Toch wel apart dat mijn collega juist leuke dingen moest gaan doen van de arbo arts, lekker fietsen, wandelen enz enz.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
De situatie als in dit topic komt gewoon erg vaak voor. Mensen lopen al een tijdje de kantjes eraf en dan opeens een burnout. Wat dan vaak ook typisch is dat ze moeilijk doen als ze eens op gesprek moeten komen o.i.d.
Wat ook vaak typisch is is dat deze mensen geen last hebben van hun zogenaamde burnout tijdens avondjes sporten, horecabezoek of feestjes.
Achja, het is makkelijk anoniem frustraties blaten op een nachtelijk forum.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:20 schreef Curiosity het volgende:
Toch wel apart dat mijn collega juist leuke dingen moest gaan doen van de arbo arts, lekker fietsen, wandelen enz enz.
Fok! is toch 24x7 open?quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Achja, het is makkelijk anoniem frustraties blaten op een nachtelijk forum.
Ach gos, hebben we hier een chronisch zieke of is het je vrouwtje dat te lui is om uit bed te komen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij bent de sociaalste op het werk zeker, zulke types als jou,spreek ik het liefst op de parkeerplaats, zonder getuigen
Waarom zou je met een burnout niet buiten kunnen komenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef kastanova het volgende:
En hé, maak ik even camerabeelden van onze ontmoeting en ziet je werkgever direct dat je dán ineens wel in staat bent om buiten te komen.
Die lamzak kan kennelijk niet naar de werkgever toekomen, vast ook pleinvrees ofzo.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou je met een burnout niet buiten kunnen komen
Hij gaat wel naar de arboarts dus doe niet zo stoer met je lamzak en pleinvrees (en je eerdere idiote kwalificeringen).quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:06 schreef kastanova het volgende:
Die lamzak kan kennelijk niet naar de werkgever toekomen, vast ook pleinvrees ofzo.
Die vertikt het gewoon om een gesprek aan te gaan. Als je ziek bent, moet je blij zijn dat je dat in Nederland bent en dat een bedrijf mee wil denken. Ze betalen je gewoon door, dan heb je ook wel de verplichting om actief mee te werken aan je herstel en het bedrijf op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als dat het geval, dan is het in mijn ogen zwaar/erg genoeg om met de manager te bespreken. Als je een goede band met hem hebt, is dat zeker geen probleem. Hebt het zelf vaak genoeg aan de hand gehad, voor een paar een positief advies gegeven en voor heel veel een negatief advies.
nooit spijt van gehad.
Verder wil ik graag niet verder offtopic gaan, het ging tenslotte om de TS, die moeite had met een gesprek aan te gaan op zijn bedrijf.
Dan moet je collega ook maar eens gaan werken. Of de werkgever zou de mogelijkheid moeten krijgen hem (tijdelijk) op non-actief te zetten!quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:20 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Toch wel apart dat mijn collega juist leuke dingen moest gaan doen van de arbo arts, lekker fietsen, wandelen enz enz.
Kortom: burnout wordt door jou (als werkgever) niet erkend als ziekte. Nogal vooringenomen, alsof iedereen met een burnout voorheen de kantjes eraf liep.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:24 schreef Halcon het volgende:
Dan moet je collega ook maar eens gaan werken. Of de werkgever zou de mogelijkheid moeten krijgen hem (tijdelijk) op non-actief te zetten!
Zo zeg! Je zegt ziek te zijn en gaat dan ook nog naar een arts! Een lintje voor die beste man!quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij gaat wel naar de arboarts dus doe niet zo stoer met je lamzak en pleinvrees (en je eerdere idiote kwalificeringen).
Ik geef alleen aan dat het tegenwoordig een modeverschijnsel lijkt te zijn. Te pas en te onpas roepen mensen dat ze een burnout hebben en vaak zijn het mensen die er een sport van maakten om zo min mogelijk werk te verzetten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Kortom: burnout wordt door jou (als werkgever) niet erkend als ziekte. Nogal vooringenomen, alsof iedereen met een burnout voorheen de kantjes eraf liep.
Laat je nou de meeste kans op een burnout hebben als je juist overmatig veel tijd en energie in je werk steekt. Maar die zienswijze wil er kennelijk bij jou niet in.
En mentaal tot de zwakkeren behoort inderdaad...quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:40 schreef r_one het volgende:
Laat je nou de meeste kans op een burnout hebben als je juist overmatig veel tijd en energie in je werk steekt. Maar die zienswijze wil er kennelijk bij jou niet in.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:42 schreef kastanova het volgende:
Zo zeg! Je zegt ziek te zijn en gaat dan ook nog naar een arts! Een lintje voor die beste man!
Mensen, ik stel voor dat we alle eventuele kritiek inderdaad terugnemen en hem zijn zakje geld gecombineerd met een bosje excuusbloemen langsbrengen!
Ik bedoel, je handje ophouden terwijl je op je luie, hypochonderreet de gehele dag Oprah Winfrey zit te kijken en dan ook nog gezeur krijgen, wat een respectloze houding!
Nogmaals: doe niet zo overdreven stoer. Het siert je echt niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:48 schreef kastanova het volgende:
Ik durf bijna geld te verwedden dat de huidige excuus-dyslectici de burn-out homo's van de toekomst zullen worden.
Het is ook behoorlijk egoistisch om alleen naar jezelf te kijken. Doen dit soort mensen vaak. Ik ben ziek, ik ben zwak, ik ben misselijk en ik ben moe. Allemaal broertjes van elkaar.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:48 schreef krakkemieke het volgende:
Kastanova en Scorpie:
Die gesprekken zijn onvermijdelijk.
Maar als je ziek bent van je werk, zijn die gesprekken ook heel moeilijk.
Hoezo is het uberhaupt stoer om wél normaal te gaan werken?quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:48 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals: doe niet zo overdreven stoer. Het siert je echt niet.
Ik kon niet meer werken, ik zou grove fouten maken. Ik WILDE niet ziek zijn. Ik ging al maanden kotsend naar mijn werk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook behoorlijk egoistisch om alleen naar jezelf te kijken. Doen dit soort mensen vaak. Ik ben ziek, ik ben zwak, ik ben misselijk en ik ben moe. Allemaal broertjes van elkaar.
Dat zie je vaak inderdaad. Het is vrij typisch dat mensen met een proeftijd of een tijdelijk contract minder vaak last hebben van dit soort grappen dan iemand met een vast contract.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:54 schreef vloedgolf3007 het volgende:
Wat ik de laatste jaren steeds meer zie is van die werknemers, die na de proeftijd of zodra ze het onbepaalde tijd contract binnen hebben zich ziek melden omdat ze de functie niet aan kunnen.
Deze mensen zijn dan ineens overspannen na twee maanden werken en dan kun je als werkgever lekker de komende maanden doorbetalen zonder dat je er wat voor terug krijgt.
Als je grove fouten maakt, dan zou je werkgever je moeten ontslaan. Dan kun je de desbetreffende functie kennelijk niet aan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:56 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik kon niet meer werken, ik zou grove fouten maken. Ik WILDE niet ziek zijn. Ik ging al maanden kotsend naar mijn werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |