Vrouwen en autorijden!..quote:Op maandag 5 januari 2009 19:37 schreef panda1980 het volgende:
Ik wil weten of het morgenvroeg weer gevaarlijk glad op de wegen is of dat het mee zal vallen als je om 8 uur smorgens vertrekt? Hebben dan al een uur autos gereden dus zijn de wegen dan al ontdooit?
Ben echt bang dat ik slip en vanmorgen vond ik het dus ook heel eng. Wie kan mij zeggen of het morgen erger wordt smorgens of minder erg dan vanmorgen? In zuid-limburg heb ik het over.
Het word -15 vannacht, het heeft gesneeuwd. Ben je achterlijk?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:42 schreef panda1980 het volgende:
Ok waarom kunnen jullie geen serieus antwoord geven. Als je het zelf ook niet weet zeg dan maar niks.
ja maar strooien schijnt niet zoveel zin te hebben bij -16quote:Op maandag 5 januari 2009 19:42 schreef Anne het volgende:
Het zal wel glad zijn ja, net zoals vandaag.
Maar ze hebben vandaag behoorlijk wat sneeuw lopen schuiven, zodat ze kunnen strooien.
Water + Zout bevriest volgens mij bij -14.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja maar strooien schijnt niet zoveel zin te hebben bij -16
we zullen het wel zien morgen
Nee, ik denk eerder dat jij achterlijk bent dat je niet door hebt dat ik heus wel weet dat het min 15 wordt en dat het glad zal zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:44 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Het word -15 vannacht, het heeft gesneeuwd. Ben je achterlijk?
quote:Op maandag 5 januari 2009 19:49 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat jij achterlijk bent dat je niet door hebt dat ik heus wel weet dat het min 15 wordt en dat het glad zal zijn.
Ik vraag alleen of de gladheid om 8 uur nadat er autos gereden hebben nog steeds zo erg zal zijn of dat het dan wel te doen valt.
Maar ok sommige mensen kunnen nou eenmaal niet lezen.
Mijn gevoel is dat ingereden sneeuw gladder is dan het losse wat er ligt, als er dus nog bijna niemand heeft gereden.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:49 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat jij achterlijk bent dat je niet door hebt dat ik heus wel weet dat het min 15 wordt en dat het glad zal zijn.
Ik vraag alleen of de gladheid om 8 uur nadat er autos gereden hebben nog steeds zo erg zal zijn of dat het dan wel te doen valt.
Maar ok sommige mensen kunnen nou eenmaal niet lezen.
Ok maar er ligt nergens meer sneeuw op de hoofdwegen alleen water..:)quote:Op maandag 5 januari 2009 19:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn gevoel is dat ingereden sneeuw gladder is dan het losse wat er ligt, als er dus nog bijna niemand heeft gereden.
Maar of dat waar is, geen idee.
En is water glad denk je?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:51 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Ok maar er ligt nergens meer sneeuw op de hoofdwegen alleen water..:)
Ga morgenvroeg dan een klein blokje om. Vind je het eng, blijf dan thuis. Voila. Opgelost. Slotje.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:51 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Ok maar er ligt nergens meer sneeuw op de hoofdwegen alleen water..:)
Er is geen alternatief..ik heb een belangrijke afspraak en vanuit waar ik woon is dat normaal 40 min rijden en met openbaar vervoer lukt dat niet is geen aansluiting. Ik moet dus wel anders bleef ik idd ook liever thuis. Ik ben geen gevaar op de weg ik pas tenminste mijn snelheid aan aan het weer en ga niet inhalen zoals sommige gestoorden vanmorgen deden terwijl iedereen 30 reed.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is heel simpel. Het KAN glad zijn. Of de lucht nou droog is, of er gestrooid is, of er al tientallen auto's gereden hebben... het KAN glad zijn.
Zoek alsjeblieft een alternatief, want je bent een gevaar op de weg.
Je bent WEL een gevaar op de weg, want je bent bang. En bange chauffeurs doen rare onverwachte dingen waardoor die andere 'mongolen' linke manoeuvres moeten uithalen om JOU Mis te houden. Blijft thuis.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:56 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Er is geen alternatief..ik heb een belangrijke afspraak en vanuit waar ik woon is dat normaal 40 min rijden en met openbaar vervoer lukt dat niet is geen aansluiting. Ik moet dus wel anders bleef ik idd ook liever thuis. Ik ben geen gevaar op de weg ik pas tenminste mijn snelheid aan aan het weer en ga niet inhalen zoals sommige gestoorden vanmorgen deden terwijl iedereen 30 reed.
Je kunt beter een beetje bang zijn en goed anticiperen en rekening houden met andere weggebruikers dan denken dat je alles aan kunt en je storen aan mensen die rustig rijden terwijl jezelf totaal niet kunt rijden.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bent WEL een gevaar op de weg, want je bent bang. En bange chauffeurs doen rare onverwachte dingen waardoor die andere 'mongolen' linke manoeuvres moeten uithalen om JOU Mis te houden. Blijft thuis.
Dan vertrek je toch gewoon anderhalf uur op voorhand?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:56 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Er is geen alternatief..ik heb een belangrijke afspraak en vanuit waar ik woon is dat normaal 40 min rijden en met openbaar vervoer lukt dat niet is geen aansluiting. Ik moet dus wel anders bleef ik idd ook liever thuis. Ik ben geen gevaar op de weg ik pas tenminste mijn snelheid aan aan het weer en ga niet inhalen zoals sommige gestoorden vanmorgen deden terwijl iedereen 30 reed.
Afspraak afbellen met als excuus dat je er niet doorkomt. Als je echt zo bang bent als je hier doet voorkomen is het echt te gevaarlijk om de weg op te gaan. Als je dan een halve meter wegglijdt bevries je en hou je de rem zo hard mogelijk ingetrapt zodat je ook blijft glijden. En met snelheid heeft dat niets te maken.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:56 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Dus volgens jou zoekt iedereen die morgen gaat werken met de auto het gevaar op?quote:Op maandag 5 januari 2009 20:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Afspraak afbellen met als excuus dat je er niet doorkomt. Als je echt zo bang bent als je hier doet voorkomen is het echt te gevaarlijk om de weg op te gaan. Als je dan een halve meter wegglijdt bevries je en hou je de rem zo hard mogelijk ingetrapt zodat je ook blijft glijden. En met snelheid heeft dat niets te maken.
Wie ben jij trouwens om die anderen gestoord te noemen, als je zelf het gevaar opzoekt en je eigen afspraak belangrijker vind dan de fietser die je mogelijk omver gaat rijden?
JIJ bent degene die niet kan rijden, angsthaas.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:00 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Je kunt beter een beetje bang zijn en goed anticiperen en rekening houden met andere weggebruikers dan denken dat je alles aan kunt en je storen aan mensen die rustig rijden terwijl jezelf totaal niet kunt rijden.
Nee, die mensen kunnen rijden.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:04 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Dus volgens jou zoekt iedereen die morgen gaat werken met de auto het gevaar op?
Je verdraait m'n woorden. Ik zeg duidelijk dat je het niet moet doen omdat je bang bent.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:04 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Dus volgens jou zoekt iedereen die morgen gaat werken met de auto het gevaar op?
Nee, want als je bang bent, ben je onzeker. En onzeker in het verkeer is geen goed idee.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:00 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Je kunt beter een beetje bang zijn en goed anticiperen en rekening houden met andere weggebruikers dan denken dat je alles aan kunt en je storen aan mensen die rustig rijden terwijl jezelf totaal niet kunt rijden.
Die fietser zoekt evenzeer het gevaar op, en zou er zich van bewust moeten zijn om nog véél gevaarlijker bezig te zijn dan dat je met een auto bent... een auto kan je niet mee vallen, en als je aan 15/u ergens tegenaan schuift met je auto heb je ook geen schade (hoogstens een kras in je bumper). Op sneeuw en ijs rijden is niet eens gevaarlijker dan op een droge baan als je je er een beetje aan aanpast, helaas mankeert dat laatste bij ongeveer de helft van de mensenquote:Op maandag 5 januari 2009 20:03 schreef MouseOver het volgende:
Wie ben jij trouwens om die anderen gestoord te noemen, als je zelf het gevaar opzoekt en je eigen afspraak belangrijker vindt dan de fietser die je mogelijk omver gaat rijden?
* Eens!..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, want als je bang bent, ben je onzeker. En onzeker in het verkeer is geen goed idee.
Vanochtend een heel stuk aan 20/u gereden, en nog mensen "inhalen". De enige die mij ingehaald heeft (een oude opa in een kia sephia) heb ik 3km verder in de berm zien staanquote:Op maandag 5 januari 2009 20:08 schreef gateway het volgende:
gestoorden die 30 reden? reed jij zeker voor me, gvd, weg helemaal sneeuwvrij en NIET glad (als je 50 in de 5 rijdt en dan gas geeft en nog met slippende wielen dan is het glad!)
Ach gut!..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Vanochtend een heel stuk aan 20/u gereden, en nog mensen "inhalen". De enige die mij ingehaald heeft (een oude opa in een kia sephia) heb ik 3km verder in de berm zien staan.
Ja jij bent tenminste eerlijk, als iedereen 30 gaat rijden ga ik echt niet hun inhalen door effe fijn 50 te rijden met dit weer.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Vanochtend een heel stuk aan 20/u gereden, en nog mensen "inhalen". De enige die mij ingehaald heeft (een oude opa in een kia sephia) heb ik 3km verder in de berm zien staan.
Ah... nog een angsthaasquote:Op maandag 5 januari 2009 20:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Het fokvolk werpt zich weer eens op iemand die 'n vraag stelt. Gaat het weer een beetje, keyboardkrijgertjes?
Ehm. Nee.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:19 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Ja jij bent tenminste eerlijk, als iedereen 30 gaat rijden ga ik echt niet hun inhalen door effe fijn 50 te rijden met dit weer.
Ik pas me dan aan ook al gaat het traag.
En bang ben ik niet het is eerder bezorgd dat ik ga slippen tegen anderen aan of in een gracht of berm.
Denk dat iedereen hier wel een beetje bang voor is.
Daarvoor heb je je verzekerd, toch!?..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:19 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Ja jij bent tenminste eerlijk, als iedereen 30 gaat rijden ga ik echt niet hun inhalen door effe fijn 50 te rijden met dit weer.
Ik pas me dan aan ook al gaat het traag.
En bang ben ik niet het is eerder bezorgd dat ik ga slippen tegen anderen aan of in een gracht of berm.
Denk dat iedereen hier wel een beetje bang voor is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |