quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:41 schreef Graa het volgende:
heb het al gevonden;)
maar eehmm kan iemand mij precies uitleggen waar ik dus de TJ-biljet kan vinden?
Wel even opletten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
als je het aangifte programma download dan heb je gewoon 1 programma voor alle situaties. Dus ook een TJsituatie.
en wat betreft terugvorderen. Als je de aangifte invuld en je komt er op uit dat je meer loonheffing hebt betaald dan nodig zou zijn dan kun je inderdaad het te veel betaalde terug krijgen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:51 schreef Meeldraad het volgende:
En anders:
TJ 2008-formulier bestellen: http://www.belastingdienst.nl/download/order2273_nl.html
of via 0800-0543
of anders dus het aangifteprogramma downloaden: http://www.belastingdiens(...)angifte_2008-05.html
Er is voor alle duidelijkheid dit jaar (en al sinds een paar jaar niet meer) geen apart TJ-programma te downloaden.
Gewoon dat programma stap voor stap invullen. Hij vraagt vanzelf na invoeren van je gegevens, en een paar andere vragen, om je inkomen met bijbehorende arbeidskorting en loonheffing.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:55 schreef Graa het volgende:
Oke zal het weer gaan uitleggen!
Ik heb dus de aangifte programma gedownload. Alleen weet ik niet waar ik precies moet zijn om een TJ-biljet (loonheffingskorting) te kunnen invullen.
quote:
Laat mij nou ook eens,...quote:Doe niet zo opstandig!!
De belastingdienst is traag, zijn ambtenaren.. werken niet hard... zijn lui... drinken alleen maar koffie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat kon toch ook niet eerder! De belastingdienst had het programma niet eerder beschikbaar!
![]()
[..]
nee.quote:Laat mij nou ook eens,...![]()
Euhm... wat zei ik nou eerder... je kan alles in 1 programma invullen.. welke situatie dan ook..quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:55 schreef Graa het volgende:
Oke zal het weer gaan uitleggen!
Ik heb dus de aangifte programma gedownload. Alleen weet ik niet waar ik precies moet zijn om een TJ-biljet (loonheffingskorting) te kunnen invullen.
Pfff, ben ik blij dat ik meer terugkrijg dan jijquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik krijg ¤ 57,- terug.Ik denk dat ik alvast ga bedenken wat ik met al dat geld ga doen.
108 hele euro's hier.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:02 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
Pfff, ben ik blij dat ik meer terugkrijg dan jij(58)
quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:49 schreef Meeldraad het volgende:
Dat klopt. Houd er wel rekening mee, dat je alleen rente krijgt over dat wat je al betaald hebt. Bovendien loopt de rente pas vanaf 1 juli 2009. Dus als je dit al wil doen, dan kun je beter in april (verwerkingstijd 2 maanden) om een voorlopige aanslag vragen. En nee, dit is niet strafbaar, verzoeken tot voorlopige aanslagen kennen niet dezelfde verplichtingen als aangiften.
je moet over je hele inkomsten van 2009 rente betalen.. alleen wordt die rente pas gerekend vanaf 1 juli.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:05 schreef HRT het volgende:
Ik snap mijn eigen vragen maar amper. Ik heb de ballen verstand van belastingen.
Het gaat er mij om dat ik na een jaar, bijvoorbeeld in jan 2010, aangifte doe over 2009 en dan ineens een heel hoog bedrag moet betalen, omdat ik ook nog heffingsrente erbij krijg.
Dus als ik geen voorlopige aanslag 2009 doe en dus pas in jan 2010 IB aangifte doe, moet ik over de inkomsten van 2009 pas na 1 juli heffingsrente te betalen? Dat komt dus neer op twee kwartalen heffingsrente betalen?
Ik snap er echt geen hol van.
Een hoog bedrag betalen vanwege je heffingsrente, dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. En als jij zorgt dat je gegevens redelijk kloppen betaald de BD meestal aan jou ipv dat jij aan de BD nog moet betalen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:05 schreef HRT het volgende:
Ik snap mijn eigen vragen maar amper. Ik heb de ballen verstand van belastingen.
Het gaat er mij om dat ik na een jaar, bijvoorbeeld in jan 2010, aangifte doe over 2009 en dan ineens een heel hoog bedrag moet betalen, omdat ik ook nog heffingsrente erbij krijg.
Dus als ik geen voorlopige aanslag 2009 doe en dus pas in jan 2010 IB aangifte doe, moet ik over de inkomsten van 2009 pas na 1 juli heffingsrente te betalen? Dat komt dus neer op twee kwartalen heffingsrente betalen?
Ik snap er echt geen hol van.
En dat gaat als freelancer wat lastig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een hoog bedrag betalen vanwege je heffingsrente, dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. En als jij zorgt dat je gegevens redelijk kloppen betaald de BD meestal aan jou ipv dat jij aan de BD nog moet betalen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
En dat gaat als freelancer wat lastig.
Dan kun je hooguit vragen om voorlopige aangifte te doen in het jaar zelf.
Ja dat kan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:21 schreef HRT het volgende:
Het word me meer duidelijk nu. Stel ik ben van plan 10.000 euro te gaan (bij)verdienen dit jaar. Dan moet ik in mei 2009 een voorlopige aanslag indienen. Dan krijg ik dus een aanslag van (ongeveer) 10.000 * 0.335 = 3350 - heffingskorting = 1350 euro + nog die bijdrage zvw.
Dan betaal ik geen heffingsrente en kan ik dat hele bedrag in de resterende maanden betalen zonder rente? Neem aan van wel.
Alleen op erg goede gronden zou een inspecteur kunnen weigeren om geen aanslag op te leggen. Maar jij kunt het goed specificeren dus is het geen probleem.quote:Kan een voorlopige aanslag ook geweigerd worden? (werk als freelancer).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |