quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:05 schreef Sabinee het volgende:Oooh ik vind Lush er altijd zo leuk uit zien maar ik ben echt een n00b op Lush gebied..
Kunnen jullie mij misschien wat aanraden/aansmeren?
Ik ben 19 jaar, heb een droge huid met eczeem (onder controle trouwens, weinig tot nooit last van met af en toe hormoonzalf smeren

). Ook is mijn huid gevoelig voor agressieve bestanddelen.
Op het moment gebruik ik de aloe dag- en nachtcreme van de body shop, deze bevallen mij in principe goed. Voor boddybutter/lotion heb ik geen vaste merken, gebruik af en toe de palmer cocoa butter, op het moment heb ik cranberry bodybutter van de bodyshop (bij nader inzien niet zo'n hele lekkere geur op mijn huid). Als shampoo en conditioner gebruik ik john frieda brilliant brunette, in principe wel tevreden over maar zou ook graag overstappen naar iets natuurlijkers.
Douchespul is wat er toevallig in de badkamer staat, zou ik ook wel wat speciaals en natuurlijks voor willen!
Ik hou van zachte poederachtige geuren en van frisse, lente-achtige geuren

En ohja, ik heb geen bad.
Tips?
Aanvullend op Dipkips antwoord:
Olive Branch douchegel is heel lekker, ruikt naar mandarijntjes. En Dreamwash smoothy is heel mild en zacht. Rub Eub Rub douchegel ruikt naar kersenbloesem, blijft lang op je huid hangen en bevat zeezout voor een lichte schrub. Tramp ruikt naar patchouli en is één van mijn favorieten. Sommigen beschijven hem als een mannelijke lucht, ik vind hem lekker 'groen'.
Jellies: Joy of Jellie (jasmijn) en The Big calm (pina colada!)
Zepen zijn misschien wat te uitdrogend, maar Figs and leaves is erg lekker. Sea vegetable is ook verzorgend en ruikt naar de zee. Sultana of Soap is heel romig, best verzorgend en ruikt naar alle soorten fruit.
Qua shampoo weet ik zo niet wat je het beste kunt gebruiken, misschien Rehab of Seanik (bevat wel zout, kun je daar tegen?) of Squeeky Green. Reincarnate is goed voor brunettes, ik heb hem zelf nooit gebruikt. Veganese als conditioner vind ik briljant (citroen), in de UK kun je Forever in Bloom bestellen, heel mild en heel bloemig. En daar kun je ook Washday Greens aanschaffen, da's echt een stukje gras met een hint van mint op je haar! Oh, en Jungle zul je ook kunnen waarderen. Maar voor deze produkten geldt wel dat ieder zijn eigen werking heeft en je moet kijken wat bij je haar past.
Als je in de buurt van een winkel woont zou je gewoon eens binnen moeten lopen en je daar laten voorlichten. Want ieder velletje en ook iedere neus is anders.