Het moest simpel zijn. Denk je dat de gemiddelde student dat in huis heeft?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een ui, 4 tenen knoflook fruiten in wat olie, daarna voeg je koriander, komijn, paprikapoeder, chilipoeder en kurkuma toe, beetje omscheppen, uitgelekte kikkererwten erbij, beetje omscheppen, blik tomaten erbij, kwartiertje afgedekt laten sudderen, garam masala erbij, nog 5 minuutjes laten sudderen en KLAAR. Lekker met naanbrood of rijst.
Vanavond doe ik lui en eet ik Unox soep uit een zak (tomaat), gooi ik er een lepeltje creme fraiche doorheen en eet ik er een pain de boulogne bij.
De gemiddelde student kan toch naar de supermarkt gaan? Er staat nergens in de OP dat het perse al in de voorraadkast moet staan hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het moest simpel zijn. Denk je dat de gemiddelde student dat in huis heeft?
Ook erg lekker met aardappelpuree (wel zelf gemaakt natuurlijk) ipv aardappeltjes en bijna elke groente (prei, broccoli, bloemkool, spruitjes etc etc)quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:27 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
ovenschotel met groente naar keuze:
BV witlof:alvast beetje wokken of koken.Aardappelschijfjes al voorkoken en gehakt al bakken.
Om en om laagjes maken van witlof,aardappeltjes en gehakt.Bovenop kaas en beetje paneermeel en dan in de oven tot er een mooi korstje opzit.
Die zijn nog maar 1 dag houdbaar. Vandaag broden met 35% korting.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
gourmetten, met allemaal spullies uit de 35% kortingmeuk van de APPIE
en morgen tomaat-limoen-mascarpone-risotto
Heey, volgens mij heb ik wel zoiets gemaakt op de vereniging. Maar dan deed je er bij de ananassap ketjapmanis door..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef The_Hives het volgende:
Vanavond rijst met zelfgemaakte kipkerrie/hawaii![]()
nodig:
kip (blokjes of reepjes)
Blikje ananasblokjes (of vers) laten uitlekken
Bij ananasvocht naar smaak kerriepoeder toevoegen (zelf doe ik 2 a 3 theelepel) en een beetje water
Bakje met 2/3 eetlepels koud water en beetje bloem klaar zetten
blikje gemixte groenten (mais/doperwten enzovoort-mix)
-->
Rijst koken
inhoud van blikje groente opwarmen
kip (roer)bakken
wanneer gaar
ananasvocht en kerriepoeder toevoegen en mee opwarmen
wanneer warm is bloem en water mixen en aan de kip toevoegen
Wanneer gebonden is de groente toevoegen
goed mixen en klaar
Rijst kan er uiteraard ook doorheen gemixed worden maar dat is naar smaak
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:26 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Heey, volgens mij heb ik wel zoiets gemaakt op de vereniging. Maar dan deed je er bij de ananassap ketjapmanis door..
Klinkt niet verkeerd iig, kerriesaus is sowieso![]()
Wat ook supermakkelijk is, is een Hak pot chilli con carne kopen![]()
Als je er nog wat vlees bij wilt, bak je gehakt of kip.
Easier kan het volgens mij niet !
Rijst?? Ik net boodschappen gedaan via je benodigdheids lijstje. Moet ik ineens rijst gaan koken. Waar haal ik dat vandaan? Kan ik verdomme weer naar de winkel!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef The_Hives het volgende:
Vanavond rijst met zelfgemaakte kipkerrie/hawaii![]()
nodig:
kip (blokjes of reepjes)
Blikje ananasblokjes (of vers) laten uitlekken
Bij ananasvocht naar smaak kerriepoeder toevoegen (zelf doe ik 2 a 3 theelepel) en een beetje water
Bakje met 2/3 eetlepels koud water en beetje bloem klaar zetten
blikje gemixte groenten (mais/doperwten enzovoort-mix)
-->
Rijst koken
inhoud van blikje groente opwarmen
kip (roer)bakken
wanneer gaar
ananasvocht en kerriepoeder toevoegen en mee opwarmen
wanneer warm is bloem en water mixen en aan de kip toevoegen
Wanneer gebonden is de groente toevoegen
goed mixen en klaar
Rijst kan er uiteraard ook doorheen gemixed worden maar dat is naar smaak
dan moet je ook de eerste zin van de post lezenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Rijst?? Ik net boodschappen gedaan via je benodigdheids lijstje. Moet ik ineens rijst gaan koken. Waar haal ik dat vandaan? Kan ik verdomme weer naar de winkel!
Ik dacht ook dat je ananas stukjes erin had gezet hoor!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:16 schreef The_Hives het volgende:
[..]
En je kan de kerriesaus zo sterk maken als je wilt, dus heb je niet aan een pakje te houden
ik zie net dat ik er niet bijgezet heb om de ananasstukjes toe te voegen, maar dat is logisch![]()
En met die chili con carne is het inderdaad wel aan te raden om extra vlees bij te bakken
ja klopt, bij de ingerediënten, maar niet bij de bereidingquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:00 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat je ananas stukjes erin had gezet hoor!
Dat kan wel zo zijn maar er staat nergens dat ik dat ook nodig heb bij benodigd heden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:28 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dan moet je ook de eerste zin van de post lezen
Mag ik ook gewoon patat kopen danquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:37 schreef Outpost76 het volgende:
Aardappelen schillen, In reepjes snijden (ieder mag zelf bepalen hoe dik)
Frituur pan aan,
1e keer die aardappel reepjes bakken als het vete op de juiste temp is,
alles er uit halen en "droog" deppen met thee doek\ keuken rol oid.
Dan voor de 2e keer bakken tot ze de gewenste kleur hebben.
Mayo ed op een bord doen.
Aardappel reepjes er bij en klaar is kees!![]()
Eet smakelijk!
ps evt naar smaak zout op de reepjes strooien als ze net uit de frituur pan komen.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:05 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Mag ik ook gewoon patat kopen dan
Met of zonder schil is per persoon anders. Ik heb ze t liefst zonder schil.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Zelf patat maken is ook echt veel lekkerder! Lekker de schil er aan laten zitten en dan frituren in de wok (ik ben de enige student zonder frituurpan).
Gisteren een stoofschotel op met broccoli, kabeljauw, krieltjes, creme-fraiche-mosterdsaus en bosuitjes. Heb nog wat over, dus ik eet zo nog wat als lunch. Vanavond een zak aspergesoep met een bruin afbakbrood.
Wat is er zo speciaal aan kipfiletblokjes van de markt? Die boemboe-dingen zijn wel pro trouwensquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:52 schreef kikoooooo het volgende:
Vandaag kipfiletblokjes (van de markt) met rijst en zo'n boemboe ding... die satésmaak.
Simpel en in 3 min klaar ofzoIk haat koken voor mezelf.
Ik hou niet van supermarktvlees. Opgepompt, volgespoten met water en helemaal wit.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan kipfiletblokjes van de markt? Die boemboe-dingen zijn wel pro trouwens
Ik ken maar weinig studenten métquote:Op zondag 18 januari 2009 14:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Zelf patat maken is ook echt veel lekkerder! Lekker de schil er aan laten zitten en dan frituren in de wok (ik ben de enige student zonder frituurpan).
Terug in de fles.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig studenten métHeb er zelf ook geen.
Hoe doe je dat dan met olie? Een fles olie (wat voor?) in de wok gooien begrijp ik nog wel, waar laat je het na het bakken/frituren?
anders doe je het water er beetje bij beetje bij, zie je vanzelf wanneer het de goede structuur heeft.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:00 schreef icebliss het volgende:
Danku. Volgens mij was het ook van Maggi.
Wat voor dingen??quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan kipfiletblokjes van de markt? Die boemboe-dingen zijn wel pro trouwens
Same here, ken ook weinig studenten met.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan met olie? Een fles olie (wat voor?) in de wok gooien begrijp ik nog wel, waar laat je het na het bakken/frituren?
Ik denk dat ik vandaag de rest van mijn kip madras van gisteren eet
Met melk kan het ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:00 schreef icebliss het volgende:
Danku. Volgens mij was het ook van Maggi.
Je kan ze net zo bakken als je aardappel schijfjes of krieltjes bakt. Ze worden wel wat anders van smaak maar het blijft patat.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Van zo'n AH-kaartje? Die is echt fantaaaastischquote:Op zondag 18 januari 2009 14:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Gisteren een stoofschotel op met broccoli, kabeljauw, krieltjes, creme-fraiche-mosterdsaus en bosuitjes. Heb nog wat over, dus ik eet zo nog wat als lunch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |