ja jammer. jammer dat jij je niet inzet om nederland beter, groter en leuker te maken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ben ik even blij geen autochtoon te zijn!
Sorry... te mogen zijn.!
daar doelde ik dan ook op, overigens was ghetto idd gechargeerdquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:28 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Ten eerste hebben we geen ghetto's in Nederland. Iedereen die in een echte ghetto is geweest kent dat verschil. Neemt natuurlijk niet weg dat het in veel wijken het slechter toeven is dan in andere wijken.
Ten tweede blijkt uit onderzoek (zie mijn vorige posts met bronvermelding) dat het gedwongen mixen van hoge en lage inkomens nagenoeg geen effect heeft op de leefbaarheid.
Maar wat je wel kapot maakt is de oude sociale structuur in een wijk. Dat mensen met een bierbuik graag elke avond in de voortuin zitten op plastic stoelen om met de buurt voetbal te kijken is mooi voor hun. Waarom moeten wij het weer beter weten en de boel slopen? Uit ander onderzoek is gebleken dat door mixen juist spanningen ontstaan tussen hoge en lage inkomens in de wijk, bovenop het feit dat lage inkomens niet minder criminaliteit vertonen.
Voor wat allochtonen betreft, er is geen enkel bewijs dat in wijken waar veel allochtonen wonen, er minder kansen zijn om je te ontwikkelen. Het spreidingsbeleid vormt echter geen enkele oplossing van het probleem..
Hoe aantrekkelijk en logisch het spreidingsbeleid ook klinkt, het komt in feite neer op niets meer dan ‘homeopathie voor allochtonen’, de verdunning geldt als het medicijn zelf.
Jij hebt blijkbaar van tevoren al een keus gemaakt wie je, met welk stigma opzadelt. Dus dan rest degene die jij als allochtoon, en daarmee verkeerd bestempeld, de nobele taak om zich te bewijzen?? Tot in den oneindige en onder telkens weer aan fluctuaties onderhevige, willekeurige normen??quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
autochtoon zie ik als iemand die zich inzet voor nederland. je hebt een goed punt te pakken!
Ik zie geen reden waarom ik Nederland beter, groter en leuker moet maken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja jammer. jammer dat jij je niet inzet om nederland beter, groter en leuker te maken.
Ik heb gezegd dat er genoeg mensen zijn die zich Nederlander voelen en niet per sé zich willen profileren als Antilliaan, Irakees of Turk. Je kan je gemakkelijk zo voelen zonder je afkomst te verloochenen.quote:
misschien omdat je er woont?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie geen reden waarom ik Nederland beter, groter en leuker moet maken.
Daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zie ook de kritiek op jouw post. de reden dat wilders garen spint is de allochtoon die in 99% van de gevallen niet voldoet aan de wens van jouw post.
Ik woon niet in Maastricht en heb dus net zoveel redenen (niet helemaal waar) om het daar leuker en groter en beter te maken als in Warschau of New York. Hetzelfde geldt voor 99% van Nederland. Ik wil mijn directe omgeving leuker hebben, ja, vanzelfsprekend, maar ik ga geen onzinnig stukje land beter, groter en leuker maken, slechts omdat het in de atlas onder Nederland valt... Kan mij het schelen.quote:
niet oneindig hoor. en ook niet willekeurig. je had net een goed punt, nu verlies je puntjes omdat je ineens denkt mijn woorden te kunnen verdraaien.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:48 schreef Min-e het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar van tevoren al een keus gemaakt wie je, met welk stigma opzadelt. Dus dan rest degene die jij als allochtoon, en daarmee verkeerd bestempelt, de nobele taak om zich te bewijzen?? Tot in den oneindige en onder telkens weer aan fluctuaties onderhevige, willekeurige normen??
ok, jouw keuze toch?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik wil mijn directe omgeving leuker hebben, ja, vanzelfsprekend, maar ik ga geen onzinnig stukje land beter, groter en leuker maken, slechts omdat het in de atlas onder Nederland valt... Kan mij het schelen.
