Mocht je overigens een geschil willen indienen dan kan dat hier:quote:http://www.bcc.nl/shop/-Footer/cat-DOUKq06DfdIAAAEVdokGpDud
11. KLACHTEN EN REPARATIES
1.4
Iedere aansprakelijkheid van BCC jegens de koper is beperkt tot maximaal het door de koper aan BCC uit hoofde van de overeenkomst te betalen bedrag. BCC is nooit aansprakelijk voor schade in de vorm van omzet- of inkomstenderving, verminderde goodwill of enige ander gevolgschade. Een en ander tenzij BCC op grond van de dwingende wet aansprakelijk is.
quote:Op maandag 12 januari 2009 23:01 schreef Maanvis het volgende:
Overigens, uit de algemene voorwaarden op de site van BCC (waar jij mee akkoord bent gegaan toen je het product bracht ter reparatie.) :
Dit soort bepalingen zeggen natuurlijk niet zoveel (standaard blabla). Laten we hopen dat het recht zegeviert en de laatste regel van toepassing blijkt te zijn.quote:http://www.bcc.nl/shop/-Footer/cat-DOUKq06DfdIAAAEVdokGpDud
11. KLACHTEN EN REPARATIES
1.4
Iedere aansprakelijkheid van BCC jegens de koper is beperkt tot maximaal het door de koper aan BCC uit hoofde van de overeenkomst te betalen bedrag. BCC is nooit aansprakelijk voor schade in de vorm van omzet- of inkomstenderving, verminderde goodwill of enige ander gevolgschade. Een en ander tenzij BCC op grond van de dwingende wet aansprakelijk is.
Oh, dat klint als tele2. Die mail je dat je telefoon kapot is. Belde ze me opquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:26 schreef Pien85 het volgende:
Het is niet te geloven maar ze hebben me terug gebelt... En... ze bellen me later terug
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh, dat klint als tele2. Die mail je dat je telefoon kapot is. Belde ze me op
De algemene leveringsvoorwaarden moeten wel ter hand worden gesteld he. Als Pien ze niet ontvangen heeft, kan ze altijd nog de nietigheid van die voorwaarden inroepen.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:01 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind het echt grappig dat er zoveel mensen denken dat computerzaken er allemaal strikte procedures op na houden en verschrikkelijk veel zorg betrachten met je gegevens. Beseffen jullie dan niet dat dat vaak 17-jarige jochies zijn met een leidinggevende van 21 die er ook geen flikker om geeft?
Overigens, uit de algemene voorwaarden op de site van BCC (waar jij mee akkoord bent gegaan toen je het product bracht ter reparatie.) :
[..]
Mocht je overigens een geschil willen indienen dan kan dat hier:
https://digitaal.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&guid=B97CCF33-FE72-46FB-AE69-9C4EBDFB3A09&cguid=4356FB13-2423-4EE9-89F4-29E7B3C2F057
Kost waarschijnlijk 50 euro in jouw geval,, wat wordt betaald door BCC als ze je in het gelijk stellen, en je wordt binnen 4,8 maand geholpen.
Onrechtmatige daad lijkt me hier wel aan de orde. Pien geeft aan dat er data op staat die eraf gehaald moet worden, BCC zegt dat toe en doet het niet. Nu zou je dat ook een wanprestatie kunnen noemen natuurlijk, maar onrechtmatige daad is zeker verdedigbaar. BCC heeft immers gehandeld in strijd met wat in het maatschappelijk verkeer betaamt, namelijk geen gegevens doorverkopen. Mogelijk zelfs schending van privacyregelgeving.quote:Art. 6:162 BW
1. Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
2. Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
3. Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Art. 6:237 BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
f. dat de gebruiker of een derde geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding;
Hebben ze al gebeld?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:26 schreef Pien85 het volgende:
Het is niet te geloven maar ze hebben me terug gebelt... En... ze bellen me later terug
Uiteraard nietquote:
Goh, hoe weet je dat? Misschien wel controle..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh, dat klint als tele2. Die mail je dat je telefoon kapot is. Belde ze me op
Ja want ik mail ook vaak voor de grap naar mijn telefoonaanbieder dat mijn telefoon kapot is ook al is dit niet zo.quote:Op zondag 18 januari 2009 11:48 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Goh, hoe weet je dat? Misschien wel controle..
Het probleem kan verkeerd zijn omschreven of van voorbijgaande aard zijn geweest, voordat je honderden euro's kostende procedure in gang zet loont het de moeite om eerst te kijken of het probleem er nog wel is.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja want ik mail ook vaak voor de grap naar mijn telefoonaanbieder dat mijn telefoon kapot is ook al is dit niet zo.
Ik heb heel veel meegemaakt dat mensen klaagden dat een gekocht product stuk was. Om dan vervolgens te concluderen dat het product prima functioneerde. Falers zijn er genoeg.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja want ik mail ook vaak voor de grap naar mijn telefoonaanbieder dat mijn telefoon kapot is ook al is dit niet zo.
Hij heeft vast je fotoboek bekeken. Ik geef hem geen ongelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:21 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Hij gaat morgen zelfs met me mee terug naar BCC
Hij had hackdetectie. Je kon dus precies zijn dat je poorten gesniffed werden.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:59 schreef veldmuis het volgende:
WTF heb je aan statusmails in een router? Er zal nooit gemaild worden dat de verbinding het niet doet, want dan kan de router ook niet mailen! Dus het is of achteraf geemmer, of je krijgt een mailtje dat de verbinding het doet, maar dat wist je al, want je krijgt een mailtje!
Ik heb alles genoteerd, wanneer ik met wie heb gesproken en hoe lang, en waarom... inmiddels al 2 pagina'squote:Op maandag 19 januari 2009 10:30 schreef alors het volgende:
Deze lakse houding, van 'ja we bellen je terug', en dat vervolgens niet doen, zou ik ook maar noteren. Mocht het nog van pas komen dan gaat dat niet in hun voordeel werken.
Waarom stap je niet gewoon naar de geschillencommissie? Hoe eerder je dat in gang zet hoe eerder je probleem wordt opgelost.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:44 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik heb alles genoteerd, wanneer ik met wie heb gesproken en hoe lang, en waarom... inmiddels al 2 pagina's
Daarvoor moet je eerst officieel (=schriftelijk) je beklag doen bij BCC zelf.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:45 schreef Maanvis het volgende:
Waarom stap je niet gewoon naar de geschillencommissie? Hoe eerder je dat in gang zet hoe eerder je probleem wordt opgelost.
Wat voor schadevergoeding als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:42 schreef Pien85 het volgende:
Ein-de-lijk weer contact gehad met BCC. De laptop is inmiddels terug in het filiaal en opnieuw geinstalleerd. Alles is er af, heb ik gecontroleerd enzo
Schade vergoeding, excuses. Opgelost.
Ja, ben lui vandaagquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat voor schadevergoeding als ik vragen mag?
Vind dat je iedere post erg veel vertelt en nu ineens beknopt: opgelost over
Hoe hebben ze het opgelost?
Mooi opgelost toch? Waar ik alleen altijd de kriebels van krijg is dat je blijkbaar eerst met allerlei dingen moet gaan dreigen voordat ze gewoon hun werk gaan doen, hoogst irritant.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Moet wel zeggen, ik heb afgelopen dinsdag een boze mail gestuurd naar BCC, met daarin onder andere dat ik contact zou opnemen met de consumentenbond en het juridisch loket als ik niets zou horen voor vandaag. Geloof dat dat BCC over de streep heeft getrokken om toch maar even contact met me op te nemen.
Overigens zal ik mijn vorige post even editten, staat foutje in
Dat heb ik ook tegen die man gezegd dat ik het niet netjes vind dat ik 3 weken zit te wachten op bericht, niets of heel weinig hoor, er geen oplossing wordt gezocht, en ik pas wat hoor als ik ga dreigen... Vond hij ook niet netjes, hij kreeg het dossier vanmorgen pas op zijn bureau, de verdere gang van zaken vond hij overigens ook niet netjes en daar zou hij mensen op aan gaan spreken. Vooral ook omdat er nogal wat dingen ontbraken in het dossierquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:58 schreef doeka het volgende:
[..]
Mooi opgelost toch? Waar ik alleen altijd de kriebels van krijg is dat je blijkbaar eerst met allerlei dingen moet gaan dreigen voordat ze gewoon hun werk gaan doen, hoogst irritant.
Wat zal wel?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:18 schreef wonderer het volgende:
Ja ja... dat zal wel
Nou ja, goed dat het uiteindelijk toch is opgelost (en ze verplichten je met die giftcard wel weer om DAAR iets te kopen).
Dat ie er mensen op gaat aanspreken en dergelijke.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:19 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Wat zal wel?
En ach, dat ik daar iets moet kopen kan ik mee leven... weet alleen wél zeker dat ik niks koop waar je dingen in kunt opslaan
Ja ach.. dat zijn van die dingen die allemaal buiten mij om gaan enzo, is ook niet te checken, dus daar moet ik maar vanuit gaanquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat ie er mensen op gaat aanspreken en dergelijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |