abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64778581
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

geen SOLDARITEIT. Ze zullen altijd een ander aannemen.
Jij koopt je fruit ook bij de groenteboer die alleen maar rotte appels heeft? De vergelijking is cru omdat rotte appels ook andere betekenissen kent, maar ik stel het toch maar even zo, want als je solidair zijn zo uitlegt dat je ook rotzooi moet kopen bij ondernemers die slechte waar bieden omdat ze anders failliet gaan...

Dat lijkt mij niet de manier.

En zo geldt ook dat de overheid maatregelen moet nemen waardoor het voor een ondernemer interessant is om een gehandicapte aan te nemen. Die zijn er overigens ook wel en dus gebeurt het ook gewoon. Maar dat even terzijde. Je kan van een ondernemer niet verwachten dat hij de slechtere kandidaat kiest. Het is mooi als deze dat doet, maar het is niet schandalig als een andere keuze wordt gemaakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64778624
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:39 schreef Fajarowicz het volgende:

Wie zegt dat hij dat niet is?
Hier iig niet en hier zou zo die uitgestoken hand kunnen komen...

quote:
Wie weigert? Juist, de markt.
En dat is dus het gevolg.

Echt...
pi_64778721
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
En DS4, je begrijpt niet dat er twee partijen nodig zijn voor een overkomst?
Nee, hoor. Een overkomst vereist dat niet...

Overeenkomsten kennen wel meerdere partijen, hoewel ik daar ook nog wel uitzonderingen op ken...
quote:
Ik denk dat jij nog een hel lange weg hebt te gaan. Denk niet dat je huidige succes vanzelfsprekend is.
Dat is het zeker niet. Altijd voor geknokt, ook als het tegen zat.
quote:
Je komt nog eens geweldig jezelf tegen. Misschien heb je NIETS geleerd van je tegenslag. Voor wat het waard was, want daar heb ik ook m'n twijfels over. Het zal wel heel tijdelijk zijn geweest, laat staan chronisch. Je moet maar ene met chronsiche tegenslag te maken krijgen.
Fijn dat jij dit allemaal kan bepalen vanachter jouw pc.
quote:
Je weet echt niet waarover je praat, man.
Nee, omdat jij het niet wil vertellen. Dat is jouw keuze, maar ga mij dan niet verwijten dat ik er niet op in kan gaan of dat ik mij jouw situatie niet kan voorstellen. Nee, logisch als jij niet verteld welke situatie dat is.
pi_64778736
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:42 schreef Fajarowicz het volgende:

Niet mis in ieder geval.
Niet raak = mis.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:49:57 #280
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64778741
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:46 schreef DS4 het volgende:

En dat is dus het gevolg.

Echt...
Het gevolg is dat je geen baan hebt.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:50:30 #281
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64778760
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet raak = mis.
Werkelijk?
pi_64778852
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:49 schreef Fajarowicz het volgende:

En de oorzaak daarvan is nog steeds dat je gehandicapt bent.

Maar goed, dit is kennelijk het niveau van mensen die het met EG eens zijn. Weten niet eens oorzaak en gevolg uit elkaar te halen. Dan houdt alles natuurlijk heel snel op.
pi_64778871
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:49 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Omdat er geen werk voor je is. Wat dan? Iemand aannemen die ze niet nodig hebben? Iemand anders even snel ontslaan?

Of nee, zoals de Russen het deden. Gewoon werk creeeren door dingen te produceren die niemand nodig blijkt te hebben. Dan heeft EG wellicht wel een baan. Top.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64778909
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mensen die kunnen werken aan het werk zetten of geen geld meer geven omdat ze gewoon in staat zijn om voor zichzelf te zorgen is heel normaal.
[..]
Vroeger waren ze te slap, maar nu wordt er een ware hetze op ze gepleegd. Een werkloze prof wordt tussen de Polen aan het werk getrapt op het veld. Is er werkelijk geen middenweg??????
quote:
Ten eerste zegt het weer heel veel over jou dat je zijn afkomst er bij wenst te betrekken.
Een excuus Marokkaan. Gewoon omhooggevallen. Maakt op mij geen enkele indruk, maakt del uit van de inteelt in clubjes als de PvdA. Dat zijn de ergste rechtse extremisten in de dop.
quote:
De term valt niet, maar "untermensch" komt in de gedachten op als je leest wat jij schrijft. Zelfs als het onbedoeld is, is het kwalijk.
moet je eens horen hoe ze bij de PvdA nu praten over minderheden. volgens Ploumen moet je ze gewoon kunnen kwetsen. ! Ze zijn echt de weg helemaal kwijt daar.
quote:
Daarnaast is er niets rechts aan de manier waarop Aboutaleb mensen aan het werk wil zetten.
Er zijn wel grenzen daarin. Vb werk en bijstand slaat echt door. Opleiding maakt niet meer uit, een werkloze wordt zomaar de WsW ingetrapt om geestdodend werk te doen. als je dan geen mensen aan het kapot maken bent, dan weet ik het niet meer. Ik noem dat geen links beleid, integendeel.
quote:
Overigens is het Donner die er vanuit zijn positie achteraan zit, maar dat weer terzijde.
[..]
Dat heet dan ook sfschuiven. Maar A. is een uberstreber, die zich voortdurend en steeds rechtser aan het profileren is. Het is precies het Ayaan Hirsi Ali Syndroom. ze komen links binnen bij de PvdA en worden steeds rechster en komen zo bij de VVD uit.
quote:
Recentelijk nog vond je Bos een held...
Als crisismanager ja! Maar links is hij niet , eerder rechts. En las je zo 'n Ploumen ("kwetsen moet gewoon kunnen) en pas ook nog de superslechtgeklede ex-wethouder van Utrecht" je mag ze gerust schofferen" ....

Dan herken ik mij niet meer in zo'n partij.

Heb ik het nog niet over figuren als Jeroen Dijsselbloem en die Greenpeace roeptoeter. . Wat een strebers
pi_64778963
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, omdat jij het niet wil vertellen. Dat is jouw keuze, maar ga mij dan niet verwijten dat ik er niet op in kan gaan of dat ik mij jouw situatie niet kan voorstellen. Nee, logisch als jij niet verteld welke situatie dat is.
Maar je hebt wel direct je oordeel klaar: GEBREK aan inzet. Hoe dan je mond!
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:56:23 #286
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64778984
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

En de oorzaak daarvan is nog steeds dat je gehandicapt bent.

Maar goed, dit is kennelijk het niveau van mensen die het met EG eens zijn. Weten niet eens oorzaak en gevolg uit elkaar te halen. Dan houdt alles natuurlijk heel snel op.
Gehandicapt zijn is geen keuze. Wel of geen gehandicapte aannemen wel. De controle ligt dus bij de markt. Dan ligt daar ook de oorzaak van de uitkomst.
pi_64778998
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Omdat er geen werk voor je is. Wat dan? Iemand aannemen die ze niet nodig hebben? Iemand anders even snel ontslaan?

Of nee, zoals de Russen het deden. Gewoon werk creeeren door dingen te produceren die niemand nodig blijkt te hebben. Dan heeft EG wellicht wel een baan. Top.
Heb je wel eens van een balans gehoord?
pi_64779032
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:56 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Gehandicapt zijn is geen keuze. Wel of geen gehandicapte aannemen wel. De controle ligt dus bij de markt. Dan ligt daar ook de oorzaak van de uitkomst.
Het gebrek aan solidariteit is typisch wat rechts kenmerkt. Of niet begrepen wordt. ik weet niet wat erger is.
pi_64779051
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb je wel eens van een balans gehoord?
En hoe bereik je die zonder marktwerking? Bepaald jij waar de behoefte ligt en hoe het aanbod daarop aan sluit? Dat werkte ook lekker bij de Russen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:00:52 #290
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_64779159
Je kunt een balans vinden door het kapitalistisch systeem als uitgangspunt te nemen, en onrechtvaardige situaties die daaruit ontstaan te compenseren. Een dergelijk systeem hebben we in Nederland. Het kan hier en daar nog wel gefinetuned worden.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_64779209
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:

Een werkloze prof wordt tussen de Polen aan het werk getrapt op het veld.
Geef daarvan eens 3 voorbeelden. Vooruit, twee... één dan...
quote:
Een excuus Marokkaan. Gewoon omhooggevallen. Maakt op mij geen enkele indruk, maakt del uit van de inteelt in clubjes als de PvdA. Dat zijn de ergste rechtse extremisten in de dop.
Je diskwalificeert jezelf nu.
quote:
moet je eens horen hoe ze bij de PvdA nu praten over minderheden. volgens Ploumen moet je ze gewoon kunnen kwetsen. ! Ze zijn echt de weg helemaal kwijt daar.
Eerst Aboutaleb een excuus Marokkaan noemen en dan dit verwijt.
quote:
Opleiding maakt niet meer uit, een werkloze wordt zomaar de WsW ingetrapt om geestdodend werk te doen. als je dan geen mensen aan het kapot maken bent, dan weet ik het niet meer. Ik noem dat geen links beleid, integendeel.
Weer naar het begin: de bijstand is er om inkomens te verstrekken aan mensen die zelf geen inkomen kunnen krijgen. Dus als je kan werken, moet je werken, zelfs als dat onder je niveau is.

Overigens iets anders: jij wil EN niet dat Polen hier komen werken EN niet dat mensen die dat werk kunnen doen en in de uitkering zitten aan dat werk gezet worden.

Resultaat: het werk gebeurt niet en de ondernemer naar de klote. Heel goed beleid. Dat is pas echt a-sociaal!
quote:
Dat heet dan ook sfschuiven.
Je bent nu toch echt zelf de weg kwijt. Donner doet werkgelegenheid en Aboutaleb schuift de zaken die daaronder vallen af op Donner? HUH?
quote:
Als crisismanager ja! Maar links is hij niet , eerder rechts. En las je zo 'n Ploumen ("kwetsen moet gewoon kunnen) en pas ook nog de superslechtgeklede ex-wethouder van Utrecht" je mag ze gerust schofferen" ....
Ooit viel je mij aan omdat ik iets had gezegd over gezichtsbeharing. Twee maten, EG, twee maten...
quote:
Heb ik het nog niet over figuren als Jeroen Dijsselbloem en die Greenpeace roeptoeter. . Wat een strebers
Diederuk ga ik niet verdedigen. Val die maar aan!
pi_64779268
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar je hebt wel direct je oordeel klaar: GEBREK aan inzet. Hoe dan je mond!
Bij een dertiger is dat in 99 vd 100 gevallen de juiste conclusie. Als jij het afwijkende wil presenteren: ga je gang. Maar als je niets zegt, dan gaat men van de standaard uit.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 18:03:29 #293
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64779277
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Zie wat ze eens met de bijstands allemaal doen. Ze komen nog net niet met een kanon op de stope om mensne aan het werk te trappen. alsof het misdadigers zijn.

Zo'n Aboutaleb. Omhooggevallen Marrokaan. Die nog rechtser is dan rechts. Maar de PvdA is dan ook volstrekt de weg kwijt. Stem daar never nooit meer op. Stelletje hypocrietne zijn het. Zo'n Kok destijds die de topsalarissen veroordeelde maar nu zelf ene eerste klas graaier is geworden. Wat een verrader.
En die mensen wil je meer macht geven en meer regels laten maken.
Carpe Libertatem
pi_64779311
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:00 schreef reem het volgende:
Je kunt een balans vinden door het kapitalistisch systeem als uitgangspunt te nemen, en onrechtvaardige situaties die daaruit ontstaan te compenseren. Een dergelijk systeem hebben we in Nederland. Het kan hier en daar nog wel gefinetuned worden.
Precies. Maar dat fintunen gebeurd dus niet . Integendeel , de politiek laat steeds meer de scherpe kanten van dit achterlijk systeem zien. Het gaart precies de verkeerde kant op.

Steeds minder solidariteit, steeds minder sociale zekerheid. Bedrijvne die steeds harder en harder worden.
pi_64779354
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij een dertiger is dat in 99 vd 100 gevallen de juiste conclusie. Als jij het afwijkende wil presenteren: ga je gang. Maar als je niets zegt, dan gaat men van de standaard uit.
Spring je ook altijd in een zwembad, zonder eerst te kijken of er echt water inzit?
pi_64779397
Het verbaast mij elke dag hoe verrechtst deze samenleving is geworden. Het wordt steeds kouder hier. En dat bedoel ik dan even niet letterlijk.
pi_64779412
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:56 schreef Fajarowicz het volgende:

Gehandicapt zijn is geen keuze.
Doe even aanwijzen waar ik dat stel.
quote:
Wel of geen gehandicapte aannemen wel. De controle ligt dus bij de markt. Dan ligt daar ook de oorzaak van de uitkomst.
Nee, de oorzaak is en blijft het gehandicapt zijn en het gevolg daarvan is dat je naar de inschatting van de ondernemer minder zal presteren voor het salaris en je daarmee niet de logische keuze bent.
pi_64779460
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Het gebrek aan solidariteit is typisch wat rechts kenmerkt.
Koop jij rotte appels om de slechte ondernemer van een inkomen te voorzien? Nee? Niet solidair!
pi_64779463
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doe even aanwijzen waar ik dat stel.
[..]

Nee, de oorzaak is en blijft het gehandicapt zijn en het gevolg daarvan is dat je naar de inschatting van de ondernemer minder zal presteren voor het salaris en je daarmee niet de logische keuze bent.
En dus heb je een systeem dat voor maximale winst gaat en de menselijke maat daar ondergeschikt laat zijn.
pi_64779482
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:00 schreef reem het volgende:
Helemaal mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')