Ja. En daarom ben ik ongelooflijk blij dat ik volgens jouw ultranationalistische maatstaven allochtoon ben.quote:
daar ben ik het weer niet mee eens. zeker niet vanuit mijn point of view. zeker niet na wat ik geschreven heb ik dit topic.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Het is de probleemallochtoon die niet voldoet aan we wens uit mijn post. Genoeg allochtonen die goed functioneren in de maatschappij en daardoor niet zo opvallen, tegen wie nu wordt gezegd "laat eens zien dat jij je Nederlander voelt anders vertrouwen wij jou niet". Om het even te chargeren.
Het middel om probleemallochtonen beter gedrag te laten vertonen wordt nu door sommige politici in het debat ook gebruikt tegen de goedfunctionerende allochtoon.
kan, mag je denken. heerlijk dat nederland he? lekker met je luie flikker genieten van de uitkeringen die toch wel betaald worden. jee ha.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. En daarom ben ik ongelooflijk blij dat ik volgens jouw ultranationalistische maatstaven allochtoon ben.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan, mag je denken. heerlijk dat nederland he? lekker met je luie flikker genieten van de uitkeringen die toch wel betaald worden.
quote:
Waarom ben ik woorden aan het verdraaien, wanneer ik datgeen wat jij eerder beweert omzet op een andere schaal?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet oneindig hoor. en ook niet willekeurig. je had net een goed punt, nu verlies je puntjes omdat je ineens denkt mijn woorden te verdraaien.
omdat je het omzet in een andere schaal misschien. zeg me maar waar ik fout zit met mijn overpeinzingen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:57 schreef Min-e het volgende:
[..]
Waarom ben ik woorden aan het verdraaien, wanneer ik datgeen wat jij eerder beweert omzet op een andere schaal?
Ik was het overigens zowel met jouw vorige post als met die van Misanthroopia eensquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat er genoeg mensen zijn die zich Nederlander voelen en niet per sé zich willen profileren als Antilliaan, Irakees of Turk. Je kan je gemakkelijk zo voelen zonder je afkomst te verloochenen.
En de integratie bepaalt in hoge mate het gevoel van Nederlander zijn voor nieuwkomer/allochtoon, althans als je een definitie daaraan koppelt die wat verder gaat dan een baan hebben en op het rechte pad blijven.
Omdat toen hetgeen jij zei, niet zo "prettig" meer klonk. M.a.w. was duidelijk dat het niet poltiek correct was.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat je het omzet in een andere schaal misschien. zeg me maar waar ik fout zit met mijn overpeinzingen.
quote:
Waarvan?quote:geniet er nog maar even van.
Waarom moet ik niet gaan janken? Wat gaan de "autochtonen" doen?quote:straks niet gaan janken he? als alles anders wordt en alle autochtonen gaan nadenken.
lol. ik ben ook helemaal niet politiek correct. krijg zelf rillingen daarvan. de politiek in nederland is al een paar decennia de belastingbetalende autochtoon vergeten. je weet wat de geschiedenis laat zien toch? ik ben juist erg mild in mijn bevindingen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:00 schreef Min-e het volgende:
[..]
Omdat toen hetgeen jij zei, niet zo "prettig" meer klonk. M.a.w. was duidelijk dat het niet poltiek correct was.
Hard he?
ze gaan niks 'doen' hooguit uitzetten. terug naar de plek waar het thuisland wel de mogelijkheden biedt tot leven met mensen die op hun gat liggen. slapen doen we in bed monidique.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:01 schreef Monidique het volgende:
[..].
[..]
Waarvan?
[..]
Waarom moet ik niet gaan janken? Wat gaan de "autochtonen" doen?
Sorry, dit is weer erg Mekiaans taalgebruik van je.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze gaan niks 'doen' hooguit uitzetten. terug naar de plek waar het thuisland wel de mogelijkheden biedt tot leven met mensen die op hun gat liggen. slapen doen we in bed monidique.
jij denkt serieus dat het politieke klimaat niet gevormd gaat worden door de massale ontevredenheid die er nu leeft. niet persoonlijk bedoeld hoor.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sorry, dit is weer erg Mekiaans taalgebruik van je.
Wat gaan de "autochtonen" doen, waar ik uiteindelijk, om welke reden eigenlijk?, dan niet om moet gaan janken?
Ga je weer, wie bepaalt dat er een meerwaarde moet zijn? Alleen "de goede nederlanders"?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals. niemand heeft problemen met allochtonen, als ze maar een meerwaarde zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |