Mocht je overigens een geschil willen indienen dan kan dat hier:quote:http://www.bcc.nl/shop/-Footer/cat-DOUKq06DfdIAAAEVdokGpDud
11. KLACHTEN EN REPARATIES
1.4
Iedere aansprakelijkheid van BCC jegens de koper is beperkt tot maximaal het door de koper aan BCC uit hoofde van de overeenkomst te betalen bedrag. BCC is nooit aansprakelijk voor schade in de vorm van omzet- of inkomstenderving, verminderde goodwill of enige ander gevolgschade. Een en ander tenzij BCC op grond van de dwingende wet aansprakelijk is.
quote:Op maandag 12 januari 2009 23:01 schreef Maanvis het volgende:
Overigens, uit de algemene voorwaarden op de site van BCC (waar jij mee akkoord bent gegaan toen je het product bracht ter reparatie.) :
Dit soort bepalingen zeggen natuurlijk niet zoveel (standaard blabla). Laten we hopen dat het recht zegeviert en de laatste regel van toepassing blijkt te zijn.quote:http://www.bcc.nl/shop/-Footer/cat-DOUKq06DfdIAAAEVdokGpDud
11. KLACHTEN EN REPARATIES
1.4
Iedere aansprakelijkheid van BCC jegens de koper is beperkt tot maximaal het door de koper aan BCC uit hoofde van de overeenkomst te betalen bedrag. BCC is nooit aansprakelijk voor schade in de vorm van omzet- of inkomstenderving, verminderde goodwill of enige ander gevolgschade. Een en ander tenzij BCC op grond van de dwingende wet aansprakelijk is.
Oh, dat klint als tele2. Die mail je dat je telefoon kapot is. Belde ze me opquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:26 schreef Pien85 het volgende:
Het is niet te geloven maar ze hebben me terug gebelt... En... ze bellen me later terug
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh, dat klint als tele2. Die mail je dat je telefoon kapot is. Belde ze me op
De algemene leveringsvoorwaarden moeten wel ter hand worden gesteld he. Als Pien ze niet ontvangen heeft, kan ze altijd nog de nietigheid van die voorwaarden inroepen.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:01 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind het echt grappig dat er zoveel mensen denken dat computerzaken er allemaal strikte procedures op na houden en verschrikkelijk veel zorg betrachten met je gegevens. Beseffen jullie dan niet dat dat vaak 17-jarige jochies zijn met een leidinggevende van 21 die er ook geen flikker om geeft?
Overigens, uit de algemene voorwaarden op de site van BCC (waar jij mee akkoord bent gegaan toen je het product bracht ter reparatie.) :
[..]
Mocht je overigens een geschil willen indienen dan kan dat hier:
https://digitaal.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&guid=B97CCF33-FE72-46FB-AE69-9C4EBDFB3A09&cguid=4356FB13-2423-4EE9-89F4-29E7B3C2F057
Kost waarschijnlijk 50 euro in jouw geval,, wat wordt betaald door BCC als ze je in het gelijk stellen, en je wordt binnen 4,8 maand geholpen.
Onrechtmatige daad lijkt me hier wel aan de orde. Pien geeft aan dat er data op staat die eraf gehaald moet worden, BCC zegt dat toe en doet het niet. Nu zou je dat ook een wanprestatie kunnen noemen natuurlijk, maar onrechtmatige daad is zeker verdedigbaar. BCC heeft immers gehandeld in strijd met wat in het maatschappelijk verkeer betaamt, namelijk geen gegevens doorverkopen. Mogelijk zelfs schending van privacyregelgeving.quote:Art. 6:162 BW
1. Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
2. Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
3. Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Art. 6:237 BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
f. dat de gebruiker of een derde geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding;
Hebben ze al gebeld?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:26 schreef Pien85 het volgende:
Het is niet te geloven maar ze hebben me terug gebelt... En... ze bellen me later terug
Uiteraard nietquote:
Goh, hoe weet je dat? Misschien wel controle..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh, dat klint als tele2. Die mail je dat je telefoon kapot is. Belde ze me op
Ja want ik mail ook vaak voor de grap naar mijn telefoonaanbieder dat mijn telefoon kapot is ook al is dit niet zo.quote:Op zondag 18 januari 2009 11:48 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Goh, hoe weet je dat? Misschien wel controle..
Het probleem kan verkeerd zijn omschreven of van voorbijgaande aard zijn geweest, voordat je honderden euro's kostende procedure in gang zet loont het de moeite om eerst te kijken of het probleem er nog wel is.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja want ik mail ook vaak voor de grap naar mijn telefoonaanbieder dat mijn telefoon kapot is ook al is dit niet zo.
Ik heb heel veel meegemaakt dat mensen klaagden dat een gekocht product stuk was. Om dan vervolgens te concluderen dat het product prima functioneerde. Falers zijn er genoeg.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja want ik mail ook vaak voor de grap naar mijn telefoonaanbieder dat mijn telefoon kapot is ook al is dit niet zo.
Hij heeft vast je fotoboek bekeken. Ik geef hem geen ongelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:21 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Hij gaat morgen zelfs met me mee terug naar BCC
Hij had hackdetectie. Je kon dus precies zijn dat je poorten gesniffed werden.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:59 schreef veldmuis het volgende:
WTF heb je aan statusmails in een router? Er zal nooit gemaild worden dat de verbinding het niet doet, want dan kan de router ook niet mailen! Dus het is of achteraf geemmer, of je krijgt een mailtje dat de verbinding het doet, maar dat wist je al, want je krijgt een mailtje!
Ik heb alles genoteerd, wanneer ik met wie heb gesproken en hoe lang, en waarom... inmiddels al 2 pagina'squote:Op maandag 19 januari 2009 10:30 schreef alors het volgende:
Deze lakse houding, van 'ja we bellen je terug', en dat vervolgens niet doen, zou ik ook maar noteren. Mocht het nog van pas komen dan gaat dat niet in hun voordeel werken.
Waarom stap je niet gewoon naar de geschillencommissie? Hoe eerder je dat in gang zet hoe eerder je probleem wordt opgelost.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:44 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik heb alles genoteerd, wanneer ik met wie heb gesproken en hoe lang, en waarom... inmiddels al 2 pagina's
Daarvoor moet je eerst officieel (=schriftelijk) je beklag doen bij BCC zelf.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:45 schreef Maanvis het volgende:
Waarom stap je niet gewoon naar de geschillencommissie? Hoe eerder je dat in gang zet hoe eerder je probleem wordt opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |