Maar eens een vraagje dan.
Ik heb thuis een Canon Pixma 5200 printer staan, die ik gebruik om foto's op bijv. 10x15 uit te printen. Ik gebruik hiervoor software van Canon (Easy Photo Print versie 3.70) omdat ik hier ook de gebruikte papier soorten in kan selecteren, zoals bijv. Caon Photo Paper Pro en Canon Glossy Paper. Ook in alle variaties en maten, erg handig aangezien ik voornamelijk Canon papier gebruik.
Nu wilde ik pas een foto printen in Lightroom, maar tot mijn verbazing lukt het me daar in geeneens om borderless foto's te printen. En via de standaard print dialoogjes kent hij ook de diverse Canon papiersoorten en maten niet. Ik heb driver versie 4.83 van Canon geinstalleerd, dat is de laatste en is geschikt voor OS X 10.5.
Doe ik iets niet goed? Ik had verwacht via de print optie gewoon mijn gebruikte papiersoort en maat te kunnen selecteren in LR, of moet ik deze eerst zelf definieren (dat is wel heel 1983) ofzo?
Eventueel kan ik ook wel Easy Photo Print blijven gebruiken, maar dat is wel een beetje trage en suffe software eigenlijk (alhoewel het eindresultaat prima is!).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"