abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:29:20 #1
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_64733646
Mijn oproep aan alle culinaire FOK!ers is de vraag, wat ga ik koken? En dit is niet alleen een oproep van een luie student, ik wil graag een nieuw topic openen, waarin we zoveel mogelijk 'simpel' te bereiden gerechten verzamelen.

Te maken op drie gaspitjes, voedzaam, lekker, maar vooral, een klein beetje creatief . Altijd leuk om rekening te houden met eters/huisgenoten. Dus gerechten voor 3,4 personen?

Doen jullie mee? Wie heeft er een mooie aftrap?
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
pi_64734058
Ik heb gister stukjes kip, aardappeltjes, een zak prei & ananas door elkaar heen gewokt, was prima te eten . Erg simpel, niet creatief.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:40:44 #3
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_64734145
Vorige week mijn culinaire hoogtepunt:

Water koken, bouillonblokje, sojasaus, rode pepers, sambal en wat laurierblaadjes erbij gooien! Nog voor het water kookt, even wachten tot de boel kookt, en na 10 minuutjes er een lepel pinda's, stukjes wortel en 3 mienestjes bijgooien. 10 minuten laten koken, mie in een kom en overgieten met de rest !

Afgemaakt met wat koriander en andijvie, en het was heerlijk!

Op tip van een vriend.
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
pi_64734206
kipblokjes bakken, boursin cuisine erbij, halve cherrytomaatjes op het laatst, stokbroodje om sausje mee te deppen en salade
pi_64734259
Camelot
Ja doei.
pi_64734633
Binnen kwartier klaar, niet echt iets als je wil afvallen

Benodigdheden:
-bolognese chips
-geraspte kaas
-taugé
-saté
-rijst
-kip

Tijdens het koken van de rijst doe je het volgende:
Snijden kip en bakken. Taugé in een schaal, daarover bolognese chips gecrunched, dan geraspte kaas.
Aan het eind doe je de warme saté erover (Remia bakje 30 sec in de magnetron en klaar).

Daarnaast serveer je de rijst en kip.
pi_64734696
Dit topic zou nog weleens van pas kunnen komen.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:00:42 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64735008
Stamppot Andijvie eten we vanavond.
pi_64735041
Geen magnetron of oven aanwezig?
That's quite enough, thank you.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:02:04 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64735073
Een zak Italiaanse aardappelschotel, een zak groentemix, een pak hamblokjes en wat oregano en tijm. Dat alles bij elkaar (uiteraard in een logische bakvolgorde). Erg makkelijk en prima te schaften.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64735333
Een ui, 4 tenen knoflook fruiten in wat olie, daarna voeg je koriander, komijn, paprikapoeder, chilipoeder en kurkuma toe, beetje omscheppen, uitgelekte kikkererwten erbij, beetje omscheppen, blik tomaten erbij, kwartiertje afgedekt laten sudderen, garam masala erbij, nog 5 minuutjes laten sudderen en KLAAR. Lekker met naanbrood of rijst.

Vanavond doe ik lui en eet ik Unox soep uit een zak (tomaat), gooi ik er een lepeltje creme fraiche doorheen en eet ik er een pain de boulogne bij.
pi_64735999
Ook lekker (mits je een oven hebt): Turks brood pizza. Of te wel: tomatensaus en beleg naar keuze (+veel kaas!) op een stuk opengesneden Turks brood. Bijvoorbeeld chorizo, rode paprika (of van die zoete kleine oranje), champignons en een berg kaas. Kan natuurlijk van alles zijn, maar is iig lekker makkelijk aangezien je geen pizzabodem nodig hebt (al heb je die ook kant en klaar, die van de AH zijn nog lekker ook!)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:33:55 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64736334
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een ui, 4 tenen knoflook fruiten in wat olie, daarna voeg je koriander, komijn, paprikapoeder, chilipoeder en kurkuma toe, beetje omscheppen, uitgelekte kikkererwten erbij, beetje omscheppen, blik tomaten erbij, kwartiertje afgedekt laten sudderen, garam masala erbij, nog 5 minuutjes laten sudderen en KLAAR. Lekker met naanbrood of rijst.

Vanavond doe ik lui en eet ik Unox soep uit een zak (tomaat), gooi ik er een lepeltje creme fraiche doorheen en eet ik er een pain de boulogne bij.
Het moest simpel zijn. Denk je dat de gemiddelde student dat in huis heeft?
pi_64736528
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het moest simpel zijn. Denk je dat de gemiddelde student dat in huis heeft?
De gemiddelde student kan toch naar de supermarkt gaan? Er staat nergens in de OP dat het perse al in de voorraadkast moet staan hoor En als je die kruiden eenmaal in huis hebt, is voor de volgende keer het enige wat je hoeft te halen een blik kikkererwten, een blik tomaten en een naanbrood.
pi_64736685
Krachtvoer:

-bruine bonen verwarmen
-uien bakken
-kaasblokjes erbij
-schijfjes augurk erdoor

Op smaak brengen met ketchup, sambal en ketjap manis.
Oh en de kipstukjes erbij. Je zou 'm ook als vegetarische maaltijd wel kunnen serveren.
Voor de rest kan je er aardappels/patat bij serveren en een slaatje.
Ga ik vanavond eten.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:44:03 #16
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_64736750
TVP
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_64736819
waar is Meneer_aart eigenlijk, die heb ik al lang niet meer zien posten
Ja doei.
pi_64737012
Pasta Carbonara:

spekblokjes opbakken met wat knoflook. Gesneden ui toevoegen & grofgesneden champignons. Dit geheel naar smaak doorbakken.
Ondertussen Pasta (penne) beetgaar koken.
Terwijl dit gaar aan 't worden is. Eieren met room mengen (mijn verhouding is 3 eieren op een half flesje Blue Band finesse (blijft lekker lang goed en is hersluitbaar)) Hier flink wat peper toevoegen.

Als de pasta klaar is, afgieten, spekjes uien en champignons toevoegen in de pan met pasta
saus erover
nog ff goed opwarmen (iets met rauwe eieren)

Zo makkelijk dat ik het altijd op voorraad heb.

/Krogzar
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:57:57 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64737314
Hier vind je vast wel wat inspiratie:
Makkelijke, snelle recepten
en anders
Het FOK!-kookboek!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64745728
Prei schotel:

Prei in ringen snijden en in een ingevette overschaal leggen. Vervolgens klop je aantal eieren met strooikaas en peper. Dat giet je over de prei heen. Dit stop je in de oven totdat het geheel een knapperig korstje heeft.
Heel lekker! Appelmoes is hier wel een must bij.

Of pasta.
Bij de ah kun je verse gevulde pasta kopen (vooral die gevuld met spinazie en kaas is zeer aan te raden)

Fruit een uitje, en bak wat champignonetjes af. Bak een stuk (diepvries) zalm in stukjes.
Dan doe je in een wok of hapjespan een blikje tomatenblokjes en een blikje tomatenpuree.
Daar doe je italiaanse kruiden en knoflook doorheen, je brengt het net niet aan de kook. En doet bovenstaande ingredienten erbij.
De pasta hoeft maar 4 minuutjes te koken.

Verder kun je gerechten een stuk lekkerdere maken met kleine dingetjes.
Bijvoorbeeld

Sperzieboontjes koken, afgieten en terug in de pan doen. Dan gooi je er blokjes feta bij en doe je de dekstel nog even op de pan.

Spinazie a la creme maak je lekkerder door een eitje te koken en die er in plakjes bij te serveren

Broccili maak je lekkerder door het heel even te koken zodat het knapperig blijft. Het in een warmtebestendige schaal te doen met strooikaas. En dan anderhalf minuutje in de magnetron.

Wat verder altijd heel makkelijk en lekker is. Zijn dingen zoals aardappelkroketjes of viscuisine. Gewoon in de over schuiven en je hebt er geen omkijken meer naar.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_64759684
Pasta met bloemkool & kaas was het eergister
Gister de wat duurdere en ook tegenvallende Marokkaanse Couscous met gestoofde vis en garnalen
En vandaag een curry denk ik. (allen uit nieuwste JO boek, is prima voor een redelijke prijs te koken!)

Hier staan er al best veel
pi_64767165
Pittige kip: Kip aanbraden met sambal en evt paprika,uien en champignons erbij,peper en zout.chilisaus erbij en klaar! Lekker met friet of rijst

wraps: kip of gehakt aanbraden met uien,paprika of mais of kidneybonen en rode peper.mexicaanse kruiden erbij (kant en klaar of zelf doen) beetje tomatenprut erdoor,in een wrap rollen en eten met bv sla ertussen
of oprollen,in ovenschaal,tomatenprut erover en kaas en 15 min op 180 graden
Lekker met sour cream.

ovenschotel met groente naar keuze:

BV witlof:alvast beetje wokken of koken.Aardappelschijfjes al voorkoken en gehakt al bakken.
Om en om laagjes maken van witlof,aardappeltjes en gehakt.Bovenop kaas en beetje paneermeel en dan in de oven tot er een mooi korstje opzit.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:15:25 #23
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64769042
Stampot wortel met vissticks! Kg kruimige aardappelen koken. In een andere pan 1 kg winterpeen stoven in roomboter. Gemberpoeder is lekker erdoor. Door elkaar stampen en kruiden. Vissticks bakken. Klaar! En supergoedkoop! (1,30 voor kilozak aardappen, 70 cent voor kilozak winterpeen + vissticks)
pi_64797064
Vandaag geprobeerd en zeker aan te raden:

Aardappel anders (maar dan toch net een beetje anders)

Aardappelschijfjes in een ovenschaal doen,
courgette in plakjes snijden en in de ovenschaal doen.
Aardappel anders (paprika pikant, lekker) eroverheen en een beetje strooikaas.
Geheel in de oven schuiven.

2 minuten werk, nauwelijks afwas en toch lekker eten. Wat wil je als student nog meer
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_64797120
Dit at ik vandaag als studente: Kip cajun salade

Gebakken stukjes kip met cajunkruiden en knoflook, uitje en paprika eventjes erbij.
Leg dit alles lieflijk op een bedje van veldsla en tomaten waarover je ook al wat mayonaise en witte wijnazijn en een piepbeetje tabasco hebt gedrapeerd. Beetje zout en peper en jammie
  zondag 11 januari 2009 @ 13:38:53 #26
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_64912176
even dit topic blijven volgen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_64913408
Wat ik vaak eet omdat het lekker makkelijk is, is verse tortellini. Die van de AH met kaas/ham of die met kaas/spinazie. Kost je maar vier minuten om te koken, verder rucola, tomaat en mozzarella erbij en goed mixen met een potje pesto en je bent klaar. Prima te eten en kost je iets van vijf minuten.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_64914168
Vanavond iets met gehakt, ik denk dat we een gehaktbroodje knutselen, en dan aardappels, wortels uit de oven, met sla erbij, en wat gebakken champignons.

Voor morgen alvast stoofvlees maken, en dan kunnen we de rest van de aardappels pureren of iets dergelijks en dan er over heen doen als deksel van de stoofpot!
pi_64920263
Ik heb ook nieuwe simpele gerechten nodig.

Couscous, maaltijdsalade te vaak. En patat, Chinees, pizza is ook lekker, maar pizza en patat wil ik graag uit mijn normale week schrappen.

Couscous mag blijven. Kipfilet, kipshoarma met krieltjes doe ik ook vaak, is ook lekker, al word de smaak van de krieltjes erg saai. Couscous van de AH is nog steeds super!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:26:25 #30
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_64928708
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:27 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

ovenschotel met groente naar keuze:

BV witlof:alvast beetje wokken of koken.Aardappelschijfjes al voorkoken en gehakt al bakken.
Om en om laagjes maken van witlof,aardappeltjes en gehakt.Bovenop kaas en beetje paneermeel en dan in de oven tot er een mooi korstje opzit.
Ook erg lekker met aardappelpuree (wel zelf gemaakt natuurlijk) ipv aardappeltjes en bijna elke groente (prei, broccoli, bloemkool, spruitjes etc etc)
pi_64932641
Ook heel lekker: Zelf pizza maken.

Pizza bodem van koopman, daar hoeft alleen maar water en een beetje olie bij. Voor de saus gewoon n blikje tomatenblokjes met italiaanse kruiden en een uitje en knoflook. En dan beleg naar keuze.
Klein half uurtje in de oven, en je hebt een pizza die eem stuk beter smaakt dan een dipvries pizza.
pi_64934112
voor een pan macaroni voor meer dan 4 personen (ook simpel op te warmen, dus dat is niet erg)
2 pannen (een gewone en eenroerbakpan)
een zak elleboogjes macaroni
een pond gehakt
een pond soepgroente
een ui
een of twee teentjes knoflook
een schep sambal
een beetje tuinkruidenbouillon
water
blik gepelde tomaten/tomaten blokjes

pan1:
water + de bouillon aan de kook brengen
als dit kookt de macaroni er in en koken volgens pak

pan2:
het ui fijnsnijden en de knoflook persen/fijnsnijden en dit even aanfruiten
gehakt er bij en rullen
schep sambal er over
soepgroenten er over
tomaten spul er bij en husselen en laten pruttelen tot de macaroni in pan1 klaar is

macaroni afgieten
de meuk samen gooien
goed husselen
op je bord plempen
geraspte kaas er over
eten
  maandag 12 januari 2009 @ 13:51:29 #33
225706 988012
Niet geraakt is altijd mis
pi_64947681
tvp
pi_64949371
gourmetten, met allemaal spullies uit de 35% kortingmeuk van de APPIE

en morgen tomaat-limoen-mascarpone-risotto
Ja doei.
pi_64952418
vanavond stoofvlees, in een ovenschaal met aardappelpuree on top, en daarbij salade, en misschien zuurkool of iets dergelijks.
pi_64956378
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
gourmetten, met allemaal spullies uit de 35% kortingmeuk van de APPIE

en morgen tomaat-limoen-mascarpone-risotto
Die zijn nog maar 1 dag houdbaar. Vandaag broden met 35% korting.
Of groente dat al 2 weken in de vakken staat en nog 1 dag houdbaar is.
Ik heb mijn eten graag vers. Met vlees weet ik niet of 't zoveel uitmaakt trouwens, maar ik heb de couscous weleens met Thaise wokmix van de bonus (35%) gekocht en 't was minder lekker.
pi_64956819
we gaan vandaag gourmetten, dus komt goed.

Maar ik haal heel vaak spullen met een 35% korting sticker en vries die dan in, mits het er nog lekker uitziet.
Bleke kip bijvoorbeeld laat ik dan liever liggen
Ja doei.
pi_64960276
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:29 schreef dennis00 het volgende:
Allemaal niet lekker veel pasta's.
Je hebt het nog niet eens geproefd!!
pi_64960381
Een niet pasta:

-slavinkje
-krieltjes
-bloemkool (broccoli kan ook)
-kerriemayo erbij serveren: mayo met poedersuiker en kerriepoeder (lekkerder dan gekochte shizzle)
pi_64962359
Nog meer anti pasta maar wel super simpel en weinig werk:

bloemkool kort koken, ongeveer 5 minuten. Daarna wokken met woksaus (die van de ah, huismerk sweet is heel lekker) Gebakken champig. mee wokken.

Gepofte aardappelen. Grote aardappel, in alluminium folie in de over ongeveer 20 minuten. Kruidenboter erbij en klaar.

Dunne worstjes bakken, de laatste 5 min er ketjap bij doen waardoor de ketjap smaak er lekker in trekt.

Vis (panga of tilipia) met verse basilicum plakjes tomaat en beetje kruidenboter in de oven

Van de wereld gerechten van knor ben ik zelf niet zo fan, maar de chinese beef shanghi (ofzoiets) is er lekker
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:29:06 #42
50936 The_Hives
pi_65098620
Vanavond rijst met zelfgemaakte kipkerrie/hawaii

nodig:
kip (blokjes of reepjes)
Blikje ananasblokjes (of vers) laten uitlekken
Bij ananasvocht naar smaak kerriepoeder toevoegen (zelf doe ik 2 a 3 theelepel) en een beetje water
Bakje met 2/3 eetlepels koud water en beetje bloem klaar zetten
blikje gemixte groenten (mais/doperwten enzovoort-mix)

-->
Rijst koken
inhoud van blikje groente opwarmen
kip (roer)bakken
wanneer gaar
ananasvocht en kerriepoeder toevoegen en mee opwarmen
wanneer warm is bloem en water mixen en aan de kip toevoegen
Wanneer gebonden is de groente toevoegen
goed mixen en klaar

Rijst kan er uiteraard ook doorheen gemixed worden maar dat is naar smaak
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65104787
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef The_Hives het volgende:

nodig:
kip (blokjes of reepjes)
Bij ananasvocht naar smaak kerriepoeder toevoegen (zelf doe ik 2 a 3 theelepel) en een beetje water

-->
Rijst koken
kip (roer)bakken
wanneer gaar
goed mixen en klaar

Heey, volgens mij heb ik wel zoiets gemaakt op de vereniging. Maar dan deed je er bij de ananassap ketjapmanis door..
Klinkt niet verkeerd iig, kerriesaus is sowieso

Wat ook supermakkelijk is, is een Hak pot chilli con carne kopen
Als je er nog wat vlees bij wilt, bak je gehakt of kip.
Easier kan het volgens mij niet !
pi_65110646
Ik ben niet vegetarisch, sterker nog; ik ben DOL op vlees en vis ... maar heb dankzij vegetarische huisgenoten wel wat mooie recepten geleerd (bij beiden recepten kun je natuurlijk wel gewoon vlees erbij mikken!)

vegetarische quiche voor 4 personen:
- 5 plakjes deeg voor hartige taart (koopmans, staat in de supermarkt NAAST het bladerdeeg)
- 400 gr spinazie (diepvries of vers)
- 400 a 500 gram gemengde paddestoelen (dus niet alleen champignons!!!)
- 2 eieren
- 100 gr mon chou OF 125 gr zure room
- half potje zongedroogde tomaten
- 150 gram feta
- 2 rode uien
- 2 flinke tenen knoflook! (of drie kleine)
- eventueel italiaanse kruiden, die hebben wij nog in de pan erbij gegooid

Verwarm de oven voor op 220 graden. vet een ovenschaal in en bekleed die met de plakjes deeg.
snijd de paddestoelen en gooi ze in olie in de pan (goed bruin bakken), halverwege de rode uien (die inmiddels in halve uiringen gesneden zijn) erbij mikken. op het laatst geperste knoflook en de zongedroogde tomaten (die je ook al in reepjes hebt gesneden) erbij en de spinazie... Als alles er goed uitziet in de met deeg bekleedde ovenschaal gooien, feta er in blokjes overheen strooien en daarna het geklopte mengsel van de 2 eieren en mon chou (OF zure room) er overheen gooien.
40 minuten in de oven en dan is ie LEKKER!!!!!

en geweldig recept van huisgenoot:
ovenschaal invetten.
aardappels koken (eh, hoeveel je er eet met zijn 4en), die als ze gaar zijn in ovenschaal mikken met opgewarmde diepvriesspinazie (minimaal 400 gram, maar mag ook meer) eroverheen, daar bovenop cashewnoten en feta naar smaak en er overheen een mengseltje van slagroom met peper zout en kerriepoeder mikken. Klinkt vreemd, is HEERLIJK!
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:16:32 #45
50936 The_Hives
pi_65113314
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:26 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Heey, volgens mij heb ik wel zoiets gemaakt op de vereniging. Maar dan deed je er bij de ananassap ketjapmanis door..
Klinkt niet verkeerd iig, kerriesaus is sowieso

Wat ook supermakkelijk is, is een Hak pot chilli con carne kopen
Als je er nog wat vlees bij wilt, bak je gehakt of kip.
Easier kan het volgens mij niet !

En je kan de kerriesaus zo sterk maken als je wilt, dus heb je niet aan een pakje te houden

ik zie net dat ik er niet bijgezet heb om de ananasstukjes toe te voegen, maar dat is logisch

En met die chili con carne is het inderdaad wel aan te raden om extra vlees bij te bakken
Fok! Federatie
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:58:57 #46
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_65114865
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef The_Hives het volgende:

nodig:
kip (blokjes of reepjes)

-->
Rijst koken
kip (roer)bakken
wanneer gaar
goed mixen en klaar

Rijst?? Ik net boodschappen gedaan via je benodigdheids lijstje. Moet ik ineens rijst gaan koken. Waar haal ik dat vandaan? Kan ik verdomme weer naar de winkel!

zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:28:58 #47
50936 The_Hives
pi_65117480
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:58 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Rijst?? Ik net boodschappen gedaan via je benodigdheids lijstje. Moet ik ineens rijst gaan koken. Waar haal ik dat vandaan? Kan ik verdomme weer naar de winkel!

dan moet je ook de eerste zin van de post lezen
Fok! Federatie
pi_65118254
Thaise Rode Curry van de AH gister geprobeerd, saussmaak vond ik helaas niet zo.
Maandag heerlijke Couscous van de AH weer.
DInsdag gaan we voor de Griekse köfte, ben erg benieuwd. Heb er een goed gevoel bij.
pi_65118336
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:16 schreef The_Hives het volgende:

[..]

En je kan de kerriesaus zo sterk maken als je wilt, dus heb je niet aan een pakje te houden

ik zie net dat ik er niet bijgezet heb om de ananasstukjes toe te voegen, maar dat is logisch

En met die chili con carne is het inderdaad wel aan te raden om extra vlees bij te bakken
Ik dacht ook dat je ananas stukjes erin had gezet hoor!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:14:20 #50
50936 The_Hives
pi_65118828
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:00 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat je ananas stukjes erin had gezet hoor!
ja klopt, bij de ingerediënten, maar niet bij de bereiding
Fok! Federatie
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:11:41 #51
126620 Krln
Belg in Breda
pi_65120850
een heel lekker gerechtje en super makkelijk, tel 250 gr vlees per persoon want het is te lekker :-):

halve kilo gemengd gehakt
glas melk
zakje silvo gehaktkruiden bretons
paneermeel

alles behalve paneermeel mengen, melk goed induwen, zodat het lekker zacht wordt.
maak er een rol van , en doe aan de buitenkant veel paneermeel
zet het in de oven, een halve kilo is ongeveer 35-40 min

je hebt dan een gehaktbroodje dat je warm kan eten of koud tussen een broodje, erg lekker !

Salade die ik er vaak bij maak:

Bleekselder-rozijnen-blokjes kaas-cashewnoten-bakje farmer salade
pi_65121064
vandaag

macaroni
creme fraiche
broccoli
champignons
courgette
pesto

erg lekker beetje parmezaanse kaas erbij, en klaar!
Lekker snel, simpel en lekker
Ja doei.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:16:44 #53
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_65144257
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:28 schreef The_Hives het volgende:

[..]

dan moet je ook de eerste zin van de post lezen
Dat kan wel zo zijn maar er staat nergens dat ik dat ook nodig heb bij benodigd heden.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:37:08 #54
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_65146560
Aardappelen schillen, In reepjes snijden (ieder mag zelf bepalen hoe dik)

Frituur pan aan,

1e keer die aardappel reepjes bakken als het vet op de juiste temp is,

alles er uit halen en "droog" deppen met thee doek\ keuken rol oid.

Dan voor de 2e keer bakken tot ze de gewenste kleur hebben.

Mayo ed op een bord doen.

Aardappel reepjes er bij en klaar is kees!

Eet smakelijk!

ps evt naar smaak zout op de reepjes strooien als ze net uit de frituur pan komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 18-01-2009 14:03:45 ]
pi_65148955
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:37 schreef Outpost76 het volgende:
Aardappelen schillen, In reepjes snijden (ieder mag zelf bepalen hoe dik)

Frituur pan aan,

1e keer die aardappel reepjes bakken als het vete op de juiste temp is,

alles er uit halen en "droog" deppen met thee doek\ keuken rol oid.

Dan voor de 2e keer bakken tot ze de gewenste kleur hebben.

Mayo ed op een bord doen.

Aardappel reepjes er bij en klaar is kees!

Eet smakelijk!

ps evt naar smaak zout op de reepjes strooien als ze net uit de frituur pan komen.
Mag ik ook gewoon patat kopen dan
  zondag 18 januari 2009 @ 14:02:50 #56
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_65169603
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:05 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Mag ik ook gewoon patat kopen dan

Ja mag ook maar die reepjes zijn veeeel leuker.

Het hoeven geen reepjes te zijn. Als je echt crea bent kan je er ook schijfjes van maken.

Of andere figuurtjes natuurlijk.
pi_65169738
Zelf patat maken is ook echt veel lekkerder! Lekker de schil er aan laten zitten en dan frituren in de wok (ik ben de enige student zonder frituurpan).

Gisteren een stoofschotel op met broccoli, kabeljauw, krieltjes, creme-fraiche-mosterdsaus en bosuitjes. Heb nog wat over, dus ik eet zo nog wat als lunch. Vanavond een zak aspergesoep met een bruin afbakbrood .
  zondag 18 januari 2009 @ 14:19:28 #58
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_65170196
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Zelf patat maken is ook echt veel lekkerder! Lekker de schil er aan laten zitten en dan frituren in de wok (ik ben de enige student zonder frituurpan).

Gisteren een stoofschotel op met broccoli, kabeljauw, krieltjes, creme-fraiche-mosterdsaus en bosuitjes. Heb nog wat over, dus ik eet zo nog wat als lunch. Vanavond een zak aspergesoep met een bruin afbakbrood .
Met of zonder schil is per persoon anders. Ik heb ze t liefst zonder schil.

Zondag Pizzadag!

Klinkt goed die stoofschotel!
pi_65178002
kroten met gebakken aardappelen en een speklapje.
pi_65243096
Vandaag kipfiletblokjes (van de markt ) met rijst en zo'n boemboe ding... die satésmaak.

Simpel en in 3 min klaar ofzo Ik haat koken voor mezelf.
pi_65243315
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:52 schreef kikoooooo het volgende:
Vandaag kipfiletblokjes (van de markt ) met rijst en zo'n boemboe ding... die satésmaak.

Simpel en in 3 min klaar ofzo Ik haat koken voor mezelf.
Wat is er zo speciaal aan kipfiletblokjes van de markt? Die boemboe-dingen zijn wel pro trouwens
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65244236
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Breach het volgende:

[..]

Wat is er zo speciaal aan kipfiletblokjes van de markt? Die boemboe-dingen zijn wel pro trouwens
Ik hou niet van supermarktvlees. Opgepompt, volgespoten met water en helemaal wit.

Van de markt is net zo duur, mooi roze en bijna geen uitlekgewicht.
pi_65248006
quote:
Ik ken maar weinig studenten mét Heb er zelf ook geen.
Hoe doe je dat dan met olie? Een fles olie (wat voor?) in de wok gooien begrijp ik nog wel, waar laat je het na het bakken/frituren?

Ik denk dat ik vandaag de rest van mijn kip madras van gisteren eet
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_65249019
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan met olie? Een fles olie (wat voor?) in de wok gooien begrijp ik nog wel, waar laat je het na het bakken/frituren?
Terug in de fles.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:38:25 #65
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_65252435
Ik heb nog een aantal zakjes Aardappelpuree die ik op wil maken, maar ik heb de verpakking niet meer. Dus ik heb geen flauw idee hoeveel water (althans, volgens mij moest er water bij en geen melk) er bij één zakje moet Iemand die dit weet?
Tranquillo
pi_65253024
Thaise groene curry
Ja doei.
pi_65253121
Ik heb hier aardappelpuree van Maggi staan, halve liter per zakje
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:00:25 #68
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_65253388
Danku. Volgens mij was het ook van Maggi.
Tranquillo
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 januari 2009 @ 18:51:49 #69
22592 crew  Ole
pi_65255370
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:00 schreef icebliss het volgende:
anders doe je het water er beetje bij beetje bij, zie je vanzelf wanneer het de goede structuur heeft.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_65270238
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef Breach het volgende:

[..]

Wat voor dingen??
quote:

[..]

Ik denk dat ik vandaag de rest van mijn kip madras van gisteren eet
Same here, ken ook weinig studenten met.
Ik heb er wel een, maar gebruik eens per jaar ofzo .

Kip madras FTW
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:25:21 #71
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_65278680
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:00 schreef icebliss het volgende:
Met melk kan het ook. Wordt veel lekkerder en verder qua bereiding precies t zelfde.
quote:

[..]

Je kan ze net zo bakken als je aardappel schijfjes of krieltjes bakt. Ze worden wel wat anders van smaak maar het blijft patat.
pi_65281123
En als je ook geen wok hebt doe je het gewoon in een gewone pan.
kan gewoon met zonnebloemolie.
Geen sla olie die schijn je niet zo heet te kunnen verhitten.
pi_65281679
Ook lekker en zeer makkelijk
Groentesoep!

Boullion blokjes oplossen in kokend water (naar smaak) een zak met kant en klare soepgroente erin gooien. En bij de albert heijn heb je zelf kant en klare soepballen die je er ook in gooit. Moet je alleen even op de verpakking na kijken hoelang die mee moeten koken! Oh en vermicelli natuurlijk!
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:37:50 #74
50936 The_Hives
pi_65306743
voor de échte student: bij C1000 delen ze nu gratis (zelf pakken) dozen met noedel-soep uit. 4 liter water opzetten, inhoud van de doos erin flikkeren, 10 minuten wachten en je hebt een week lang soep
Fok! Federatie
pi_65346734
Ik heb gisteren heerlijke nasi gemaakt, dat ga ik echt vaker doen
Ik zoek nog een simpel schnitzelgericht zonder rijst, pasta, krieltjes en aardappels.

Ook wil ik graag babi gang bang vlees + saus leren maken, das echt heerlijk.
Varkenskarbonade is dat of niet?
pi_65348010
quote:

Gisteren een stoofschotel op met broccoli, kabeljauw, krieltjes, creme-fraiche-mosterdsaus en bosuitjes. Heb nog wat over, dus ik eet zo nog wat als lunch.
Van zo'n AH-kaartje? Die is echt fantaaaastisch

Hier vanavond pasta met savooiekool, ook lekker makkelijk:

Savooiekool in smalle reepjes
Spaghetti
Pecorino of ander pittig hard kaasje
Knoflook
Ansjovis
Olijfolie
Kippenbouillon (blokje!)

Spaghetti koken. Ansjovis in olijfolie smelten, knoflook erbij en de kool. Even op hoog vuur omscheppen en dan een beetje bouillon erbij, net genoeg om te stoven. Paar minuutjes stoven, pasta afgieten, door elkaar scheppen en geraspte kaas erover/door.

Vind die studentengerechten vaak zo vies klinken. Pasta met spaghetti ala creme en kip enzo, brr....
Goedkoop en makkelijk kan ook veeeel lekkerder. Desnoods eerst eens uit een pakje en dan later het zelf proberen te maken.
Sweet and innocent...
pi_65356274
Ik maak vaak Bami, erg lekker en snel klaar!

Kipfilet in blokjes snijden, gember en kerriepoeder eroverheen strooien, bamigroenten er bij bakken en tussendoor nog even wat mienestjes koken. Op het laatst nog even wat ketjap erdoor en de mie door de rest mengen. Klaar
pi_65356421
Rijst met Pilaf.

kipfilet
perzik
tomatenpuree
ketjap
sambal
ui
knoflook
champignons
rijst
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')