Men gebruikt zelfmoordaanslagen als alle andere middelen hebben gefaald; daar heb je ook vastberadenheid voor nodig, maar vastberadenheid krijg je niet zo maar. Vastberadenheid wordt in deze situatie gevoed door vooral pure wanhoop en in mindere mate religie. Je moet begrijpen dat religie hier een middel is om je toestand te verzachten en voor jezelf begrijpelijk te maken. In de Koran staat zelfs een belangrijke smeekbede van Mohammed aan God die zo gaat:quote:Op maandag 5 januari 2009 21:04 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Volgens mij worden dergelijke raketten als sinds 2001 afgeschoten op verschillende doelen in Israel, het is daarom ook niets nieuws, maar gewoon een voortzetting van eerder "beleid". De schade die gedaan wordt is natuurlijk niet in proportie met de raketaanvallen van Israel, maar in oorlog liggen de verhoudingen vrijwel nooit gelijk.
Mijn oordeel over de zelfmoordaanslagen is dat deze echt niet uit wanhoop gedaan worden, maar juist door de vastberadenheid van deze mensen. Pas als de leiders van Hamas zichzelf op gaan blazen zijn ze wanhopig. Nu zetten ze "militairen" voor deze aanvallen en in de ogen van Hamas is het doen van een zelfmoordaanslag niet iets wanhopig, maar iets wat heel erg dapper is en waarvoor men beloond zal worden in het hiernamaals.
In mijn ogen is Israël gewoon fout met het offensief waarmee ze nu bezig zijn, maar ik kan wel begrijpen waarom ze tot deze acties over gegaan zijn.
En hoe weinig geld er wordt uitgegeven om het haaienprobleem op te lossen. Dat terwijl Israel per gespendeerde miljoen overheidsuitgaven veel meer doden zou kunnen voorkomen door het verkeer wat beter te ordenen. Het gaat Israel dus niet om de veiligheid van de burgers pur sang anders zouden ze meer verkeersagenten aan stellen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zoveel relativeert het nou ook weer niet. Haaien maken ieder jaar een handjevol slachtoffers. Moet je eens zien hoeveel media-aandacht er wordt gegeven aan één haaienaanval.
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Roi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet met Iran.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef waht het volgende:
[..]
De VS is vrienden met elk land in het Midden Oosten.
Het is normaal dat wereldleiders (erkende) landen bezoeken. Volgens mij zijn ze ook allemaal wel eens in Nederland geweest, maar dat wil niet zeggen dat ze zich volledig kunnen vinden in de denkbeelden van bijvoorbeeld Wilders. De foto op zichzelf hoeft dus niet persé iets te zeggen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Plaatjes zeggen wel degelijk wat. Simpelweg dat Obama op dit punt niet veel verschilt met de voorgaande presidenten van Amerika.
EDIT: Wildersquote:Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef neilyoung het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben we hem alvast gehad.
Dat is cultureel.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Roi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zelfs met deze ellende leggen die laffe Hamasstrijders niet hun raketten neer. Het lijk wel of ze leven van geweld in plaats van voedsel.
Iran is een belangrijke militaire speler, het kan zich wel degelijk zeer goed verdedigen tegen een aanval van een zeer geavanceerd, Westers klein leger zoals Israël. Om maar niet te zwijgen van het hele arsenaal raketten die Israël makkelijk kunnen bereiken. Iran is heel andere koek dan Irak.quote:
Trollen doe je maar in [ONZ]quote:Op maandag 5 januari 2009 21:37 schreef nwsmeki het volgende:
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe moeilijk het leven is in Gaza. Het zit daar vol met vluchtelingenkampen en het is armoedje troef. Mensen zitten bovenop elkaar, het is het meest dichtbevolkte stukje land op aarde. Het is is eigenlijk gewoon een grote gevangenis waar mensen is enorme armoede leven.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef Verluste het volgende:
[..]
De Palestijnen, vooral op de Gazastrook hebben geen leven. Geen werk, geen vrijheid en amper voorzieningen. Kortom: geen toekomst en verregaande marginalisering ten opzichte van de omliggende regio's. Dit heeft niks met eigen verantwoordelijkheid te maken maar alles met externe factoren. Ik noem de zeeblokkade waardoor Internationale handel onmogelijk is, etc.
Nouja, die vriendschap zit gewoon even in een dipje. 6 jaar geleden waren Irak en de VS ook geen vrienden en kijk nu!quote:
Een lichte atoom bom doet wonderenquote:Op maandag 5 januari 2009 21:40 schreef Verluste het volgende:
[..]
Iran is een belangrijke militaire speler, het kan zich wel degelijk zeer goed verdedigen tegen een aanval van een zeer geavanceerd, Westers klein leger zoals Israël. Om maar niet te zwijgen van het hele arsenaal raketten die Israël makkelijk kunnen bereiken. Iran is heel andere koek dan Irak.
Ik zie ook een oplossing van het conflict als Iran een kernmacht wordt, een evenwichtige balans van kracht komt alles ten goede.
Maar goed, als Israël nog ergens 300 Spartanen heeft liggen kan dat natuurlijk uitkomt bieden
Spartans! Tommorow we dine in hell!quote:Op maandag 5 januari 2009 21:40 schreef Verluste het volgende:
Maar goed, als Israël nog ergens 300 Spartanen heeft liggen kan dat natuurlijk uitkomt bieden
Goede postquote:Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef Verluste het volgende:
[..]
Hamas is de partij van de wanhoop, ik geloof dat de meerderheid van het Palestijnse volk die op Hamas heeft gestemd ook niets liever wil dan dat deze situatie niet meer bestaat (lees: niet opgelost, maar niet meer bestaat, omdat oplossing onmogelijk is gebleken in het verleden).
De Palestijnen, vooral op de Gazastrook hebben geen leven. Geen werk, geen vrijheid en amper voorzieningen. Kortom: geen toekomst en verregaande marginalisering ten opzichte van de omliggende regio's. Dit heeft niks met eigen verantwoordelijkheid te maken maar alles met externe factoren. Ik noem de zeeblokkade waardoor Internationale handel onmogelijk is, etc.
Ze hebben enkel elkaar en met elkaar willen ze ze zich sterk voelen tegen de bezetter, vandaar ook de grote aanhang van Hamas en homonisering in gedachtegoed. De Gazanen maakt het niks uit of de rest van de wereld ze bestempelen als goed of kwaad, of als moreel of immoreel, de rest van de wereld heeft generaties lang niks voor ze kunnen betekenen. De internationale politiek faalt keer op keer om hun lot te verbeteren. En internationale politiek hebben ze heel hard nodig, dat weten ze zelf ook omdat ze niks voor stellen.
Irak en de VS zijn nog steeds geen vrienden. Als het op een ware democratie uitloopt in de VS wordt er nog steeds geen pro VS coalitie gekozen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:42 schreef waht het volgende:
[..]
Nouja, die vriendschap zit gewoon even in een dipje. 6 jaar geleden waren Irak en de VS ook geen vrienden en kijk nu!
Mits hij niet gebruikt wordt, en mét dreiging van wederzijdse vernietiging. Het een sluit het andere uit, gelukkig.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:43 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Een lichte atoom bom doet wonderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |