie.
Ik denk eerder anders omquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De vraag is maar hoeveel geld die kerel toegeschoven krijgt van die organisatie.
Nou, dat specifieke geval is inderdaad wel bizar. Maar het is bewezen dat men tijdens bewusteloosheid wel degelijk signalen kan oppikken. Zo was er een kerel die werd onder narcose geopereerd en de chirurg in kwestie was de hele tijd aan het vloeken. Waar na die kerel de chirurg achteraf vroeg van : dude wtf?quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ben ooit eens bij de Scientology binnen geweest in NYC. Daar lieten ze een film zien waarin werd beweerd dat als je bewusteloos was, je die dingen in je onderbewustzijn zou integreren die op dat moment om je heen gezegd worden.
In die film raakte iemand bewusteloos, de ambulancebroeders op weg naar het ziekenhuis hingen over de bewusteloze man heen en hadden het over hun relatie problemen. Daardoor kreeg de bewusteloze man weken later ook relatieproblemen![]()
Scientology
Alsof een pseudowetenschapper als Hubbard daar ook maar iets van zou weten? Hij heeft alleen 2 semesters civiele techniek gestudeerd, en als hij niet zelf was opgestapt na 2 semesters, dan had de universiteit hem weggestuurd vanwege zijn zeer matige cijfers. Dat deze therapie geweldig zou werken, is buiten zijn eigen claims en die van wat die-hard volgelingen, nooit wetenschappelijk vastgesteld. Geloven in Dianetics is hetzelfde als geloven in Jomanda.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:02 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Niet om het een of ander, maar het is een zeer nuttige methode. Die kerel mag dan ook wel verantwoordelijk zijn voor Scientology wat ik dan weer maf vindt.
Het is een soort manual over hoe bepaalde hersen systemen in elkaar zitten en hoe ze dat benutten,
quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:59 schreef Scarlet... het volgende:
Misschien bij het verkeerde geplaatst, maar mij werd dit boek aanbevolen.
Ik kan er niet veel informatie over vinden en op de achterkant staat een wazig verhaaltje.
Heeft iemand dit boek gelezen? Waar gaat het over, waar is het goed voor, enz.
Ben eigenlijk gewoon nieuwsgieirg omdat het voor mij een onbekend boek is.
Mocht ik het hier verkeerd geplaats hebben dan laat maar weten en anders gooi er maar een slotje op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |