Jij koopt je fruit ook bij de groenteboer die alleen maar rotte appels heeft? De vergelijking is cru omdat rotte appels ook andere betekenissen kent, maar ik stel het toch maar even zo, want als je solidair zijn zo uitlegt dat je ook rotzooi moet kopen bij ondernemers die slechte waar bieden omdat ze anders failliet gaan...quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
geen SOLDARITEIT. Ze zullen altijd een ander aannemen.
Hier iig niet en hier zou zo die uitgestoken hand kunnen komen...quote:
En dat is dus het gevolg.quote:Wie weigert? Juist, de markt.
Nee, hoor. Een overkomst vereist dat niet...quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
En DS4, je begrijpt niet dat er twee partijen nodig zijn voor een overkomst?
Dat is het zeker niet. Altijd voor geknokt, ook als het tegen zat.quote:Ik denk dat jij nog een hel lange weg hebt te gaan. Denk niet dat je huidige succes vanzelfsprekend is.
Fijn dat jij dit allemaal kan bepalen vanachter jouw pc.quote:Je komt nog eens geweldig jezelf tegen. Misschien heb je NIETS geleerd van je tegenslag. Voor wat het waard was, want daar heb ik ook m'n twijfels over. Het zal wel heel tijdelijk zijn geweest, laat staan chronisch. Je moet maar ene met chronsiche tegenslag te maken krijgen.
Nee, omdat jij het niet wil vertellen. Dat is jouw keuze, maar ga mij dan niet verwijten dat ik er niet op in kan gaan of dat ik mij jouw situatie niet kan voorstellen. Nee, logisch als jij niet verteld welke situatie dat is.quote:Je weet echt niet waarover je praat, man.
Niet raak = mis.quote:
En de oorzaak daarvan is nog steeds dat je gehandicapt bent.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:49 schreef Fajarowicz het volgende:
Het gevolg is dat je geen baan hebt.
Omdat er geen werk voor je is. Wat dan? Iemand aannemen die ze niet nodig hebben? Iemand anders even snel ontslaan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:49 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Het gevolg is dat je geen baan hebt.
Vroeger waren ze te slap, maar nu wordt er een ware hetze op ze gepleegd. Een werkloze prof wordt tussen de Polen aan het werk getrapt op het veld. Is er werkelijk geen middenweg??????quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mensen die kunnen werken aan het werk zetten of geen geld meer geven omdat ze gewoon in staat zijn om voor zichzelf te zorgen is heel normaal.
[..]
Een excuus Marokkaan. Gewoon omhooggevallen. Maakt op mij geen enkele indruk, maakt del uit van de inteelt in clubjes als de PvdA. Dat zijn de ergste rechtse extremisten in de dop.quote:Ten eerste zegt het weer heel veel over jou dat je zijn afkomst er bij wenst te betrekken.
moet je eens horen hoe ze bij de PvdA nu praten over minderheden. volgens Ploumen moet je ze gewoon kunnen kwetsen.quote:De term valt niet, maar "untermensch" komt in de gedachten op als je leest wat jij schrijft. Zelfs als het onbedoeld is, is het kwalijk.
Er zijn wel grenzen daarin. Vb werk en bijstand slaat echt door. Opleiding maakt niet meer uit, een werkloze wordt zomaar de WsW ingetrapt om geestdodend werk te doen. als je dan geen mensen aan het kapot maken bent, dan weet ik het niet meer. Ik noem dat geen links beleid, integendeel.quote:Daarnaast is er niets rechts aan de manier waarop Aboutaleb mensen aan het werk wil zetten.
Dat heet dan ook sfschuiven. Maar A. is een uberstreber, die zich voortdurend en steeds rechtser aan het profileren is. Het is precies het Ayaan Hirsi Ali Syndroom. ze komen links binnen bij de PvdA en worden steeds rechster en komen zo bij de VVD uit.quote:Overigens is het Donner die er vanuit zijn positie achteraan zit, maar dat weer terzijde.
[..]
Als crisismanager ja! Maar links is hij niet , eerder rechts. En las je zo 'n Ploumen ("kwetsen moet gewoon kunnen) en pas ook nog de superslechtgeklede ex-wethouder van Utrecht" je mag ze gerust schofferen" ....quote:Recentelijk nog vond je Bos een held...
Maar je hebt wel direct je oordeel klaar: GEBREK aan inzet. Hoe dan je mond!quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, omdat jij het niet wil vertellen. Dat is jouw keuze, maar ga mij dan niet verwijten dat ik er niet op in kan gaan of dat ik mij jouw situatie niet kan voorstellen. Nee, logisch als jij niet verteld welke situatie dat is.
Gehandicapt zijn is geen keuze. Wel of geen gehandicapte aannemen wel. De controle ligt dus bij de markt. Dan ligt daar ook de oorzaak van de uitkomst.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
En de oorzaak daarvan is nog steeds dat je gehandicapt bent.
Maar goed, dit is kennelijk het niveau van mensen die het met EG eens zijn. Weten niet eens oorzaak en gevolg uit elkaar te halen. Dan houdt alles natuurlijk heel snel op.
Heb je wel eens van een balans gehoord?quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Omdat er geen werk voor je is. Wat dan? Iemand aannemen die ze niet nodig hebben? Iemand anders even snel ontslaan?
Of nee, zoals de Russen het deden. Gewoon werk creeeren door dingen te produceren die niemand nodig blijkt te hebben. Dan heeft EG wellicht wel een baan. Top.
Het gebrek aan solidariteit is typisch wat rechts kenmerkt. Of niet begrepen wordt. ik weet niet wat erger is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:56 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Gehandicapt zijn is geen keuze. Wel of geen gehandicapte aannemen wel. De controle ligt dus bij de markt. Dan ligt daar ook de oorzaak van de uitkomst.
En hoe bereik je die zonder marktwerking? Bepaald jij waar de behoefte ligt en hoe het aanbod daarop aan sluit? Dat werkte ook lekker bij de Russen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb je wel eens van een balans gehoord?
Geef daarvan eens 3 voorbeelden. Vooruit, twee... één dan...quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Een werkloze prof wordt tussen de Polen aan het werk getrapt op het veld.
Je diskwalificeert jezelf nu.quote:Een excuus Marokkaan. Gewoon omhooggevallen. Maakt op mij geen enkele indruk, maakt del uit van de inteelt in clubjes als de PvdA. Dat zijn de ergste rechtse extremisten in de dop.
Eerst Aboutaleb een excuus Marokkaan noemen en dan dit verwijt.quote:moet je eens horen hoe ze bij de PvdA nu praten over minderheden. volgens Ploumen moet je ze gewoon kunnen kwetsen.! Ze zijn echt de weg helemaal kwijt daar.
Weer naar het begin: de bijstand is er om inkomens te verstrekken aan mensen die zelf geen inkomen kunnen krijgen. Dus als je kan werken, moet je werken, zelfs als dat onder je niveau is.quote:Opleiding maakt niet meer uit, een werkloze wordt zomaar de WsW ingetrapt om geestdodend werk te doen. als je dan geen mensen aan het kapot maken bent, dan weet ik het niet meer. Ik noem dat geen links beleid, integendeel.
Je bent nu toch echt zelf de weg kwijt. Donner doet werkgelegenheid en Aboutaleb schuift de zaken die daaronder vallen af op Donner? HUH?quote:Dat heet dan ook sfschuiven.
Ooit viel je mij aan omdat ik iets had gezegd over gezichtsbeharing. Twee maten, EG, twee maten...quote:Als crisismanager ja! Maar links is hij niet , eerder rechts. En las je zo 'n Ploumen ("kwetsen moet gewoon kunnen) en pas ook nog de superslechtgeklede ex-wethouder van Utrecht" je mag ze gerust schofferen" ....
Diederuk ga ik niet verdedigen. Val die maar aan!quote:Heb ik het nog niet over figuren als Jeroen Dijsselbloem en die Greenpeace roeptoeter. . Wat een strebers
Bij een dertiger is dat in 99 vd 100 gevallen de juiste conclusie. Als jij het afwijkende wil presenteren: ga je gang. Maar als je niets zegt, dan gaat men van de standaard uit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar je hebt wel direct je oordeel klaar: GEBREK aan inzet. Hoe dan je mond!
En die mensen wil je meer macht geven en meer regels laten maken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Zie wat ze eens met de bijstands allemaal doen. Ze komen nog net niet met een kanon op de stope om mensne aan het werk te trappen. alsof het misdadigers zijn.
Zo'n Aboutaleb.Omhooggevallen Marrokaan.
Die nog rechtser is dan rechts. Maar de PvdA is dan ook volstrekt de weg kwijt. Stem daar never nooit meer op. Stelletje hypocrietne zijn het. Zo'n Kok destijds die de topsalarissen veroordeelde maar nu zelf ene eerste klas graaier is geworden. Wat een verrader.
Precies. Maar dat fintunen gebeurd dus niet . Integendeel , de politiek laat steeds meer de scherpe kanten van dit achterlijk systeem zien. Het gaart precies de verkeerde kant op.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:00 schreef reem het volgende:
Je kunt een balans vinden door het kapitalistisch systeem als uitgangspunt te nemen, en onrechtvaardige situaties die daaruit ontstaan te compenseren. Een dergelijk systeem hebben we in Nederland. Het kan hier en daar nog wel gefinetuned worden.
Spring je ook altijd in een zwembad, zonder eerst te kijken of er echt water inzit?quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een dertiger is dat in 99 vd 100 gevallen de juiste conclusie. Als jij het afwijkende wil presenteren: ga je gang. Maar als je niets zegt, dan gaat men van de standaard uit.
Doe even aanwijzen waar ik dat stel.quote:
Nee, de oorzaak is en blijft het gehandicapt zijn en het gevolg daarvan is dat je naar de inschatting van de ondernemer minder zal presteren voor het salaris en je daarmee niet de logische keuze bent.quote:Wel of geen gehandicapte aannemen wel. De controle ligt dus bij de markt. Dan ligt daar ook de oorzaak van de uitkomst.
Koop jij rotte appels om de slechte ondernemer van een inkomen te voorzien? Nee? Niet solidair!quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Het gebrek aan solidariteit is typisch wat rechts kenmerkt.
En dus heb je een systeem dat voor maximale winst gaat en de menselijke maat daar ondergeschikt laat zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doe even aanwijzen waar ik dat stel.
[..]
Nee, de oorzaak is en blijft het gehandicapt zijn en het gevolg daarvan is dat je naar de inschatting van de ondernemer minder zal presteren voor het salaris en je daarmee niet de logische keuze bent.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:00 schreef reem het volgende:
Je kunt een balans vinden door het kapitalistisch systeem als uitgangspunt te nemen, en onrechtvaardige situaties die daaruit ontstaan te compenseren. Een dergelijk systeem hebben we in Nederland. Het kan hier en daar nog wel gefinetuned worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |