Nee,quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:50 schreef Gitaarmat het volgende:
Nog iemand die in de buurt van Oost-Groningen woont en een band zoekt?
Zelf niet, maar het is een van de grootste in de UK, dus dat zit wel snor denkik zo.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:46 schreef SperZii het volgende:
Zijn er al (positieve) ervaringen met www.dv247.com ?
Wat moet dat kosten?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:04 schreef Cynic het volgende:
Dingen verkopen is helemaal 2009!
Iemand nog een 2x12 marshall kast nodig?
Yup, dat kan wel, zie bij Routing 2:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:57 schreef Jorikjet het volgende:
misschien wel! zijn de effecten los te schakelen enzo, en amp simulatie uit te zetten? dus puur het ding gebruiken voor de fx en dan in de fxloop van me twin... kan dat?
en, wa kost da
Ik denk aan 250 euro.quote:Q: Can I run my POD/X3/xt/Pro/Live/Floor in an effect loop of an amplifier to use just the effects rather than the amp modeling?
A: Yes, it is possible to to run a POD as an effect unit in the effect loop of an amplifier. You may want to turn off the amp modeling or use as clean a sound as possible to avoid stacking preamps. You may also need to lower the “line level” signal of the amplifier's effect send output to "instrument level" to avoid potential damage to the input of your POD. Some POD units will have a pad switch that will accomplish this function. If your POD unit does not have an input pad switch, a device such as the Ebtech Line Level Shifter can be used to lower the line level if necessary.
Prima.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:17 schreef Jorikjet het volgende:
ik denk er fkes over na, en probeer zo'n ding hier ergens in een muziekwinkel als dat kan.
Ik zit er wel aan te denken om b.v. wat effectpe{ N }dalen te bestellenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:46 schreef SperZii het volgende:
Zijn er al (positieve) ervaringen met www.dv247.com ?
Waarop dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:39 schreef Aresdreams het volgende:
en als je het te warm krijgt, gewoon ff het zwembad induiken
en godver, nog steeds aan het wachten...
Dat gaat me denk ik te raar in de huiskamer, die icm een MG100 topquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:04 schreef Cynic het volgende:
Dingen verkopen is helemaal 2009!
Iemand nog een 2x12 marshall kast nodig?
Vertaling voor Hollanders:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat gaat me denk ik te raar in de huiskamer, die icm een MG100 top
Pff, dat Betuuws wat ik dan een beetje ken is zo subtiel dat ik het niet typen kan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:44 schreef brother52 het volgende:
Doe je dan ook even een vertaling voor de Drenten, Gelderlanders en mensen uit Overijssel?
Wat is er mis met mijn Friesismes?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vertaling voor Hollanders:
Ik denk dat dat mij een beetje te ver gaat voor in de huiskamer, zo in combinatie met een MG 100 top.
Niks. Ze zijn altijd erg vermakelijk wanneer er ff niks voor is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn Friesismes?
Die kunnen wel wat beterquote:
Bitchfinder post hier toch ookquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:58 schreef Agiath het volgende:
Mogen bassisten hier trouwens ook posten'?
Want het bassistentopic loopt dus echt voor geen nanometer
In mijn taalgebruik doe ik het ook nog veel meer dan in mijn schrijven, best apart...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die kunnen wel wat beter![]()
In plaats van 'raar' had je beter 'mal' kunnen gebruiken.
Ja. Tenzij je 15 bent, dubieuze youtubefilmpjes maakt en veel te fel gekleurde broeken draagt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:58 schreef Agiath het volgende:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:58 schreef Agiath het volgende:
Want het bassistentopic loopt dus echt voor geen nanopotmeter
Ware het niet dat Witchfynder beter gitaar kan spelen dan veel 'echte' gitaristen hierquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:03 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Bitchfinder post hier toch ook
MC-7 toevallig??quote:
quote:
Uithoornquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:53 schreef allsystemshalt het volgende:
Trouwens over bands/projecten gesproken,
Wie in de omgeving van Hoofddorp zoekt nog een gitarist? ( Die ook kan bassen key's en opnemen/producen? )
Stijl maakt me niet zo veel uit als het maar geen hip hop is.
Baggerquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:59 schreef Mendulb het volgende:
Mischien vinden jullie het wat:
Groeten,
Menda
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,/
Vertel eens wat meer man, hoe lang speel je al? Gear? Post eens wat van je bandquote:Op woensdag 7 januari 2009 01:01 schreef Mendulb het volgende:
Ohjah helemaal vergeten,
ben nieuw op het forum!!!
HOLLAA!!
quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:59 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Uithoorn![]()
Zoek ook nog bassist en drummer.... Eigelijk gewoon een bad dus
quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:59 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Uithoorn![]()
Zoek ook nog bassist en drummer.... Eigelijk gewoon een baNd dus
Het gaat erom wat je pretendeertquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ware het niet dat Witchfynder beter gitaar kan spelen dan veel 'echte' gitaristen hier
Nicequote:Op woensdag 7 januari 2009 00:59 schreef Mendulb het volgende:
Groeten,
Menda
Afstand is te doen maar ik zoek eigenlijk een band/project waarin ik gitaar kan spelen en als aanvulling in de studio wat kan doen met een bas en of key's etc.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:59 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Uithoorn![]()
Zoek ook nog bassist en drummer.... Eigelijk gewoon een bad dus
Shame on you lot!quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ware het niet dat Witchfynder beter gitaar kan spelen dan veel 'echte' gitaristen hier
Meestal baggeren en ouwehoeren hier wat over gitaren en muziek, behalve op vrijdagquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:21 schreef Agiath het volgende:
Maar gaat het hier ook echt vaak over gitaren en muziek, of is het meer baggeren en ouwehoeren
Bij rad van fortuin is het de bedoeling dat je klinkers koopt hequote:
Ik ken het, Heb zo'n 20 jaar terug voor duizenden guldens aan gear uitgegeven wat nu voor 1/3 van de prijs te koop is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:58 schreef Cynic het volgende:
Er staat hier trouwens een hele redelijke Richwood LP kopie. Qua geluid is hij wat minder, maar het ding speelt best prima. Je hebt tegenwoordig echt veel betaalbare goede gitaren. Had wat dat betreft beter nu kunnen beginnen met gitaarspelen dan 15 jaar geleden.
MC-7 TOF transparrent blackquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:31 schreef Aikara het volgende:
[..]
MC-7 toevallig??
Ik ook namelijk! Vandaag even langs de shop geweest en ze verwachten dat het nog een week of 2/3 duurt....
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:02 schreef Trigalti het volgende:
Wanne kaaaww..
Heb ik al -helaas zonder bigsby!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh teleluvR waar ben je: Oh een tele voor jou..
quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja. Tenzij je 15 bent, dubieuze youtubefilmpjes maakt en veel te fel gekleurde broeken draagt..
Bekeek net je blues jam..quote:Op woensdag 7 januari 2009 01:01 schreef Mendulb het volgende:
Ohjah helemaal vergeten,
ben nieuw op het forum!!!
HOLLAA!!
De gekste!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:31 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil ook wel zo optreden.
[ afbeelding ]
Dit is de Zuid-Afrikaanse power metalband Shadowlord btw (niet te verwarren met de Nijmeegse herriemakers).
kun je ook iets van toto?quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:59 schreef Mendulb het volgende:
Groeten,
Menda
Netjes man!quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:59 schreef Mendulb het volgende:
Groeten,
Menda
Snaren van 12 millimeter?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:23 schreef RoW_0 het volgende:
Ik heb 12 (mm?) snaren gehaaldik had 9 standaard ofzo, en speciaal voor D tuning ofzo.
merk Ernie Ball.. is dat goed?
Als ik terug kom mooi Only For the Weak van in flames proberen
Aangezien ik dat niet kan installeren, heb ik het daar achtergelaten alles incl. 15 euro ofzo
weekveel hij zei 'je hebt 9', als je metal speelt dan zet ik er wel 12 op.quote:
12 mm is 1.2cmquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
weekveel hij zei 'je hebt 9', als je metal speelt dan zet ik er wel 12 op.
Weet ik het of het millimeter is ofwhatever;p wiskunde
In tabs?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:09 schreef Jorikjet het volgende:
7.45645431 × 10-6 mijl
1.2 × 10-5 kilometers
12 000 000 000 picometers
Dat is een feature.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Cynic het volgende:
Kon niemand die man even vertellen dat zijn delaypedaaltje nog aan stond?
Witch, ik heb ff een baslijn nodig voor een nieuw nummer dat ik aan het bouwen ben (Smegma eye socket refill gusher) Misschien kan je ff helpen...quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is een feature..
Het valt mij op dat al die video's van dat blad debiel geluid hebben.
Haha, jep that's me. De kleur heb ik nog niet definitief uitgekozen, maar het gaat in ieder geval een van de nieuwe kleuren worden (blauw of groen). Als het goed is komen daar deze week plaatjes van. Ik heb ook voor de TOL gekozen btw.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
MC-7 TOF transparrent black
bij we-music?
als dat idd zo is, ben jij dan die gene die een blanke hals wil hebben?
* Kingjotte zich daar bij aansluit!quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:00 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Bekeek net je blues jam..
* Trigalti Jaloers is
ik was er een paar weken terug om me bas af te laten stellen (netjes gedaan door ze btw) en vroeg ook zo van: wanneer komt ie nou?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:41 schreef Aikara het volgende:
[..]
Haha, jep that's me. De kleur heb ik nog niet definitief uitgekozen, maar het gaat in ieder geval een van de nieuwe kleuren worden (blauw of groen). Als het goed is komen daar deze week plaatjes van. Ik heb ook voor de TOL gekozen btw.
Nog even geduld hebben! (en waarschijnlijk voor mij langer dan voor jou, aangezien ik weer moeilijk moet doen met ongelakte (gematteerde) halzen)
Nou, ik heb hier een handvool verschillende gitaren, en ze spelen toch allemaal net wat anders...quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:10 schreef The_Dean het volgende:
Gitaar is een gitaar toch? Echt wennen is er niet bij vind ik. Ene speelt uiteraard better dan de andere, maar toch
En anders voor een volgende gig toch?
En trouwens, zelf koken![]()
Pittige nasi met bierrrr
Jawel, daarom zei ik ook, iedere gitaar is wel iets anders, maar toch in principe gelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:27 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nou, ik heb hier een handvool verschillende gitaren, en ze spelen toch allemaal net wat anders...
de yamaha d121 speelt heel anders dan me warlock, en me acoustische 12-snaar ook weer heel anders
dus ben het niet geheel met je eens dat een gitaar een gitaar is
Haha ik zal vanavond wel ff checken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Witch, ik heb ff een baslijn nodig voor een nieuw nummer dat ik aan het bouwen ben (Smegma eye socket refill gusher) Misschien kan je ff helpen...
Joh, dat heb ik wekelijks.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:08 schreef Cynic het volgende:
Verdorie Witch, waarom moet je er nou net tussendoor posten? Nou valt het zo op dat ik te lui was om te quoten
tenzij je vrouw bentquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jawel, daarom zei ik ook, iedere gitaar is wel iets anders, maar toch in principe gelijk.
Je kan immers ook zo in een andere auto stappen en wegrijden
speeltechnisch zou het denk ik ook wel lukken, maar ik weet nog niet hoezeer de andere gitaar over mijn gear klinkt, daar zit ik het meeste mee op dit momentquote:Op donderdag 8 januari 2009 08:07 schreef Cynic het volgende:
Komt nog eens bij dat je toch ook al een 7-string hebt? Dat moet echt ruim genoeg tijd zijn lijkt me
Ik kreeg ooit tijdens de soundcheck de LP van één van onze roadies in handen gedrukt. Daar hebt ik toen maar niet op gespeeld tijdens het optreden.
uitproberen op hoog en laag vorlume!quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef Moozze het volgende:
Ok, morgen dus écht naar feedback voor een overdrive pedaaltje, iemand nog laatste tips? Waar op te letten als ik het uitprobeer enz.
Dat is nog altijd van Bob Dylanquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:15 schreef Witchfynder het volgende:
Denk haast van wel. Het enige bekende wat ik hem hoorde spelen was iets van Jimi Hendrix. All along the watchtower oid, meen ik.
Ja dat dacht ik ook al. Gewoon een ibanez pakken die er ongeveer hetzelfde uit ziet denk ik? Precies de zelfde zal er niet hangen maar als er humbuckers op zitten is het in principe voldoende denk ik?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:32 schreef Cynic het volgende:
Zorg ervoor dat je hem probeert op een soortgelijke amp en gitaar als je thuis hebt.
Als jij een pedaaltje gaat testen op een hele dikke Gibson en een Mesa dan gaat dat echt anders klinken als je thuis een Squier met een 15 watt transistorversterkertje hebt staan.
Volume hoog op het pedaaltje of op de versterker of slaat dit nergens op?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:40 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
uitproberen op hoog en laag vorlume!
hij speelde veel meer bekende nummers, l Gril van Anouk, 2 nummers Hendrix, Eric Clapton en ergens iets van REM.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:15 schreef Witchfynder het volgende:
Denk haast van wel. Het enige bekende wat ik hem hoorde spelen was iets van Jimi Hendrix. All along the watchtower oid, meen ik.
Is dat een goed ding dan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:30 schreef guitarist het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was bij de kringloop, lag een vintage Casio keyboardje voor maar 10 euro!
Of gewoon je eigen gitaar meenemen, dat zou ik ten minste doen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:25 schreef Moozze het volgende:
Ja dat dacht ik ook al. Gewoon een ibanez pakken die er ongeveer hetzelfde uit ziet denk ik? Precies de zelfde zal er niet hangen maar als er humbuckers op zitten is het in principe voldoende denk ik?
Ik heb het niet eens geluisterd, dat gaat een beetje lastig met allemaal collega's om je heen. Dus het zou heel goed kunnen dat je de Hendrix versie hoorde.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:34 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, voor mij bekend dan en ik heb het begin gemist, dus blijkbaar een stukje Hendrix.. Niet dat ik zo'n mega Hendrixfan ben.
Wat doe jij bij de kringloopquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:30 schreef guitarist het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was bij de kringloop, lag een vintage Casio keyboardje voor maar 10 euro!
Dat is natuurlijk ook nog een optie ja.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of gewoon je eigen gitaar meenemen, dat zou ik ten minste doen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:02 schreef RoW_0 het volgende:
Begringer TU 100 gekocht, ik snap er geen bal vanwaar de hell moeten er batterijen in
Onder het klepje. Die moet je eraf halen door schroefjes los te draaien. Vriend van me heeft ooit in meligheid een distortionpedaaltje gekocht van Behringer en die zei dat je hem open moet schroeven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:02 schreef RoW_0 het volgende:
Begringer TU 100 gekocht, ik snap er geen bal vanwaar de hell moeten er batterijen in
Dan is het goed..quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Onder het klepje. Die moet je eraf halen door schroefjes los te draaien. Vriend van me heeft ooit in meligheid een distortionpedaaltje gekocht van Behringer en die zei dat je hem open moet schroeven..
Voor 15,- zegt hij. Maar hij zegt ook niet dat hij "niet crappier dan een echte Metalzone" klinkt. Hij is niet zo'n fan.quote:
Dankjequote:Op donderdag 8 januari 2009 17:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Onder het klepje. Die moet je eraf halen door schroefjes los te draaien. Vriend van me heeft ooit in meligheid een distortionpedaaltje gekocht van Behringer en die zei dat je hem open moet schroeven..
Ik ookquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef Cynic het volgende:
Ik ben wel een beetje metalzone fan eigenlijk
makkelijk, ik ben al uren bezig en ik snap er geen bal vanquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ook
Die tuner van Behringer wilde ik ook nog eens een keer halen, lekker makkelijk en goedkoop
Vorig jaar heb ik nog een akoestisch gitaartje bij de kringloop gehaald voor E 35, best chill om af en toe binnen te lopen.quote:
Is die niet gewoon in te stellen als chromatische tuner en dan een snaar aanslaan en dan geeft dat ding toch vanzelf aan welke noot dat isquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:05 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
makkelijk, ik ben al uren bezig en ik snap er geen bal vanik geef het zodalijk op
geen idee.. want ik heb meerdere opties, ik heb die rare bb vormpjes, en 1 bb vorm, guitar, bass, en dan ook weer chromatic wat jij bedoeld. welke moet ik nou hebben dan? iedereen zegt namelijk wat andersquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is die niet gewoon in te stellen als chromatische tuner en dan een snaar aanslaan en dan geeft dat ding toch vanzelf aan welke noot dat isZo werken alle tuners... Toch?
Je kunt bijv een OneSpot (of eq.) adapter kopen met een "daisychain" er aan. Dat is een snoer met een aantal plugjes er aan (2,1mm meestal). Hoewel de meeste pedalen 9V believen, zijn er ook die 12 of zelfs 18V willen. Daar moet je dan op letten. Je kunt ook super dingen zoals de DC Brick die je stroom lief houden etc, maar ik heb die toestanden altijd te duur gevonden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:06 schreef Moozze het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk, meerdere pedalen van stroom voorzien, aan elkaar koppelen enzovoorts?
Nee dat is C Drop denk ikquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:41 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
geen idee.. want ik heb meerdere opties, ik heb die rare bb vormpjes, en 1 bb vorm, guitar, bass, en dan ook weer chromatic wat jij bedoeld. welke moet ik nou hebben dan? iedereen zegt namelijk wat anders![]()
Enige wat ik wil is in flames en slayer spelen. en dat is C standaard dacht ik, maar wat betekent dit dan? ♭ <-
dat moet ik dus instellen ofzo maar ik lees dat zo niet af op mijn LCD hoor. ik heb 'm nou weer op standaard tuning. klinkt 10x beter dan mijn oude strings
Die man is een legende! Maar de soort muziek vind ik echt niks en sowieso ben ik niet zo dol op slappen. Ik ben meer van de stal van John Entwistle en Geddy Lee.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:43 schreef Agiath het volgende:
Even jullie gitaristen indoctrineren met een gelikt basloopje
Dat tekentje duidt de mol aan. Betekent dus een halve toon lager dan de noot die ervoor staat. Het is de tegenhanger van de # (kruis). Eb (ben ff te lui een plaatje te zoeken) is dus een halve toon lager dan E en wordt als "Es" uitgesproken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:41 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
geen idee.. want ik heb meerdere opties, ik heb die rare bb vormpjes, en 1 bb vorm, guitar, bass, en dan ook weer chromatic wat jij bedoeld. welke moet ik nou hebben dan? iedereen zegt namelijk wat anders![]()
Enige wat ik wil is in flames en slayer spelen. en dat is C standaard dacht ik, maar wat betekent dit dan? ♭ <-
dat moet ik dus instellen ofzo maar ik lees dat zo niet af op mijn LCD hoor. ik heb 'm nou weer op standaard tuning. klinkt 10x beter dan mijn oude strings
Dat filmpje staat ook al in mijn favorites inderdaad, wat een koningquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die man is een legende! Maar de soort muziek vind ik echt niks en sowieso ben ik niet zo dol op slappen. Ik ben meer van de stal van John Entwistle en Geddy Lee..
Zoals wat deze dude demonstreert met Geddy's geweldige baslijn:
Ik ben blij dat ik het niveau begin te halen dat ik dit soort dingen kan spelen, maar ik moet mij er nog op toeleggen dit nummer te leren spelen. Ik kan nu zeg maar beter spelen dan onthouden..
Idd. Geddy is een van mijn favorieten geworden. Zonder dat ik het wist heb ik ongeveer het zelfde basgeluid als hij. Lekker veel treble.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat filmpje staat ook al in mijn favorites inderdaad, wat een koning
Ik ben dit nummer nu ook aan het oefenen, met behulp van Guitar Pro kan je de snelheid aanpassen, ik kan het nu redelijk vloeiend spelen op 75% snelheid.
Het is echt een tof nummer om te spelen, vooral de kleine fillups zijn echt gaaf
al een handleiding opgezocht?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:41 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ok dank u, dat is wat duidelijker iig, dus in flames gebruikt halve tonen lager/hoger dan de normale tuning.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat tekentje duidt de mol aan. Betekent dus een halve toon lager dan de noot die ervoor staat. Het is de tegenhanger van de # (kruis). Eb (ben ff te lui een plaatje te zoeken) is dus een halve toon lager dan E en wordt als "Es" uitgesproken.
Dat is Vandenberg - Burning heartquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:48 schreef -chefke- het volgende:
iemand enig idee welke artiest/nummer dit is ?
dit zat gister in de klokhuis aflevering over gitaar spelen.
ik speel zelf nu sinds 3 maanden gitaar elektrische.
Nope ken hem niet nee. Zal het eens opzoekenquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Idd. Geddy is een van mijn favorieten geworden. Zonder dat ik het wist heb ik ongeveer het zelfde basgeluid als hij. Lekker veel treble.
Ken jij Timi Hansen (alias Timi Grabber) trouwens? Hij speelde vroeger bij Mercyful Fate en is weinig bekend of erkend, maar die man speelt zulke goede loopjes. Hij is misschien wel de grootste invloed op mijn spel geweest naast Steve Harris..
Okee dan, ik kijk hier wel wat beter naar als ik mijn 3e pedaal ga kopen, bedankt in ieder geval.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je kunt bijv een OneSpot (of eq.) adapter kopen met een "daisychain" er aan. Dat is een snoer met een aantal plugjes er aan (2,1mm meestal). Hoewel de meeste pedalen 9V believen, zijn er ook die 12 of zelfs 18V willen. Daar moet je dan op letten. Je kunt ook super dingen zoals de DC Brick die je stroom lief houden etc, maar ik heb die toestanden altijd te duur gevonden.
Je vraag is erg toegespitst op wat In Flames heeft en eerlijk gezegd ken ik hen te slecht om te weten wat zij voor stemming gebruiken. Chromatische tuners nemen elke noot mee, dus je kunt elke snaar naar elke gewenste noot stemmen als je dat wilt, dat is geen probleem.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:07 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ok dank u, dat is wat duidelijker iig, dus in flames gebruikt halve tonen lager/hoger dan de normale tuning.
Maar waar moet ik precies zijn bij mijn apparaat? Ik heb 'm nu op standaard tuning gezet met optie Chromatic, ik begrijp dat tuning van in flames wat ingewikkelder is, maar moet ik dan ook bij chromatic zijn of toch wel bij die tekentjes?
Manual is gewoon een papiertje met een letterpunt van 3.
Ik heb eerlijk gezegd gewoon een stekkerblok in mijn koffer gebouwd destijds en zo'n Onespot met daisychain eraan gehangen. Eén pedaal had ik wel met een aparte adapter, anders kreeg ik gezoom.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:36 schreef Moozze het volgende:
[..]
Okee dan, ik kijk hier wel wat beter naar als ik mijn 3e pedaal ga kopen, bedankt in ieder geval.
Thanks!quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:09 schreef Agiath het volgende:
Ben wel jaloers op je sound dan, ik heb hier nog een klein versterkertje staan zonder veel poespas, daar krijg ik dat geluid nevernooit uit dus
Haha, nooit geweten dat dit nr van Rush is!! Het intro is mij vooral bekend als het intro van John the Fisherman van Primus op hun eerste EP, Suck on This. Van die versie is helaas geen video, maar op de plaat hoor je dat typische begin. Ik lees op Wikipedia dat het morse is voor YYZ.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die man is een legende! Maar de soort muziek vind ik echt niks en sowieso ben ik niet zo dol op slappen. Ik ben meer van de stal van John Entwistle en Geddy Lee..
Zoals wat deze dude demonstreert met Geddy's geweldige baslijn:
Ik ben blij dat ik het niveau begin te halen dat ik dit soort dingen kan spelen, maar ik moet mij er nog op toeleggen dit nummer te leren spelen. Ik kan nu zeg maar beter spelen dan onthouden..
ik heb zo'n dcbrick gekocht, is iets van 75 euro, heb je 8x9 volt uitgangen en 4x18volt (zo uit me hoofd). ruis vrij, en genoeg mA om ook nog met zo;n daisychain kabeltje nog meer pedaaltjes aan een uitgang te hangen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je kunt bijv een OneSpot (of eq.) adapter kopen met een "daisychain" er aan. Dat is een snoer met een aantal plugjes er aan (2,1mm meestal). Hoewel de meeste pedalen 9V believen, zijn er ook die 12 of zelfs 18V willen. Daar moet je dan op letten. Je kunt ook super dingen zoals de DC Brick die je stroom lief houden etc, maar ik heb die toestanden altijd te duur gevonden.
Ja, ik heb nog geen idee wat ik ga kopen dus ik wacht nog maar even af wat het handigst is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd gewoon een stekkerblok in mijn koffer gebouwd destijds en zo'n Onespot met daisychain eraan gehangen. Eén pedaal had ik wel met een aparte adapter, anders kreeg ik gezoom..
nee, het was niet mijn Zoom pedaal
Hahaha ja idd, nee ik heb de winkel gevonden via google maps en ik wist niet dat er één bij mij in de buurt lag, maar toen ik binnenkwam nooit meer.. maar toch, me gitaar was out of tune dus ik moest wel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je vraag is erg toegespitst op wat In Flames heeft en eerlijk gezegd ken ik hen te slecht om te weten wat zij voor stemming gebruiken. Chromatische tuners nemen elke noot mee, dus je kunt elke snaar naar elke gewenste noot stemmen als je dat wilt, dat is geen probleem..
Volgende keer als je een apparaat met knopjes gaat kopen, vraag dan of je hem in de winkel mag proberen en laat zo'n knakker daar je ff kort demonstreren hoe het werkt. Vaak is het heel simpel, maar is het net ff een logica van de fabrikant die je moet snappen. Scheelt je weer uren turen naar fontsize 3 handleidinkjes.
012 set ja.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:19 schreef Aresdreams het volgende:
je hebt maar een aantal noten, en dan een paar octaven, maar met downtunen is het vrij eenvoudig: doorgaan met omlaag tunen tot de eerste noot die je wilt hebben (in jouw geval een C, dus de snaar losser draaien totdat je een C tegenkomt).
snap alleen niet waarom je zo laag zou willen tunen... wat voor dikte snaren heb je er op? was dat nou een .012 setje? dan zou het wel klinken om lager te tunen...
ofje koopt gewoon een 7-snaar, probleem voor een groot deel opgelost
ach, als je het allemaal eindelijk doorhebt, en je gaat verder, en je koopt weer nieuwe dingen (bijvoorbeeld een line 6 M13, laten we iets geks noemenquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:22 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
012 set ja.
Maar goed, zo is het duidelijk dan, alleen moet ik de tuner even 'begrijpen' best een vaag dingetje met teveel opties. Wat ik als noob helemaal niet nodig heb volgens mij :p
Hij is toch van Living Colour?quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef brother52 het volgende:
Nu hier meerdere bassisten zitten, wat is jullie mening over Doug Wimbish?
Als ik zijn naam noem hoor ik meestal in koor: Wie?
Terwijl ik het een briljante bassist vind.
quote:
Gaaf ik heb ook een Clinic van hem gezien/gehoord bij Stafhorstquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef brother52 het volgende:
Had hij geen achterdeur ofzo? Hoe heeft hij het nog opgelost?quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gaaf ik heb ook een Clinic van hem gezien/gehoord bij Stafhorst![]()
Erg gaaf![]()
Was nog lache op de weg terug vroeg op de woensdagochtend nog in de file gestaandat verwacht je dus niet he
![]()
En bij thuiskomst kon onze bassist niet in zijn huis komen omdat zijn katde deurklink naar beneden had geduwd
![]()
![]()
![]()
Das dus echt gebeurd he
Dat onthouden vind ik ook altijd een probleem. Hoe onthoud je makkelijk een snelle lick? Meestal moet ik teveel nadenken over welke vinger ik waar moet zetten om iets op een fatsoenlijke snelheid te spelen. Iemand daar tips voor?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:54 schreef Witchfynder het volgende:
Ik kan nu zeg maar beter spelen dan onthouden..
Ik weet dat hij goed is, maar deze clinic deed mij niet zoveel. Meestal als ik een neger met dreadlocks en een bas om zie, krijg ik al jeuk, omdat ik meestal wel weet wat voor muziek gaat volgen. Gelukkig heb ik het weleens mis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef brother52 het volgende:
Tsja, alles in E is ook niet goed hé...quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:20 schreef RoW_0 het volgende:
Gitaar opgehaald, en gespeeld. klonkt heerlijk.
Maar ik dacht, misschien is die onderweg een beetje outtuned, dus ff beginnen met de bovenste e snaar, en ik zie dat mijn tuner alleen E standaard kan tunendus alles in E getuned... nu klinkt het wat minder mooi
Maar ik moet dus een tuner hebben waarmee ik naar C, D, E standaard kan overlopen... Welke raden jullie me aan. Het liefst wil ik niet zo veel geld meer uitgeven, rond 25 euro ofzo.
What about een Behringer TU 100? die kan ik hier oppikken voor 25 euro
Hmm, bij stemmen in C denk ik eerder aan:quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:09 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Hahaha ja idd, nee ik heb de winkel gevonden via google maps en ik wist niet dat er één bij mij in de buurt lag, maar toen ik binnenkwam nooit meer.. maar toch, me gitaar was out of tune dus ik moest wel.
Maar zover ik het begrijp is het alleen maar aan de 'oortjes' draaien van de strings en dan proberen om
1-c
2-A
3-F
4-D
5-A
6-C
te krijgen. dit is standard c denk ik? waarom heb je hier niet van die tekentjesen ergens anders weer wel?
Maar een vriend raad me aan om op standard D te spelen, hij zegt dat het wat harder / groffer gaat klinken en nog steeds liedjes van C kan spelen. Is dit waar? Als ik 'm getuned heb dan speel ik inflames, metallica, slayer enzo.
Sorry hoor ben nog steeds een grote noob in de gitaarwereld, vragen blijven maar komenIk vind het in ieder geval wel leuk, wich is really important i guess. Sorry als ik wat te overrushed overkom.
![]()
Misschien een heeeel domme opmerking maar toch..
Toen ik mijn gitaar op standaard wou tunen, was ik bij de onderste E snaar. en hij zegt 'E' van goed, correct. Maar dat is die helemaal niet.. draai ik wat verder.. weer E maar nog steeds klinkt die niet goed.. paar draaitjes verder kom ik wel bij de juiste E.. maar hoe moet ik dit weten bij C standard? misschien zegt die dan 'C' maar toch moet die een paar draaitjes terug/verder en dan pas die andere C? dat snap ik namelijk niet.
Als je hem ziet dat ze ook zoiets als dit kunnen...quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:49 schreef Witchfynder het volgende:
Ik weet dat hij goed is, maar deze clinic deed mij niet zoveel. Meestal als ik een neger met dreadlocks en een bas om zie, krijg ik al jeuk, omdat ik meestal wel weet wat voor muziek gaat volgen. Gelukkig heb ik het weleens mis..
Tof apparaatquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:55 schreef Leatherneck het volgende:
Zo, ik heb een gitaar + versterker gekocht. Het is een Ibanez RG320PG-P1 geworden en een Roland Cube 30x.
Over de Ibanez zullen zeker de meningen erg verdeeld zijn:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm iig vet.
Buurvrouw wakker gemaakt en balkonjumpenquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
Had hij geen achterdeur ofzo? Hoe heeft hij het nog opgelost?
Vaak zijn goede muzikanten ook veel beter te herkennen wanneer ze gewoon nummers maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je hem ziet dat ze ook zoiets als dit kunnen...
Dankje.quote:
Hij speelt ook mee op Satriani's debuut-EP, als ik me goed herinner. Erg comfortabel basgeluid en een behoorlijk flexibele bassist (kijk maar wat hij voor sessiewerk heeft gedaan).quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef brother52 het volgende:
Het is ook wel grappig om te zien hoe ongelooflijk veel pedalen hij op het podium heeft liggen. Aan 1 pedalboard heeft hij niet genoeg. Als hij alles naast elkaar neer zou zetten, is een gemiddeld podium niet breed genoeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:02 schreef Witchfynder het volgende:
Vaak zijn goede muzikanten ook veel beter te herkennen wanneer ze gewoon nummers maken..
Ja, had nog wat veel verlofdagen over van vorig jaar, die dan bruto inzetten om hardware te kopen.quote:
Dat klopt . Ik sta in C standard en zo stem ik hem ook. Alleen zou ik het andersom zeggenquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hmm, bij stemmen in C denk ik eerder aan:
1-c
2-G
3-D#
4-A#
5-F
6-C
Maar ik downtune dan ook nooit..
quote:
Hoe vaak heb je dat jezelf al beloofd?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat was de druppel, ik drink voorlopig niks meer![]()
*gitaar pakt
Het begint een soort after-kroeg-ritueel te wordenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:26 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dat jezelf al beloofd?
Ik al héél vaak in ieder geval..
Speel je kater maar weg.
En daarom stap ik over op rackquote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is ook wel grappig om te zien hoe ongelooflijk veel pedalen hij op het podium heeft liggen. Aan 1 pedalboard heeft hij niet genoeg. Als hij alles naast elkaar neer zou zetten, is een gemiddeld podium niet breed genoeg.
Hm zou ik ook wel willen, maar dichtstbijzijnde plas is hier kwartier rijden vandaan + 20 minuten door bos lopen, en ga niet alleen én moet straks werken..quote:
Dibs! 4x12 is voor mijquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:50 schreef Cynic het volgende:
Goed bezig!
Ik ga over een paar uurtjes eindelijk mijn nieuwe kastje proberen. Als hij tegenvalt dan post ik na vandaag niet meer, want dan heb ik mezelf van kant gemaakt door met een 2x12 cab aan mijn enkels de plomp in te springen (mits dooi, natuurlijk).
Want dat moet het voorlopige hoogtepunt van mijn jaar worden.(ja da's best sneu inderdaad)
Die is toch wel héél makkelijk, een van de eerste nummer die ik op een gitaar kon spelen...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:33 schreef Trigalti het volgende:
Ga deze morgen maar eens leren spelen:
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/b/bush/glycerine_tab.htm
Chill nummertje
Digipechquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Moozze het volgende:
[ afbeelding ]
Dat istie, had van te voren voorgenomen geen digitech te nemen maar deze serie schijnt wel goed te zijn. Dit gaf me ook de meeste mogelijkheden qua geluid.
Mag er zondag pas op spelen...
Gefeliciteerd!quote:
Is inderdaad heel makkelijk, kan ik ook vast spelen, maar et gaat me dan ook meer om de tussenstukjes dan de akkoordenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die is toch wel héél makkelijk, een van de eerste nummer die ik op een gitaar kon spelen...
Ik denk dat ik morgen ook eens ga schaatsen, ben echt benieuwd of ik dat nog kan
Speel je ook viool dan ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:25 schreef Trigalti het volgende:
Is inderdaad heel makkelijk, kan ik ook vast spelen, maar et gaat me dan ook meer om de tussenstukjes dan de akkoorden
Inderdaad, ik heb ze een keer of 3 gezien, was alle keren best goed.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:49 schreef Cynic het volgende:
Bush is tof. Ben ooit nog bij een concert in Podium Hardenberg geweest (toen ze daar nog toffe concerten deden).
Denk dat de Backstreet Boys in die dagen relatief gezien minder vrouwen in het publiek hadden staan (denk ik hoor, niet dat ik ooit bij een BSB concert ben geweest)
Wees blij, de vrouwen die naar een metalconcert gaan zijn meestal niet om aan te zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat denk ik bij Metalconcerten ook altijd, maar als je ze dan van voren zien blijken het toch mannen te zijn
Die hebben vaak weer kort haarquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wees blij, de vrouwen die naar een metalconcert gaan zijn meestal niet om aan te zien.
Ik ga nooit meer naar concerten omdat ik anders steeds betast wordt door van die kortharige mannetjesquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat denk ik bij Metalconcerten ook altijd, maar als je ze dan van voren zien blijken het toch mannen te zijn
Mwah, valt meestal wel mee hoor...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wees blij, de vrouwen die naar een metalconcert gaan zijn meestal niet om aan te zien.
Oh was jij datquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ga nooit meer naar concerten omdat ik anders steeds betast wordt door van die kortharige mannetjes
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die hebben vaak weer kort haar![]()
Daarom moet je naar poppunk concerten gaan
Kan je wel schaamteloos van die Andrelon shit gaan kopenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:57 schreef Cynic het volgende:
Ik ben trouwens een potje grijs aan het worden, dat gaat helemaal niet goed!
Bij Pete Philly en Perquisite was ook bestquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die hebben vaak weer kort haar![]()
Daarom moet je naar poppunk concerten gaan
Dat probleem heb ik dan weer nietquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:57 schreef Cynic het volgende:
Ik ben trouwens een potje grijs aan het worden, dat gaat helemaal niet goed!
Inderdaad!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:59 schreef Moozze het volgende:
[..]
Bij Pete Philly en Perquisite was ook best![]()
![]()
![]()
Je haar verven is voor vrouwen en homo's.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kan je wel schaamteloos van die Andrelon shit gaan kopen
Niks mis met Digitech ik heb al jaren veel plezier van mijn RP3quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Moozze het volgende:
[ afbeelding ]
Dat istie, had van te voren voorgenomen geen digitech te nemen maar deze serie schijnt wel goed te zijn. Dit gaf me ook de meeste mogelijkheden qua geluid.
Mag er zondag pas op spelen...
Of emo'squote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je haar verven is voor vrouwen en homo's.
Leef je nogquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:50 schreef Cynic het volgende:
Goed bezig!
Ik ga over een paar uurtjes eindelijk mijn nieuwe kastje proberen. Als hij tegenvalt dan post ik na vandaag niet meer, want dan heb ik mezelf van kant gemaakt door met een 2x12 cab aan mijn enkels de plomp in te springen (mits dooi, natuurlijk).
Want dat moet het voorlopige hoogtepunt van mijn jaar worden.(ja da's best sneu inderdaad)
Ik heb net even getest: die Orange cab is een monster!quote:
Heb highlightsquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je haar verven is voor vrouwen en homo's.
okay, vooruit, voor negers mag het.quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb net even getest: die Orange cab is een monster!![]()
Dat ding klinkt echt te gek! Hij is ook bijna een keer zo diep als mijn Marshall 2x12 en ook wel een keer zo zwaar, dus niet heel handig qua vervoer, maar het geluid is echt super!
Vet. Ik was over mijn Orange Rocker niet zo te spreken, maar dat lag niet aan de speakers. Heb in de winkel ook wel eens over een Orange 4x12 gespeeld, dat wil ook wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:19 schreef Cynic het volgende:
Alvast even snel een foto
Orange PPC212 op een 10HE Rack:
[ afbeelding ]
Het verschil in formaat tussen mijn Marshall Valvestate cab en mijn Orange cab:
[ afbeelding ]
Dimavery is volgens mij best een redelijk merk. Ze kopieren alles wat los en vast zit.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:58 schreef Jenneh het volgende:
Luitjes,
Ik wil binnenkort beginnen met gitaarspelen. Ik ben een beetje een coole gitaar aan het uitzoeken. Ik ben wel fan van de gibson gitaren dus ik wil een gibson model gitaar kopen.
Nou kwam ik deze gitaar tegen: http://www.mainmusic.nl/n(...)itar,_blueburst.html
Ik vind hem er echt heel gaaf uitzien. Maar ik vraag me af of dit een beetje een goeie beginnersgitaar is?
Kan een ervaren gitarist me daar meer over vertellen?
Dank!
Musicstore in Leeuwarden is best wel een toffe winkel. Daar heb ik eens een halve dag koffie zitten drinken zonder ook maar een gitaar aan te raken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:22 schreef The_Dean het volgende:
Kan je sinds kort ook Westone aanraden:
http://mstore.nl/index.php?act=viewCat&catId=210
Ik gooi wel het een en ander op een dvdtje. Misschien zit het goede er tussen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:30 schreef The_Dean het volgende:
Hehe, ik weet het zo eerlijk gezegd ook niet meer
Ik had dat nou juist precies andersom. Maar het kan zijn dat Bob de Jong beter is geworden. Ik heb mijn akoestische gitaar daar nog wel gekocht.quote:Ben verder niet echt van Music Store, loop liever door naar Bob De Jong... maar een slechte winkel is het niet verder hoor
Ik heb een Ibanez G10 gitaar en Ibanez GTA10 versterker, het volume van de gitaar staat aan, ik heb meerdere keren de kabel andersom in geplugd en het volume van de versterker staat natuurlijk ook aan.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:18 schreef The_Dean het volgende:
Wat heb je, en hoe heb je het aangesloten? Staat het volume van de gitaar/versterker wel open?
Ik al verschillende combinaties geprobeerd qua knoppen. Misschien zal ik dan toch maar is kijken voor een andere kabel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:33 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Staan de high mid en bass knoppen ook open?
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
Van de Kahler site,quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:43 schreef allsystemshalt het volgende:
Weet iemand waar je onderdelen van een 20 jaar oude Kahler tremlo kan kopen?
Een van m'n tremlobrugstemknoppen loopt terug wegens slijtage. (Mag ook wel ding is 20 jaar oud).
bvd,
allsystemshalt
Kan ook zijn dat er stof tussen je potmeters zit. Toen ik mijn Yamaha weer eens ging gebruiken na lange tijd, bleek die namelijk ook alleen op vol volume (op de gitaar) geluid te geven, de rest geeft alleen harde ruis over de versterker.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:14 schreef Stoeprand het volgende:
Misschien is deze vraag al eens gesteld, maarja.
Ik heb sinds kort een gitaar + versterker en er komt alleen geluid uit m'n versterker als de gain helemaal open staat (oké, dat hoort dan misschien wel). Probleem is dat ik dan alleen (slecht) vervormd geluid krijg en een tikkend geluid hoor als ik alleen al een snaar aanraak. Ik heb al met alle knopjes zitten kutten en het blijft een groot raadsel. Ik heb hier dus weinig verstand van en misschien horen al deze dingen wel gewoon en zit ik te zeiken om niks.
Ik zal es kijkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat er stof tussen je potmeters zit. Toen ik mijn Yamaha weer eens ging gebruiken na lange tijd, bleek die namelijk ook alleen op vol volume (op de gitaar) geluid te geven, de rest geeft alleen harde ruis over de versterker.
Heb je een horloge om?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:52 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik zal es kijken![]()
Zou dit ook een oplossing kunnen zijn voor het tikkende geluid wat uit mijn versterker komt als ik alleen maar de snaar aanraak.
Ej dat heb ik ook, weet zeker dat er wisselspanning op mijn snaren staat, omdat als ik ze aanraak de zoem weggaat, zal dadelijk eens kijken of ik em anders aan kan sluiten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:35 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, maar ook zonder aarding zou het wel moeten werken. Heb hier in mijn appartementje geen geaarde stopcontacten (behalve in de keuken en daar vind ik het niet zo fijn gitaar spelen) Wat ik wel ook eens heb gehad is dat er een computer op hetzelfde stekkerblok zat als mijn versterker, die had ergens een lekstroom en door het gebrek aan randaarde staat die dus op alles in dat stekkerblok, stond er dus ook 23 volt wisselspanning op mijn snaren (nagemeten). Anders aangesloten en toen was de zoem in mijn versterker ook ineens weg, maar geluid gaf die altijd wel.
Hm.. op ander stopcontact aangesloten, rechtstreeks, maar nog steeds staat die spanning erop, ook al geprobeerd met een ijzerdraadje van kabel(ijzeren plug) naar grond te aarden, maar heeft ook geen zin.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:52 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Ej dat heb ik ook, weet zeker dat er wisselspanning op mijn snaren staat, omdat als ik ze aanraak de zoem weggaat, zal dadelijk eens kijken of ik em anders aan kan sluiten.
Ik alleen ben al een avondvullend programmaquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Is er al eens gedacht over de mogelijkheden van FOK!Radio?
We kunnen toch vragen of er b.v. 1 keer in de maand een speciale FOK!-muzikanten show kan komen?
Er zijn volgnes mij voldoende bands hier om vele uitzendingen te vullen met o.a. interviews live optredens en hun eigen opgenomen nummers etc.
Mja het enige jammere is dat er 20 mensen naar luisteren ofzoquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef allsystemshalt het volgende:
We kunnen toch vragen of er b.v. 1 keer in de maand een speciale FOK!-muzikanten show kan komen?
Er zijn volgnes mij voldoende bands hier om vele uitzendingen te vullen met o.a. interviews live optredens en hun eigen opgenomen nummers etc.
Als wij erop komen en dat wereldkundig maken kan dat wel eens oplopen als de zimbabwaanse inflatiequote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja het enige jammere is dat er 20 mensen naar luisteren ofzo![]()
Heb ik wel eens met oudersquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:27 schreef RoW_0 het volgende:
Buurman komt aanbellen...
Hoi ehhmm speel je toevallig een instrumentik zo ja..
jaa we hoorden 'm nog gister om half 1. ik zo lol, ja had nieuwe snaren ff uittestensorry.
We hebben bij Fok! weleens het idee geponeerd om een avondvullend festivalletje te doen met bands met fok!leden. De suggestie van Fok! zelf was om dat in de Stairway te doen, maar vervolgens nooit meer wat van gehoord. Zeer jammer natuurlijk, want Fok!Radio kan er ook een livecoverage van doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:54 schreef allsystemshalt het volgende:
Dat is niet zo makkelijk te zeggen. Hoezo strip?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:57 schreef RoW_0 het volgende:
ze hebben bij mij ook een humbucker die rondjes weggehaald en de andere strip niet, en schuin gezet
Is dat beter
???quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:57 schreef RoW_0 het volgende:
ze hebben bij mij ook een humbucker die rondjes weggehaald en de andere strip niet, en schuin gezet
Is dat beter
Had ik vroeger wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:32 schreef Moozze het volgende:
[..]
Heb jij een deurbel op je slaapkamerdeur?![]()
Nee, mijn pa doet dat licht zo;n halve seconde uit, dan weet ik dat hij in de deuropening staatquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:32 schreef Moozze het volgende:
[..]
Heb jij een deurbel op je slaapkamerdeur?![]()
En dan zegt hij "Ding Dong" ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, mijn pa doet dat licht zo;n halve seconde uit, dan weet ik dat hij in de deuropening staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |