abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 21:35:15 #251
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64705946
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:04 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Volgens mij worden dergelijke raketten als sinds 2001 afgeschoten op verschillende doelen in Israel, het is daarom ook niets nieuws, maar gewoon een voortzetting van eerder "beleid". De schade die gedaan wordt is natuurlijk niet in proportie met de raketaanvallen van Israel, maar in oorlog liggen de verhoudingen vrijwel nooit gelijk.

Mijn oordeel over de zelfmoordaanslagen is dat deze echt niet uit wanhoop gedaan worden, maar juist door de vastberadenheid van deze mensen. Pas als de leiders van Hamas zichzelf op gaan blazen zijn ze wanhopig. Nu zetten ze "militairen" voor deze aanvallen en in de ogen van Hamas is het doen van een zelfmoordaanslag niet iets wanhopig, maar iets wat heel erg dapper is en waarvoor men beloond zal worden in het hiernamaals.

In mijn ogen is Israël gewoon fout met het offensief waarmee ze nu bezig zijn, maar ik kan wel begrijpen waarom ze tot deze acties over gegaan zijn.
Men gebruikt zelfmoordaanslagen als alle andere middelen hebben gefaald; daar heb je ook vastberadenheid voor nodig, maar vastberadenheid krijg je niet zo maar. Vastberadenheid wordt in deze situatie gevoed door vooral pure wanhoop en in mindere mate religie. Je moet begrijpen dat religie hier een middel is om je toestand te verzachten en voor jezelf begrijpelijk te maken. In de Koran staat zelfs een belangrijke smeekbede van Mohammed aan God die zo gaat:

''O god, bescherm me tegen mezelf en bescherm anderen tegen mij opdat ik niet in de strijd tegen het onrecht dat mij wordt aangedaan, anderen onrecht aandoe''.

Een zelfmoordaanslag zal uiteraard worden opgeheerlijkt, dit doen wij toch ook in onze Nederlandse geschiedenis met Van Speyk? Dat dit slechts op militairen was en niet op burgers (ook niet 100% onschuldig gezien de werking van de democratie) doet er hier even niet toe omdat burgers en militairen in de ogen van veel Palestijnen dezelfde zijn. Haat jegens een bezetter maakt het zo. Net zoals 'de Palestijn' vaak wordt gezien onder het gebundeld stigma (door ons Westerlingen) 'terrorisme, niet te vertrouwen en anti-semitisme'.
.

Hamas is de partij van de wanhoop, ik geloof dat de meerderheid van het Palestijnse volk die op Hamas heeft gestemd ook niets liever wil dan dat deze situatie niet meer bestaat (lees: niet opgelost, maar niet meer bestaat, omdat oplossing onmogelijk is gebleken in het verleden).
De Palestijnen, vooral op de Gazastrook hebben geen leven. Geen werk, geen vrijheid en amper voorzieningen. Kortom: geen toekomst en verregaande marginalisering ten opzichte van de omliggende regio's. Dit heeft niks met eigen verantwoordelijkheid te maken maar alles met externe factoren. Ik noem de zeeblokkade waardoor Internationale handel onmogelijk is, etc.

Ze hebben enkel elkaar en met elkaar willen ze ze zich sterk voelen tegen de bezetter, vandaar ook de grote aanhang van Hamas en homonisering in gedachtegoed. De Gazanen maakt het niks uit of de rest van de wereld ze bestempelen als goed of kwaad, of als moreel of immoreel, de rest van de wereld heeft generaties lang niks voor ze kunnen betekenen. De internationale politiek faalt keer op keer om hun lot te verbeteren. En internationale politiek hebben ze heel hard nodig, dat weten ze zelf ook omdat ze niks voor stellen.
Dasvidanja
  maandag 5 januari 2009 @ 21:35:16 #252
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64705950
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zoveel relativeert het nou ook weer niet. Haaien maken ieder jaar een handjevol slachtoffers. Moet je eens zien hoeveel media-aandacht er wordt gegeven aan één haaienaanval.
En hoe weinig geld er wordt uitgegeven om het haaienprobleem op te lossen. Dat terwijl Israel per gespendeerde miljoen overheidsuitgaven veel meer doden zou kunnen voorkomen door het verkeer wat beter te ordenen. Het gaat Israel dus niet om de veiligheid van de burgers pur sang anders zouden ze meer verkeersagenten aan stellen.
Here we are now, entertain us.
pi_64705965
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Roi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De VS is vrienden met elk land in het Midden Oosten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:35:50 #254
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64705979

Hebben we hem alvast gehad.
Nowadays Clancy can't even sing.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:36:03 #255
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64705991
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef waht het volgende:

[..]

De VS is vrienden met elk land in het Midden Oosten.
Niet met Iran.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:36:19 #256
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64706006
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Plaatjes zeggen wel degelijk wat. Simpelweg dat Obama op dit punt niet veel verschilt met de voorgaande presidenten van Amerika.
Het is normaal dat wereldleiders (erkende) landen bezoeken. Volgens mij zijn ze ook allemaal wel eens in Nederland geweest, maar dat wil niet zeggen dat ze zich volledig kunnen vinden in de denkbeelden van bijvoorbeeld Wilders. De foto op zichzelf hoeft dus niet persé iets te zeggen.

Obama is wel iemand die op dit moment nog de mogelijkheid heeft om de contacten met bijvoorbeeld Iran te verbeteren. Als ik het me goed kan herinneren heeft de president van Iran ook aangegeven met Obama te willen gaan praten.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:36:31 #257
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64706016
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef neilyoung het volgende:
[ afbeelding ]

Hebben we hem alvast gehad.
EDIT: Wilders
  maandag 5 januari 2009 @ 21:36:39 #258
165802 Reki
no comment.
pi_64706023
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Roi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is cultureel.
zie ondertitel :)
pi_64706055
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:34 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Zelfs met deze ellende leggen die laffe Hamasstrijders niet hun raketten neer. Het lijk wel of ze leven van geweld in plaats van voedsel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64706108
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 05-01-2009 21:49:33 (gaap) ]
  maandag 5 januari 2009 @ 21:38:35 #261
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64706135
VIVA LA Israël (x99999)
pi_64706183
edit: wattuh?

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 05-01-2009 21:49:13 (gaap) ]
pi_64706223
Kappen kutkloon.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:40:16 #264
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64706232
Oke genoeg.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:40:24 #265
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64706238
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:20 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Iran aanvallen, de horror
Iran is een belangrijke militaire speler, het kan zich wel degelijk zeer goed verdedigen tegen een aanval van een zeer geavanceerd, Westers klein leger zoals Israël. Om maar niet te zwijgen van het hele arsenaal raketten die Israël makkelijk kunnen bereiken. Iran is heel andere koek dan Irak.

Ik zie ook een oplossing van het conflict als Iran een kernmacht wordt, een evenwichtige balans van kracht komt alles ten goede.

Maar goed, als Israël nog ergens 300 Spartanen heeft liggen kan dat natuurlijk uitkomt bieden
Dasvidanja
  maandag 5 januari 2009 @ 21:40:36 #266
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64706250
Je haalt me de woorden uit de mond
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 5 januari 2009 @ 21:41:07 #267
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_64706275
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:37 schreef nwsmeki het volgende:
Trollen doe je maar in [ONZ]

[ Bericht 75% gewijzigd door Frutsel op 05-01-2009 21:48:48 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64706309
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef Verluste het volgende:

[..]

De Palestijnen, vooral op de Gazastrook hebben geen leven. Geen werk, geen vrijheid en amper voorzieningen. Kortom: geen toekomst en verregaande marginalisering ten opzichte van de omliggende regio's. Dit heeft niks met eigen verantwoordelijkheid te maken maar alles met externe factoren. Ik noem de zeeblokkade waardoor Internationale handel onmogelijk is, etc.
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe moeilijk het leven is in Gaza. Het zit daar vol met vluchtelingenkampen en het is armoedje troef. Mensen zitten bovenop elkaar, het is het meest dichtbevolkte stukje land op aarde. Het is is eigenlijk gewoon een grote gevangenis waar mensen is enorme armoede leven.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64706356
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:36 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Niet met Iran.
Nouja, die vriendschap zit gewoon even in een dipje. 6 jaar geleden waren Irak en de VS ook geen vrienden en kijk nu!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:42:43 #270
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64706368
@ nwsmeki

dat gaan ze nu dus ook doen Israël de Palestijnen bevrijden van de ratten van hamas
Maar helaas wil de hamas nu ze zeer zware verliezen leiden en nu ook alle GE ouwe hoer en bemoeienissen van de hele wereld zelf niets mag uit maken tegen Israël.

Nee dit is en land wat NU na jaren echt eens van een probleem af wil en een probleem neem je niet weg door er tegen te gaan praten
Maar het probleem neem je weg door het bij de bron aan te pakken en de bron is nu even de hamas.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 5 januari 2009 @ 21:43:14 #271
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64706403
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:40 schreef Verluste het volgende:

[..]

Iran is een belangrijke militaire speler, het kan zich wel degelijk zeer goed verdedigen tegen een aanval van een zeer geavanceerd, Westers klein leger zoals Israël. Om maar niet te zwijgen van het hele arsenaal raketten die Israël makkelijk kunnen bereiken. Iran is heel andere koek dan Irak.

Ik zie ook een oplossing van het conflict als Iran een kernmacht wordt, een evenwichtige balans van kracht komt alles ten goede.

Maar goed, als Israël nog ergens 300 Spartanen heeft liggen kan dat natuurlijk uitkomt bieden
Een lichte atoom bom doet wonderen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:43:27 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64706417
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:40 schreef Verluste het volgende:
Spartans! Tommorow we dine in hell!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 5 januari 2009 @ 21:43:43 #273
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64706428
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef Verluste het volgende:

[..]
Hamas is de partij van de wanhoop, ik geloof dat de meerderheid van het Palestijnse volk die op Hamas heeft gestemd ook niets liever wil dan dat deze situatie niet meer bestaat (lees: niet opgelost, maar niet meer bestaat, omdat oplossing onmogelijk is gebleken in het verleden).

Ze hebben enkel elkaar en met elkaar willen ze ze zich sterk voelen tegen de bezetter, vandaar ook de grote aanhang van Hamas en homonisering in gedachtegoed. De Gazanen maakt het niks uit of de rest van de wereld ze bestempelen als goed of kwaad, of als moreel of immoreel, de rest van de wereld heeft generaties lang niks voor ze kunnen betekenen. De internationale politiek faalt keer op keer om hun lot te verbeteren. En internationale politiek hebben ze heel hard nodig, dat weten ze zelf ook omdat ze niks voor stellen.
Goede post .

Ik begrijp en onderken je ideeën hier volledig. De mensen in die gebieden zijn extreem wanhopig en daarvan weet o.a. Hamas te profiteren.
pi_64706448
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:42 schreef waht het volgende:

[..]

Nouja, die vriendschap zit gewoon even in een dipje. 6 jaar geleden waren Irak en de VS ook geen vrienden en kijk nu!
Irak en de VS zijn nog steeds geen vrienden. Als het op een ware democratie uitloopt in de VS wordt er nog steeds geen pro VS coalitie gekozen.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:45:23 #275
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64706536
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:43 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Een lichte atoom bom doet wonderen
Mits hij niet gebruikt wordt, en mét dreiging van wederzijdse vernietiging. Het een sluit het andere uit, gelukkig.
Dasvidanja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')