Ik ben geen advocaat.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:26 schreef eleusis het volgende:
Verpest mijn lolletje maar weer. Kutadvocaten
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:18 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben geen advocaat.Ik werkte al voor mijn afstuderen voor 12.000 bruto per maand in de publieke sector. Maar ik had dan ook twee bestuursjaren en ik ben ooit bij een rechtszaak gaan kijken.
Ik ben ooit zelf partij geweest in een rechtszaak.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:18 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben geen advocaat.Ik werkte al voor mijn afstuderen voor 12.000 bruto per maand in de publieke sector. Maar ik had dan ook twee bestuursjaren en ik ben ooit bij een rechtszaak gaan kijken.
Uiteraard gewonnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben ooit zelf partij geweest in een rechtszaak.
quote:Op zondag 4 april 2010 17:06 schreef Daniel21 het volgende:
Allereerst, advocaat worden moet je niet voor het geld doen, dat moet je doen omdat je de strijd aan wilt binden tegen het onrecht in deze wereld - maar dat is hier al genoeg gezegd.
OvJ. Geen advocaat.quote:Op zondag 4 april 2010 17:06 schreef Daniel21 het volgende:
Allereerst, advocaat worden moet je niet voor het geld doen, dat moet je doen omdat je de strijd aan wilt binden tegen het onrecht in deze wereld - maar dat is hier al genoeg gezegd.
sorry, maar wat een onzin. Ik werk bij een groot advocatenkantoor, maar ik heb nog nooit een casus meegemaakt waar we tegen onrecht in de wereld streden. Als je tegen onrecht in de wereld wilt strijden, dan moet je imo naar Amnesty internationaal gaan ipv een commercieel advocatenkantoor.quote:Op zondag 4 april 2010 17:06 schreef Daniel21 het volgende:
Indirect strijden tegen de fiscus toch?quote:Op zondag 4 april 2010 19:10 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
sorry, maar wat een onzin. Ik werk bij een groot advocatenkantoor, maar ik heb nog nooit een casus meegemaakt waar we tegen onrecht in de wereld streden. Als je tegen onrecht in de wereld wilt strijden, dan moet je imo naar Amnesty internationaal gaan ipv een commercieel advocatenkantoor.
Haha, absoluut!quote:Op maandag 5 april 2010 12:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Indirect strijden tegen de fiscus toch?
Maar je bent toch met me eens dat geld, voor welk beroep dan ook, een slechte motivatie is? Iemand die er alleen maar op uit is om veel geld te verdienen die loopt naar verloop van tijd vast.quote:Op zondag 4 april 2010 19:10 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
sorry, maar wat een onzin. Ik werk bij een groot advocatenkantoor, maar ik heb nog nooit een casus meegemaakt waar we tegen onrecht in de wereld streden. Als je tegen onrecht in de wereld wilt strijden, dan moet je imo naar Amnesty internationaal gaan ipv een commercieel advocatenkantoor.
Wantquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:47 schreef Daniel21 het volgende:
[..]
Maar je bent toch met me eens dat geld, voor welk beroep dan ook, een slechte motivatie is? Iemand die er alleen maar op uit is om veel geld te verdienen die loopt naar verloop van tijd vast.
Omdat het beter is je motivatie te halen uit de uren dat je werkt dan uit de uren dat je je geld opmaakt. Je moet in mijn ogen iets (maakt niet uit wat voor het voorbeeld) gaan studeren omdat je het interessant vindt, niet omdat het je zoveel geld op zou leveren. Een echte topadvocaat is niet om het geld begonnen maar om andere redenen (interesse, recht nastreven, dat soort dingen). Een intrinsieke motivatie is altijd beter dan een instrumentele.quote:
Dat absoluut! Als je het werk niet leukvindt, dan ben je ondanks je goede salaris toch uiteindelijk wel uitgerangeerd. Daarentegen motiveert geld natuurlijk wel in zoverre dat als je een advocatensalaris zou verdienen met muziek maken, gamen of andersoort hobby natuurlijk er heel wat minder advocaten e.d. zouden zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:47 schreef Daniel21 het volgende:
[..]
Maar je bent toch met me eens dat geld, voor welk beroep dan ook, een slechte motivatie is? Iemand die er alleen maar op uit is om veel geld te verdienen die loopt naar verloop van tijd vast.
Dat kost een advocaat. Wat hij verdient is een heel ander verhaal.....quote:Op zondag 11 april 2010 11:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tussen de 75,- (thuisjurist) en 1200,- (Mozko) per uur. Voor een standaard advocatenkantoortje tussen de 150,- en 250,-.
Het gros weet totaal niet wat men interessant vind en gaat gewoon verder met de keuze die men maakt, om nog van het verschil tussen theorie en praktijk te spreken. Als je het niet weet is het echt niet gek om dan maar te kiezen voor een vak dat makkelijker geld oplevert en hooguit de keuze te maken tussen een aantal zaken die je niet interessant vind. Het is te gemakkelijk om te denken dat een topadvocaat om andere redenen is begonnen. Soms ontdek je hetgeen je wilt terwijl je bezig bent met je studie of zelfs als je al bezig bent met de praktijk. Motivatie is belangrijk maar de drijfveer daarvan gaat verder dan de interesses. Geld is belangrijk, toevalligheden zijn van invloed, de levensfase enz.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:15 schreef Daniel21 het volgende:
[..]
Omdat het beter is je motivatie te halen uit de uren dat je werkt dan uit de uren dat je je geld opmaakt. Je moet in mijn ogen iets (maakt niet uit wat voor het voorbeeld) gaan studeren omdat je het interessant vindt, niet omdat het je zoveel geld op zou leveren. Een echte topadvocaat is niet om het geld begonnen maar om andere redenen (interesse, recht nastreven, dat soort dingen). Een intrinsieke motivatie is altijd beter dan een instrumentele.
Niet als je als zzp'r aan de slag gaat of een eigen advocatenkantoor runtquote:Op zondag 11 april 2010 12:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat kost een advocaat. Wat hij verdient is een heel ander verhaal.....
Hij heeft hier wel een punt, want hoe kan TS nu al zeggen hoeveel uur hij gaat werken.quote:Op zondag 11 april 2010 12:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat kost een advocaat. Wat hij verdient is een heel ander verhaal.....
Denk je dat hoeren het lekker vinden om vreemde mannen te neuken?quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:47 schreef Daniel21 het volgende:
[..]
De TS heeft het over salarisontwikkeling en dat is dus loondienst en wat anders dan "ondernemen". Als je geen klanten hebt kan je wel 500 EUR per uur rekenen maar als je geen opdracht hebt verdien je nog steeds niets.quote:Op zondag 11 april 2010 13:57 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Niet als je als zzp'r aan de slag gaat of een eigen advocatenkantoor runt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |